28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

PRAHA: Pokusní králíci v autech

Množství turistů navštíví každoročně Pompeje. Město pod Vesuvem, které obrovská erupce v r. 79 pohřbila pod žhavým popelem. Díky tomu ale jsou Pompeje zachovány dodnes, jako by jejich obyvatelé odešli teprve nedávno.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Schwarz 28.7.2017 17:12

Holt "bílá" civilizace

se zbláznila. Majitel auta je zelenými neomarxisty považován za zločince, kterého je třeba trestat. Média se vytvářejí dojem zamořené krajiny, jakoby se nedalo dýchat, a to tím víc, čím je vzduch čistší. Jó, v šedesátých letech se opravdu nedalo v Londýně kvůli smogu dýchat, i u nás si pamatuju žlutozelené dýmy valící se z komínů kvůli spalování severočeského uhlí, přitom nikdo, kdo neměl protekci jiné palivo nesehnal. Ale dnes? Dnes ctitelé zdravého života vyvádějí jakoby je postříkali sarinem, kvůli " klidné chůzi" hypotetického slepce by nejraděj zrušili dopravu a přitom s přiblblým úsměvem tvrdí, že na islamistické atentáty si prostě "musíme zvyknout". Nejvyšší čas takové "představitele" odeslat namísto do sněmovny do ústavu. Daleko od civilizace, zato v ústavním parku instalovat minové pole. Ať si "zvykají".

J. Novotny 28.7.2017 16:25

A co na to rodiče z Prahy 3?

http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/smrtelne-nebezpecne-prechody-zmi20110119.html

Tyto úpravy vzešli z požadavků lidí, kteří v tom místě žijí. Je vidět, že paní exstarostka o reálném životě ve svém obvodě ví kulový.

Rok 2016 pak byl relativně dobrý:

Dobrou zprávou však je, že v loňském roce v Praze nezemřelo při přechodu silnice žádné dítě. I přesto došlo ale k 96 srážkám. Zda to bylo u školy či na cestě do školy už police ČR nesleduje.

P. Han 28.7.2017 23:24

Re: A co na to rodiče z Prahy 3?

Ano. A čím víc nesmyslných překážek se postaví, tím víc se zpomalí doprava, tím víc naroste nervozita a nervózní lidé dělají chyby. Takže zákonitě roste počet nehod.

B. Graf 28.7.2017 15:15

Směr od centra by měl být co nejprůjezdnější...

...ale to nikoho nezajímá, takže třeba na Plzeňské od Motola nahoru přidělali ta buzerační zúžení, takže tam auta stojí a pomalu se systémem plyn-brzda šinou do kopce. To je ekologie jak sloní noha.

Zajímavé je, že podobně ekoteroristicky se chovají i zastupitelé ze stran, které se definují jako pravicové. Od pošahaných zelených a regulacemi posedlých sockomoušů člověk pochopitelně potíže čeká automaticky...

R. Dubravský 28.7.2017 14:54

Dovolil bych si paní autorce...

...upravit text. V posledním odstavci nahradit slovo "chtít" slovem "muset". Ona totiž naprostá většina těch lidí necestuje auty pro zábavu, ale z nutnosti, zpravidla spjaté s potřebou obživy.

A. Sedláčková 28.7.2017 13:22

MÚ Brno Žabovřesky

vymyslel také skvělou pytlovinu. V jednom místě nad kulturním domem Rubín přehradil příjezdovou silnici do sídliště betonovým mantinelem, pár dní tam hlídali strážníci, aby jej náhodou někdo neodnesl. Doufali jsme, že jde o mimořádný stav. Barikáda ale trvá už několik let. Takže z příslušného směru najedete asi 10x delší trasu k bydlišti. Vysvětlení MÚ: Vykonáno na základě petice asi 200 občanů - stěžovali si na nebezpečnost úseku a ohrožení životního prostředí projíždějícími auty. Já tam bydlím od r. 1970, o žádném zranění nebo úmrtí chodce autem nevím, v tomto úseku se navíc nedá jet rychle, životní prostředí vylepšujeme 10x delší zajížďkou. Takže socanské vedení řešilo tuto záležitost účelově pro důvod, který neznáme. Můj syn se asi rok v záležitosti angažoval, zjistil pouze to, co jsem napsala výše. A protože příslušná komise se tímto problémem zaměstnávala asi 3 roky, než přišla na toto geniální řešení, nemáme naději na změnu stavu. Pokud k nám jedou známí a zabloudí k barikádě, nejdříve strašně nadávají a pak se mohou strhat smíchy, že takovou ptákovinu ještě neviděli. Pragmatičtí majitelé aut si z obou stran barikády udělali parkoviště, protože parkovací plochy v sídlišti absolutně nestačí. Vejde se tam 6 aut. Nakonec se naskýtá otázka: Je barikáda podle MÚ řešením nedostatku park. ploch? Ne, to by nevymyslel snad ani socan...

J. Novotny 28.7.2017 11:21

A tohle kopyto bylo starostkou?

Přechod pro chodce na silnici, kde jsou dva pruhy je dělaný pro smrťáky. Proto je to svedeno do jednoho pruhu. Je to pro ochranu životů těch, kteří tam žijí, ne pro komfort těch, co projíždějí.

Přednost chodců na přechodech funguje, protože je tím musí řidič zařadit do věcí, které má sledovat. Což dříve nebylo, čeští řidiči typicky jedou v jakémsi tunelu, kdy to, co je mimo silnici nevnímají. Obdobně to funguje v NL s cyklisty. Pokud sejmete autem cyklistu, máte problém. Naučíte se je vnímat a dokážete odhadnout, jestli vám tam vjede na červenou.

Jo a pokud řidič zastaví před přechodem, v drtivé většině případu stejně dojede na nejbližších světlech to auto, které je celou dobu před ním.

P. Švejnoch 28.7.2017 11:59

Re: A tohle kopyto bylo starostkou?

Vy jstepicyglista vlastnící stavební firmu napojenou na obecní úřad?

Chtěl bych (nejen) Vás ujistit, že jestli mi nějaký potrhlý picyglista vjede na (jeho) červenou do vozovky, a já ho srazím, zcela určitě nebudu cítit žádné výčitky svědomí.

Smrtelné úrazy chodců (a ti si to přenášejí dál i do své picyglistické praxe) na přechodech jsou zaviněny idiotskou kampaní všemožných "dopravních ekspertů" typu s. Humla, a podobných blbců v médiích, kteří přesvědčili chodce o jejich "absolutní přednosti" - což je neskonalá kravina sama o sobě. A navíc, i kdyby byla dikce zákona takto blbá, nic to nemění na tom, že ani chodec, ani picyglista nemůže vyhrát souboj s tunou železa, která se pohybuje rychlostí 14 m/s - což ovšem eksperti zapomněli oněm "absolutně upřednostněným" chodcům zdůraznit.

Autorka má pravdu - čím více se musím soustředit na všelijaké ostrůvky, šikany, zúžení a podobné zhůvěřilosti, tím je celá jízda méně bezpečná.

J. Novotny 28.7.2017 14:28

Re: A tohle kopyto bylo starostkou?

Tak vraťte řidičák, když nezvládáte bezpečně řídit.

Vaše výčitky mě vůbec nezajímají, jenom to cyklistům nedělejte v NL, protože klidně za to můžete jít sedět.

Stejně tak, když v UK srazíte někoho na přechodu (ten se žlutým světlem), tak můžete jít až na 5 let natvrdo. Pak si všichni řidiči dávají pozor a staví. I ti, co jinak jezdí jako prasata. Jinak to nefunguje.

A starostka by měla mít větší starost o životy lidí z její oblasti, než to, jestli někdo profrčí do centra prahy o 5 minut rychleji.

J. Schwarz 28.7.2017 17:20

Re: A tohle kopyto bylo starostkou?

Jestli jsou v NL takoví idioti, pak jich nebude škoda jestli díky GO moře stoupne o pár metrů. Budou jezdit na lodičkách a cyklistu ve skafandru zatíženém olovem nesrazí, neb proplují v bezpečné výšce nad ním.

J. Jurax 28.7.2017 17:59

Re: A tohle kopyto bylo starostkou?

Ono je to dvojsečné.

Vytváření úzkých hrdel a všelikých překážek na páteřních komunikacích města za účelem zklidnění dopravy patrně zvýší bezpečí chodců, ale snižuje plynulost dopravy, ztěžuje řidičům život a zvyšuje pravděpodobnost nějakého ťukance. A třeba nepředjeditelný picyglista pinožící se v té zúženině závratných deset za hodinu vzbuzuje u řidičů jistě všeobecné nadšení.

A starostka jistě má mít starost o životy lidí z její oblasti, jenže ti lidé nejsou jen výhradně chodci. A taky plynulost dopravy má nezanedbatelný vliv na množství exhalací auty produkovaných.

A k tomu vracení řidičáků - i Vy jako řidič jistě kvality Fittipaldiho a vyšší můžete v těchto obmyslných překážkách způsobit nehodu.

J. Jurax 28.7.2017 15:45

Re: A tohle kopyto bylo starostkou?

Jojo, a to ti blbečkové propagující absolutní přednost chodců před auty na zebře opomněli dostatečně důrazně zdůrazňovat, že chodec ani na zebře před šalinou přednost nemá.

S. Donát 28.7.2017 15:21

Re: A tohle kopyto bylo starostkou?

A kolik těch smrťáků tam za posledních 5 let bylo, že je potřeba kvůli nim dělat tyhle nesmyslné úpravy?

J. Novotny 28.7.2017 15:55

Re: A tohle kopyto bylo starostkou?

A kolik smrťáků byste potřeboval?

Vyvýšení přechodů, případně zpomalovací prvek tak, že auto zpomalí na 20-30 kmh, znamená, v případě střetu s chodcem významné snížení rizika úmrtí, či těžkých následků (4-5x u úmrtí v případě střetu + podstatně nižší pravděpodobnost střetu).

Přechody pro chodce u dvou souběžných pruhů čeští řidiči nerespektují, zvláště ti spěchající, takže je logické svést je do jednoho, aby se dalo bezpečně přejít. Že řidiči neumí zipovat je jejich problém. Vezměte v úvahu, že toto řešení zpomaluje méně, než semafor u přechodu pro chodce, který by byl jedinou alternativou.

J. Jurax 28.7.2017 18:01

Re: A tohle kopyto bylo starostkou?

A což podchod, nadchod?

J. Jurax 28.7.2017 18:03

Re: A tohle kopyto bylo starostkou?

A vyvýšeni přechodů neobyčejně milují řidiči záchranek.

J. Jurax 28.7.2017 18:24

Re: A tohle kopyto bylo starostkou?

Raději semafor se zelenou vlnou.

J. Novotny 28.7.2017 16:02

Re: A tohle kopyto bylo starostkou?

Tady zpomalovák není, řidič spěchal. Přitom nejde o nějakou hlavní tepnu.

https://zpravy.aktualne.cz/domaci/ridic-smetl-na-prechodu-v-praze-matku-a-dve-deti/r~i:article:667992/

J. Novotny 28.7.2017 16:03

Re: A tohle kopyto bylo starostkou?

Tady jste to nesmyslné zůžení neměl, dvě auta zastavila, třetí vedle smetlo.

https://www.novinky.cz/krimi/442595-deti-ktere-v-plzni-smrtelne-zranil-ridic-prechazely-po-prechodu.html

J. Novotny 28.7.2017 16:15

Re: A tohle kopyto bylo starostkou?

A něco z Prahy 3

http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/krizovatky-smrti-cesty-do-skol-maji-byt-bezpecnejsi-20170714.html

P. Švejnoch 28.7.2017 11:14

Netýká se to jen Prahy

v Budějcích probíhá totéž (tedy bez tramvají).

Jen by mě skutečně zajímalo, zda v městské části, jíž autorka místostarostovala a posléze starostovala (1998 - 2010), se nic takového za jejího "panování" nedělo resp. nepřipravovalo. Tomu se skoro nechce věřit, protože podobná dopravní zvěrstva lze nalézt všude - a než dopravní projekt dospěje od návrhu a přípravy k realizaci, jistě nějaký ten pátek (v tomto případě nějaký ten rok) uplyne...

Takže je otázka, zda autorčino rozladění není spíš jen předvolební anoncí.

J. Novotny 28.7.2017 16:39

Re: Netýká se to jen Prahy

Ne, k úpravám přechodů se Praha 3 zavázala až v lednu 2011, na nátlak rodičů, evidentně až ta žába na prameni odešla. Kdyby s tím začala exstarostka, tak té tenkrát osmileté holce, co přišla o život na cestě do školy, dnes mohlo být 16 let.

A ještě má drzost plakat nad tím, že se zdrží při cestě do centra.

J. Schwarz 28.7.2017 17:24

Re: Netýká se to jen Prahy

Spíš kdyby mládež necivěla neustále do mobilu a do uší si nepouštěla ze sluchátek muziku. Vidím, že trend je umetat cestu blbcům a vždycky, když se něco stane najít "viníka".

J. Jurax 28.7.2017 18:19

Re: Netýká se to jen Prahy

No, u nás na páteřní komunikaci - jeden širší pruh v každém směru - a jediném průtahu městem kdysi okresním při opravě tyhle "bezpečnostní" prvky taky udělali.

Výsledkem je, že na ulici, kde zácpy nikdy nebývaly, teď jsou. Doprava odbočující auto vše zastaví, protože na odbočovací pruhy se zapomnělo, a picyglistu pinožícího se až desítkou v úseku dvou kilometrů nemáte jak legálně předjet, protože plná čára a ostrůvky. Odbočováky doprava jsou na dvě osobní auta protože ostrůvky, je-li aut víc nebo dokonce kamión co se tam nevejde, všechno stojí. A čmoudí na volnoběh, pak začmoudí při rozjezdu a tak furt. Lidi co tam bydlí zasílají děkovné dopisy, v nichž původcům úpravy nevybíravě klnou.

A znalci to objíždějí přes centrum.

M. Vondráček 28.7.2017 11:14

domnívám se

že prvotním motivem stavebních úprav není doprava či její bezpečnost, ale zakázka na stavební úpravy . Vždyť ze státních peněz se tak dobře utrácí, a občas něco i zbyde pro zadavatele :-)

G. Kovář 28.7.2017 10:41

Bezpečnost? Cha-chá

Začínám být přesvědčen že autorům těchto "bezpečnostních" opatření o bezpečnost vůbec nejde. Je to součást programu (nevím čí) k likvidaci automobilové dopravy. Jde o to nejrůznějšími buzeracemi jak zdánlivě nesmyslnými, ale pro "program" účinnými úpravami vozovek, tak novými stále početnějšími předpisy a pravidly, rozšiřováním možností pro pokuty a sankce řidičů a pod. otrávit lidi natolik, že si řeknou že to nestojí zato a své vozidlo dají do šrotu, pardon k ekologické likvidaci, a budou se těšit na klidný život.

V. Čermák 28.7.2017 14:45

Re: Bezpečnost? Cha-chá

Přesně tak. Ono totiž auto člověku dává možnost se relativně rychle dopravovat na relativě velké vzdálenosti a to zcela podle svých potřeb. A to se současným vládcům nelíbí, ti nechtějí svobodné a nezávislé občany, chtějí otroky, které ráno hromadným dobytčákem odvezou do fabriky, odpoledne zase z fabriky a zbytek času budou trávit doma před debilizátorem.

F. Svoboda 28.7.2017 9:27

Bosonohy u Brna.

V této obci před lety zúžili hlavní komunikaci, po které jezdí mnoho kamionů středovými ostrůvky a zákruty, což i pro osobní automobily je příšerný slalom. Ostrůvky jsou řádně vysoké, aby při drcnutí do nich řidič poškodil při nejmenším poklici, ne-li pneumatiku či poloosu. Průjezd touto obcí je inspirativní nejen pro výše uvedený článek !!!

D. Polanský 28.7.2017 12:15

Re: Bosonohy u Brna.

Ideální je zmenšit šířku jízdního pruhu tak, aby tam nevlezlo ani osobní auto.

J. Jurax 28.7.2017 18:22

Re: Bosonohy u Brna.

Ano.

Dopravu to velmi zklidní a nebezpečí pro chodce bude opravdu minimalizováno. Nezbytnou přepravu (zásobování etc.) bude lze realizovat volskými potahy.