28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

PRAHA: Město omezuje tramvajovou dopravu

Pražské zastupitelstvo zcela nečekaně rozhodlo, že začne rušit tramvajové linky. Hlavní město tím následuje trend, který se prosazuje v mnoha oblastech veřejného života. Veřejná správa hlásá úspory a přitom mohutně investuje. Logicky se potom omezuje provoz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Kusý 14.7.2012 18:35

Vážený autore! Tramvaje v Hamburgu byly

zrušeny roku 1978 a jednání v poslední době o jejich obnově ztroskotala.Ve městě jezdí autobusy a po kolejích jen Hamburger Hochbahn, což je nadzemní (a místy podzemní) dráha, případně S-Bahn, což je rychlodráha v režii DB.

M. Bílý 14.7.2012 14:06

Praha omezuje tramvajovou dopravu? No a...?

Je mi ovšem jasné, že pro lidi, kteří mají problém s čímkoliv (i s přejitím po vyznačeném přechodu z jedné strany ulice na druhou, jak tu kdysi dávno ukázala diskuze) to musí být děsné. Kdyby fungoval v naší společnosti přirozený systém, kdy se každý musí umět vyrovnat s jakoukoliv právě vzniklou situací( při čemž pomoc slabšímu blízkému bližnímu je při ní přirozenou povinností) tak by se takovouhle prokotinou nikdo nezabýval. Napadá mně vzpomínka na mé mládí.Řada mých spolužáků v obecné škole šlapala denně klidně tam a zpět 3 km, dnešnímu děťátku způsobí radní to příkoří, že se nemůže svést jednu zastávku. Takže naříkejte a plačte přátelé.. k nářku jak se dnes krade, si přidejte pláč nad mizernou městskou dopravou.

Poradím vám, jak se bez veřejné dopravy obejdete: podnikejte! Je to příjemné ráno se probudit a být v práci.

Doporučuji!

P. Rada 14.7.2012 17:49

Re: Praha omezuje tramvajovou dopravu? No a...?

Pane Bílý ale jak k tomu "doporučení" přijdou ti "takypodnikatelé", kteří velí vymýšlejí tramvaje pro turistiku za stále luxusnější ceny o které se ale musí tihle chudáci zřejmě dál dělit s někým, kdo jim zas zakázky tak obtížně dohazuje?

Pokud vývoj např. typu Porsche stál X milionů... pak nelze zapomínat,  že za Y milionů se tím zhoblovaly koleje v zatáčkách a ty zas mohl někdo opravovat a tak lecjaký podnikatel nepřišel o práci ani v noci. Tím se přeci prostředky dále a stále zhodnocují.

Jak si jinak umíte vysvětlit, že po hlavním městě jezdí možná až desítka různých typů a mezitypů počínaje ještě totalitním (dosud opravdu v provozu nepřekonatelným) typem T3. Ke všem jsou ale potřeba různá depa, náhadní díly.... Vývoj ve společnosti šel přeci rychle a kdyby někteří nedrželi krok... - mohla by o ledacos přijít celá hrstka taky podnikajících lidí. Nebylo by dnes lepší zadat - alespon zas na zkoušku - někomu, někde, nějakou... novou tramvaj? Dalo by se pak argumentovat, že o problému radní už vědí a už se pracuje na jeho konečném vyřešení.... atd.... až na věky.

Podstatné pro rozvoj veřejné dopravy v Praze, ale rozhodně je,  zachovat celá desetiletí naprosto neprůhledné zadávání jakýchkoli zakázek, nákupek, tendrů ..... jen aby ruce pro manipulaci s veřejnými penězi zůstali co nejvíc volné na ukázkové aplikace v prostředí centra "volného svobodného trhu"... naší matičky vlasti.

A kdo z nás není v naší svobodné zemi takypodnikatelem? Radit někomu aby se stal právě tak podnikavým co se pak budí ráno a v lepším případě už v příjemě vytopené tramvaji mi přijde zpozdilé. Vždyt o to se už dávno pokoušeli I podnikaví bezdomovci a nějak vzlášt se to neujalo.

M. Bílý 14.7.2012 19:45

Dobrý večer, pane Rado. Uvedl jste řadu problémů městské hramadné dopravy, ale některým Vašim připomínkám (na př. o takypodnikatelícj) nerozumím (je to moje vina, že jsem švérchápig).

Dovolil bych si však reagovat na Vaše sdělení, že nepřekonatelný typ T3 je totalitní. Jde o americký t.zv. PCC (Presidents Commitee Care = vůz výboru předsedů) který vznikl v letech 1932 - 34 po šestinedělním sněmování předsedů místních drah a šéfkonstruktérů tramvajových vozů v Pittsburghu. Licenci k výrobě získala ČSR někdy na začátku šedesátých let min. století a z každého vyrobeného vozu jsme americkým vykořisťovatelům platili symbolický poplatek 1 USD. Revoluční řešení tohoto vozu je v tom, že řidič nevolí rychlost vozu, ale zrychlení. Vůz tedy neustále zrychluje a po dosažení požadované rychlosti se motory vypnou a vůz pokračuje setrvačností. Tím se šetří elektrická energie. Pochopitelně, že výrobek byl u nás prezentován jako dílo našich dělníků a kontruktérů, ovšem na ten fígl se zrychlením přišli za velkou louží.

P. Rada 14.7.2012 20:58

Re: Dobrý večer

Podle svých zkušeností čecha který ví, že kdo nezkoušel podnikat není součastníkem, mám o podnikatelích rozmanité představy. Viz výše - i někteří bezdomovci jako podnikatelé začínali - proto ta ironie.

Podle  zkušenosti cestujícího co se svezl v ledačems je T3 opravdu relativně nesmrtelný typ. Srovnejme s dalším: http://www.prazsketramvaje.cz/

Každopádně děkuji za doplnění protože o pozadí vývoje toho zas tolik nevím i když znám lidi s dep.... a také vím, že mezi konstruktéry  i totalitní doby bylo dost chytrých hlaviček a víc vzájemné otevřenosti jak dnes.

Co se týče pozadí dnešního překotného vývoje různých typů - také bych rád kdyby to někdo fundovaně vysvětlil: http://byznys.lidovky.cz/zakazky-prazskeho-dopravniho-podniku-byly-predrazeny-o-pul-miliardy-1kz-/firmy-trhy.asp?c=A120713_174818_firmy-trhy_sk

J. Novak 14.7.2012 23:31

Re: Dobrý večer, pane Rado. Uvedl jste řadu problémů městské hramadné dopravy, ale některým Vašim připomínkám (na př. o takypodnikatelícj) nerozumím (je to moje vina, že jsem švérchápig).

Dovolím si konstatovat, že typy T1-T3 a další nemají s US produkcí nic společného, kromě licence na pojezdová kola s pryžovou vložkou mezi nákolkem a kolem na snížení hluku produkovaného jízdou.

M. Bílý 15.7.2012 9:23

Pane Nováku (14.07. 13:31) na http://www.prazsketramvaje.cz a tam na

http://www.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2006040808

což jsou oficiální stránky DP Praha, se dočtete (cituji)

Kde je počátek výroby typu T1? Kde jinde, než v kolébce mnoha vynálezů - v Americe... stačí si vygooglit a dočtete se více.

Též doporučuji knihu Vladimír List, Elektrická vozba, ČMT Praha 1949, kde na str. 12 a 13 jsou fotografie amerických  PCC a jejich stručná historie.

Že licence mohla být jen na kola je možné, to ostatní jsme pak od těch hnusných kapitalistů dostali zadarmo. Pardon, za 1 USD z každého u nás vyrobeného vozu. Takhle nás vodřeli!!! Jinak ten rozjezd vozu nastavením zrychlení je geniální a bohužel nebyl vymyšlen u nás.

P. Kozelský 14.7.2012 10:52

Vítej Praho!

Vítej Praho v reálném kapitalismu! Konečně ! Teď už nebude prostě na nic.

Zatáhnutá smyčka DPH kolem krku vnitřní spotřeby zabije i ty poslední náznaky tvorby hodnoty v této zemi. Spolu s nesmyslnými reformami v oblasti péče o zdraví občana a důchodové oblasti povede k rychlé levicové radikalizaci voličstva a cestě před rok 89 v tom lepším před rok 45 v tom horším případě.

V. Kain 14.7.2012 12:14

Re: Vítej Praho!

Jenom hlupáci a diletanti mají potřebu pořád něco měnit a přejmenovávat.Nějaké tradice jsou těmto vo-lům naprosto cizí.Kolikrát se tady přemenovaly ulice,náměstí,třídy,mosty atd.Zatím co jinde si na tradicích zakládají,tak u nás se vždycky nevím proč najde parta pitomců a začne bořit to co desetiletí bezproblémově fungovalo.Tak se mi zdá,že v této zemi se na místech všech stupňů které rozhodují usazují samí oslové.Čest vyjímkám.

J. Hejna 14.7.2012 9:54

Prostě

všechno se řítí stejným směrem.

J. Kiklhornová 14.7.2012 9:08

Nezapomeňte

na ekonomický přínos pro ztrátový dopravní podnik,neboť nepřestupní jízdenka je levnější než s přestupem a nyní již nebude téměř možné kamkoli dojet bez přestupu.

      Jen tak na okraj,když se mi podaří po ránu kolem šesté dostat z Ruzyně(převážně vlakem) na Masaryčku,což je centrum,čekám 20 minut na tramvaj č.24 abych se dostala do Vršovic do práce.A to ve všední den. Víkendy vůbec řeším vozidlem,protože mi nejede nic rozumného ani z Ruzyně,natož aby cokoli navazovalo.

H. Gene 14.7.2012 12:34

Re: Nezapomeňte

V Praze žádné přestupné ani nepřestupné jízdné není.

M. Bílý 14.7.2012 16:48

V pracovní dny jezdí tram č. 24 mezi sedmou a devátou dodinou v 10 minutových intervalech viz:

http://jrportal.dpp.cz/DataFTP/JRPortalData/_24/20120630/24_%28480_3%29Z.pdf

M. Bílý 14.7.2012 20:14

Omlouvám se, že odkaz nefunguje, snažil jsem se postup zjednodušit, ale nepovedlo se. Lépe tedy začít na

http://jrportal.dpp.cz/jrportal/default.aspx

apak volit Hledání podle linek, Tramvaje, a pak už č. linky 24 a příslušnou zastávku (Masarykovo nádr.) a zobrazí se zastávkový jízdní řád.

J. Kiklhornová 15.7.2012 20:54

Re: V pracovní dny jezdí tram č. 24 mezi sedmou a devátou dodinou v 10 minutových intervalech viz:

Príjezd vlaku v 6.06,odjezd tramvaje v 6,06 a pak v 6,26. Já tak jezdím,mě to říkat nemusíte. Pravda po sedmé už jezdí v deseti minutových intervalech,ale to už jsem já aspousta dalších v práci.

P. Sulc 14.7.2012 3:09

Snad by se u trati na venkov

dala zavest konka. Kazdy kdo by jel do Prahy by musel k jizdence povinne prinest naruc sena nebo alespon travy. Takto by se usetrilo i za elektrinu a nebylo by nutno zatezovat Slunce svicenim na FV clanky.

O. Mayer 14.7.2012 8:37

tak to neprojde...

zapomínáte na prdy těch koní a jejich vliv na glogální oteplování. Určitě by vám nekdo přesně (alespoň na minuty) spočetl okolik dříve by kvůli tomuto opatření do moře propadl nějaký tichomořský atol, a to si, jak jiště ráčíte uznat, nemůžeme vzít na triko.