28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

PRAHA: Česká Biafra ducha

Dne 27. ledna si slušní lidé připomenou sedmdesáté páté výročí osvobození koncentračního tábora Auschwitz-Osvětim. Zahynuly v něm v barbarských podmínkách a nelidských technických zařízeních statisíce lidí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Pavelka 15.1.2020 21:13

Je to Fejk?

J. Farda 15.1.2020 11:11

https://artalk.cz/2019/05/30/pamatnik-ticha-na-nadrazi-bubny-by-mel-byt-hotov-v-roce-2021/ ?

Š. Hašek 15.1.2020 9:51

Bude zavřen?

Kým bude zavřen? "Vono samo"?

Malinko napovím ..... Památník leží na území Prahy. Co má na práci primátor, námořní lupič, štrasbruselák, klimapanikář, lékař (z) kanceláří ...... Hřib???

Umíte mlžit, psát a vyhnout se nepříjemným údajům, jen co je pravda, pane Urbane. Dále nám popište Vaše osobní akce stran věci. I Vašich studentů.

K. Křivan 15.1.2020 9:07

".. respektovanou a ve světě známou vzdělávací muzejní instituci.."

A jakou návštěvnost měla ta instituce ? Jaké náklady ?

R. Gramblička 15.1.2020 13:02

to by mně taky zajímalo ten její věhlas, zvláště když vznikla před několika lety

D. Polanský 15.1.2020 8:41

Autora nemusím, ale v tomto má naprostou pravdu. Tisíckrát souhlas. Člověk má hodnotit obsah a ne autora, viz F. X. Šalda.

P. Dvořák 15.1.2020 8:27

Asi tak to mysleli:

Osvětim, no bóže, pár milionů lidí, a co má být. Ale takové Lety! Tam zemřelo tři sta Romů na tyfus.

Jenže je tady netušený problém: Do vyhlazovacího tábora v Osvětimi bylo deportováno celkem 420 letských vězňů.

K. Křivan 15.1.2020 9:09

V Osvětimi umírali kvalitní, inteligentní, pilni lidi. A v Letech ?

F. Svoboda 15.1.2020 9:19

R^R^R^

Z. Lapil 15.1.2020 9:33

Jste první, před kým si v životě uplivnu. Blahopřeju.

V. Petr 15.1.2020 13:12

Ještě nikdo neupozornil na to, že existoval také "kriminálnický holocaust." Na základě Hitlerova rozkazu z roku 1942 bylo pozatýkáno 80000 notorických kriminálníků s dlouhým trestním rejstříkem a odtransportováno do koncentračních táborů! Ostatně, za "opakované zneužívání nezletilých" se též bylo možno v Protektorátu dostat na šibenici. Také bychom měli těmto Hitlerovýnm "obětem" postavit pomník za půl miliardy...

P. S. Kolik peněz chybí památníku v Bubnech???

Z. Lapil 15.1.2020 14:52

Ta čísla neznám, ale vím, že kriminální vězni v koncentrácích byli a vím, že existovalo barevné odlišení. Viz: http://www.vhu.cz/exhibit/prehled-rozlisovacich-prvku-veznu-koncentracnich-taboru/ (to jsem doteď neznal).

Úplně ale nechápu, proč mi to píšete, respektive co mi tím chcete říct. Spolu s panem Křivanem si myslíte, že inteligence a kvalita člověka (co to je?) mají rozhodovat o jeho svobodě a právu na život? To snad ne?!

Aby nedošlo k omylu: ano - zločinec budiž potrestán. Výši trestu tady a teď nechci řešit. Ale být cikánem ani být blbem - probůh, to přece není zločin. A ne aby mi tu nějaký právní purista začal vysvětlovat, že koncentrační tábor není vězení a že nikdo nemůže za to, že tamější klienti umírali pro neschopnost pracovat.

Nádech, výdech, v klidu doporučuju. Máte-li aspoň trochu po ruce stanici metra Vltavská, zajeďte se na ten pomník podívat. Na pomník, to muzeum je (nedávno byla) stará olezlá nádražní budova v přínádražní pustině a nedivím se nikomu, kdo ji chce zbourat a postavit tam něco slušného. Muzeu to bude slušet líp snad kdekoliv jinde. Například v té novostavbě, kterou jsem si právě vymyslel.

Rozhodně Židovské muzeum v Praze nestojí a nepadá s jedním barákem: https://www.jewishmuseum.cz/informace/navstivte-nas-rozcestnik/informacni-a-rezervacni-centrum/

K. Křivan 15.1.2020 21:15

Jsou lidi, kteří pro lidstvo něco dobrého udělali, a kterých je škoda když zemřou, a pak lidi, o kterých se nic dobrého říci nedá. Co dobrého se dá říct o těch z tábora Lety ? Já mám slušnou fantasii, ale v tomto případě mě nějak opustila.

Z. Lapil 15.1.2020 23:53

Já ty lidi neznám, ale třeba některé z nich měl někdo rád. Někteří jistě uměli pěkně zpívat...

Nemusíte spasit lidstvo, abyste byl dobrým člověkem.

K. Křivan 15.1.2020 21:19

"To snad ne?!" A proč ne ? Ve dvacetkrát přelidněném světě ?

Z. Lapil 15.1.2020 23:56

Nesuďte, abyste nebyli souzeni? Já si jen nemyslím, že by měl kdokoliv právo ukazovat prstem "ty žij, ty zemři".

Ještě jinak: Kdo chceš hnout světem, hni sám sebou.

K. Křivan 15.1.2020 21:27

Lety byly tábor pro "osoby práce se štítíci" tedy NE pro pracující osoby s opalenou kůží, s čistým trestním rejstříkem. Nikde ani slovo o ci kanech.

Z. Lapil 16.1.2020 0:01

Právnické ptydepe. Práce není jen to, na co dostanete razítko do občanky.

Hlavně: v Osvětimi určitě zahynul nejeden lenoch a v Letech uvíznul nejeden slušný člověk, ať už tím myslíte cokoliv. PROTO mě vaše kategorické prohlášení rozhořčilo.

K. Křivan 15.1.2020 21:30

"inteligence a kvalita člověka (co to je?)"

Co to je ? Něco co nemáte.

Z. Lapil 16.1.2020 0:03

Máte recht. Prohledal jsem šuplíky - a ňyc.

Z. Lapil 16.1.2020 0:08

Jo, a díky za reakce. Četl jste a přemýšlel o tom. Víc od sebe my dva asi nemůžeme čekat.

Dobrou noc/ráno. :-)

J. Jirka 15.1.2020 10:23

Kvalitní, inteligentní, pilni lidé jsou v současnosti noční můrou každého politika, zatímco ti, co byli v Letech, jsou slepicemi, snášejícími jim zlatá vejce...

K. Křivan 15.1.2020 21:32

Ano,....svět se v (_!_) obrátil.

Z. Ukolébavka 15.1.2020 8:14

Moralizování od dalšího národního škůdce, totiž ambasadora Diag Human. Na takového je i sliny k odplivnutí škoda, natož se od něj nechat poučovat.

P. Kmoníček 15.1.2020 8:25

Ukolébavko, má pravdu nebo nemá pravdu ?

Z. Ukolébavka 15.1.2020 8:40

Kmoníčku, o to přece nejde. Přes takto naprosto zřejmé téma ale Urban vůkol futruje, že mívá a má pravdu. To, o čem píše, vám tady podepíše 1000 lidí z tisíce. Ta špína tkví v tom, že to dělá přes tohle téma, aby na své jméno vrhl příznivější odlesk, než je ten od Jidášovských stříbrných. Jestli mu to baštíte, tak dobrou chuť.

P. Kmoníček 15.1.2020 21:14

Mylite se, o to právě jde ! Napsal to Urban, tak je to špatně. Kdyby to napsal Falmer, tak budete hýkat blahem.

D. Polanský 15.1.2020 8:43

Z hlediska hodnocení charakteru osoby máte možná pravdu, jeho dějiny neznám, ale pokud jde o hodnocení obsahu tohoto textu, určitě pravdu nemáte.

Z. Ukolébavka 15.1.2020 8:48

Pane Polanský, viz výše. Nelidskost holokustu nerozporuje nikdo.

F. Navrátil 15.1.2020 7:56

Škoda, že se do památníků holokaustu finančně nezapojili "naši milí krajané", s kterými si při častých návštěvách jejich srazů notoval ministr kultury Herman.