29.3.2024 | Svátek má Taťána


Diskuse k článku

PRAHA: Auta na Kulaťáku

Uplynulo jen několik dní ode dne, kdy se tunel Blanka v Praze opět stal předmětem zájmu medií. Proběhla diskuse o přínosech a problémech, které se během ročního provozu projevily.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Molík 23.9.2016 16:49

Všecno vypadá pro lidi jinak, než se jeví.

Uvažovaný Podbabský most je problém nikoli přírodně nebo lokálně likvidační zhoršující údajně bydlení bohatců kolem řeky, ale hlavně kdyby se býval realizoval již dříve, byl finančně neprodukující tolik nákladů na provoz jako to dnes činí tunel Blanka (přes 30 melounů měsíčně!!!). A z toho mají ,,něco" pražští zastupitelé s pomocí svých podnikatelských kunšaftů, námi zvoleni! Jinak obsluha dopravy provozu na Kulaťáku také neleží nikomu z radních Prahy 6 a magistrátu na srdci, poněvadž ONI nejezdí jistě do práce MHD, nýbrž auty a je jim jedno, kdy se do kanclu ve svém směru docouraj, kdy navíc jedou svým směrem dost v pohodě. Čili, mají z těch zácep hlavních tahů akorát legraci, jak dopravu v lokalitě Prahy 6 těm lidem znepříjemnili, aby tzv. ,,zazobané nádeníky" naučili jezdit sockou do rachoty, když jako sakra mají také na to, jezdit autem! Proto na Kulaťáku byly hlavně zvoleny jednopruhové výjezdy všude v nejzatíženějších místech, místo dvoupruhových, na všech částech toho Kulaťáku, což způsobí ve špičce logicky úmyslné ucpání celého kruhového objezdu. Čili je celá věc dokonalý naschvál na obyčejné lidi. Takové prevéty jsme si zvolili!

P. Bělohlav 23.9.2016 15:42

Neberte úplatky, zblázníte se

Nejsou jen Dejvice. Většina dopravních staveb má společný rys: pohrdání zdravím a životy lidí. D8 zával, projektanti na možnost závalu upozornili a navrhli tunel, ale byl drahý. Představa závalu za plného provozu... Křižovatka u Slaného na D7 - neznalý řidič kamionu při noční jízdě byl naveden přímo do pilíře mostu, což se stalo - je dnes zabezpečena patníky a hromadou štěrku. Tři pruhy z Lochkovického tunelu a dva pruhy z Barrandova nejsou spojeny do pěti pruhů okruhu, ani do čtyř, ani do tří, ale do dvou. A smlouvy s dodavateli jsou uzavírány za všimné, místo tvrdých postihů za termíny jezdí ministr v noci ( neuvěřitelné ! ) kontrolovat, zda se na stavbách dělá, pak nemá čas na mýtné. Takový b l b nemá na ministerstvu co dělat.

M. Prokop 23.9.2016 9:27

Místo mostu 3,14ča z Horních Uher

zavře Národní.

:-P

M. Šejna 23.9.2016 8:49

Problém se dá vyřešit velmi snadno

Celý problém vyústění tunelu Blanka u Prašného mostu a následnéných kolon před Kulaťákem nezpůsobuje tunel Blanka, ale idiotské dopravní řešení na Kulaťáku.

Jen idiot mohl nechat před vjezdem na Kulaťak od Prašného mostu zúžení ulice ze dvou na jeden pruh a navíc tam ponechat stanici tramvaje s přechodem pro chodce. Chodci mají na této zastávce tendenci zásadně si vynucovat přednost a tak se tam furt tvoří kolony aut.

Stačilo by tuhle stanici tramvají posunout o 100 metrů výš k Prašnému mostu (tj. k dejvické poště) a problém bude vyřešen.

P. Rada 23.9.2016 11:00

Re: Problém se dá vyřešit velmi snadno?

Ano to by místně skutečně pomohlo. Znám to tam už od svých studií....

Chodci ale takto budou muset chodit houfně od metra o 100m dál ... Auta se tam sice rychleji rozjedou - ale dojedou tím dřív na další a další místa kde jim zas bude něco vadit a i kdyby ne - přibude houfně těch kteří si auto na cestu po městě zvolí - a tak začnou vadit kolegům motoristům atd.

M. Pištora 23.9.2016 13:21

Re: Problém se dá vyřešit velmi snadno

Také si myslím, že příčinou jsou ta zúžení.

Každý si dovede představit, že když je v jednom pruhu ze dvou havárie, vznikne kolona. Že takové zúžení před Kulaťákem funguje jako permanentní havárie, si asi projektant představit nedovedl.

Posun zastávky ke Kafkově by asi pomohl, ale už nyní je zde přestup z tramvaje dost dlouhý a tím by se zdvojnásobil.

Já bych jako řešení viděl zvýšení počtů pruhů v napojení na Kulaťák. Místa je tam dost, jsou tam rozsáhlé trávníky.

Návrh z článku na Podbabský most by asi něčemu pomohl, ale ne tomuto. Výpadovky směrem z Kulaťáku zacpané nebývají.

T. Marný 23.9.2016 5:48

Tak to dopadá, když začnou převládat zájmy jednotlivců, před

zájmy společnosti. Pražský okruh blokují obyvatelé satelitních městeček v jeho okolí. Přesto, že ten byl plánován dávno předtím, než někdo ( politici, státní úředníci ), povolili tato obydlí. To samé platí pro podbabský most, protože v Tróji je to samá honorace, které by vadil provoz na této komunikaci. To samé platí v některých částech Prahy, kde je potřeba dokončit smysluplné propojování jednotlivých okruhu. No a " kulaták ? Tam je dost místa na to, aby byl patřičně rozšířen aby stačil současným potřebám provozu. Udělejte dostatečně veliká parkoviště u konečných stanic metra, tramvají, autobusů, patřičně zlevněte MHD ( nebo ať je zadarmo ) a vše se vám dostatečně vrátí. Spokojeností obyvatel, nakonec i v penězích.

P. Rada 23.9.2016 7:56

Re: Tak to dopadá, když začnou převládat zájmy jednotlivců, před

Rámcově to vnímám podobně ale popsal bych to trochu jinak. Nepřevládají ani tak zájmy jednotlivců jako už dokonce ega a zlozvyky značné části populace. Ta si totiž přivykla používat automobil jako nárokovatelnou samozřejmost bez domýšlení širších dopadů. Např. toho zdali je aleson prostorově celospolečensky únosné, provozovat hromadně automobily dokonce typů SUV jako dennodenní městský dopravní prostředek, ve kterém pravidelně přitom sedí jen jena či dvě osoby... Dlouhodobě se takto hromadily neblahé dopady nedomyšlené motorizace od aspektů nedostatku parkování až k neprůjezdnosti, znečištění ovzduší...

Další a třeba i intenzivnější budování silniční sítě sice zas jak ta Blanka místně situaci zlepší - ale zároven víc narostou měrné nároky. Ty pak už v podobě davu nutně narazí na další úzká místa a s ještě větší silou. Trvalý extenzivní růst prostě není už s principu možný.

Proto problémy které se extenzifikací dlouho kumulovaly sice může zmírnit snížení ceny MHD a výstavba záchytných parkovišt... ale než se situace v důsledku takto započaté systémové změny výrazně zklidní, potrvá přinejlepším zas celá desetiletí.

Nejde totiž jen o dopravu ale o celou strukturu společnosti, kde odlehlosti obytného od sociálního a pracovního prostoru hrají spolu s lidskou chtivostí a mírou konzumu zásadní roli.

M. Prokop 23.9.2016 9:29

Re: Tak to dopadá, když začnou převládat zájmy jednotlivců, před

"Lidská chtivost a konzum" je dána a zelení ekoteroristé ji nezmění, konec konců, sami ji podléhají, jen ji nepřejí jiným. Viz třeba AlGore.

P. Rada 23.9.2016 10:52

Re: Tak to dopadá, když začnou převládat zájmy jednotlivců, před

Pane Prokope čím že je "dána" lidská chtivost a konzum?

Mám věřit, že jste si nevšiml až propastných rozdílů v měrné spotřebě mezigenerační, vnitrogeneračních či až mezinárodní...?

Vy sám snad např. nemáte možnost zvolit jestli třeba do místní sámošky dojít těch 100m pro zmrzlinu pěšky - nebo si tam udělat kilometrový výlet obloukem se svým SUV... nebo už ani nemůžete usoudit, že ji a další .... nepotřebujete?! Podobně adresné by to mělo být v případě AlGora - který uměle zevšeobecnujete.

Pokud už bych měl uvést příklad lídra dnešních "zeleně smýšlejících" tak tím je spíše papež František, který v u nás vydaném zelenm obalu - (https://www.kosmas.cz/knihy/208642/laudato-si/) - bez obalu na str. 5 píše:

...."Proto mezi ty chudé, kteří jsou nejopuštěnější a nejvíce rýraní, řadí i naše utiskovaná a týraná země, která sténá a trpí"...

M. Prokop 23.9.2016 11:31

Re: Tak to dopadá, když začnou převládat zájmy jednotlivců, před

Dána lidskou povahou.

Vy se snažíte lidi předělat (podobně jako komunisti, fašisti, nacisti ...), já se osobně chovám dle svých zvyklostí slušně a nesnažím se předělávat jiné, leda snad osobním příkladem. Jinak to nejde.

AlGore kázal vodu, pil víno, typický zelený.

P. Vaňura 23.9.2016 10:41

Trvalý růst narazí na přirozenou mez a tím je fakt, že jeden

člověk nedokáže řídit víc, než jedno auto. A propojení Dejvic a Bohnic je jedině možné řešení, protože představa, že někdo tuto trasu pojede oklikou přes Řež může napadnout jen někoho s chorým mozkem. To už by rovnou mohl použít stavající variantu přes Kralupy nad Vltavou!

M. Pištora 23.9.2016 13:25

Re: Trvalý růst narazí na přirozenou mez...

Ano. Jak někdo napíše "trvalý růst", nemá smysl s ním diskutovat.

P. Harabaska 23.9.2016 13:52

Re: Tak to dopadá, když začnou převládat zájmy

Ego pohodlných pražských rezidentů, pokud jde o cestování uvnitř Prahy, je skutečně enormní. Navštěvuji kancelář spolupracující firmy na jižním konci Gorazdovy ulice, jejíž pracovnice raději každý den ráno ztrácí nejméně 45 minut jízdou autem z bydliště u letenské vodárny a hledáním volného parkovacího místa v blízkosti kanceláře, zatímco tramvajovou zastávku má v podstatě před domem, kde bydlí, a stanici metra a také tramvajovou zastávku kousek od kanceláře. Kolik je v Praze takových "frajerů", kterým není líto ani zbytečně utracených korun, ztraceného času ani zbytečných výfukových zplodin?

P. Vaňura 23.9.2016 10:36

Právě v oblasti Dejvic zlikvidovala městská část stovky

parkovacích míst a zúžila spoustu ulic!!! A i ten Kulaťák by ráda ZASTAVĚLA!!!

Z. Lapil 23.9.2016 13:09

Re: Tak to dopadá, když začnou převládat zájmy...

Snad jen že MHD zadarmo toho moc neřeší. Podle mě je rozhodující čas a pohodlí a volím-li mezi půlhodinkou v klimatizovaném autě s muzikou dle výběru a hodinou v rozpáleném autobuse (nedej pámbu, aby pršelo nebo byla zima, to je definitivně zle) se třemi přestupy - to ani mně, ač zakukleného ekologistu, výhled na krásná děvčata nepřesvědčí.

Nemluvě o tom, že ve chvíli, kdy si koupím paušální jízdenku, každá další jízda JE zdarma.