16.4.2024 | Svátek má Irena


Diskuse k článku

POVÍDKA: Češi ať se s Hitlerem domluví a neotravují

Hospoda či pub někde v Anglii v září 1938. Diskuse je bouřlivá, vždyť on ten Áda Hitlerů není zas tak špatný člověk, tak z něj nedělejte netvora. Spor Čechů s Němci není v žádném případě soubojem dobra se zlem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. David 18.8.2022 23:38

Ta povídka má malou chybičku.

Češi v období let 1930 až 1938 nevyvraždili systematickým bombardováním 14 tisíc německých spoluobčanů jenom proto, že v Sudetech chtěli mluvit německy!!!!

J. Ziegler 19.8.2022 9:46

Německá propaganda rovněž tvrdila, že Češi masakrují Němce. :-)

P. Brecík 18.8.2022 21:36

veškeré iluze o demokracii ztratíte po 5 min. rozhovoru s průměrným voličem ;-D W.Churchil !! PS: Vezměte si tento denník, anebo lépe Hovinky.cz a sledujte vulgaritu a primitivnost Rusofobů. Bude to také jasné !!

J. Karza 18.8.2022 18:02

Roztomilé infantilní cosi:-)

L. Franc 18.8.2022 16:59

Když už si autor pustí rozum na špacír, měl by si to po sobě přečíst.

V předposledním odstavci sedí už jen Tom a Paul, v tomtéž odstavci na konci k tomu něco podotkne John. Legrace!

F. Zrcek 18.8.2022 15:18

Nějak nevím, kde zůstal v říjnu John, nejspíš ho žena nepustila.

Jinak všude pohoda, Neville možná slavil mír, který mu nepřející Winston ošklivil, Benito, jinak Il Duce silně zvítězil v Habeši, radikální socialista Edouard si svou popularitu v Paříži přímo užíval a Áda koumal, co si teď počít po březnovém anšlusu ostmarky se zbytkem československa. Plánoval, že se bratrsky rozdělí s poláky a maďary, neboť to přece byl přející a velkorysý člověk.

Eduard pražský byl tou dobou v Londýně, nebo se tam právě chystal. Nechal si převést aspoň 1 mega, možná trochu víc do Bank of England v librách šterlinků. Angláni nechtěli, aby piklil z území koruny, ale Éda měl už smlouvu s univerzitou v přátelském Chicagu, tak ho v hrdém Albionu pranic nedrželo.

Kdyby si to po něm zopakoval jeden feťácký politik z Kyjeva, mohli jsme si teď užívat taky, víte jak levňoučký by byl plyn? Putínka by teď vítali jako osvoboditele v Podněstří a on by se přátelsky dělil s Poláky o Halič a s Rumuny o Moldávii, neboť je to přející a velkorysý člověk. Jenom by teď ještě potřeboval ten koridor mezi běloruskem a kaliningradem, a pak už opravdu nic, čestné kremelské!

V. Kučer 18.8.2022 18:15

Édouard Daladier dobře věděl že to co podepisuje je sviňárna a uvědomoval si následky. Očekával že na něho budou doma plivat a byl překvapen že ho vítali protože zachránil mír. Jak dopadne Putin nikdo neví.

J. Jurax 18.8.2022 15:11

No, chtělo by to doplnit ještě řekněme zářím 1940.

Pub už nestojí, padla na něj bomba, Paul taktak vyvázl od Dunkerque, Tomův syn byl sestřelen v plamenech za bitvy o Británii a John s loveckou puškou po dědovi v rámci Home Guard kouká po obloze po bombardérech a velebí Churchilla za jeho We shall fight on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets, we shall fight in the hills; we shall never surrender.

F. Zrcek 18.8.2022 15:25

A představte si, že nikdo v oxfordu tehdy nesundával portrét George vi, neboť způsoboval duševní nepohodu černošským studentům.

J. Vlček 18.8.2022 15:38

Další kapitola by mohla pokračovat o tom, jak se ti "problémoví" Češi postavili proti hitlerovské hydře, a to jak v odboji ve své okupované vlasti, s účastí parašutistů vyslaných z Anglie, tak při obraně té "mocné" Velké Británie, kde spontánně nasazovali své životy v letadlech RAF v boji proti německé Luftwaffe. [>-]

J. Jurax 18.8.2022 17:09

Ano.

A bombardovali Německo, hledali německé ponorky potápějící Britům lodě a bránili Tobrúk.

P. Pospisil 18.8.2022 14:06

Technická:

předposlední odstavec má začínat slovy "U stolu už sedí jenom John a Tom..."

To jsem fakt jedinej, kdo tu povídku četl? A o čem to tady celej den debatujete?

O. Kaucký 18.8.2022 14:30

To byla povídka?

P. Pospisil 18.8.2022 14:42

Technicky to definici povídky naplňuje, v nadpisu článku se to k ní taky hlásí, tak proč ne?

Jestli dobrá nebo špatná, to není předmětem otázky, že ne?

M. Džmuráň 18.8.2022 11:24

RvRvRv

J. Jurax 18.8.2022 17:10

Proč?

V. Kuhaj 18.8.2022 10:37

K tomu věčnému omílání historie, a mektů o tom, že si ji musíme pamatovat, aby se neopakovala. Občas zmiňuji již letitý, ale úžasný článek K. Steigerwalda na toto téma. Měl tam krásný příklad v souvislosti se zánikem Rakouska-Uherska a vznikem republiky. Jak tady četníci pronásledovali maďarské aktivisty, kteří lobbovali za návrat k Rakousku-Uhersku, protože "poučeni z historie" jsme byli připraveni, a nikdo neřešil, že v Německu se schyluje k vládě, ze které pojde nejstrašnější válka v dějinách lidstva.

Tak jen abychom se z té historie nepoučovali zase až příliš. Průšvihy nepošly z jejího opakování, ale protože lidstvo nebylo připraveno na něco nového.

J. Vintr 18.8.2022 14:27

Průšvih, který se rýsuje, bude možná větší, než si kdo dovede představit. Idiotské hrátky evropských politiků se sankcemu "proti Rusku" se nám můžou šeredně vymstít. Rusko totiž dodávky plynu a nafty, které ti zločinci a idoti odmítají, samozřejmě přesměruje někam jinam a nebude mít potom důvod se kdykoliv v budoucnosti vracet k tomu, aby je zase dodával do států, ktetré je zpupně odmítly. A přes všechna silácká prohlášení idiotů jako je Fiala, nebude možné dodávky těchto surovin z Ruska nahradit. Ne za tak nízké ceny a ne v dostatečném množství. Náš dosavadní blahobyt se rozplyne a čeká nás nejspíš chudoba, jakou si dnes ani nedovedeme představit.

V. Kuhaj 18.8.2022 14:31

Sdílím stejný názor.

J. Vlček 18.8.2022 15:04

Hodně nepříjemná fakta, pane Vintře. Jejich nepříjemnost je umocňována pravdivostí, která nás všechny bude bolet. R^

D. Stirsky 18.8.2022 10:19

Ta "povídka" má chyby. A to podstatné! V r. 1938 lidstvo nedisponovalo zbraněni, kzteré by byly schopné vymazat každého obyvatele této planety za pár minut. A Československo bylo až do září 1938 slušně fungující demokratický stát, byť s chybami v sociální a národnostní politice. Ale na tehdejší dobu to byl stát velmi kvalitní. Což, bohužel, nelze tvrdit o Ukrajině. Ale Putin před tribunál patří, to bezesporu. Rozpoutal válku.

T. Novy 18.8.2022 10:26

Souhlas. Silná korupce a nedostatky v demokratickém řízení státu nejsou dostatečnou omluvou pro zákeřné přepadení sousedním státem. A ten sousední stát na to není lépe.

F. De Winter 18.8.2022 10:31

A patří tam i Bushové, Clintonové, Obamové a další?

L. Beneš 18.8.2022 16:03

Ne. Ti vedli války veskrze demokratické a jak by řekl hm, hm, velký spisovatel a drrramatik, humánní. Také humanitárně bombardovali.

L. Beneš 18.8.2022 16:01

Každé proč má své proto. Spatřil jsem nedávno video zachycující projev v roce 2014 úřadujícího prezidenta Porošenka. Na adresu tzv. Moskalů žijících na východě Ukrajiny dštil oheň a síru, že budou žít ve sklepích, nebudou mít práci, jejich děti nebudou moct chodit do školy, budou umírat hlady.... Tak jim to prorokoval. O tom, že už tehdy nacionalisté na ukrajinské Rusy podnikali ozbrojené útoky, nemluvil. Ani o upalování lidí v Oděse a střelbě "neznámých" na Majdanu v Kyjevě.

J. Jurax 18.8.2022 17:38

No, víte, tehdy se všichni báli plynové války. A všechny velmoci měly mocné zásoby yperitu, fosgenu a podobných lahůdek. Němci měli snad i tabun (poprvé syntetizován 1936) a soman (poprvé syntetizován 1938). Že nebyly až na zanedbatelné případy použity je jiná věc.

Ano, atomová bomba to není, ale masové použití proti vojákům na frontě i zázemí nepřítele by bylo taky účinné.

F. De Winter 18.8.2022 9:45

Každá válka má své příčiny a ani válka na Ukrajině nezačala zničehonic. Američané mají takovou špatnou vlastnost, myslet si, že jich hodnoty a představy o uspořádání světa jsou nejlepší a ostatní budou skákat radostí, když je budou moci přijmout. To ale není pravda. Rusko bylo a je jediným státem, který je schopen konkurovat USA vojensky a to tak, že by dokonce bylo schopné zničit USA. Rusko prostě není možné jen tak vojensky zastrašit. No a Ukrajina je země nejblíže Rusku. Kdyby tam byli Američané schopni postavit základny a instalovat zařízení, ze kterých by mohli odpalovat rakety, které by do Moskvy letěly 5 minut, tak by měli na Rusko páku. Američané při své politice museli mít zájem ovládnout Ukrajinu. A na Ukrajině Američané ještě pořádně ani nebyli a už začali stavět základnu v Očakivu u Oděsy. (Tu Rusové rozmlátili hned v první vlně.) Takže z těchto důvodů potřebovali Američané ovládnout Ukrajinu, protože kdyby jí ovládli, tak mají velmi silnou páku na Rusko. Protože kdyby Rusové věděli že základna USA leží ve vzdálenosti 5 minut letu rakety do Moskvy, tak by museli dávat pozor a hlouběji se zamyslet, jestli přijmou nějaké americké požadavky nebo ne. Pokud tomu Rusko chtělo zabránit, tak muselo nevyhnutelně vstoupit na Ukrajinu. Prostě a jednoduše jde o globální kontrolu a veškerá srovnání se situací před 2.sv kulhají na obě nohy. Situace spíš připomíná stav před 1.sv. Bojovat za Ukrajinu není v našem zájmu. Ukrajina není Izrael. Ukrajina je mafiánská země, která může svým obyvatelům nabídnout jen útlak a chudobu. V našem zájmu je napodobit Orbána a chovat se jako Maďarsko. [>-]

J. Ganaur 18.8.2022 9:50

Úžasný rozbor!Ble, ble, ble, ble, blééé....volím EsPéDééééé!;-D;-D;-D

V. Kuhaj 18.8.2022 9:52

Úžasná reakce! Jak symbolický rozdíl v argumentaci! Jen tak dál, milá progresivní EU a USA.

J. Ganaur 18.8.2022 9:55

Jen tak dál?Jste magor?Copak nepoznáte, že se historie opakuje, jen s jinými figurkami a zbraněmi?!!