29.3.2024 | Svátek má Taťána


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
projektant 29.1.2009 19:20

Re: Upřesnění

Vidím, že Vás diskuze baví a tak můžeme pokračovat. Připomenu pouze jeden údaj z článku. Za jeden rok se zabilo nárazem do stromu 177 lidí. Těžce zraněných s doživotními následky je dle statistik obvykle trojnásobek. Ptáčkům zpívajících na stromech nebude vadit, když nové stromy budou o 5 m dál od silnice. Mě osobně nevadí, když se zabije řidič - zabiják. Ale jsou zde spolujezdci.

R.J. 29.1.2009 13:22

Re: Upřesnění

A co rodiče? Výchova? Pokud to necháte na tom dvacetiletým klukovi, tak se nedivte. Oni se rodiče dívek nezajímají,s kýmj ejich dcerka jezdí? Né? Tak se pak nesmí divit. Co takhle říci, chaso jedna, chcete na diskotéku, ovínit se, tak já Vás tam odvezu, až se vyskotačíte, brnkněte, přijedu pro vás ? Co ? Nešlo by to? Nebo je lepší hodit zodpovědnost na toho mladého ? Co Vy na to , jako řidič a možná tatík holčiny, či kluka?

projektant 29.1.2009 8:18

Re: Upřesnění

Je od Vás hezké, že myslíte na sebe a píšete o svých třicetiletých zkušenostech. Já je mám taky. Ale já jsem taky myslel na mladé dívky jedoucí na zadních sedlech z diskoték a které nemohou ovlinit chování nezkušeného dvacetiletého kluka za volantem. Vystoupení za jízdy nedoporučuji.

jirka.s. 28.1.2009 22:57

Zajímavé, pane Kadleci !!!

Tak Vám uniká smysl stromů podél silnic! Nebudu se snažit se zde nějaký vymýšlet, stačí snad jenom to, že ta zeleň téměř ihned alespoň trochu eliminuje ten smrad, který produkuje třeba právě to Vaše posunovadlo! Nebo, jel jste někdy takovou alejí v noci? Orientoval jste se s její pomocí snad hůře než v ploché krajině, odkázán pouze na velice střídmě (a často poničené) umístěné umělohmotné patníky s reflexními odrazkami ? 

A co takové bilbordy se stupidními reklamami typu: "Budu pracovat za vás!" Ty Vám nevadí, ty řidiče neohrožují ? Ty nejenže odpoutávají pozornost řidičů, ale ten konkrétně zmíněný může u leckterého kardiaka způsobit i infarkt!

Celý ten problém totiž tkví pouze v jednom: NEJEZDĚTE JAKO PRASE !!!! ;-P

R.J. 28.1.2009 22:36

Re: Upřesnění

Nezabije se nárazem do stromu u silnice , to vím jistě, jako vše, i řídit auto se musí umět. Pokud si někdo myslí, že se šlape na pedály a točí volantem, tak na tom stromě skonč,  za to ale nemůže strom. Víte sám dobře, že musíte předvídat, neustále pozorovat silnici, přemýšlet, jedu z osvícené silnice sluníčkem v zimě, je jen mokrá, vjíždím do stínu lesa,tam bude ledovka, možná, tak holt přibrzdím, kdo to neudělá, stokrát se nic nestane, po stoprvé se vymázne. Pokud jede jako člověk , přežije to, pokud tam má stotřicet na okresce, nepomůže mu nic, ani svěcená voda. Za třicet let za volantem, s tramvají a na kole jsem již něco viděl a slyšel, ale nikdy za to nemohl strom, že by najednou řidiči skočil do cesty. Fakt.

Pišta 28.1.2009 21:40

Re: Upřesnění

To je opravdu třeskutá logika. Kolik lidí se zabije nárazem do zdi nebo domu? kolik lidí se zabije nárazem do jiného auta? Ten dům i ten strom jsou v tom nevinně. Auto rovněž. Vinen je blázen, který si musí vždy a všude zazávodit a opatrnost považuje za zbabělost. Kolik lidí projelo kolem těch stromů bez problémů? To není o štěstí a zlomyslných stromech , ale jen a jen o lidské blbosti.

modřín 28.1.2009 20:45

Re: vykácet vše!

 Preferuji betón - nelepí a gumy na něm více řvou !

projektant 28.1.2009 20:37

Re: Upřesnění

Vážený diskutující, pokusím se Vám oponovat. Ale až se Vám zabije nárazem auta do stromu někdo blízký, zřejmě změníte názor. Podél rychlostních komunikací by mělo být ochranné pásmo. Koňské povozy ho nepotřebovaly.

Míra 28.1.2009 17:39

Pro pana autora článku:

po přečtení Vašeho "dodatku" jsem si vzpomně na v dětství často používanou první slovo platí, druhý leze z gatí. Už jste vyrostl z dětských způsobů jednání? Napište nám o tom, prosím prosím.

miroslav.vojta@volny.cz

lukavak 28.1.2009 17:24

Re: aleje u silnic

Ta opatření jsou samozřejmně  správná a nemusíme se dohadovat  ani se zelenými ani policií. Ovšem-pokud jsou normální a odborníci.

Jen s blbci za volantem je potíž, bohužel pro demonstrační způsob jízdy  českých mistrů silnic  netrestané prohřešky jsou jen povzbuzením pro  pokračování  v tomto stylu jízdy, který je motivován   heslem "čum ,vole, jakej jsem frajer, moje offroad (a i jiné) má přednost za jakékoliv situace." 

Zajímavé je, že jezdím pravidelně do  Švédska a po švédských silnicích všech kategorií. Při svém stylu pražského řidiče (neagresivního!!!) jsem oproti místním řidičům  ve městě hodně ostrej  (pozor na chodce!).V extravilánu -i když mírně překračuji povolenou rychlost - mne celkem předjedou 2-3 řidiči  za 2 hodiny jízdy. Ta souvislost se stromořadím se nějak ztrácí.  Nebude problém v něčem specificky českém? Nebo -šířeji řečeno - postkomunistickém?Poznnámka : Švédsko má polovinu mtrvých ročně v silničním provozu  oproti  ČR.

 

mladý.k.70 m 28.1.2009 15:50

Re: Popíliť vše!

Ano plně svami souhlasím kdo chce tak se zabije i bez stromu komu není rady není ani pomoci já mám stromy ráda třeba vmlze jsou lepší než holá přikopa a jízda krasnou alejí je parada .Víc stromu kolem silnic!!!:-D:-D:-D

www racek 28.1.2009 14:52

Re: Řekl bych, že aleje v minulosti

jistě, máte pravdu. navíc ty aleje, zvláště v jižních čechách, třeba kolem putimi  a tak, to je prostě nádhera.

co tam třeba zavést padesátku? rychlost bezpečná a lidi by vnímali, jakou krásou jedou!

jsem to nějak poplet ten úvod. sem pospíchal a nepřečet jsem to po sobě, jen jsem chtěl říci, že postavit silnici nebo jí narovnat je strašlivě složitá věc. ono to totiž pak vede po soukromejch pozemcích ...

www racek 28.1.2009 14:49

Re: Upřesnění

pane kadlec, jste opravdu u ods? nějak mi tam neštymujete. vaše příspěvky jsou vždy kvalitní a argumentačně velice pečlivé a bez větších invektiv. s vyšimi kolegy tady na psu se to nedá naprosto srovnat.

takovou ods bych si představoval. fandím vám.

Malý Aston 28.1.2009 14:29

Zajištění bezpečnosti a krize!

Já navrhuji zapojit všechny nezaměstnané jako pomocníky Policie.Tato funkce tady již byla tedy pomocník,pomocníka VB jak to pěkně pojmenoval jeden náš humorista.Nemusí nic dělat jen je oblékneme za policajty a postavíme okolo silnic.Je tady jedna výhoda proti maketám policajtů,nikdo je neukradne.Zvýší se tak bezpečnost na našich silnicích,ubude nezaměstnaných a ještě zachráníme naše stromečky.Sem tam,možná někdo některého přejede ale to potěší Nečase a Kalouska,zase o jednu podporu méně.:-D

R.J. 28.1.2009 14:02

Re: Upřesnění

Pane Kadleci, vážím si toho, že se zapojujetedo diskuze o Vašem článku, to zde nedělá moc komentátorů. To je pro Vás plus. Ale zpět k tématu, položím jednu malou otázečku, kdo může za nehodu, při které se někdo napasuje do stromu ? Odpověd je jasná. Takže není problémové místo, jsou pouze problémoví řidiči. Použiji příměr, kolik zahynulo horníků v dolech? Chce někdo zavřít doly? Že jsou nebezpečné? Napadlo by to někoho soudného? A to již ani ohledně stromořadí nebudu hovořit o krajiném rázu, přece jen alej stromů má něco do sebe, zejména v naší krajině, která je jeden velkolán, stačí se podívat na Polabí, alej je to jediné pro potěchu oka a duše. Jako cyklista dovedu ocenit i v diskuzi zmiňovaný stín, je to paráda, zastavit pod stromem, podívat se do kraje, oddáchnout si, někdy si utrhnout třeba třešni či špendlík. Ještě mě tak napadá, požadoval někdo po pojišťovně náhradu za poničený strom nehodou? Vsadím se že nikdy nikdo, přitom to je něčí majetek, ale je to "jen" strom, tak jaké štráchy. Ovšem toho nářku nad blbečkem co neumí jezdit. V zájmu bezohledných kreténů, pokácíme spousty krásných stromů,  práci našich předků, kteří je sázeli a opečovávali. Hnus. Pokud chcete něco udělat pro bezpečnější jízdu autem, prosazujte zpřísnění zákona o silničním provozu, zaviníš nehodu ? Tak si dáš dva roky pauzu, zaviníš zranění? Tak holt pět let za volant nesedneš. Připravil jsi někoho o život , či způsobil těžká zranění? Doživotně zákaz řízení, máme docela rozvinutou síť veřejné dopravy, přibude pasažerů, alespoň nebude potřeba tolik dotací na ní. Tak se prosím trochu zamyslete, přeberte to ze všech stran , vezměte v potaz krajinu, jako kus "našeho těla" a odkaz předků, který máme za povinnost chránit a velebit. K potěše nás, i budoucích.

P.S. Moj invektivu níže berte jako žert, pokud ne, tak se Vám omlouvám ,nemyslel jsem to zle. Ještě jednou prosím přijměte moji omluvu za trošku expresivní vyjádření .

Haui1 28.1.2009 13:52

Re: Řekl bych, že aleje v minulosti

Máte samozřejmě pravdu, že postavit silnici je podstatně dražší, zvláště v některých místech. Nicméně přiznejme si, že problém je v lidech. Jezdíme zkrátka jako by nám u pihele hořelo, i když máme času dost. Málokdy jde o život (a když nejde o život ... znáte to), takže by řidiči občas mohli zpomalit. Jde o jejich život.

. 28.1.2009 13:38

Popíliť vše!

Abychom se co nejrychleji přemístili z bodu A do bodu B , je nutné vybudovat 50 metrový písečný, nebo travnatý pás podél všech silnic. Tato rezerva záchytného pásu je pro ty případy, kdy si před jízdou dáme nějaké to pivčo, či štamprličku.  Stromů nám skutečně není potřeba. Na strojmech sedávají ptáci a ti nám stejně  pak kálejí na naše auta.  Všechny kydy o kráse přírody jsou nanic. Když člověk jede rychlostí 180km/hod, tak stejně nevnímá kolem sebe  vůbec nic. Tak k čemu příroda. Popíliť, rozbourat všechno staré a zbytečné a hurá do lepších zítřků  na rychlých kolech.

HubenýNo,pane Kadlec 28.1.2009 13:36

Re: Upřesnění

No,pane Kadlec.Zkuste si prosím přečíst po sobě,co jste napsal jako upřesnění......Vaše schopnost komunikace jako vysokého představitele ODS je opravdu zázračná ........Vůbec se nedivím,že jste tak vysoko prohráli volby loni na podzim ....;-D.

. 28.1.2009 13:30

Re: aleje u silnic

R^R^R^R^R^R^R^

Michal Kadlec 28.1.2009 12:21

Upřesnění

Zdravím všechny diskutující a díky za ty příspěvky, které umí dovysvětlit danou problematiku a přidají smysluplný názor na nějakou moji glosu. Normálně se do diskuse nezapojuji, ale zajímalo mě, jaké budou reakce právě na onen odstavec o stromech u silnic, neboť jsem se trochu obával nepochopení. Dovolte mi tedy malé upřesnění: primárně jsem měl na mysli (a v druhé větě je to napsáno) problémové úseky a o úseky s vysokým počtem dopravních nehod. Právě na toto jsem reagoval. Dále jsem zamýšlel nad problémy, které stromy u silnic mohou způsobovat, ale nikde jsem se ani slovíčkem nezmínil o tom, že bych chtěl vykácet všechny aleje u všech silnic. Uznávám, že v předposlední větě mohla být navíc upřesňující formulace "v problémových úsecích". 

www racek 28.1.2009 11:44

Re: Řekl bych, že aleje v minulosti

silnici vedle opravdu je nekonečně složitější než ty stromy vykácet. tedy, já tam zpomaluji také. ony ty stromy často zasahujou až do toho asfaltu.

no, kousek od nás spadlej tpopol zabil dva mladý kluky. byl shnilej a jinak schátralej, ale porazit se nesměl.

no, pak je porazili, asi že tam 5 minut pořed těmi kluky jek klaus ze svého oblíbeného motelu či tak... zůstalo tam pár pařezů. o jeden se před pár tejdnama zabil další kluk. no, ten jel asi jako prase. ale stejně, byl to člověk. proč tam ten pařez vysokej dva metry zůstal, tedy nevím. ale za to zelený asi nemohli.

www racek 28.1.2009 11:40

Re: Aleje

hmm, koukám že pán ještě nikdy neřídil ... máš recht, vlak je lepší.

R.J. 28.1.2009 11:16

Re: Řekl bych, že aleje v minulosti

Souhlas Haui 1, ale vysvětluj to místopředsedovi, marná snaha. Nakonec, má to logiku, musí to být pako, jinak by nemohl být místopředseda, ještě že sem nepsal jejich předseda, to by bylo "moudro, že bysme se posr....

R.J. 28.1.2009 11:12

Někde jsem to již četl, není to nic nového.

Stromy popíliť, kašnu rozburať, neřekl to nějaký "expert" , který dnes dělá na vnitru experta na dopravu? Mám zlé tušení že ano. Je to volako absurdné. 

Nemo 28.1.2009 10:52

Re: 177 mrtvých

Každé auto má páté kolo. Tím nemyslím rezervu, ale volant, kterým se auto ovládá. Ten strom ovšem před pitomým autem uskočit nemůže.

hnusoba 28.1.2009 10:47

Aleje

 Pokud někdo jede jako prase a zabije se o strom,má lítost nad tím dotyčným je mizivá. Spolujezdci jsou jiná kategorie.Pokud vykácíme vsechny stromy podel silnic zbydou tam pařezy,které časem zarostou trávou a další rychlokvaška s bavorákem si tu hubu namele stejne. A jak byste řešil průjezd lesem? Vykácet vše v okruhu 300 metrů? To nemyslite vazne,ze byste chtel krajinu zprznit kvuli blbečkum,co neuměji řidit

Andrzej 28.1.2009 10:33

Re: aleje u silnic

Myslím, že český básník Machar psal o topolech u císařské silnice a návratu do rodné vesnice. Jinak ve "staré" EU to převážně řeší svodidly a omezením rychlosti /značka plus kamery/. No ale česká cesta by byla originální a v Entropě by na mapě Česka mohly trčet kořeny pokácených stromů.

Lojza Kohos 28.1.2009 10:29

Re: 177 mrtvých

Pokud nešlo o stromy spadlé vinou zanedbané údržby rovnou na vozovku, asi nebude vina na těch stromech, ale na těch 177 pitomých řidičů. Nebo jste někde zažili, že by vám strom bez výstrahy a sám náhle skočil zlovolně před auto? Autor neví, že stromy kromě stínu (až o 6°C nižší teplota oproti osluněnému prostoru) produkují kyslík, zachycují prach, zvlhčují ovzduší a stroboskopickým efektem střídání světla a stínu skutečně působí na řidiče tak, že jedou pomaleji, než na silnici bez aleje? To že on nevidí pozitiva je spíše dokladem jeho nedostatečných znalostí, než konstatováním skutečně nicotného významu či nebezpečnosti stromů!

ulla 28.1.2009 9:28

aleje u silnic

kdysi za Rakouska byly aleje vysazovány u silnic proto, aby chránily pochodující vojáky před pařícím sluncem. Matně si vzpomínám, že to bylo dokonce někde v c.k. nařízeních. Dnes jsme asi dál, když aleje stromů nahrazujeme alejemi silničních značek a především reklamních poutačů. GTak nevím, co je lepší. Mimochodem, slyšel jsem zajímavý názor na to, že okolo dálnic jsou dnes osázené svahy křovinami a drobnějšími stromky a vznikly tak biokoridory pro drobné ptactvo a drobnou zvěř, které tak trochu nahrazují rozorané meze. Jen ten hluk prý působí na zvířátka trochu negativně....

Haui1 28.1.2009 9:20

Řekl bych, že aleje v minulosti

se sázely i kvůli tomu, aby lidé, kteří chodili a jezdili po dříve prašných cestách, si mohli užít stínu v parném létě, určitě stromy fungovaly jako větrolamy, ovocné stromy jako zdroj ovoce a určitě by se našlo i něco jiného. A není vina těch stromů, že cesta byla zalita asfaltem a že povozy se zaměnily za automobily a že jich za ta léta přibylo něurekom. Ale ono je jednodušší vykácet stromy než postavit silnici vedle. A ještě jedna poznámka: když jedu po silnici, kde jsou na krajnici stromy, tak snížím rychlost. A zvýším tím pravděpodobnost, že nebudu mezi těmi 177 blázny. A u místopředsedy jakékoliv organizace bych očekával poněkud vyšší inteligenci. Že vy hodláte kandidovat za poslance, vy lišáku? :o)