29.3.2024 | Svátek má Taťána


Diskuse k článku

POLSKO: Trojský kůň Varšava

Polsko neboli Rzeczpospolita Polska je bezesporu nejvýznamnějším státem střední Evropy. Je největší i nejlidnatější – všechny ostatní země Visegrádské skupiny nedají ani dohromady její počet obyvatel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Minarčík 24.6.2019 21:01

Pro boha kdo

to psal?,větší slátaninu už jsem dlouho nečetl,o Polácích neví vůbec nic a jde nám tu kázat?,Bruselský alpinista-v Polsku dostali na frak u voleb,tak aspoň je poplivat naokolo,tento pisálek by neměl dostat ani toaletní papír,nevěděl by ,co s ním!

D. Bystriansky 25.6.2019 23:21

Re: Pro boha kdo

Nejvýstižnější komentář!

J. Sinnreich 24.6.2019 18:26

Spojenci

Mit za souseda energetickeho "spojence", Nemecko, ktere kupuje a vede oklikou pres Balt rusky plyn (Nordstream 1 a 2), tak je jasne, ze se zameruji na americky skapalnely plyn.

Turecko neodmitlo stihacky F-35, nybrz prodej zatrhl Trump, protoze turecky "spojenec" nakupuje rusky protiletecky system S-400.

P. Urban 24.6.2019 18:19

Pokud mají Poláci žít ve světě

kde ruská agrese existuje jen jako "údajné nebezpečí" a v němž se mají spolehat na pomoc ostatních členů Aliance, pak ... pak to opravdu není důvod k sebevědomým gestům vůči někomu, kdo nějakou reálnou sílu přece jen ještě představuje.

J. Kanioková 24.6.2019 17:26

Trojský kůň ?

Tak to s autorem nesouhlasím. Naopak, díky TVP jsem totáč přežila v pohodě. I dnes denně na polskou TV nakukuji. Ne, že by byli bezchybní, ale držím jim palce :) POláci jsou výborní pracanti, dříči.

J. Ganaur 24.6.2019 13:37

Překvapuje mne,

kolik příspěvků se staví v tomto ohledu za Poláky.Tak snad špatné to s námi nebude.

K. Garfield 24.6.2019 14:12

Re: Překvapuje mne,

To mě nijak nepřekvapuje. Kdo pamatuje komunistické časy, tak pozná komoušskou propagandu po přečtení prvního odstavce. Slovník i obraty stejné...

A ti, kdo komoušskou propagandu nepamatují, tak taky nejsou na hlavu padlí... :-)

Mám dojem, že Češi Polákům ten jejich "nacionalismus či „panské“ fanfarónství" (jak se vyjádřil autor "článku") celkem závidí...

J. Kanioková 24.6.2019 17:10

Ano, souhlas

J. Růžička 24.6.2019 13:25

Co je nějakýmu Kopeckýmu

po tom, jaká letadla a jaký plyn kupují, nebo jaká vojska si pozvou na své území. Idiotský článek.

V. Povolný 24.6.2019 12:56

Já taky zřím

jak Německo na jedné straně přijímá protiruské sankce a na druhé straně se připojuje na ruský plynovod. Taková schizofrenie po německu. Nebo po evropsku? Nemluvě o tom, že vlastně připojuje a další státy včetně nás. Aniž by se ptalo, jak je německým zvykem.

U Polska prý nepůsobí seriózně, že si kupuje stíhačky od USA. Přitom je čistým příjemcem evropských rozvojových plateb. Jak to spolu souvisí, to už autor neuvádí. Podprahové sdělení ovšem je, že když je někdo příjemcem rozvojových plateb, tak si nemá co kupovat zbraně od Američanů. Žeby ty rozvojové platby šly na stíhačky? Blbost? Ale autor to myslí zjevně vážně.

Podtrženo a shrnuto, autor nemá rád Američany a považuje za podezřelého každého, kdo s nimi spoluracuje. Já zase považuji za podezřelé osoby, které šíří takovéto názory.

J. Jurax 24.6.2019 12:27

"Nadto podprahově vzkazovat dalším v Atlantické alianci, že se na jejich případnou pomoc nehodlají Poláci spoléhat."

To máte těžký.

Ono v době historicky nedávné si za blahovolného nezájmu spojenců zoufale se bránící Polsko rozebrali Německo a SSSR. Spojenci akorát vyhlásili válku vsedě. A Poláci si pamatují i to, že po válce je titíž spojenci bez skrupulí předhodili Stalinovi.

A to v souvislosti se spojenci ani nepřipomínám nás a Mnichov.

J. Kanioková 24.6.2019 17:27

1*

J. Lancik 24.6.2019 20:51

Re:

Muzete prosim vysvetlit jak mohli spojenci predhodit Polsko Stalinovi, kdyz Stalin uz mel v te dobe Polsko obsazene Rudou Armadou ktera nahanela po lesich vojaky Armie Krajowej jako lovnou zver. Pote co nechal vykrvacet varsavske povstani. Jediny zpusob, jak na tom neco menit by bylo vypudit Rusy z Polska. To by znamenalo vyhlasit valku Rusku.

Pisete nesmysly, kdyby se o neco takoveho Truman, nebo Athlee pokusil, byl by odvezen rovnou do blazince. Ti, na rozdil od Stalina museli dbat na verejne mineni. Tedy, i jen myslenka na valku s Ruskem by byla v petactyricatem neco nemyslitelneho, naproste silenstvi.

J. Jurax 24.6.2019 22:34

Re:

Stačí slova Jalta a sféry vlivu. Tou dobou Truman ani Attlee ještě nebyli u moci.

P. Harabaska 24.6.2019 10:50

Ano. My jsme také pevně ukotveni ve spolku

států sdílejících jednotné postoje a cíle - ve V4. Polsko myslí jen na sebe (nezapomínaje na svoji odvěkou snahu propojit Baltské a Černé moře), Slováci nemysleli nikdy na nic jiného než na sebe, Maďaři jsou hrdí na svoji samostatnost a nenávist k Trianonu. Takže nakonec v tom V4 zůstává jediný spolehlivý člen - Česká republika.

J. Jurax 24.6.2019 12:28

Ani jako ironie nebo vtip nic moc ...

J. Kanioková 24.6.2019 17:13

:))))))))

J. Jindra 24.6.2019 20:16

Ano, az na tu poslední vetu. Vztahy v rámci EU i V4 ano, ale ne za cenu potlačení národních zájmů a vlastní identity. Udrzet v tom rovnovahu. To je hlavni problém ve vztazích v EU v poslední době. Po Lisabonske smlouvě, že....

F. Navrátil 24.6.2019 8:20

Polsko jako sendvič

Poláci sledují, na rozdíl od České republiky, určitou národní a státní strategii. Základna USA není namířena výhradně proti Rusku, ale také proti Německu. Historická zkušenost jim velí takto nastolovat rovnováhu v exponovaném prostoru.

A. Alda 24.6.2019 9:34

Tak jest.

A. Reček 24.6.2019 11:12

Re: Polsko jako sendvič

Přesně tak. Poláci pocíťují téměř tisíc let tlak od západu a od východu. Díky těmto sousedům byli, tuším čtyřikrát jimi děleni.

R. Tichý 24.6.2019 8:02

Psano pro(v) Berlin/Brusel/Moskvu.

Neexistuje "evropske vojenske spolecenstvi". Kdyby nebylo NATO, neni v zapadni Evrope nic.

A. Reček 24.6.2019 11:27

Re:

Autor článku je fanda Moskvy a tak aspoň toto by jemu vyhovovalo. Na Putina nedá dopustit.

J. Vrzal 24.6.2019 11:44

Re:

Mno, on je fanda Bruselu, ale vzhledem k tomu, ze Brusel(Berlin) je de facto ruskym spojencem, tak je fandou Ruska.

J. Jurax 24.6.2019 12:32

Ale ono opravdu nebýt NATO není v Evropě nic.

Navíc NATO jsou USA, pak dlouho nic a pak ti ostatní; a ti ostatní jsou vojensky trpaslíci, a to včetně Německa a Francie.

S. Ševeček 24.6.2019 8:02

Bingo!

i když vezmu v potaz politicky vyprázdněnou a podvolenou Pribaltiku - která si svoje státečky ale nenechá snadno vzít, hrdý Slovenský štát dtto, rodící se státnost Běloruska, k expanzi zbývá Galicie a PR. Polsko přitom musí čelit Prusku.

/ať jsou rádi za to co mají.

/paradoxně: pomohli jim k tomu Rusové!

A. Reček 24.6.2019 11:20

Re: Bingo!

Rusové či SSSR nepomohli Polsku v ničem! Včetně konce 2.světové války. Rudá armáda r.1944 je neosvobozovala, ale vyháněla Němce na západ, aby sama na tomto polském území mohla okupačně zůstat. A byla tam až do r.1991! Nakonec kdo zahájil druhou válku v Evropě r.1939? No přeci dle dohody Hitler se Stalinem 1. a 17. září napadli Polsko!!

S. Ševeček 24.6.2019 13:10

Re: Bingo!

Curzonova linie

J. Vrzal 24.6.2019 7:21

Zas ten zly Trump

Plynova trubka mezi Ruskem a Nemeckem zaslouzi spravne pojmenovat: Pakt Ribbentrop-Molotov II.

A nejde jen o ni. Nemecke automobilky v s tovarnami v Rusku, nemecke rychlovlaky v Rusku, nemecke plynove elektrarny na okupovanem Krymu.

V podani pana Kopeckeho to je: hodna nemecka a ruska verchuska a zly Trump, Polaci, Madari,....

Onehdy to byli hodni ajatollahove a zli americti konzervativci.

P. Kubáč 24.6.2019 6:43

Článek = palec dolů

Škoda že to nefunguje jako na YouTube - za naprosto zcestný článek bych dal "palec dolů" a více to neřešil. Ale přesto :

Neberte žádnému státu právo na historickou zkušenost - zejména ne Polsku po JEJICH historických zkušenostech.

A chytrolínům bych doporučil sledovat jak NAŠE historické zkušenosti bublají pod povrchem třeba v otázce Mariánského sloupu.