17.4.2024 | Svátek má Rudolf


Diskuse k článku

ZDRAVOTNICTVÍ: Viník je jasný

Prvnímu pacientovi nevrlá sestřičky určí termín operace za 15 měsíců a přidá doporučení, že pokud chce dřívější termín, tak ať se obrátí jinam. Druhý pacient je přívětivě pozván na operaci za dva týdny, kdy je mu nabídnuto více možností. Víte, v čem je rozdíl?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Petr 14.3.2019 13:08

To socialisté NIKDY NEPŘIPUSTÍ!

Kdo by pak platil léčbu těch, kdo se ROZHODNOU NEPRACOVAT?!

Proto není NIKOMU DOVOLENO vystoupit se státního přerozdělovacího systému. A paradoxně, jedno z největších přerozdělování existuje u DŮCHODŮ!

Budete se divit, ale dokonce ještě v padesátých letech tu existovala možnost se zdravotně nepojistit, ale podrobnosti neznám.

V. Petr 14.3.2019 13:04

To nevíte, že především je nutno zajistit nejen zdravotní

úéči, ale dokonce i "důstojné životní podmínky" těm, kdo se ROZHODLI NEPRACOVAT!!!!

P. Khail 14.3.2019 12:59

Re: Viníkem nedostatků ve zdravotnictví je roční výpovědní lhůta

Náklady jsou zcela určitě známy, není třeba je někam nosit. Ale pokud chcete můžete tlačit až vám polezou oči z důlků, v tomto případě ovšem zbytečně, pojišťovny dělají věci o nichž zřejmě nemáte ani páru.

M. Krčmář 14.3.2019 12:58

Občas se mi zdá, že i naši ochránci pořádku příliš sledují akční filmy a hrají akční hry, posléze jejich akce dle mého názoru přináší víc škody než užitku. PS: ne vždy.

P. Khail 14.3.2019 12:54

Re: Viníkem nedostatků ve zdravotnictví je roční výpovědní lhůta

Nesmysl, třeba u ZPMV průběžnou kontrolu účtu máte, stejně jako výpis, který si můžete uložit. Chce to ovšem se o to u pojišťovny zajímat. V internetové diskuzi to nevyřešíte :-)

P. Khail 14.3.2019 12:51

Re: Hm, a když ta operace

Nadstandardní pokoj legálně zvolit můžete, je jich ovšem nedostatek.

P. Khail 14.3.2019 12:47

Re: Poplatky u lékaře by měly být.

Jak v tom máte výjimky je to nerealizovatelné.

M. Mikulec 14.3.2019 12:46

Re:

Jo, to je pravda. Teď právě čtu "Rogue lawyer" od Johna Grishama. Policejní komando bere inspiraci v počítačových hrách, a z nevinné akce je střílečka, masakr.

P. Khail 14.3.2019 12:44

Re: Všeobecné zdravotní pojištění je ok.

Jasně, děti nepojišťovat :-)))

Z. Frys 14.3.2019 12:35

Zdravotnictví

jen a pouze tržní. Tedy nejen zdravotnictví, ale vše jen volnotržní. Je třeba důsledná dekonstrukce přebujelého, nenechavého, nemorálního a násilného státu.

Z. Lapil 14.3.2019 12:31

Re: Hm, a když ta operace

Pojištění, nic jiného to nechce. Pak už následuje úvaha, jestli pojistit i očkování, které platím tak či tak, protože je povinné, nebo i průšvihy. Psa za 250 000,- prostě odepíšu (ano, je to smutné; mimochodem - onehdy jsem řešil podobný problém, ale nakonec to spravila jakási antibiotika, takže dobrý), sebe - inu, svět je drsnej, i to povinné ručení má své meze, a to nijak extrémně vysoké.

Ve skutečnosti by asi bylo nejlepší zavést opravdové pojištění, tj. spoluúčast, skrze kterou by pojišťovna nemusela platit běžnou údržbu aspirinem a podobně, a nějaký nadstandart, ať už zahrnující snídani s celozrnným rohlíkem místo obyčejného, nebo - tomu bych dal přednost já - nějaké echt průšvihové situace na způsob extrémně výjimečných = drahých nemocí.

M. Krčmář 14.3.2019 12:30

Právě že má,ale chvilku mu to trvalo,měli kliku dědeček s babičkou,že žili v Anglii,v USA by na ně vlítlo komando.

M. Mikulec 14.3.2019 12:25

Re:

:-))) Rozhodně ne! Ten nemá fantazii.

M. Mikulec 14.3.2019 12:23

Re: Odstraníme-li ze zdravotnictví socialistické nesmyly

Může tu paralelně existovat "soukromý pacient". Místo čekání 15 měsíců na operaci si připlatí a bude operován za 14 dní. Bude mít totiž individuální zdravotní pojištění, účet, o němž bude mít přehled.

M. Krčmář 14.3.2019 12:22

Na ty obzvláště bacha. Je možno pěstovati ve skleníku mezi rajčaty, ovšem pozor,nedávati koláčky inspektoru Barnabymu!

P. Kubáč 14.3.2019 12:13

Odstraníme-li ze zdravotnictví socialistické nesmyly

Zbyde fakt, že pak jeho cena bude nad možnosti potřebných klientů.

Rozhodně je lepší být bohatý, mladý, krásný a zdravý + sofistikovaným způsobem ( komerčně ) zdravotně pojištěný, než být jeden z chátrající chudé masy.

M. Prokop 14.3.2019 12:11

Re: Autor nemá pravdu

Jo, nevíte, takže víc než já je hloupost (ne překvapující).

O náhodě a chaosu lze nejvíce mluvit u rozhodování úplatných úředníků a politiků. Trh je v tomhle zázrak řádu a průhlednosti.

Ten poslední nesmysl snad ani nestojí za komentář, tak jen, bordel je po těch třiceti letech tam, kam trh nebyl vpuštěn: Školství, zdravotnictví, pošta, policie ...

O. Uživatel 14.3.2019 12:07

Uživatel požádal o vymazání
M. Prokop 14.3.2019 12:07

Re: DODNES JSEM NEPOCHOPIL A STÁLE NECHÁPU,

Hledáte logiku v levičácích, konkrétně oranžgutanech a taky kostelních socialistech. Zákonitě hledáte marně.

O. Uživatel 14.3.2019 11:59

Uživatel požádal o vymazání
M. Mikulec 14.3.2019 11:57

Re: Dědeček není pes

Po Vás někdy chtěl lékař peníze? Kdy, kde, kolik? :-)))

M. Mikulec 14.3.2019 11:56

Re:

:-)))A také asi pozor na sousedy, co nemají nikdy svých starostí dost, tak se ve zlém starají o ty druhé. Něco jako Macroni. :-)

O. Uživatel 14.3.2019 11:56

Uživatel požádal o vymazání
R. Gramblička 14.3.2019 11:46

Re: Autor nemá pravdu

kecáte. Žádný obor lidské činnosti nedostal po revoluci volnou ruku, všechny obory jsou více či méně svázané legislativou, čili směrnicemi, regulacemi, různými poplatky, zákazy, příkazy... Takže, jestliže tady volný trh nikdy nebyl, nemohl nic po.s.rat ani vyřešit

J. Kratochvíl 14.3.2019 11:15

Re: Autor nemá pravdu

Přesto si dovoluji tvrdit, že zdravotnictví je obor ve kterém pracují lidé, kteří svou práci považují za poslání. A právě společnost by tento přístup k zaměstnání neměla zneužívat a měla by je náležitě oceňovat nejen finančně. Pro úplnost existují další obory, kam zaměstnanci chodí do práce nejen kvůli penězům a následně řeší problémy jako mají zdravotníci, přestože jejich povolání jsou pro společnost důležitá.

M. Krčmář 14.3.2019 11:09

Pak nezbývá než potajmu pěstovat za chalupou konopí které pomůže dědovi od bolesti,ale pozor, může mu přivodit rauš, zatímco předražené konopí z lékárny dědovi rauš rozhodně nezpůsobí, bohužel ani bolest nepoleví.

V. Kolman 14.3.2019 11:07

DODNES JSEM NEPOCHOPIL A STÁLE NECHÁPU,

proč, když mám (například) dostat standardní umělý kloub (oční čočku....), hrazený ze 100% pojišťovnou, nemohu si připlatit rozdíl ceny mezi standardním a nadstandardním kloubem. Ovšem - při současné možnosti zaplatit si CELOU! cenu toho nadstandardního!!! kloubu.

To mi připadá nesmyslné a uniká mi i smysl tohoto nepochopitelného nařízení. Kdo z toho má prospěch?

Logiku by mělo i to, kdyby mohli opravdu bohatí lidé vědomě NEPLATIT zdravotní pojištění, se všemi z toho vyplývajícími riziky. Kdyby zavedli "pojišťovnu" sami sobě a za své. Takhle mi to povinné zdravotní pojištění trochu zavání otrokářským systémem.

J. Kratochvíl 14.3.2019 11:06

Re: Autor nemá pravdu

O zdravotnictví v USA toho mnoho nevím, ale vím více než vy.

Právě že zdravotnictví je komplikovaný obor není možné jeho funkci svěřit náhodě a chaosu, což je trh.

Trh nevyřešil problémy všude s tím máme své 30leté zkušenosti. Jestliže někde zdánlivě problém vyřešil, tak jeho řešením následně vznikly problémy ještě mnohem větší.

K. Podroužková 14.3.2019 11:06

Re: Hm, a když ta operace

Náhradu kyčelního kloubu by hradila pojišťovna. Stravu a hotelový servis by si hradil pacient. Navíc by měl možnost zvolit si nadstandard ve formě vlastního pokoje, volbu operatéra a podobně. To dnes možné není (legálně). Tím nemocnice přicházejí o příjmy, z nichž by mohly hradit například sestry nebo pomocný personál. Život zachraňující léčbu by hradily pojišťovny a nadstandard by hradil pacient. Jistě by vzniklo rozšířené a skutečné zdravotní pojištění na komerční bázi, kde by bylo definováno přesně, na co má pacient nárok. Stejně, jako je tomu v jiných zemích.

M. Mikulec 14.3.2019 10:58

Re: Dědeček není pes

Správně: dědeček se musí trápit až do hořkého konce, protože lékaři nemají pod kontrolou ani bolest. Ale aspoň může ještě posloužit jako pokusný králík, protože je příliš slabý na to říct na neznámé léky prostě NE.