23.4.2024 | Svátek má Vojtěch


Diskuse k článku

ZDRAVOTNICTVÍ: Viník je jasný

Prvnímu pacientovi nevrlá sestřičky určí termín operace za 15 měsíců a přidá doporučení, že pokud chce dřívější termín, tak ať se obrátí jinam. Druhý pacient je přívětivě pozván na operaci za dva týdny, kdy je mu nabídnuto více možností. Víte, v čem je rozdíl?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Ś. Svobodová 14.3.2019 16:30

Re: Dědeček není pes

Dědeček se trápit nemusí. Může jít do nestátního zdravotnického zařízení, které bude nesrovnatelně přátelštější než fakultní nemocnice, nezřídka v něm operují kapacity z FN a u zařízení specializujícího se na konkrétní problémy se dočká nesrovnatelné péče. A stejně jako ve "státním" nezaplatí nic. Jenže dědečkové pořád raději spoléhají na státní než soukromý sektor.

O. Uživatel 14.3.2019 11:56

Uživatel požádal o vymazání
M. Mikulec 14.3.2019 11:57

Re: Dědeček není pes

Po Vás někdy chtěl lékař peníze? Kdy, kde, kolik? :-)))

V. Petr 14.3.2019 13:13

No, dokonce dost často.

Třeba Vás pošlou ke specialistovi s rentgenem ale musíte si sám nechat za 50 Kč vypálit cédéčko. To je pakatel ale u zubaře platím pravidelně několik tisíc ročně!

J. Jurax 14.3.2019 15:25

Lékař ne. Stát, jenž toho lékaře mymi penězi oklikou platí.

A počítáte-li mezi lékaře i zubaře, pak ano, chtěl. A celkem dost.

J. Kulheim 14.3.2019 14:55

Zadarmo není nic

a už vůbec ne ve zdravotnuctví. U nás je průběžné financování důchodů i systému zdravotní péče. Měla by být solidarita mezi mladšími a staršími a zdravými a nemocnými. Když byl důchodce mladý a zdravý, ta platil na zdravotní péči i když ji nevyužíval. Atd.

"Podíl příspěvků na sociální pojištění (široce definované, tj. v ČR včetně příspěvků na zdravotní pojištění a povinné úrazové pojištění) na složené daňové kvótě se v ČR soustavně zvyšuje a v r. 2007 dosáhl 16,3 % HDP, což je (spolu s Francií) nejvyšší podíl v EU." Celkové výdaje systému v. z. p. na rok 2018 jsou plánovány ve výši 295,44 mld. Kč. Při meziročním srovnání s rokem 2017 tak dojde k růstu o 20 mld. Kč z částky 275,43 mld. Kč (tj. o 7,3 %)."

Finance na zdravotní péči se tedy berou z těchto základních zdrojů (Arnoldová): prostředky ze státního rozpočtu,--- prostředky měst a obcí,---prostředky podniků,--- prostředky obyvatel a jiné.

Na to jaký chcete systém musíme odpovědět na dvě otázky-1/ chceme systém veřejného financování zdravotní péče? Pokud ano, tak ať je financovaný ze státního rozpočtu a stát resp. státní úředníci budou rozhodovat o tom na jaké úrovni bude péče. Neobejde se to bez regulace na straně poptávky nebo nabídky nebo obojí.

2/ nebo zdraví je základním právem občana, je však i jeho osobní zodpovědností. Zdraví občana je věc osobní, soukromá. chceme systém, ve kterém bude zabezpečení zdravotní péče na každém z nás? Potom si každý může určit jakých způsobem bude platit.

Ś. Svobodová 14.3.2019 10:38

Doktorů ve "státním" je mi líto.

Ale je to jako v každé jiné práci - buď se domohu adekvátních pracovních podmínek, nebo jdu pryč. Jaký dřevorubec by přešel na práci s pilkou ohonkou, když by se rozbila motorovka a zaměstnavatel by odmítl koupit novou?

J. Kratochvíl 14.3.2019 10:36

Autor nemá pravdu

Chce nám zase vnutit názor, že by trh ve zdravotnictví vyřešil všechny problémy, které tento obor má. Nevyřešil, tak jako trh nevyřešil problémy v žádném jiném oboru, o čemž jsme se přesvědčili během uplynulých 30 let. Povolání lékařů a zdravotníků je také hlavně jejich posláním. Většina zdravotního personálu tak k tomuto povolání přistupuje a nechodí do práce jenom kvůli penězům a proto naše zdravotnictví je se všemi svými neduhy jedno z nejlepších na světě. Příkladem může být zdravotnictví v USA, kde hlavně rozhodují tržní pravidla,ale lepší než české zdravotnictví není.

K. Podroužková 14.3.2019 10:51

Re: Autor nemá pravdu

Víte, kam můžete jít s Vaším "posláním"? Ano, přesně tam. Představte si, že ještě žádný řemeslník nedělá za "poslání". Často je jeho hodinová mzda vyšší než doktorova. I doktor potřebuje vymalovat byt, opravit topení nebo záchod. Kde na to vzít? No v "poslání" přece. Nechodí do práce jen kvůli penězům, to by tam už nikdo nebyl, ale protože ten obor vystudovali, něco se naučili a pořád se učí dál a třeba je to i baví. Ale s Vaším "posláním" jděte... víte kam?

J. Kratochvíl 14.3.2019 11:15

Re: Autor nemá pravdu

Přesto si dovoluji tvrdit, že zdravotnictví je obor ve kterém pracují lidé, kteří svou práci považují za poslání. A právě společnost by tento přístup k zaměstnání neměla zneužívat a měla by je náležitě oceňovat nejen finančně. Pro úplnost existují další obory, kam zaměstnanci chodí do práce nejen kvůli penězům a následně řeší problémy jako mají zdravotníci, přestože jejich povolání jsou pro společnost důležitá.

O. Uživatel 14.3.2019 11:59

Uživatel požádal o vymazání
M. Prokop 14.3.2019 10:52

Re: Autor nemá pravdu

Trh zatím vyřešil problémy všude, kde dostal tu možnost. Kam ho Kratochvílové a jiní komouši nepustili, tam ne, takže tam vládne bordel a korupce.

Zdravotnictví je poněkud komplikovanější případ, tam nemůže být JENOM trh, ale to už je na vás moc složité, jak je vidět i z toho, co víte o zdravotnictví v USA.

J. Kratochvíl 14.3.2019 11:06

Re: Autor nemá pravdu

O zdravotnictví v USA toho mnoho nevím, ale vím více než vy.

Právě že zdravotnictví je komplikovaný obor není možné jeho funkci svěřit náhodě a chaosu, což je trh.

Trh nevyřešil problémy všude s tím máme své 30leté zkušenosti. Jestliže někde zdánlivě problém vyřešil, tak jeho řešením následně vznikly problémy ještě mnohem větší.

O. Uživatel 14.3.2019 12:07

Uživatel požádal o vymazání
J. Kratochvíl 14.3.2019 17:10

Re: Autor nemá pravdu

Pane Chodovský, vy nevidíte dál než do nejbližšího supermarkétu a chcete tady řešit s vaším "tržním nadhledem" vážné společenské problémy. To nemůžete myslet vážně! Nejhorší na tom je, že vy to vážně myslíte.

O. Uživatel 14.3.2019 17:37

Uživatel požádal o vymazání
M. Prokop 14.3.2019 12:11

Re: Autor nemá pravdu

Jo, nevíte, takže víc než já je hloupost (ne překvapující).

O náhodě a chaosu lze nejvíce mluvit u rozhodování úplatných úředníků a politiků. Trh je v tomhle zázrak řádu a průhlednosti.

Ten poslední nesmysl snad ani nestojí za komentář, tak jen, bordel je po těch třiceti letech tam, kam trh nebyl vpuštěn: Školství, zdravotnictví, pošta, policie ...

V. Petr 14.3.2019 13:22

Pozor s tou policií. V Anglii se v 18 století pokusili

zprivatizovat i policii, existovali soukromí "chytači zlodějů." Výsledky byly KATASTROFÁLNÍ, tato profese se totiž stala úplně ideálním krytím mafiánů. Nejznámějším byl jistý Jonathan Wild, oběšený roku 1747. Typické je, že ačkoliv měl na svědomí desítky lidí, odsouzen byl jen za překupnictví kradené věci. Ale na šibenici to tehdy stačilo...

No a takový velitel soukromé armády se může klidně prohlásit panovníkem (středověká Itálie).

R. Gramblička 14.3.2019 11:46

Re: Autor nemá pravdu

kecáte. Žádný obor lidské činnosti nedostal po revoluci volnou ruku, všechny obory jsou více či méně svázané legislativou, čili směrnicemi, regulacemi, různými poplatky, zákazy, příkazy... Takže, jestliže tady volný trh nikdy nebyl, nemohl nic po.s.rat ani vyřešit

Z. Lapil 14.3.2019 13:54

Re: Autor nemá pravdu

Trh vyřešil problémy tam, kam byl puštěn. Od rohlíků a pravé svíčkové přes auta (nikoliv vlaky) a dovolené až po ten tolik populární hýzlpapír.

M. Mikulec 14.3.2019 10:12

Mysleli jsme to dobře,

ale dopadlo to jako obvykle. :-))Učitelé a lékaři chtějí jíst prakticky každý den! :-))

P. Lenc 14.3.2019 9:53

Bohužel,

ten stále přítomný socík se nejvíc projevuje ve zdravotnictví.Včetně korupce.

A. Bocek 14.3.2019 9:51

Zdr:avotnictví má tři vrcholy :

Kvalitu, Za peníze a Pro všechny. Nikdy však nemohou fungovat všechny tři.Zažil jsem nekvalitní pro všechny a kvalitu jen pro věrchušku(současné problémy s financováním zdravotnictví k tomuto opět směřují). Dokud budou vyhrávat strany slibující všem a všechno ke změně nedojde.Rozum příjde v okamžiku když bude malá zlomenina za peníze a výměna kyčle na pokladnu.Za 25 roků bylo za mě odvedeno 25 krát 4.500,-měsíčně krát 12měsíců. Letos poprvé po operaci kyčle.

K. Janyška 14.3.2019 9:32

Viníkem nedostatků ve zdravotnictví je roční výpovědní lhůta

klientů, kterou mají k dispozici zdravotní pojišťovny. Kdyby zmizela, zdravotní pojišťovny se začnou bát odchodů klientů a budou tlačit na smluvní lékaře, a jiní být nesmějí z ústavy, ke zvýšení výkonu a péče o jejich klienty. To by pak zdavotnictví neovládala všelijaká zdravotnická lobby, ale občan... Dzp.

O. Uživatel 14.3.2019 9:52

Uživatel požádal o vymazání
K. Janyška 14.3.2019 10:42

Re: Viníkem nedostatků ve zdravotnictví je roční výpovědní lhůta

Ale to všechno by pod tlakem občanů pojišťovny dělaly. Nový klient by totiž se sebou přinesl i průměrný roční nebo měsíční náklad na jednoho občana České republiky na zdravotni péči... Dzp.

P. Khail 14.3.2019 12:59

Re: Viníkem nedostatků ve zdravotnictví je roční výpovědní lhůta

Náklady jsou zcela určitě známy, není třeba je někam nosit. Ale pokud chcete můžete tlačit až vám polezou oči z důlků, v tomto případě ovšem zbytečně, pojišťovny dělají věci o nichž zřejmě nemáte ani páru.

J. Kavalír 14.3.2019 10:44

Re: Viníkem nedostatků ve zdravotnictví je roční výpovědní lhůta

Vy snad máte nějakou průběžnou kontrolu o účtu u některého pojištění (domácnost, auto...)?

P. Khail 14.3.2019 12:54

Re: Viníkem nedostatků ve zdravotnictví je roční výpovědní lhůta

Nesmysl, třeba u ZPMV průběžnou kontrolu účtu máte, stejně jako výpis, který si můžete uložit. Chce to ovšem se o to u pojišťovny zajímat. V internetové diskuzi to nevyřešíte :-)

J. Kavalír 14.3.2019 14:17

Re: Viníkem nedostatků ve zdravotnictví je roční výpovědní lhůta

To jim jen děláte zdarma kontrolu, jestli je lékaři nešidí. Vlastní účet (má dáti - dal) tam nemáte.