18.4.2024 | Svátek má Valérie


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Jura Jurax 22.12.2008 14:41

Re: To je výborný rozbor.

No, aspoň za sebe naopak - narodil jsem se dost dávno a vím, jak to fungovalo za bolševika i po něm.

Zdravotnictví si platíme v tzv. zdravotnické dani. Protože nestačí, občas se do zdravotnictví nalijí peníze z rozpočtu, tedy z jiných daní - naposled za ministrování dr. Ratha to bylo tuším 13 miliard; ono je to v podstatě skryté jednorázové zvýšení zdravotní daně (nebo chcete-li pojištění) o 1300 na hlavu včetně kojenců a starců a snížení jiných daní o tutéž částku.

Ministerstvo se kromě té Vaší starosti o nerozfrcání (ono třeba převod špitálů na akciovky s průhledným financováním taky narazil, že, na řev o rozprodeji nemocnic ;-D) musí především starat, aby to, co vybere na zdravotní dani (tzv. "pojištění") stačilo na veškerou lékařskou péči. A když to nestačí, musí hledat cesty, jak z toho ven. Jenže prachy nerostou na stromech, prachy se musí někomu vzít - takže se vzaly adresně zákazníkům zdravotnictví, což byla první část reformy. Mohly se samozřejmě vzít solidárně všem zvýšením zdravotní daně. A další části reformy, jak to tak vypadá, už nebudou.

Že VZP sedí na 40 miliardách, je možné, Chápejmež to jako malou rezervu na zlé časy. Aspoň se do zdravotnictví nebudou muset lít prachy odjinud.

Ludva 22.12.2008 14:39

Re: Poplatkový limit

Souhlasím, že některé poplatky by se platit měly. Snad se na tom pracuje a domluví se.

Öman 22.12.2008 14:38

Re: Poplatkový limit

U důchodcí to není o simulování (ti to nemají zapotřebí). Bábrle prostě chodily k lékaři jen tak pokecat (vím to z vlastní zkušenosti). V čekárnách se čekaly hodiny. Po zavedení regulačních poplatků si naše drahé babičky rozmýšlí, zdali pokecat s doktorem týdně za 150,- Kč má cenu, nebo bude stačit třeba jedna návštěva za 30. Čas strávený v čekárně se počítá na minuty. Tak tohle, bohužel, padá a o5 se "těším" na několikahodinové posezení v čekárně s ukecanými, leč relativně zdravými babičkami. Děkuji soudruzi :-/. Tohle se skutečně povedlo!

H.K. 22.12.2008 14:33

Re: To je výborný rozbor.

Jak to fungovalo před Julínkem mnoho let??? Před Julínkem bylo financování zdravotní péče nastaveno, v úplně jiných podmínkách, v devadesátých letech v období vlády Václava Klause. Myslíte, že to co vymyslel V.K. bylo tak geniální, že to bude stačit ještě 100 let?

Zdravotnictví jako takové má vyčleněné peníze ze státního rozpočtu... Peníze do státního rozpočtu jsou peníze daňových poplatníků. Stát nemá žádné peníze, má jenom dluhy. Podle Vašeho názoru, kdo dává peníze do státního rozpočtu?

..VZP sedí na 40 miliardách.... VZP spravuje peníze lidí t.j. soukromníků. Sedí slepice na vejcích.

Fafa, 22.12.2008 14:27

Marate, jeste dodatek

zeptejte se zeta, jestli jejich pojistovna ma "preauthorization" program.

Jura Jurax 22.12.2008 14:26

Re: Poplatkový limit

Jojo - jsem skorodůchodce a přesto si nemyslím, že by důchodci měli být od poplatků osvobozeni. Rohlíky si taky kupují za svoje.

Poplatkový limit by se ovšem měl zrušit zároveň s poplatky. Pochází přece taky z čarodějnické kuchyně nenáviděných modrých ptáků, ne? ;-D A poplatky mimo jiného ten limit financují.

Po mém soudu třeba nesociální je, že ve špitále se neplatí ani za jídlo - natož aby se platila hotelová taxa. Doma by nemocní taky jedli a prali si povlečení a uklízeli, ne?

Fafa 22.12.2008 14:22

Marate,

bohuzel nemate zcela pravdu s temi chybejicimi limity. Nektere pojistovny je maji primo ve smlouvach a nektere je prosazuji neprimo, to se tyka i Medicaru.

Takze treba Medicare ma maximalni limit na uziti leku erythropoetinu u pacientu na dialyze. Pokud je celkova mesicni davka vyssi nez 400,000 jednotek, tak Medicare neproplati v tomoto mesici ZADNE poskytnute sluzby pro tohoto pacienta, i kdyby nahodou pacient byl 29. dne v mesici transplantovan.

Navic pojistovny samozrejme hodnoti nutnost vykonu ex post.  Takze dalsi klasicky priklad je pacient, ktery pri akutnim infarktu potreboval koronarografii a nasledne dostal potahovany stent. Dle nazoru pojistovny stacil bare metal stent. Takze pojistovna nezaplati za stent potahovany a ani za stent prosty.

Co je nejzajimavejsi, tak tahle rozhodnuti pojistovny nepodlehaji stejnemu rezimu jako rozhodnuti doktoru. Schvalne se zeptejte zeta, jestli on osobne muze byt zalovan pacientem pro zanedbani pece, pokud nahodou jeho pojistovna povazuje vykon za zbytecny a nasledne se ukaze, ze se pojistovna mylila.     

gerontusinza 22.12.2008 14:22

Pane Chýlo dost jste mě pobavil .....

ano, bohudík pan Jůlínek naštěstí ve své blbosti odpravil pana Jůlínka........ oni žili ve svých představách že volič je blb, ke kterému se nemusí přihlížet a co horší oni v tomto bludu setrvávají nadále.......;-) Je zajímavé jak ti "nejchytřejší a nejschopnější" z nás se projevují jako by ani nevyšli se základním vtděláním..... a navíc ještě s nezákonými mravy....... co uděláme? no prostě je volit nebudeme  a nebudeme....... že nebudou mít práci? ale budou, "užitečné" idioty potřebují obě velmoci.....;-D

Jura Jurax 22.12.2008 14:19

No,

on by se ten článek dal rozebrat bod po bodu s opačným vyzněním - ale prostor pro komentáře je na to moc těsný.

Zkráceně by se dalo říct, že reforma byla zaříznuta kvůli poplatkové prkotině, ale hlavně kvůli touze socanů dostat se k moci jakýmkoliv způsobem a okopávání kotníků od koaličních partnerů. A nakonec i kvůli některým modrým ptákům, co v zájmu zachování koryt kejvejí šešulkama na zrušení poplatků, přesněji na v první fázi toliko zaplacení poplatků za některé pacienty z peněz všech, původně určených na něco jiného.

Ludva 22.12.2008 14:19

Poplatkový limit

Nejrozumější opatření, které by se mělo zachovat. Ovšem, jak jsem slyšel v televizi, zatím na něj dosáhlo 5 tisíc lidí, tedy zanedbatelné množství. Zajímavé, že se jím všichni ohánějí, jak je proto ta "reforma" výborná. Jinak vytáhnout nemocným (z nemocenské) a starším lidem (z důchodů) několik miliard, aby lidi nesimulovali, je dost přitažené za vlasy a nesociální. Hlavně od lidovců.

Honza II 22.12.2008 14:17

Re: To je výborný rozbor.

Vy dva jste se teprve narodili???Jak to fungovalo před Julínkem mnoho let???Od čeho jsou zdrav.pojišťovny???Zdravotnictví jako takové má vyčleněné peníze ze státního rozpočtu a ministerstvo se musí postarat,aby ty peníze nebyly rozfrcány na věci,které se zdravotnictvím přímo nesouvisí.VZP sedí na 40 miliardách.!!

Jura Jurax 22.12.2008 14:13

Re: Ale kdo z ODS by se takovouto "maličkostí" zabýval.

sorry - Jen Churchill si mohl dovolit ...

doktor 22.12.2008 14:13

Re: Výborný rozbor nespecialisty na zdravotnictví,

No on taky H.K. ani vy pravdu slyšet nechcete. Škoda času...

Ludva 22.12.2008 14:13

Re: Kdo platí poplatky ?

Ten strop v placení se dá řešit samostatně, na to poplatky nejsou třeba.

Jura Jurax 22.12.2008 14:12

Re: Ale kdo z ODS by se takovouto "maličkostí" zabýval.

Žádný politik nemůže mluvit pravdu. Jen Chrchill si mohl dovolit slíbit národu krev, pot a slzy, ovšem jednak u nás není politik takového formátu a druhak byla válka. A hned po ní dostal Churchill padáka.

janoryna 22.12.2008 14:10

nemůžete chytat vládu za slovo.

ta opatření přece nebyla provedena kvůli koaličním partnerům. ti přece nechtějí žádnou regulaci, poplatky ale chtějí za všechno a parobek hrozí jejich zrušením. 

Jura Jurax 22.12.2008 14:09

Re: To je výborný rozbor.

No jakou asi - fšecko zadarmo!!! :-(

doktor 22.12.2008 14:09

Re: Výborný rozbor nespecialisty na zdravotnictví,

Nejsem ministrem zdravotnictví. Proveditelné představy musí mít on, a musí je umět zdůvodnit a prosadit nejen ve vládě, ale také v koalici a v parlamentu. Julínek zatím neudělal nic víc, než že vytáhl nikoliv z kapes nás všech, ale výhradně z kapes nemocných, 6 miliard na poplatcích, a bůhvíkolik dalších miliard na hotově kupovaných lécích (to nikdo nesleduje). Ty vyšší náklady nehradil solidárně celý národ, ale hradili si je navzájem jen ti nemocní. Máme přitom u nás tak zvané solidární zdravotní pojištění.

Jura Jurax 22.12.2008 14:08

Re: To je výborný rozbor.

No a? Jednak u nás jsou taky limity - vzpomeňte třeba krátkého ministrování MUDr. Ratha - druhak i lékař či špitál jsou hodni mzdy své. To mají pracovat zadarmo? Já vím, namítnete, že je to něco jiného, že jde o Zdraví s velký Z a že medicína je Poslání - takže kdybyste byl pekař, budete svůj tovar taky rozdávat zčásti grátis, protože potřebný by byl bez jídla ohrožen na životě? Jednou určitě, víckrát možná, ale soustavně určitě ne - přišel byste k žebrácké holi.

Problém je poněkud složitý. Ovšem i kdyby doktoři a zdravotnický perzonál byli ochotni dělat zadarmo ve smyslu Poslání, pak od výrobců léků to už asi nečekáte. Od dodavatelů elektřiny - přístroje nejsou na kliku - nebo chemických činidel, ba i špachtlí na koukání se do krku, injekčních stříkaček, obvazů, od prádelen, co špitálu perou až po dodavatele potravin - taky čekáte, že budou pracovat grátis?

AndyO 22.12.2008 14:03

Re: Výborný rozbor nespecialisty na zdravotnictví,

nesnažte se z "doktora" dostat pravdu.

H.K. 22.12.2008 13:22

Re: To je výborný rozbor.

...o tom sám šéf VZP uvažuje jako.....

Uvažujeme každý nějak. I šéf VZP může uvažovat, přesvědčovat, atd

Jakou máte Vy představu o zabezpečení financování zdravotní péče? Jak nahradit výpadek financí po zrušení poplatků?

XYZ 22.12.2008 13:13

Re: To je výborný rozbor.

V časopise, kt. zasílá VZP, o tom sám šéf VZP uvažuje jako nezbytnosti v budoucnu......

Jiří Feřtek 22.12.2008 13:06

Re: poplatky x reforma

Vy asi větší. Pokud tato reforma  bude  podobným  způsobem  pokračovat dojde i na Vás až  onemocníte.

RomanL 22.12.2008 13:01

Re: tak se zdá,

... a teď zapřemýšlejte, kdo za to může, že za celý život, co jste pracoval máte holou (Y) a německý důchodce se může válet na Malorce. A vzpomeňte si na to hlavně u voleb, aby na tom vaši vnuci potom v důchodu nebyli jako vy... ;-€

M. Novák 22.12.2008 13:01

Re: poplatky x reforma

Nemějte obavy o poměry v naší firmě, ty jsou zcela v pořádku, běžně zaměstnanci chodí s bolavým zubem k lékaři. Nicméně zajímavé je, že takto "nemocní" bývali stále tytíž lidé, obvykle v létě, když bylo potřeba dělat sena apod. Nastydnout člověk může, i může mít problémy se zády, ale pak nebývá zvykem, že při tom na neschopence štípe dříví a kosí louku, chodí po lese s myslivci...Zkrátka je třeba přiznat, že vloni zavedený systém ministerstva práce spolu se systémem min. zdravotnictví měl i pozitivní dopad.

Marat 22.12.2008 12:37

Re: A to je taky důvod volební prohry

Už aby jste měli vládu Paroubka a jeho ČSSDKSČM a to na věčné časy. Jeho vládu si opravdu zasloužíte.

Izák 22.12.2008 12:37

Re: poplatky x reforma

Mně je 70let a Vy jste vůl.

Marat 22.12.2008 12:35

Re: Ale kdo z ODS by se takovouto "maličkostí" zabýval.

Před časem to řekl Maďarský ministreský předseda.Chytil se toho některý čížek a připisuje ten výrok Topolánkovi.Fakt je ten,že by žádného politika nikdo nevolil,kdyby oni mluvili pravdu a to nikoliv jen odesácí,či jen Topolánek.Myslíte že by Paroubek mohl být vůbec v politice,kdyby mluvil pravdu o tom,proč to či ono chce.Vždyť věc je jasná.Chce vládnout a to za každou cenu a tak občanum lže až se mu od huby práší.

Marat 22.12.2008 12:30

Re: To je výborný rozbor.

Vlali,to je tedy pro mě novina.Pojišťovna jen odhaduje zda účet lékaře odpovidá reliaitě.Žádné jiné limity pojišťovna nemá.Nemocnice se opravdu starají,aby paceinti se v nemocnicích neváleli když to vůbec nepotřebují. Nic lékařum a nemocnicím nenařizují.Můj zeť šéfuje jedné takové pojišťovně.

Mimochodem,oni i lékaří v USA rádí podvádějí a to zvláště lékaři českého původu,proto pojišťovny zaměstnávají i lékaře,kteří účty lékařu kontrolují a také kontrolují i to,zda byl ten zákrok potřebný.Ovšem žádné limity neurčují.

Jilm 22.12.2008 12:03

Re: Kdo platí poplatky ?

V nemocnici kde jsem byl letos já byly místo uklizeček služby pacientů na úklid. Lékaři byly z Afriky a sestry z Ukrajiny a Slovenska. Ano i tak se šetří peníze ve zdravotnictví. 

Jediné rozumné opatření se mi zdá jen ten 5tis limit. I když ten je díky tomu, že se do něj prakticky nic nepočítá prakticky nedostupný.