Neviditelný pes

ÚVAHA: „Silné Česko zdarma!“

13.9.2021

Zamyšlení nad Babišovým předvolebním letákem aneb Kdo by v tom šťoural, když to je zadarmo!

(Anebo platí: If something is for free, you are the product?)

Minulý týden jsme se konečně odhodlali zbavit se starého dětského kola, ze kterého už obě naše děti odrostly. Žena se rozhodla, že ho dá zadarmo. Peněz bychom za něj stejně moc nedostali a za to handrkování s lidma to nestojí. „Když je to zadarmo, lidi se chovaj jinak,“ vysvětlila mi manželka. „Jo, to je pravda,“ řekl jsem si a připomnělo mi to, že musím konečně sepsat blog o Babišově předvolebním letáku, který se mi válí na křesle už od června.

Zadlužené Česko zdarma!

Ty předvolební noviny vypadají skvěle. Na titulní stránce je velký nápis „Silné Česko“ a pod tím velkým písmem „ZDARMA“. Takže „Silné Česko zdarma!“ To dává smysl. Babiš si asi taky řekl, že zadarmo se lidi chovaj jinak. Jak je to za peníze, lidi v tom šťouraj, chtěli by bůhvíco navíc. Anebo jeho skvělí markeťáci nepřemýšleli.

Já se řadím k těm, kteří si myslí, že Babiš nedělá silné Česko, ale zadlužené a oslabené Česko. „Zadlužené Česko zdarma“ by mluvnicky taky šlo, ale pak by si možná leckdo položil otázku, jestli je to fakt zadarmo, když za to platíme všichni svým zadlužením do budoucna. Z letáku se dozvíte, že dokonce dostanete zaplaceno. Ze státních peněz, ale ve prospěch kampaně Babišova hnutí. Důchodci dostanou přidáno 300 Kč nad rámec zákonné valorizace, přičemž graf ukazuje, jak rostly důchody za minulých vlád. Neukazuje růst inflace ani reálnou hodnotu důchodu. Dozvíte se, že Česko má čtvrtý nejnižší dluh v Evropě! K tomu už se grafy růstu dluhu za minulých vlád nepřidávají, protože zadluženost jsme měli nízkou dlouhodobě a vypadalo by to, jako by nízká zadluženost byla zásluha minulých vlád. Teď se náš dluh zvyšuje a zvyšuje se rychle.

Obětujte děti zdarma!

Dozvěděli jste se, že jste měli jet na dovolenou. Zasloužili jste si to, píše Babišův markeťák, a dodává, že Babiš si dovolenou nedopřeje. Bude makat. Leták nepřipomíná, že vloni Babiš taky všechna opatření na léto zrušil, zabránil opatřením proti obnovené pandemii v srpnu a na podzim po volbách pak vše vyřešil tím, že zavřel školy. Supermarkety a továrny zůstaly otevřené, neomezeně. (Ten virus se přeci sám nerozšíří! K tomu je třeba nechat otevřená místa, kam se sjíždí obyvatelé z nadregionální spádové oblasti, aby si ho pak mohli předávat a šířit dál!!) V červnu jsem nad tímto letákem předpovídal, že letos to bude stejné. Teď v září se ukazuje, že to tak asi opravdu bude.

Proč by se taky Babiš a jeho markeťáci snažili promýšlet opatření, která by prioritně udržela školy v provozu, když už si ověřili, že lidi školy rádi obětují. Hlavně když se jede v létě do Chorvatska! Hlavně když se může na podzim nakupovat v obchoďáku. (V době, kdy malé obchody musely zavírat v 20.00, měl Globus otevřeno nepřetržitě do 21.30; v létě 2021 smí být v čítárně JVK jeden člověk, v obchodu stejné rozlohy 14 lidí, v supermarketu několik set...).

To je taková Babišova společenská smlouva s národem. Že má zavření škol důsledky pro děti, že to změní, kým jsou a co z nich bude, to přeci nikoho nezajímá. Kdo by se staral o zítřek, když teď můžeme do Chorvatska?

Leták se chlubí promrháním 270 mil Kč v „doučovacích kempech zdarma“, do kterých se často vůbec nedostavily přihlášené děti. Místo toho by bylo lepší věnovat se spíš zajištění následujícího školního roku, ne?

Leták nemluví o dvou dnech placené dovolené pro státní zaměstnance po očkování, jež byly schváleny 30. 7. 2021. Bude nás to prý stát odhadem 21 mld Kč.

Pro koho je to vlastně zdarma? Peníze na tyto drahé jednorázovky se dávají ze státní kapsy, ale jejich cílem je momentálně získat voliče pro Babišovo hnutí ANO. Pro hnutí ANO je to vážně kampaň zdarma, pro veřejnost to je odložená platba, zadlužená budoucnost.

Nedostatečná proočkovanost zdarma

Jedním z důvodů, proč se v našem Babišistánu máme obávat návratu zavíraček, je nedostatečná proočkovanost. Předvolební leták říkal v červnu, že jsme „rekordmani v očkování“. K dnešnímu dni máme 5 815 377 osob s ukončeným očkováním (zdroj). To je 54,4 % obyvatelstva (10 694 480 obyvatel = 100 %). Podle expertů potřebujeme 80-90% na získání herd immunity. (zdroj)

Očkování propagovala bezobsažná marketingová kampaň agentury Cesta ven, která kreativně ukazuje, za čím vším máme udělat tečku. Vůbec nereaguje na obavy starých lidí, kteří se odmítají očkovat. Navíc očkováním covid nezmizí, takže metafora o tečce za koronavirem je nahrávkou na smeč pro skeptiky. ((Českoočkuje.cz/). Praha udělala stejně bezobsažnou kampaň agentury DDB Prague, která slibuje, že se budete moci mačkat na skupinových fotografiích - Očkování.praha.eu; pro Brno dělala agentura O-range) Společným rysem těchto kampaní je, že markeťáci sázejí na emotivní řeči o tom, k čemu všemu se po očkování budete moci vrátit. A co na to odmítačka-důchodkyně? „Já nikam chodit nemusím...“ Nedokázali reagovat na reálné postoje odmítačů, které se projevily během léta.

Zároveň nechala vláda bez reakce sérii článků špinícího média SeznamZprávy-Novinky.cz, které straší veřejnost zprávami o tom, co vše se stalo lidem, kteří se nechali očkovat a jak někdo, kdo byl očkován, stejně dostal koronavirus... Proč Seznamzprávy a Novinky.cz nedostaly ani jednou pokutu?

Kreslený Babišák zdarma

Pro účel letáku vznikla i animovaná postavička, jakési zhmotnění Babišovy marketingové identity. Má tílko, aby byl blíž k lidu, a brýle posunuté dopředu, aby byl podobný Babišovi. Vypadá trochu jako vlk z Jen počkej zajíci. Tenhle ale chytá voliče.

Převzato z blogu autora s jeho souhlasem



zpět na článek