16.4.2024 | Svátek má Irena


Diskuse k článku

ÚVAHA: Proč jsem nevolil Zemana

Spisovatel Ivo Fencl napsal úvahu „Proč jsem volil Zemana a proč bych volil Klause“ (zde) a myslím, že si ten text zasluhuje oponenturu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Novák 5.9.2020 6:33

Zemanův příspěvek k policejnímu puči (svržení Nečasovy vlády):

https://www.info.cz/nazory/schmarcz-den-ktery-zmenil-cesko-pred-sedmi-lety-prokuratorsky-puc-svrhl-vladu

P. Hofman 4.9.2020 16:07

Taky bych Zemana nikdy nevolil. Ovšem lež není v protikladu k inteligenci. Spíš naopak.

Psychologové tvrdí, že inteligentní děti začnou lhát dřív, než ty méně inteligentní. Správně vyhodnotí, že jim lež může přinést určité výhody.

S. Pitráková 3.9.2020 21:23

Souhlasím s celým článkem do puntíku. Bohužel dává nás momentální prezident pěkné facky vlastní zemi. Je a vždycky byl pěkný hulvát. Holt ta 3% která vždy prevalcuji méně zemitou část voličů budou bohužel spis narůstat prave vlivem hradního obsazení.

V. Čermák 3.9.2020 19:34

Tak Havel měl bombastický projev v USA, ze kterého se ovšem nesplnilo Nic. Ostatní už byly slabší, o Slušovických žilkách, kterým zbytečně zlikvidoval Slušovice, o králíkárnách apod. Obhajoval bombardování Bělehradu a válku proti Iráku. Finančně zabezpečil Sebe, Schwarzenberga a skrze Bakaly i Kamarádíčky, se kterými jsme se nevypořádali dodnes. Zeman je sručnější, údernější a praktičtější: Tahle země je Naše a Merkelové - Když si pozvete návštěvu, neposílejte ji na oběd k nám. Kdyby byl místo něj zvolen Schwarzenberg, vládli by nám již Sudeťáci a Migranti by si u nás podávali dveře. Ovšem pan autor je Havloid, čímž se jeho antiZemanovské dílko vysvětluje.;-O

L. Novák 4.9.2020 17:15

Totální bolševický blábol. Blbtoš mezi dvěma Babišovými půlkami. Z blbosti. Peníze by mu za tyhle nesmysly nejspíš nikdo nezaplatil...:-P

V. Pokorný 3.9.2020 19:17

Autor článku se odvolává na bývalého prezidenta České republiky pana Havla. A na jeho projev v Kongresu USA. Přitom se stačí podívat na snímek, kterak se tento člověk podlézavě usmíval a skláněl hlavu jako pejsek, když ho pohladí lidská ruka, když ho po ramenou potlapkal tehdejší prezident USA Bush. Ten snímek je vizitkou onoho prezidenta Havla. Fuj. Slouha a posluha. To mi zcela stačí.

J. Kouk 3.9.2020 18:16

Sabotoval vznikl České republiky? Tak to mu přičítám k dobru. Já s rezdelenim našeho státu politiky, kteří se nikoho nepřáli, Nesouhlasím a jsou pro mne vlastizrádci

J. Kouk 3.9.2020 18:32

Neptali

F. Kusák 3.9.2020 16:41

No a takovej Husák, to byl pane řečník. A inteligentní byl taky, nebo ne. Prostě, kdo chtěl volit Zemana (já to nebyl), tak ho volil, kdo ho nesnášel, tak volil Drahoše. To je podstata demokracie, každý má právo na vlastní volbu a s tím, jak vidno, se mnozí nemohou vyrovnat.

P. Urban 3.9.2020 15:03

Nehodlám Zemana příliš hájit. Nicméně:

- Zeman jako řečník Havlových kvalit nikdy nedosahoval. Ve srovnání se zbytkem české politické scény na tom ovšem tak špatně nebyl.

- Kdyby úspěšná lež stačila k dosažení funkce premiéra či prezidenta, museli bychom je obměňovat každý měsíc, aby se na každého dostalo. Pokud se Zeman dostal do čela sociální demokracie, tu následně vytáhl ze schodiště do politického suterénu, na kterém už tenkrát stála a následně se stal vcelku úspěšným premiérem, to vyžadovalo víc, než jen schopnost lhát.

- Česká republika vznikla jako zbytkový stát poté, co Československo ztratilo smysl. Existuje řada lidí, která ten smysl viděla i potom a někteří jej vidí dodnes. Mohu to pokládat za hloupé, jejich české vlastenectví to ale nijak nezpochybňuje.

- Zeman vstoupil na hrad jako eurohujer, před druhou volbou neměl pro EU vlídného slova. Možná změnil názor. To může souviset s jeho rolí neformálního mediátora na rozbouřené Ukrajině a se související možností vidět do evropského zákulisí. Zemanovo podlézání východním despociím pak může souviset s obavami, že v případě velkého konfliktu s východní despocií nám EU pomůže podobně, jako pomohla Ukrajině.

J. Vlček 3.9.2020 15:30

Pane Urbane, vy se divíte Zemanovi, že změnil názor na EU? Takových je nás myslím většina v této zemi. Takovouto EU si totiž nikdo nepředstavoval. Vy snad ano?

Změna názoru na něco, co se časem změní k nepoznání, není nic zavrženíhodného. Naopak, je to zcela přirozené.

V. Kain 3.9.2020 15:59

Zemana nemusím pro jeho hájení Babiše,ale že byl Havel nějaký řečník?Tak to určitě nebyl.

J. Kouk 3.9.2020 18:20

Mělo být referendum, to je zločin?

J. Prikner 3.9.2020 14:14

Mimo Miloše Zemana a Jiřího Hynka byli ostatní kandidáti nevolitelní. Proč? byli to nuly "vyhnaní mediálníma prachama".

L. David 3.9.2020 13:02

Kdo jiný nám ale pro prezidentskou funkci zbýval?

Při první volbě jsme snad měli raději volit agenta cizáckých zájmů Schwarzenberga???

A při druhé volbě to měl být Drahoš s křivým úsměvem a naslouchátkem pro "správné" odpovědi v duelu???

Š. Hašek 3.9.2020 14:11

Zbyl nám politik.

Slovákům zbyl/zbyla kdo, co???

H. Rybnická 3.9.2020 16:13

Pane Davide, s tím Schwarzenbergem bychom se zaručeně ve světě tak neznemožnili jako se nynějším prezidentem, Naopak. Byl by pro Česko velkým přínosem.

I. Fencl 3.9.2020 12:39

Fencl: Článek nezmiňuje Zemanovu schopnost mluvit dlouze "spatra". Ale jinak nenalézám protiargumenty a nejsem zas takový fanatik, zamilovanec, fandil a fanoušek, abych nesklonil hlavu a neuznal, že mě jeho autor stručně řečeno vyhmátl. Chytrý, přínosný text. Jako i jiní pisálci se umím vžívat do i protichůdných postojů a(ale) nemyslím, že tady bych mohl úspěšně polemizovat. Díky za vyrovnání vah, ne-li převážení mého nadšenectví:-)

J. Poláček 3.9.2020 13:20

poklona pane

M. Šejna 3.9.2020 13:26

;-D

ta sedla, pane Fencle. R^

J. Farda 3.9.2020 20:26

Ehm, pane Šejno, a Váš komentář k Šloufově knize? Nesedla, ehm, nesedla? Na XIII. správě Vás na takové vyjádření odpadlých/zhrzených renegátů nepřipravovali? ;-)

J. Vlček 3.9.2020 15:49

Řekl bych, že váš rozumný přístup, pane Fencle, převažuje nad zaujatostí autora vůči prezidentu. R^R^R^

J. Farda 3.9.2020 12:17

https://zpravy.aktualne.cz/domaci/slouf-zavzpomina-v-nove-knize-jak-se-zmylil-v-zemanovi/r~fb69e858b4f111e3a322002590604f2e/ :-)

T. Hraj 3.9.2020 12:15

Proč jsem nevolil Drahoše

Ano, Zeman má skoro všechny špatné vlastnosti, které mu jsou připisovány. Ale současně je jedním z mála (ne-li jediným) vysokých politiků schopným pronášet nahlas triviální pravdy typu "Tahle země je naše", "BLM je rasistická organizace", "Izrael je třeba podporovat", "Islám je nepřátelská kultura", "Imigrační politika ČR musí zůstat v rukou státu" atp. Všichni ti kultivovaní, učesaní, dospělí, vždyuměření by takhle "vulgárně" přímočaří být nikdy nemohli.

Š. Hašek 3.9.2020 12:38

Jo. Ony ty vlastnosti jsou wirklich vošajstlich ......

Politika posuzuji poněkud jinak, než ......... . Faktem je, že já neumím stahovat tak rychle králíka. Asi i proto jsem volil Miloše Zemana. Politikové se nechlubí uměním třináctiletých na venkově.

Sousedův klučina vykuchá tříkilovýho kapra než já sním vobloženou žemli ............ a nekandiduje nikam.

F. De Winter 3.9.2020 13:34

R^R^R^

P. Havel 3.9.2020 11:39

Není náhodou zdrojem obdivu k ing. Zemanovi jeho plebejskost? Pro národ odkojený Hloupým Honzou a Josefem Švejkem to může být přitažlivé..

Nic proti Honzovi ani Švejkovi, ale Zeman je pouze inteligentní buran, kdysi kvalitní rétor, patologická osobnost, nic co by stálo za hlas.

S. Rádl 3.9.2020 11:22

Mne na Zemanovi vadí jiné, myslím podstatnější věci. Jako podstatné mi připadá, že neměl ze zdravotních důvodů podruhé kandidovat.

Další podstatnou věcí je, že při argumentaci má ve zvyku podávat nedoložené informace. To udělal už v tom svém záslužném článku pro Technický magazín, který mu mohl autor dát k dobru. Nu a klasickým případem je kauza článku Hitler je gentleman. Podle mého to nemyslel zpočátku zle, sám v úvodu řekl, že Peroutka byl jedním z největších českých novinářů. Jistě od něj něco četl, a ať si paní Kaslová říká co chce, řada článků z inkriminované doby je zjevně protižidovská, když ne antisemitská. Nechápu Zemana, že hned poté, co se článek nenašel on nenašel odvahu a dostatek slušnosti a neomluvil se, třeba s odkazem na ostatní články.

A vadí mi na Zemanovi i další věci, ale kdo je dokonalý, ať hodí kamenem.

L. David 3.9.2020 12:56

Ten Peroutkův článek se našel, ale žádné médium to už nezveřejnilo ! ! !

J. Ganaur 3.9.2020 13:13

Našel, ale stálo v něm, že Zeman je k...a!Podepsán Peroutka.;-D;-D;-D