16.4.2024 | Svátek má Irena


Diskuse k článku

ÚVAHA: Politický terorismus

Lidé, kteří o sobě tvrdí, že jsou dětmi slunce, matičky země a přírody vůbec, a penízky dostávají od všelijakých veřejnosti neznámých až zakuklených přispěvatelů, nemají termín ekoterorismus ani trochu rádi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Výpis zvoleného vlákna.
Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Braun 29.3.2018 16:40

Nějaká dtat by nebyla? Asi ne co.

Tak hned na začátku pan Chrastina píše, že máme jeden kilometr dánice tak drahý proto, že se různé aktivistické organizace stáe odvolávají. Zajímavé tvrzení, škoda jen že není podložené. Takto je to jen další plknutí pana Chrastiny bez jakékoli důkazní hodnoty.

P. Klíma 29.3.2018 16:55

Nepochopil jste téma článku. Plkáte tady tudíž vy 🦍

V. Braun 29.3.2018 17:54

Re: Nepochopil jste téma článku. Plkáte tady tudíž vy 🦍

Pokud to nesouvisí s tématem článku tak kdo to do toho článku autorovi propašoval? Asi nějaký ekoterista zřejmě.

"Už mnohokrát kvůli neschopnosti, ba přímo tuposti našich zákonodárců

zvítězili, a proto pak vedeme ve světovém žebříčku ceny za 1 km dálnice,

ačkoli ta silnice nevede ani skalnatými horami, ani písečnými dunami,

ani močály a bažinami, ale jen mírnou středočeskou pahorkatinou."

J. Dlouhy 29.3.2018 18:00

Re: Nějaká dtat by nebyla? Asi ne co.

Tak treba tohle:

https://www.lidovky.cz/stavba-useku-d11-u-hradce-kralove-se-zpozdi-tok-zrusil-stavebni-povoleni-1ai-/zpravy-domov.aspx?c=A180329_104045_ln_domov_ele

V. Braun 29.3.2018 18:34

Re: Nějaká dtat by nebyla? Asi ne co.

Nerozporuji zpoždění, zaviněná jednak mizernou přípravou a následně úspěšným napadením té pžípravy u soudu ze strany aktivistů. Kde jsou ale data o prodražení? Někde jsem dokonce četl, že vedení D8 trasou požadovanou aktivisty by vedlo k dřívějšímu dokončení a ke snížení ceny proti současému vedení dálnice ujíždějícím svahem.

M. Prokop 29.3.2018 21:22

Re: Nějaká dtat by nebyla? Asi ne co.

To víte, přečíst se dá ledacos. Obvykle blbě zjednodušené.

Příprava tras dálnic trvá velmi dlouho, zákony jsou strašně složité. Trasa D8 byla připravena a stavební uzávěry jsou ještě od bolševíka. Vybrat najednou z ničeho nic jinou trasu je zpoždění o cca 10 let minimálně a nikde není zaručeno, že nebude také problematická, stačí cestou najít sysla nebo rozsypat rosničky nebo chřástala.

Takže se nedivte, že všem připadá rozumnější pokračovat v té započaté trase. Pamatujete tahanice kolem obchvatu Plzně? Melouni protestovali a auta roky jezdila centrem.

P. Grigar 29.3.2018 20:10

Re: Nějaká dtat by nebyla? Asi ne co.

..nějaká data? To asi těžko v situaci ochrany hospodářské soutěže. Snad jen příklad, jak se to dělá běžně. Vypíše se soutěž na konkrétní zakázku, někdo ji vysoutěží a nikoho ani za mák nezajímá, že už v okamžiku podání přihlášky nedisponoval kapacitami potřebnými pro splnění dodávky. Následně se zakázka rozdrobí mezi menší až nejmenší subdodavatele, jako je např.majitel a současně řidič jednoho bagru. Všichni mají náklady, neb na pracovní místo najíždějí denně až stovku kilometrů a všichni také chtějí mít zisk. Do toho se vhodně zamíchají ekoteroristi, stavba se zastaví, staveniště zakonzervuje, vypracovávají se studie ( 4 měsíční pozorování zvyklostí křečka polního za 2,5 milionu Kč..), mezitím skončí platnost nějakých certifikátů.. a potom se začíná téměř nanovo. Nedokážu si vzpomenout na jedinou investiční akci z veřejných peněz, která by byla dohotovena za původní cenu.. vy snad ano?

V. Braun 29.3.2018 20:26

Re: Nějaká dtat by nebyla? Asi ne co.

Souhlasím s vámi. S jedniným s čím polemizuji, je autorovo tvrzení, že za vysokou cenu dálnic za kilometr mohou "ekoteroristi". Možná k tomu přispívají, ale rozhodně nejsou jediným důvodem, některé další důvody ve způsobech výběrového řízení jste popsal i ve svém příspěvku.

A. Nový 29.3.2018 21:13

Už jste postavil aspoň hajzlík?

To co popisujete je možné u nějakých místních staveb, nikoliv u takových, jako jsou dálnice. O nějakém proplácení stovky kilometrů denně najetých při cestování z bydliště a zpět je pěkná pohádka, nikoliv fakt. Zkuste jet sto kiláků bagrem, vy rozume. Ten se totiž převáží na valníku.

M. Prokop 29.3.2018 21:18

Re: Nějaká dtat by nebyla? Asi ne co.

Mimo jiné i proto, důvodů je více.