23.4.2024 | Svátek má Vojtěch


Diskuse k článku

ÚVAHA: EU, její rámec a obsah

EU je obrazně řečeno jakýsi neutrální rámec, jehož působnost je vyplněna i ohraničena primárním právem, a jejíž trh, tedy to podstatné jak pro marxisty, tak pro klasické liberály, se vyznačuje základními ekonomickými svobodami.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Kočí 28.2.2020 9:16

Obávám se, že článku zcela nerozumím. Nevím, co chtěl autor říct. Pravděpodobně to nepochopili ani diskutující.

Ale video je skvělý. Asi začnu mít rád Němce.

I. Mertl 28.2.2020 7:37

Možná chybí panu Mařákovi jeden podstatný bod zdůvodňující existenci EU jako předobrazu nějaké (kon)federace. Je to ekonomika a vůbec fungování současného globalizovaného světa - všechno je blízko a propojené (viz poplach s koronavirem). Jen mocný se nemusí bát a může si diktovat. A skutečně mocné jsou jen USA, Čína, noří se Indie a Brazilie, Rusko je jen vyzbrojený strašák. EU je momentálně na druhém místě. Na kolikátém místě asi tak je samostatné Česko? (Budeme-li osobní.)

F. De Winter 28.2.2020 8:29

Ano, ekonomika je jedním z důležitých faktorů, který nám říká: "Rychle pryč z EU". Politika EU vede k deindustrializaci Evropy a jejímu stále rychlejšímu zaostávání. A to se ještě nezačal realizovat "Zelený úděl".

Další rozměr je politický. Podívejme se za naší západní hranici. Jediná skutečně opoziční strana je špehována tajnou službou. Její členové a příznivci jsou dehonestováni, šikanováni, vyhazováni z práce a napadáni fašistickými bojůvkami za nečinného přihlížení bezpečnostních orgánů. No to už jsme tu měli, ne? Kvůli tomu jsme v 89 zvonili klíči.

Prostě EU socialismus postoupil do další fáze vývoje socialismu. Po fázi - problémy s růstem, přichází fáze - růst problémů. A konec je vždy stejný.

Takže rychle pryč, dokud je čas!

I. Mertl 28.2.2020 9:01

Utíkejte, dokud je kam!

R. Langer 28.2.2020 10:04

Spíš dokud to jde! :-P

S. Sidlichovsky 28.2.2020 9:27

Ještě bych dodal: jak se řecký občan, tedy hybatel, podílel na instalaci Lucase Papademose a italský občan na instalaci Maria Montiho? Oba věrní a spolehliví EU papaláši, kteří nahradili v řádných volbách zvolené politiky a jen mírně vyjádřili svoje pochybnosti o Euru. Ano, je to zatím jen"měkká" diktatura, ale to vše jen do momentu, kdy narazí na odpor. .

V. Chrastina 28.2.2020 16:33

Naprostý souhlas, pane De Wintře. Už bylo dost toho novodobého žaláře národů zvaného EU. Už abychom byli z neomarxistických pařáttů tohoto molocha pryč, jinak nás zničí, tak jako nás zničil svého času Kreml. Tož tak!

P. Staronový 28.2.2020 9:41

Ano, mocní se nebojí a diktují. Známé jsou diktáty ve věcech žárovek, vysavačů, nesmyslů do aut, GDPR, rozebiratelnosti, GMO, ...

Nebojí se diktovat kdejakou škodlivou pitomost NÁM, občanům.

To nepochybně posílí pozici EU ve vztahu k USA a Číně ... :-P

V. Petr 28.2.2020 10:45

EU je řízena spolkem šílenců a zločinců se kterým, pokud chceme vůbec přežít, nemůžeme mít nic společného.

Je to jako bychom se chtěli integrovat do Třetí říše, jejíž vedení bylo možná i o trochu normálnější, než rudozelení šílenci z Brusele.

J. Kalíšek 28.2.2020 7:17

Špatně jste udělal domácí úkol, autore. Základní svobody pohybu služeb, osob, kapitálu a zboží nám zajišťuje členství v Evropském hospodářském prostoru (EHP, angl. EEA), nikoliv v EU. A tím padá celý článek jako shluk nesmyslných písmen.

S. Ševeček 28.2.2020 7:00

teď zbývá akorát najít toho jednotkového občana EU.

J. Jurax 29.2.2020 0:21

Jednotkový občan EU?

Jak se to kdysi říkalo - má německý smysl pro humor, francouzskou ukázněnost, španělskou pracovitost, italskou úctu k zákonům a je blond jako Řek ...

F. De Winter 28.2.2020 6:41

Nigel Farage: "Můj pohled na Evropu se změnil od té doby, co jsem sem přišel. V roce 2005 jsem viděl, jak ústavu, kterou sepsal Giscard d'Estaing, odmítli Francouzi v referendu, jak ji odmítli Nizozemci v referendu a jak vy, v těchto institucích, jste je ignorovali a znovu ji navrhli jako Lisabonskou smlouvu a chlubili se, že ji můžete protlačit bez referend. A Irové hlasovali, řekli ne a byli donuceni, aby hlasovali znovu. Nutit lidi hlasovat znovu vám jde dobře, ale co jsme naštěstí dokázali, je, že Britů je moc na to, aby mohli být šikanováni.

Stal jsem se skutečným odpůrcem evropského projektu, chci, aby brexit odstartoval diskuzi ve zbytku Evropy. Co chceme po Evropě? Pokud chceme obchod, přátelství, spolupráci, vzájemnost, nepotřebujeme Evropskou komisi. Nepotřebujeme Evropský soud. Nepotřebujeme tyto instituce a tuto moc. A můžu vám slíbit, že jak v UKIP, tak ve straně pro brexit, milujeme Evropu, ale prostě nesnášíme Evropskou unii. Takhle jednoduché to je.

Takže doufám, že toto je začátek konce tohoto projektu. Je to špatný projekt. Není jenom nedemokratický, je antidemokratický a dává určitým lidem moc bez zodpovědnosti. Lidem, které voliči nemohou pohnat k zodpovědnosti. A to je nepřijatelné."

Pod to se mohu podepsat.

I. Mertl 28.2.2020 6:56

Ale všimněte si, Mylady, že jsme zase na vně diskuze: Farage jednoduše říká "pryč s Evropou", ale naprosto nenaznačuje, co potom. Zpět k národním státům s rostoucími rozpory, které jsou konečně řešeny nevyhnutelným konfliktem? Ať obchodním nebo válečným? Obojí vede ke ztrátám. Ale, samozřejmě, podepisujte si, co chcete,

S. Ševeček 28.2.2020 7:02

gratuluji vám k elegantní demakokii.

I. Mertl 28.2.2020 7:38

Díky, brepto.

A. Forman 28.2.2020 8:50

Pane Mertle, opravdu pan Farage řekl pryč s Evropou ? Tststs....

F. De Winter 28.2.2020 7:19

Nevyhnutelným konfliktem? Ale jděte.

Ke ztrátám vede především EU. Jestli jste si nevšiml, tak zrovna nevzkvétá. Ekonomicky zaostává, Eurozóna je klub předlužených, v nejedné západní zemi jsme svědky rozpadu rozpadu státu v přímém přenosu. Státní instituce bojují mezi sebou a v ulicích vládne bezpráví. Pryč z tohoto spolku!

I. Mertl 28.2.2020 7:27

Kam byste rád, Mylady? Úvahu nutno dotáhnout. Chcete zůstat jako nicka vprostřed Evropy? Nemáme dost smutných zkušeností?

J. Uzel 28.2.2020 10:49

Zatímco brusleští mocipáni se v noci převalují starostmi o českého občana? Jsme pro ně nicky na okraji Evropy.

V. Petr 28.2.2020 10:56

Abychom ještě na ty komunisty a nacisty nevzpomínali s láskou. Ani jedni nezamořili zemi smečkou líných násilnických primitivů z nějakých pr***

Za komunistů mohl člověk chodit na ulici i o půlnoci... Ve Švédsku to nejde a případ muslimských gangů v GB hovoří za vše.

Machiavelli hovoří o třech dobrých vládách (Monarchie, aristokracie, demokracie) a o jejich špatných protipólech, tyranii, oligarchii a ANARCHII. Na tu anarchii se zapomíná a přitom v Machiavelliho době nikoho nenapadlo kriminálníky přímo protěžovat!

J. Jaroš 28.2.2020 7:50

Farage neříká pryč s Evropou ale pryč s EU což je rozdíl.

I. Mertl 28.2.2020 7:51

Bystrý postřeh!

P. Grigar 28.2.2020 9:28

..pro vášnivé zastánce "EU více centralizované" v tom rozdíl není a pokud by snad přece jen nějaký maličký byl, úporně pracují na jeho odstranění. Mají vizi.. dalo by se říci, že přímo tisíciletou.

A. Nový 28.2.2020 8:17

Přečtěte si, vy Mylady :-)), co říká Farage znovu a nežvaňte Mertlovyny.

P. Staronový 28.2.2020 9:44

Stejně lze strašit občanskou válkou v rámci EU.

J. Krásenský 28.2.2020 5:23

" zásadním hybatelem věcí v naší zemi občan ČR během svobodných voleb, tak v EU je to zase občan EU. " Není. Ani u ás ani v EU. Přání občanů vyjadřují populisté a populisty potírá EU a její nadháněči z různých neziskovek a praktikují deplatforming, jde jim na ruku justice s ideozločiny. Domnívali jsme se, že tomuto jsme před třiceti lety unikli. Nestalo se tak. Totalita a marxizmus se k nám vrací ze západu ve formě liberální demokracie. Ta vyhovuje jak extrémním levičákům v destrukci společnosti tak i zbohatlíkům, kterým umožňuje neomezené zbohatnutí. Levici totiž nikdy nešlo o lidi, ale o nový řád na troskách toho starého. Dnes v tom žijeme.

M. Mařák 28.2.2020 5:39

A co jste tím chtěl říct k systému fungování správy věcí veřejných, tedy parlamentní demokracie u nás a svobodným volbám taktéž u nás a samozřejmě i v EU. Nevidím žádné souvislosti kromě jakýchsi chmurných apokalyptických hrozeb o ničem postavených na obchodování s na virtualitě postaveným strachem.

Jinými slovy když se snažíte naznačit jakési A, měl byste to dokončit k B. Jako Chvilkaři, Žluté vesty a podobně nejste spokojen s demokracií? No problem. Pokuste se tedy navrhnout a nějakým relevantním způsobem prosadit jiný systém správy věcí veřejných. Ale jasně a bez mlžení jakéhosi.

M. Mařák 28.2.2020 5:40

Oprava. Nikoliv "nejste spokojen s demokracií", ale "nejste spokojen se současným stavem demokracie".

S. Ševeček 28.2.2020 7:05

no proto.

demokracie není nic jiného, než jedna z metod, jak změnit vládu bez krveprolití.

/zvonka to vyzerá, že "bez krveprolití" už nepla.