Pro přispění do diskuse se prosím přihlaste.
Přihlásit seR35i55c88h62a78r61d 23Š80t94ě38p17á61n
Skurvenci!
S56t51a26n76i21s57l28a43v 91G55r98a74b74e25c
Největší majstrštyk bývalého ústavního ďábla Rychetského bylo pokřivení voleb 2021.
B57l20a64h46o55m80í22r 11S89k12o93u39p39ý
Sám Michálek, když komentoval stanovisko ÚS, prohlásil, že takových "neústavních přílepků, tedy v rozporu s pravidly zákonodárného procesu", bylo v minulosti přijato velmi mnoho.
Takže lze konstatovat, že zde platily či stále platí právní normy, přijaté v rozporu s ústavou.
Podobně se v ČR uskutečnily několikeré volby podle volebního zákona s protiústavní klausulí o volebních kvórech koalic.
J64u13r65a 69J48u45r78a42x
Ústavní soud dlouhodobě hájí zásadu, že každý návrh zákona musí projít řádným legislativním procesem, včetně diskuse a připomínek v příslušných orgánech. Lex Babiš II byl přijat způsobem, který tuto zásadu porušil. Jako přílepek byl přidán k jiné právní normě, čímž došlo k obejití standardních legislativních procedur, psáno v článku.
A což další přílepky, jež se netýkají Babiše či dotací našim čackým politikům, ty byly též zrušeny?
J73a79r65o23m41í49r 16V53o79r55l24i87c62k13ý
Je to prosté, pane Juro.
Ústavní soud se vidí a je obecně chápán jako nejvyšší orgán veřejné moci. Se soudem, v obecném slova smyslu, má Ústavní soud málo společného. Jako orgán veřejné moci si může rozhodnout jak a kdy chce (údajně chce mít podnět, ale ten mu vždy klidně někdo dodá), nemá však žádné vymahatelné povinnosti, stejně jako on nemůže na dalších orgánech veřejné moci nic vymáhat, příklad nedodržování jeho nálezů.
Povinnosti orgány veřejné moci, jinak česká státní správa, sice mají, ale když je nedodržují, nikdo žádný takový orgán k výkonu jeho povinnosti nedonutí. Pilíře, na kterých česká státní správa stojí jsou přikazovat, zakazovat, povolovat a trestat (přestupky a správní úřady). Nikdy jsem si nevšiml, že by státní správa vykonávala něco správného a potřebného z vlastního popudu. Ona čeká, až co. Toto bylo naposled nejvíce zřejmé během protikovidových opatřeních. Správa propadla zmatku, protože nebyla zvyklá, schopná sama od sebe situaci řešit.
To, co tady máme je zkorumpovaná, zparchantělá moc jednotná, která se prezentuje jako dělba tří mocí. Zdá se, byť je to těžko uvěřitelné, že tomu tady nikdo pořádně nerozumí. srdečně
P13e26t58e 81B36r48i54c60h
"Takový postup je z hlediska ústavního pořádku nepřijatelný. Pokud bychom přílepky (easy riders v právu) tolerovali, mohlo by to vést až k absolutní erozi principů právního státu (rule of law). Ústavní soud proto v nálezu jednoznačně konstatoval, že právo nesmí být ohýbáno ani ve jménu jinak legitimních cílů."
Zákonodárný sbor porušuje zákony/zákonné postupy. Bude to asi tím, že v něm většina poslanců nesedí kvůli zákonům, ale kvůli výnosům do své kapsy.
J24a81r80o27m62í40r 36V84o60r38l94i82c83k39ý
Tvrzení, že zákonodárný sbor porušuje zákony/zákonné, je nesmyslné. To, co takový sbor dá, je zákon. Takový sbor může dělat jen dobré nebo špatné zákony, nebo něco mezi. Každý jeden zákonodárce, soudce, vládce může zákon porušit, pak ale musí být dle zákona souzen.
Pro výkon svých povinností zákonodárný sbor žádné zákony ani nemusí vytvářet, neboť je to jen on, kdo zákon může vydat, nebo jeho vydání znemožnit. Může, kdyby se třeba zákonodárci zbláznili, vydat zákon, že k 1.1.2025 bude zrušena vláda, stejně jako vláda může rozhodnout, že bude takový zákon ignorovat. Soudci se můžou rozhodnout, že si budou dělat své zákony. Kdo věc rozhodne??!
Tady se pořád probírá, kdo má komu co nařizovat, a jak toho či onoho trestat. O tom to prostě není. Tři státní moci se musí dohodnout, kdo z nich má jaká práva a povinnosti, pak dobrovolně souhlasit, že budou své povinnosti vykonávat a že se budou v rámci zřízené státu správy respektovat. Jinak neustálý zmatek, bezpráví.
J97a32r24o41m16í56r 20V55o78r51l76i60c10k48ý
Pár postřehů z jiného světa. Autor ve svém článku operuje několika zásadními pojmy: Ústava; Ústavní pořádek; Ústavní soud; Soud soudů; zákonodárce; Základní práva; Zákon; Nález Ústavního soudu
Zvážím-li obecný význam těchto pojmů, jedná se – dle mého soudu - o článek plný nesourodých myšlenek. Popisuje jen zmatek, v kterém se státu správa nachází. Vysvětlím.
Ústava je institut, která byl zcela správně odsouhlasen zákonodárcem. Zákonodárce je ze tří státních mocí jedna, jejíž povinnost a právo je hlavně vydávat zákony pro chod státu účel. Instituce zvaná Ústavní soud není žádný soud, a již vůbec ne soudem soudů, neboť ona žádné soudy nesoudí, jen se vyjadřuje k jejich práci, nevydává žádné rozsudky, ani rozhodnutí, pouze tzv. nálezy – tedy jen to, co si myslí.
Ústavní pořádek je cosi, co zákonodárce neschválil. Zákonodárce schválil, že slovo ,ústava ́ a slova od něj odvozená, má být změněno v Ústavě na pojem ,ústavní pořádek ́, něco jako v kuchyni, na dvorku (někdo tu neumí česky). Je to zvláštní legislativního procesu způsob, ale lze myslím říci, že z ústavního pořádku nelze dovodit nic, co by smělo mít sílu zákona, nebo dokonce ústavního (je to něco jako schválit sousedovi, že smí na mé louce pást své krávy, a soused pak přijde s tím, že jeho koně jsou také krávy a že je tedy na stejné louce smí pást též!). Je tedy faulem tvrdit, že ,role soudce soudů je chránit ústavní pořádek ́. I kdyby tato instituce byla skutečným ústavním soudem, její role by byla ochrana Ústavy.
pokračování
J21a66r19o39m86í22r 65V82o41r23l85i75c27k93ý
pokračování vorlický
Je-li legislativní proces formou zákona, nebo dokonce zákon, je zřejmé, že o jeho znění, úpravách a síle rozhoduje zákonodárce. Musí tedy být evidentní, že soud, ať již skutečný nebo zdánlivý, si může nebo smí myslet o legislativním postupu zákonodárce co chce, ale na to, co je a co není legislativní postup zákonodárce, to nemůže mít žádný dopad, neboť postup, který zákonodárce v daný okamžik zvolí, se implicitně stává zákonem. Role soudů spočívá v rozhodování co ten či onen zákon znamená a zákona dopad, a ne to, co je a co není zákonem.
V94l85a91s79t29a 72M28o35k67r93ý
Jenom těm, co
A co takhle ty fauly přímo ÚS/volební zákon, no
M42a97r50t67i13n 38K50r11č39m86á72ř
Nemohu se zbavit pocitu, že mnoho důležitých zákonů je zde připravováno takovým způsobem,aby je za nějaký čas ÚS zrušit MUSEL. Poslanecké přílepky, netýkající se problematiky daného zákona by měly být výslovně protiprávní, mne vlastně od začátku udivuje, že TO vůbec lze.
J92a29r65o94m71í73r 24V89o10r54l39i39c25k59ý
Napravit se musí sami zákonodárci. Jinak budou furt běhat k Ústavnímu soudu, aby to řešil za ně. Není to věc moci soudní.

L92a59d95i41s36l30a84v 98P24í96s88a70ř96í79k
K tomu reagovala cstv1 ve zprávách tak, že rozhodnutí US bylo přijato s těsnou většinou. Autor zprávy by měl odevzdat vysvědčení ze 4 tř. ZŠ a vzdělávat se v ní dál. Normálně platí, že 9/6=1,5 a tedy rozsudek byl přijat s 50% většinou.

L13a72d84i45s39l31a11v 66P36í84s56a97ř13í44k
píši schválně čstv protože metody od těch dob se dodnes nezměnily.
V67í49t 13N68ě35m18e19č78e54k
Moc jasné "ne" ze stgrany Ústavního soudu to nebylo. Nález byl přijat nejmenším možným počtem soudců a disentní stanoviska jsou velmi silná a hodná zamyšlení. ÚS možná narušil Čínskou zeď mezi soudní a legislativní mocí.
P68e13t66r 86P93a14v67e15l
Buď nemáte správné informace, nebo neumíte počítat. Pro nález hlasovalo děvět soudců, proti bylo šest. Nejměnší je v těchto případech 8 : 7.
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz