Sobota 8. listopadu 2025, svátek má Bohumír
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 99 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Harry

16. 11. 2007 10:19
Vynucena priznani

No pokud StB nekoho bitim a nasilim donutila priznat se k necemu co neudelal tj. odporu vuci "lidove demokratickemu zrizeni...." a dotycny si napr. odsedel za to napr. 5 let - tak mu nahrada urcite nalezi. Samozrejme, ze materialni naklady by meli hradit ti zamestnanci Stb, kteri se na tom podileli, ale jak znamo socialisticti prezidenti je kdysi prozretelne amnestovali, cili je to na nas.

0 0
možnosti

XXO

16. 11. 2007 9:58
Západ už hnilobě dávno propadl, blbe Doleschalle

říká se tomu žití na dluh.

0 0
možnosti

miki

16. 11. 2007 10:18
Re: Západ už hnilobě dávno propadl, blbe Doleschalle

to je sice pravda, ale na rozdíl od socialismu dluhy alespoň splácí

0 0
možnosti

Pavel Urban

16. 11. 2007 9:55
Listopad 1989 jsem strávil v kasárnách

jako "špagát" (záklaďák-vysokoškolák v poddůstojnické hodnosti). Oněm kasárnám velel jeden z mála důstojníků hodných toho jména. Co by se stalo, kdyby dostal rozkaz potlačit revoltu v Praze ?

Nám to tehdy moc zábavné nepřipadalo. Vesměs jsme se shodli na tom, že my nepůjdeme, ale mezi řadovými vojáky se najde dost takových, kteří poslechnou.

Nepopírám, že většina tehdejší ČSLA vypadala tak, jak ji popisuje BD. V prvních dnech po 17.listopadu by ale možná stačilo i těch pár výjimek, pokud by mělo dostatečně energické a bezohledné velení. Na jak dlouho a za jakou cenu pro samotné soudruhy je jiná otázka. Ale zas tak zábavné by to asi nebylo.

V každém případě jsem rád, že historická zkouška charakterů se protentokrát nekonala.

0 0
možnosti

vita

16. 11. 2007 11:50
Re: Listopad 1989 jsem strávil v kasárnách

Byl jsem tenkrát na Václaváku, v pondělí - to ještě nebyl plný a pochodovalo se.

Stačila dvě OTéčka dole Na Můstku a pár kulometných salv NAD davy - a ušlapali bychom se. Bez jediného zranění kulkou. Pravda., pak by to už dopadlo spíš po Rumunsku než "sametově"...

0 0
možnosti

Pavel Urban

16. 11. 2007 9:43
Omlovám se

Tohle patří vedle

0 0
možnosti

Pavel Urban

16. 11. 2007 9:39
Jak si to vlastně paní europoslankyně představuje ?

Rusko nemá vůči Evropě žádné závazky a z ruského hlediska je baltský

plynovod užitečný. Pokud by ho měl někdo přestat stavět, je to Německo,

ne Rusko.

Rusko patří k největším státům světa a partnerem Evropy v tom či onom smyslu bude, ať se nám to líbí nebo ne. Pokud by EP dělal politiku vedoucí k větší energetické závislosti na Rusku, je podobná reakce zcela na místě. Pokud si myslí, že by tvrdší postoj mohl něco změnit, ať řekne co, s jakou asi pravděpodobností a hlavně, jak by ten tvrdší postup měl vypadat

Jinak udělá lépe, když nechá diplomaty dělat svou práci. Putin ani jeho stoupenci se při potvrzování své legitimity bez evropských rezolucí docela dobře obejdou.

0 0
možnosti

vita

16. 11. 2007 16:00
Re: Jak si to vlastně paní europoslankyně představuje ?

Baltský plynovod je užitečný Rusku, Německu, západní Evropě i nám. Umožní dopravit do Evropy plyn bez ohledu na vyděračské země, jako jsou Ukrajina a Bělorusko. Vadí jedině jim a potenciálně vyděračské zemi - Polsku. Nic jiného než ztráta pozice pro vydírání za odporem Polska není.

Pokud mluvím o dopravě do Evropy - tak pochopetelně včetně ČR.

0 0
možnosti

vita

16. 11. 2007 9:19
Pan Doležal si to jako obvykle "zjednodušuje".

A mohu zodpovědně prohlásit, že v takové Anglii nebo Francii by Marina Mnišek (která se do  ruské historie a "smuty" zapojila podstatně aktivněji, než se nám snaží nalhat Doležal), dopadla podstatně, ale podstatně hůř.

0 0
možnosti

Historik

16. 11. 2007 9:50
Re: Pan Doležal si to jako obvykle "zjednodušuje".

To jako myslíte že by nebyla pověšena, nýbrž upálena? Řekl bych, že by dopadli stejně, to dítě by dokonce možná "zemřelo ve vězení." Pokud tedy bereme 17 století.

Marina Mnišek by byla popravena určitě.

0 0
možnosti

Skybird

16. 11. 2007 9:00
"Pro nás v České republice, která leží mezi Německem a Ruskem, by zařízení s jistým počtem amerických vojáků bylo dobré," konstatoval Vondra během přednášky v konzervativní nadaci Heritage Foundation.

Jedná se o zřejmou analogii zvacího dopisu 99-ti Pragováků z r. 1968.

Proč si hrajeme na něco extra ! Malá země, po které jinak pes ani neštěkne a my se opět musíme zviditelňovat i za cenu podemílání EU. Docela se nám daří rozfoukávat plamen další studené války. Samozřejmě, že na naše akce musí opět přijít reakce druhé strany - Rusko, Bělorusko a kromě toho i pochyby našich partnerů a sousedů.

Nezahráváme si s ohněm ? Proč nejednáme přísně konzistentně s politikou EU a otázky naší bezpečnosti neřešíme prioritně na její platformě ?

Nebo snad jsme tak výjímeční, že jsme ohroženi jinak a jinými než naši sousedé a partneři v EU ? Asi ano - svojí naivitou a přemrštěnou adorací odcházejících amerických neokons.

0 0
možnosti

miki

16. 11. 2007 9:16
Re: "Pro nás v České republice, která leží mezi Německem a Ruskem, by zařízení s jistým počtem amerických vojáků bylo dobré," konstatoval Vondra během přednášky v konzervativní nadaci Heritage Foundation.

ano, jsme vyjímeční, máme s Rusy své "specifické" zkušenosti a čímdál servilnější chování EU vůči Rusku je důkazem, že americká základna u nás nebude na rozhodně škodu.

0 0
možnosti

ledzep

16. 11. 2007 8:49
opět máte pravdu,

pane Doležale,ale v jednom nesouhlasím-bolševická armáda byla přesně takovým houfem jak jste popsal,ale myslím že by nám zakroutit krkem dovedli.Oni lampasáci jak byli vychcaný,blbí atd.,tak uměli být svině,velký  svině!

0 0
možnosti

Vlaho

16. 11. 2007 8:49
Zamyslel jsem se

a došel k názoru, že být na místě toho Rusa, co chybou dispečera přišel o ženu a dvě děti, tak bych jej zabil taky.

Jsem divný a je třeba se mne bát?

0 0
možnosti

Mara

16. 11. 2007 8:55
Re: Zamyslel jsem se

Zamysli se jeste jednou...Nikdo nekritizuje to ze mu to vratil. Kritizuje se to, ze mu ta ruska svoloc doma tleska a dela z nej hrdinu..to neni hrdinsky cin v civilizovane spolecnosti, pouze smutny pripad ktery mozna lze svym zpusobem pochopit..ale nic vic.

0 0
možnosti

Kylchap

16. 11. 2007 8:17
expert přes všechno

"Vláda se zajímá o oponenturu odborníků z brněnského Ústavu radiolelektroniky k armádní studii o radaru v Brdech (považují ji za povrchní a nevěrohodnou). "

Bohumile, čemu všemu Vy rozumíte!

0 0
možnosti

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz