Pondělí 15. prosince 2025, svátek má Radana, Radan
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 99 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Iman Fasil

9. 11. 2006 23:09
co pořád ten Marx kua?

Docela jednoduché, ale naprosto zhovadilé vysvětlení dnešních poměrů. Všem horlivým antimarxistům doporučuji přečíst si Otevřenou společnost a její nepřátele, nebo alespoň toho Marxe:-P

0 0
možnosti

Formelák

9. 11. 2006 20:42
Osobní

Od začátku až po to Německo bych s tím souhlasil. Do písmene. Přesně to kopíruje mé osobní zkušenosti. Ale potom ? Trochu zamotané. Ovšem v té první části je podle mne víc pravdy , než se zdaá na první přečtení

0 0
možnosti

chytrý horák

9. 11. 2006 22:44
Re: Osobní

Přesně vystiženo. Do písmene souhlasím, konec dobrou úvahu trochu rozplizl.

0 0
možnosti

Dadacos

9. 11. 2006 18:47
Strašlivé Ivanovy nesmysly

"Socialismus je o tom, že v organismu taky nejsou např. ledviny protežovány na úkor plic nebo tak nějak. Zkuste se někdy zamyslet. Kapitalismus v současné podobě má jako nejbližší analogii v přírodě zhoubné bujení buněk. Růst dílčí tkáně bez ohledu na okolí a prospěch jiných tkání. V přírodě jsou zpětné vazby klíčově důležité."

"To, že lidé jako individua jsou si na rozdíl od mravenců vědomi sami sebe (alespoň si to myslíme) neznamená, že nemůžeme být součástí onoho "kolektivního organismu"."

Tahle ze všech Ivanových tvrzení na celé této diskusi jsou nesmysly asi ty úplně nejstrašnější a velmi přesně demonstrují zhoubnost marx/soc/komunismu/kolektivismu.

Výše uvedená analogie o vnitřních orgánech je úplně hloupá (má-li socialismus obhajovat), neboť ledviny i plíce spolupracují, poněvadž jsou podřízeny jednomu mozku. Tomu mozku by v socialismu analogicky odpovídal generální tajemník strany, neřkuli Velký Bratr, což poněkud odporuje definici beztřídní společnosti. Kapitalista, zejména ve větším měřítku, nemůže bez zaměstnanců a zákazníků existovat, takže pokud by je hubil jako rakovina, byl sám proti sobě. Naopak, má-li být úspěšný, musí být ostatním prospěšný (nebude-li platit přiajtelné mzdy a vyrábět žádané zboží či poskytovat atraktivní služby, nemá šanci). Druhá analogie ukazuje, že snem kolektivistů je potlačení jakékoli individuality, jednotlivec sám o sobě nic neznamená, jeho pocity, plány, představy i konkrétní osobní realizace musejí být podřízeny celku. Podstatou kolektivismu je mj. potlačení osobní, a tím vlastně všeobecné svobody.

0 0
možnosti

chytrý horák

9. 11. 2006 22:48
Re: Strašlivé Ivanovy nesmysly

Tak tak.

0 0
možnosti

Ivan

9. 11. 2006 17:53
Proč žádná zmínka o volbách v USA?

Mimochodem, důležitější je výsledek voleb v USA. Snad už konečně tomu fanatikovi křovákovi přistřihnou křidýlka. Je zajímavé, jak zdejší pravicový tisk vysvětloval příčinu vítězství demokratů. Jako reakci lidí na Irák. Zatím co ve skutečnosti se jednalo na prvém místě o katastrofální stav ekonomiky USA a astronomický dluh vytvořený křovákem. Irák byl v důvodech až na pátém místě. 

0 0
možnosti

HP

9. 11. 2006 18:56
Re: Proč žádná zmínka o volbách v USA?

No nejsem si jist, zpravy moc nesleduji. Ale vcera jsem zaslechl z, spise demokraticky   zamereneho zdroje, ze hlavni dva duvody pro neuspech republikanu byly Iraq a korupcni skandaly. Ekonomiku, na rozdil od Iraqu, naopak pouzivali republikansti kandidati jako vdecne tema na predvolebnich mitincich.

Souhlas ze na psu by zminka  adiskuze k volbam mohla byt.

0 0
možnosti

Jenik

9. 11. 2006 17:53
Co je to socialismus?

To si vymysleli ti dva dělníci, Marx a Egels, ale oni vlastně nebyli dělníci, ale jeden továrník a druhý hrabě. Podle nich udělal v Rusku Lenin, vlastně se nejmenoval Lenin, ale Uljanov, říjnovou revoluci, ale ona vlastně byla v listopadu. Když ho zavraždili kontrarevoliconáři, ale vlastně umřel na progresivní paralýzu, tak po něm pokračoval Stalin, ale vlastně se jmenoval Džugašvili.... A není v tom nějaký bordel? Vždyť ti vysvětluju, co je to socialismus!

0 0
možnosti

jirka.s

9. 11. 2006 18:15
Re: Co je to socialismus?

Prostě Radio Jerevan!

0 0
možnosti

michal

9. 11. 2006 17:44
Co je to za režim v Číně ?

Co když se z komunistické Číny stane velmoc č. 1 ? Už teď se bez nich neobujeme a neoblečeme. Taky ze zaostalého carského Ruska se kdysi stala velmoc č. 2. Dnes už č. ? Svět není tak černobílý, jak se jeví odsud.

0 0
možnosti

Modrý pták

9. 11. 2006 17:13
Ivane,

svatá pravda s tím Ruskem. K té změně řádu v Německu měl zakokrhat galský kohout :-)))). Významný byl Kapitál v tom, že se vnímavější mohli za socialismu dozvědět něco o titánech jako byl A. Smith nebo D. Ricardo, od kterých to překrásně opsal.

Coby ekonom, je to druhořadý ricardiánec. Bohužel od D. Ricarda opsal teorii pracovní hodnoty a ta prostě nefunguje. Každopádně je Karel Marx v jedné věci jedinečný. Tak líbezné vykreslení kapitalismu už po něm nikdo nevytvořil. Asi proto mu zelení nemohou přijít na jméno :-)))))

0 0
možnosti

Sch.glosátor

9. 11. 2006 17:34
Líbezné vykreslení kapitalismu ?

To podstatné co jsem si odnesl z marxistické ekonomi je , že by bylo příjemné být oním parazitujícím stříhačem kupónů :-) Kouknul jsem na stránky Liberálního institutu, na literaturu. Budu utrácet. Stáhnul jsem si od Bastiata " Co je vidět a co není vidět. Mají i Misese.....

0 0
možnosti

Ivan

9. 11. 2006 14:59
Marx je nejvýznamnějším ekonomem a Doležal to nezmění.

Marxovi plivání nějakého Doležala slávy neubere. Je nepodstatné, jaké jsou osobní vlastnosti člověka, který stvořil nějaké významné dílo. A Marxův Kapitál takovým dílem bezesporu je.  Potvrzení jedné z jeho velkých prognóz jsme měli možnost pozorovat na vlastní oči, totiž rozpad SSSR a zhroucení tamějšího režimu vydávajícícho se za socialistický. Jmenovitě totiž jako příklad uváděl, že ke změně společenského řádu nemůže dojít v Rusku. Stalo se. Nyní se naplňuje poslední z velkých ještě nenaplněných prognóz (ostatní už se naplnily podle předpovědi) a to je proces, kterému se nyní říká globalizace a Marx o něm mluvil jako o celosvětových monopolech. Zbídačování také probíhá a dokonce se zrychluje, protože stále větší část  národního bohatství je v rukou stále menšího množství osob. (Zbídačování neznamená, jak naivní propagandisté rádi prohlašují, pokles absolutního množství statků, které vlastní jedinec jako takový. Je to o relativním poměru.)

0 0
možnosti

Sch.glosátor

9. 11. 2006 15:04
Co je to "národní bohatství"

Jak vzniká ? Co je k němu zapotřebí ? Kdo se na něm jakým způsobem podílí ? Z jakého si nevysvětlitelného důvodu je jedna činnost ohodnocena více než jiná. Z nevysvětlitelného ? Proagmatický dotaz  : Co Vám brání být jednou z těch osob menšího množství ?

0 0
možnosti

Ivan

9. 11. 2006 14:52
Bolševici se mají omlouvat?

A co KSČ a bolševici v SSSR?  Taky se nemají omlouvat?  Nebo tento neobvyklý pardon platí jen pro pravicové zločince? Neomlouvat se za vyvražďování celých národů při imperialistickém boji o kolonie? Neomlouvat se za otroctví v USA? Za vyvolání světové války? Za vyvolání ekonomických krizí a s tím souvisejících vln bídy a utrpení pro stamiliony? To všechno asi byly jen nějaké zásahy vyšší moci. Já nic, já muzikant, říká pravičák. Ovšem utrpení milionů v SSSR, to je něco jiného. To se omluvit nedá, protože bylo tzv. levicové (zařazení levicový je v tomto případě opět jen podle propagandy).  Nebo  takoví revanšisté sudeťáci - tady Doležal zarputile stále nějaké ty omluvy požaduje. 

Autor si nevidí do huby.

0 0
možnosti

Jura Jurax

9. 11. 2006 15:12
Re: Bolševici se mají omlouvat?

A  KSČ a bolševici v SSSR se snad někdy omluvili? ;-€

0 0
možnosti

ondys

9. 11. 2006 14:48
VĚDECKÝ MATERIALISMUS

Našel vděčného spojence v konzumním způsobu života a pocit provinění pramení z nemožnosti vytěsnit všechno, co se nedá uchopit, roztrhat, sežrat a vykadit.

http://web.quick.cz/ondys

0 0
možnosti

Ivan

9. 11. 2006 15:04
Re: VĚDECKÝ MATERIALISMUS

Materialistický světový názor zastávají především ti nejvzdělanější lidé. Lidé, kteří znají ideály a snaží se jim přiblížit. Tito lidé naopak na vlastnictví hmotných statků kašlou a opatřují si je jen v nezbytné míře ke svému životu. Převážná část přírodovědců patří do této skupiny lidí materialisticky založených a už jen to, že se věnovali vědám je důkazem toho, jak málo pro ně hmotné statky znamenají.  Hmotné statky naopak shromažďují kapitalisté, pro které je zisk vším a dolar bohem.

Ondys si plete pojem s průjmem.

0 0
možnosti

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz