TUREK: 250 km/h není „bezpečná jízda“
Aféra europoslance Filipa Turka, který se chlubí tím, jak rychle jezdí po dálnicích, pokračuje. Turek svádí smrtelnou nehodu dalšího „rychlíka“ na média.
Hasiči v Brně v pondělí našli v hořícím voze mrtvého muže. Podle prvotních informací jel vůz po účelové komunikaci vysokou rychlostí a vjel do křoví. Policie zjišťuje okolnosti události. Řekli to mluvčí hasičů Jan Dvořák a policie Bohumil Malášek. K tragické nehodě v Brně se vyjádřil i europoslanec Filip Turek….
O nehodě spekuluje europoslanec za Motoristy sobě Filip Turek, který na sociálních sítích uvedl, že za tragickou nehodu mohou podle něj česká média. „Nedivil bych se, kdyby česká média měla krev na rukou,“ napsal Turek na sociální síti X.
Tato kombinace dvou událostí je mimořádně zajímavá a svědčí o naprostém nepochopení toho, jak se skutečně dobrý řidič má na silnicích a dálnicích chovat. Je to svým způsobem egoismus, o kterém píše Jan Ziegler. Pozor ovšem i na „nevhodné“ politické konotace. Nelze totiž kritizovat egoismus politika „nepohodlného“ a přejít mlčením dopravní přestupky politiků „správných a na správné straně“. Ministr Marek Výborný o tom ostatně ví své.
„V neděli 15. prosince jsem vezl dceru do nemocnice na plánovaný zákrok. Po cestě zpět jsem spěchal za nemocným otcem, což mě samozřejmě neomlouvá. Na kraji obce Heřmanův Městec mě změřila dopravní policie, naměřila rychlost 92 kilometrů za hodinu,“ popsal iDNES.cz ministr Výborný okolnosti svého dopravního přestupku. Ta výmluva na nemocného otce je rovněž „in“.
O Velikonocích jsem se ženou navštívil nádherné Beskydy a na místo ubytování na Soláni jsme absolvovali z bydliště několikahodinovou cestu autem. A opět mohu jenom konstatovat, že jsou mezi námi řidiči (respektive lidé s řidičským průkazem), kteří si obecně s dopravními předpisy hlavu nelámou. Základním momentem pro poznání člověka za volantem s řidičským průkazem a nulovým dodržováním dopravních předpisů, je několik situací. Pokud jedete +-90 na silnici první třídy, „přilepí“ se vám na zadek auta, a protože je dnes doprava obousměrně téměř nepřetržitá, vydrží takto číhat na předjetí i mnoho kilometrů s rizikem, že to do vás při mimořádné situaci napálí.
Na silnicích první třídy s dvěma pruhy do kopce se takový majitel řidičského průkazu pozná tím, že jede, co to dá, aby stihl co nejvíce aut předjet. A klidně to vezme i 150 km/h.
Před křižovatkami s vedlejšími silnicemi bývá často omezení 70 km/h a na takové značky náš majitel řidičáku z vysoka kašle. A týká se to i řady řidičů kamionů.
A důsledky jsou tragické. Jen za cestu z Beskyd do místa bydliště při návratu jsme poslouchali dopravní hlášení a řadě dopravních nehod za velmi vysokého víkendového provozu. Psát za této situace na internet zkazky o tom, že vysoká rychlost v dnešních autech není nebezpečná (jsou na to údajně stavěna) svědčí o velmi zvláštním chápání dnešní dopravy.
Ze statistik za 2025 české policie vyjímám následující tabulku:
A co se skrývá za „nesprávným způsobem jízdy“ lze jen spekulovat, ale rychlost tam mohla hrát také roli.
Je pravdou, že díky lepšímu systému ochrany ve vozidlech již nerostou počty usmrcených osob, ale vysoká rychlost je stále tak vážný problém, že přežít nehodu v této situaci je spíše zázrak. O tak zvané „bezpečné jízdě“ při rychlostech nad povolený limit na silnicích a dálnicích tak mohu říct jen jediné. Je to naprosto hloupá a nebezpečná idea.