Sobota 15. listopadu 2025, svátek má Leopold
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 99 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Pro přispění do diskuse se prosím přihlaste.

Přihlásit se

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

FN

Od motoristů můžeme čekat náznaky konzervativní politiky. Důležitější otázkou je, co můžeme očekávat od jejich protivníků. Od státní bezpečnosti, která ve vhodnou chvílu otevírá složky s osobními záznamy. Od médií, kterým jde o miliony na bruselskou propagandu a prachy z podivného Nadačního fondu nezávislé žurnalistiky. Od aktivistů parazitických neziskovek, podporovaných a vyznamenávaných hradním generálem. Od europolitiků, co se nesmířili s volební prohrou a od pražské kulturní fronty, která bude jako lev bojovat o politické dotace a renty. Po vzoru smečky hyen si vyčíhli Motoristy jako slabý kus, snaží se je oddělit od ostatních a vedou proti němu útok ze všech stran. Jak řekl Fiala, jde jim o všechno!

PD

Hyeny (přejmu-li na chvíli váš slovník) dělají užitečnou práci selekcí "slabých kusů". Jako všichni predátoři.

A Motoristé se "slabým kusem" stali z vlastního rozhodnutí. Personální politikou, dnes HR. :-P

FDW

Nová vláda ANO, SPD a Motoristů přebere prapor v budování těsných vztahů se USA reprezentovanými silnou administrativou Donalda Trumpa. „Staré struktury“, které si zakládaly na tom, že v ČR zastupují USA, přicházejí o vliv, přestože se snaží ho znovu získat kvůli obchodním zájmům. Končící ministr zahraničí Lipavský sice nedávno pobýval pár dnů v USA, ale nebyl tam z vedoucí politické reprezentace přijat vůbec nikým. Setkal se jen s víceméně antitrumpovskými neziskovkami nebo českými krajany. V New York Times vyšel článek o tom, že Trumpova administrativa veřejně podpořila pravicové strany skoro ve všech evropských zemích včetně ČR. Ta podpora se na Motoristy vztahuje ještě víc než na Babiše a může být vyjádřena i tím, že byli pozváni na Trumpovu inauguraci. I z těchto důvodů může nastupující vládní garnitura převzít iniciativu v budování a rozvíjení vztahů s USA.Ať to bude jakkoli, hlavními vlajkonoši česko-amerických vztahů budou strany nové vlády, tedy ANO, Motoristé a SPD. Nasvědčují tomu i změny ze strany amerického velvyslanectví, kdy například některé věci odstranily ze svých webových stránek a administrativa vypověděla memorandum o boji proti dezinformacím. To jsou věci, které jednoznačně naznačují nový směr. Kdo jiný by do tohoto nového směru měl zapadnout než nová vláda ANO, Motoristů i SPD.

(Erik Best)

PD

Tak uvidíme, jak se ty těsné vztahy s Trumpovou administrativou projeví ve výdajích na zbrojení ...

JP

Vůbec nejde o kverulanty. Motoristům jde o to, nebýt znevyhodňováni oproti provozovatelům elektroaut.

Autor sice zmiňuje problém váhy vozidla, ale je nasnadě, že velká část čtenářů neví, o co jde: čím vyšší rychlost a větší váha vozidla, tím vyšší opatřebení vozovky.

Foto

To by se dalo vyřešit zrušením spotřební daně z paliv a zavedením všeobecné daně z automobilů podle jejich hmotnosti.

Aspoň by ze silnic zmizely ty šíleně mohutná SUV, jejichž užitná hodnota je jen v tom, aby si jejich majitelé mohli preměřovat pinďoury.

FB

Nepadnul tu návrh na každoroční STK? Proč by tedy e-auta měli mít vyjímku? Teď mě napadá, že ani nebude nutné jezdit na nějaké kontroly, od roku cca 2018 by měl výrobce shromažďovat telemetrická data ke každému vozidlu. Tak stačí, aby ujeté km ze zákona poskytoval. Dochází všem občanům v ČR, že stát o nich shromažďuje čím dál tím víc informací a ty informace pak může použít třeba k vybírání nové daně? A to je ten lepší případ

PD

Mně to zaručeně dochází. Proto nechci žádné auto, odesílající někam jakákoliv data.

Foto

Úleva ve formě dálnic zdarma pro elektromobily je blbost. Já jako majitel Tesly 3 to nepotřebuji. Klidně tu dálniční známku platit budu.

Autor má pravdu, že v případě růstu počtu elektromobilů bude klesat výběr spotřební daně z paliv.

Podle mého propočtů zaplatí průměrný uživatel spalováků asi 20 tisíc Kč ročně za spotřební daně z paliv, zatímco majitel elektromobilů jen asi dva tisíce za daň z elektřiny a za podporu OZE. Tenhle rozdíl bude státu jednou chybět.

MK

Ne, nebude - on si ho vybere. Socialisticky, ode všech.

VM

Polanský 14:23

TO BÝVÁVALO V DOBÁCH,

kdy jezdila klasická lidová auta/1 až 2tisíce kg,

dnes v době " ofroudů " elektrickýc/min 2 500kg, je to zcela jinak.

PD

Vlákno ̶v̶o̶l̶e̶, Helmute.

" klasická lidová auta/1 až 2tisíce kg," - to myslíte RollsRoyce?

DP

A to ten článek začínal tak nadějně: "Současný vstup strany Motoristé sobě do vlády, ať se to někomu líbí, nebo ne, značná část spoluobčanů vítá." Bohužel nepokračoval úvahou, proč tomu tak je. Jak se stalo, že politické strany hlavního proudu svými opakovanými a bezostyšnými zradami voličů a přístupem "po nás potopa" a "jsme nad zákonem" docílili stavu, kdy naštvaný volič zvolí třeba čerta, kdyby představoval alespoň naději na nějakou změnu.

PD

Tak to je těch naštvaných voličů pořád dost málo. Kupodivu, vzhledem k výkonům předchozích vlád (ne jen vlády). A navíc dost mizerná nabídka alternativ.

Foto

K volbám jsem původně nechtěl jít, ale pak mně přesvědčili. Nechtěl jsem ovšem volit žádnou ze stran, co už vládly, protože to byla katastrofa. Takže na vybranou bylo Stačilo a Motoristi.

Foto

Docela by mě zajímalo, jak by chtěl autor zdanit nabíjení elektromobilů. Na veřejných nabijeckach by to bylo snadné, ale domácí nabíjení se zdanit nedá.

No a většina majitelů elektromobilů nabíjí převážně doma.

Foto

J66i53ř54í 93E12r69b37e24n

31. 10. 2025 10:34

Jedině zvýšit spotřební daň z elektřiny, ovšem zároveň s povinnou registrací všech solárních systémů, aby si někdo doma nenabíjel zadarmo.

Foto

1 kamion = cca 5000 osobních vozidel z pohledu ničení vozovek.

HP

No a? Chcete snad zakázat kamionům jezdit po našich silnicích

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz