25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

ROZHOVOR: Za nenávistí k Izraeli je levičácký pseudohumanismus

Poslankyně a předsedkyně výboru pro obranu Poslanecké sněmovny PČR a starostka Prahy 2 Jana Černochová obdivuje Izrael a Izraelce za jejich bojovnost a vnitřní sílu. V značné míře národního uvědomění můžou být podle ní vzorem i pro Čechy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Grundmann 16.1.2021 23:13

Asimilací však Židé přispějí k prosperitě ostatních národů. Sami sice zaniknou jako samostatná entita, jejich děditství však bude žít dál.

M. Grundmann 16.1.2021 23:10

Židé jsou nepodstatnou minoritou v Palestině pod 15 % místního obyvatelstva již od roku 614.

Celá tato diskuze je o tom, proč není uznávaná legitimita státu Izrael tolika lidmi po celém světě a zejména levicí. Je to dáno tím, že tento stát vznikl díky kolonizací nedávno. Kdyby vznikl kolonizací o 50 až 100 let dříve, asi by dnes žádný problém nebyl. Pohled na kolonizaci se však změnil a dnes existuje silný odpor vůči jakékoliv formě kolonizace.

H. Lukešová 16.1.2021 22:59

To je ovšem levicový názor o Židech-kolonistech, faktem je, že Židé jsou původními obyvateli Země izraelské, ale točíme se v kruhu. Je rok 2021 a proč chcete zvrátit průběh dějin, které již rozhodly?

Žádnému jinému národu, vyhnanému na dva tisíce let se nepodařil takový zázrak. Židé se vrátili do své země, vybudovali moderní a vyspělý stát a zázrakem se ubránil arabské přesile. Jak řekl David Ben Gurion, kdo nevěří v zázraky, není realista. Vznik a rozkvět Izraele dokládá pravdivost biblických textů.

Arabové mají 22 států, nepotřebují 23. stát a proč by Židé nemohli mít jeden jediný stát? Takto smýšlí antisemité, kteří upírají Židům nárok na stát, jenom Židům, jiným národům toto právo neupírají.

M. Grundmann 16.1.2021 22:44

Tak vypadala určitě i Saudská Arábie, Kuvajt, Dubaj, Katar nebo i Libanon. Podobně by šla popsat určitě i Jižní Korea a Severní Korea tak vypadá dodnes. USA v minulosti by šlo popsat podobně. Celý tento stát byl kolonizován Evropany proti vůli Indiánů.

Celá oblast byla pod nadvládou Turků, kteří zdevastovali všechna území, která ovládali. Dnešní Balkán se z těchto problémů nedostal dodnes. Podle všeobecného názoru to však nic nemění na tom, že Židé byli kolonizátoři. Místní obyvatelstvo tam již bylo a je úplně jedno, jak tam žilo a hospodařilo. V roce 1700 tam bylo 230 000 obyvatel, z toho 2 000 Židů. V roce 1800 275 000 obyvatel, z toho 7 000 Židů.

H. Lukešová 16.1.2021 22:43

S poslední Vaší větou naprosto souhlasím. Sionismus má smysl a zachránil židovský národ. Prvním sionistou nebyl Theodor Herzl, ale z pohledu náboženských sionistů to byl Mojžíš, který vyvedl zotročený židovský národ z egyptského otroctví a zavedl je do Země izraelské, leč Mojžíš mohl už jen spatřit tehdejší Zaslíbenou zemi, tam již nevstoupil.

Zakladatelem náboženského sionismu byl Avraham Yitzchak Hacohen Kook, ten spojil sekulární sionismus s ortodoxním judaismem. A sionismus s judaismem přímo souvisí, neb celý Starý zákon zvaný Tanach mluví o vztahu Země izraelské (Eretz Yisrael) a Lidem izraelským (Am Yisrael) a Tórou izraelskou.

A i sekulární sionisté judaismus tolerovali, sám socialista David Ben Gurion, otec zakladatel Státu Izrael řekl, že "socialismus je pro nás stejně důležitý jako Bible".

Nejvíce asimilaci podlehli američtí Židé? Proč? Opustili myšlenky judaismu a sionismu ve prospěch neomarxistického progresivismu. A asimilace znamená genocidu ducha, co zbyde s židovské kultury, která odmítne judaismus a sionismus? Vůbec nic, takový Žid přestane existovat jako Žid. Hitler a nacisté prováděli násilnou genocidu těla, asimilace znamená genocida ducha a ta nakonec Židy zničí také.

H. Lukešová 16.1.2021 22:26

A nejvýznamnější výrok, který bere "vítr z plachet" všem antisionistům, je výrok Zahíra Músejna, člena výkonného výboru PLO v rozhovoru poskytnutém holandským novinám Trau, 31. 3. 1977: "Žádný palestinský národ neexistuje. Vytvoření palestinského státu je pouze prostředkem pokračování našeho boje proti státu Izrael za naši arabskou jednotu. Ve skutečnosti dnes není žádný rozdíl mezi Jordánci, Palestinci, Syřany a Libanonci. O palestinském lidu mluvíme dnes pouze z politických a taktických důvodů, protože národní zájmy Arabů vyžadují, abychom jako účinný prostředek boje proti sionismu vyzvedli existenci zvláštního 'palestinského národa'. Jordánsko jako suverénní stát s definovanými hranicemi nemůže uplatňovat nároky na Haifu a Jaffu. Jako Palestinec si však mohu nepochybně nárokovat Haifu, Jaffu, Beer-ševu i Jeruzalém. Jakmile jednou prosadíme naše právo na celou Palestinu, nebudeme váhat ani minutu a spojíme ji s Jordánskem."

Tož asi tak. Neexistuje palestinský národ, neexistovala nikdy žádná "arabská Palestina", nic takového. A upřímně nechápu, proč Vám vadí židovský Stát Izrael. Nikdo jiný nemá větší nárok na svou zemi než Židé. Jednak historickým nárokem, jednak Biblí a samozřejmě, že po holocaustu potřebovali Židé svou zemi. Nechápu, proč chcete zvrátit průběh dějin.

H. Lukešová 16.1.2021 22:24

Podobná svědectví dokládají cestovatelé Alphonse de Lamartine, Sir George Gawler, Sir George Adam Smith, Siebald Rieter, priest Michael Nuad, Martin Kabátník, Arnold Van Harff, Johann Tucker, Felix Fabri, Edward Robinson a jiní.

Před Peelovou komisi v roce 1937 prohlásil vedoucí představitel Arabů Auni Bey Abdul-Hadi: "Nic takového jako Palestina neexistuje. Tento pojem vynalezli sionisté! V Bibli není žádná Palestina. Naše země byla po staletí částí Sýrie (Jerusalem Post, 2.11.1991). H. Allen Tupper junior v New York Times pak napsal: "Setkal jsem se jedině s obchodníky na velbloudech a s divokými kmeny beduínů, kteří zůstali na jednom místě nejdéle dva měsíce."

V květnu 1947 řekl poslanec Nejvyšší arabské rady v OSN: "Palestina je syrskou provincií." O několik let později řekl Ahmed Shuqeiri, pozdější předseda OOP, před Radou bezpečnosti: "Každý ví, že Palestina nebyla nic jiného než jižní Sýrie." Vedoucí britského oddělení pro rozvoj Palestiny Lewis French napsal : "Narazili jste tam jen na drobné zemědělce v hliněných chýších, těžce postižené malárií... Pokud nebyli sami zloději dobytka, ochotně poskytovali úkryt jiným pachatelům... Rozsáhlá území byla neobdělána... Jednotlivé parcely měnily každý rok svého majitele. Veřejná ochrana neexistovala a drobní zemědělci se sami stávali obětí útisku a plundrování ze strany jejich beduínských sousedů.

H. Lukešová 16.1.2021 22:22

Však píši, že před moderní židovskou alíjou byla země pustá, prokletá, země bez obyvatel. Moderní alíja začala roku 1880, to byla i bez Arabů. Roku 1920 následuje po roku 1880. Dokládají to mnozí cestovatelé, kteří navštívili Zemi izraelskou v 19. století.

Americký spisovatel Mark Twain napsal roku 1867 cestopisnou knížku "The Innocents Abroad" o svých zážitcích v Evropě a Palestině. S ním cestovalo několik dalších amerických svědků. O stavu tehdejší Palestiny napsal: "V údolí Jeezrel a Galileji není jediná vesnička. V okruhu 30km oběma směry jsme nepotkali živou bytost. Nazaret je pustý, Jericho je zřícenina, Betlém i Betania liduprázdné, všude jen pustota a plevel. Strom nebo keř jen tu a tam, dokonce ani odolný olivovník nebo kaktus není k vidění. Palestina je v dezolátním stavu".

Kvůli pravdivému popisu země obviňovali arabští vůdcové Marka Twaina z rasismu. Twainovo svědectví potvrdili i jiní svědkové. "Palestina je v desolátním stavu", napsal v 18. století francouzský historik Francois Volney.

"Země je opuštěná, neviděli jsme žádné zvíře, jen pár ptáčků" napsal roku 1844 William Thackeray v cestopise "From Jaffa To Jerusalem". Britský konzul James Finn napsal v roce 1857: "Země je bez obyvatel je zapotřebí ji obydlit". V roce 1896 projel Palestinou na koni H. Allen Tupper junior. V New York Times pak napsal: „Setkal jsem se jedině s obchodníky na velbloudech a s divokými kmeny beduínů, kteří zůstali na jednom místě nejdéle dva měsíce.“ Velkou důležitost má zpráva Britské královské komise z roku 1913: "Země je poloprázdná, ekonomika stagnovala až do příjezdu prvních sionistů roku 1880. Silnice z Gazy na sever byla sjízdná pro přepravu jen v létě. Domky byly z bláta, bez oken, pluhy ze dřeva, hygienické podmínky hrozné, školy žádné, vesničky řídce obydleny, všude samé ruiny“.

M. Grundmann 16.1.2021 21:56

Obávám se, že asi není možné se vyhnout asimilaci po dobu 2000 let a přitom se nechovat způsobem, který by ostatnímu většinovému obyvatelstvu vadil. Asimilace je přirozený proces, kterému se jen těžko dá zabránit. V Evropě došlo k asimilaci všech dávných menšin. Bez ohledu na náboženství a kulturu těchto menšin.

Současní Židé se asimilují do západní společnosti a je otázkou, za jak dlouho s touto společností splynou.

Sionismus má smysl.

M. Grundmann 16.1.2021 21:45

Podle oficiální zprávy britské vlády v Palestině z roku 1920 bylo v Palestině 700 000 lidí, z toho pouze 76 000 Židů. Před rokem 1850 údajně v Palestině téměř žádní Židé nebyli. V roce 1915 žilo v Palestině podle tureckých zdrojů 39 000 Židů.

Židé tedy byli začátkem 20. století v Palestině pouhou malou menšinou obyvatelstva. Tato statistika je hlavním problémem legitimity státu Izrael.

V. Petr 16.1.2021 20:41

R^R^R^R^R^

H. Lukešová 16.1.2021 19:36

Židé jsou původními obyvateli Země izraelské. Lokální Arabové, kteří si říkají "Palestinci" jsou kolonialisté, pocházející z Egypta, Sýrie, Libanonu, kteří vnikli do Země izraelské spolu s moderní židovskou alijou. Takže tzv. "Palestinci" nejsou domorodci, původními obyvateli jsou Židé, kteří jediní mají nárok na Zemi izraelsskou. Ale vy jste jak kolovrátek a líčíte jen palestinskou propagandu.

M. Grundmann 16.1.2021 19:31

Hlavním problémem legitimity Izraele je neuznání nároku nějakého národa vrátit se po 2000 letech na nějaké území obývané svými předky a toto území znovu ovládnout. Takový nárok neuznává v podstatě nikdo. Židé jsou tedy vnímáni jako kolonisté, kteří vytlačili domorodé obyvatelstvo v Palestině a ovládli jimi obývané území.

Levicová hnutí navíc neuznávají materiální aspekty života a zejména princip dědičnosti a přínos pracovitých Židů je pro ně nepodstatný. Levice navíc nevidí žádný rozdíl mezi různými lidmi a ani tedy nevidí, proč by potomci Židů měli mít nějaké speciální právo usídlit se v Palestině.

Pravicové názory jsou pro stát Izrael příznivější.

P. Lorenc 16.1.2021 18:26

Arabská Palestina existuje! Dvojí.

Ta "zvláštní" vpravo od Jordánu + v Pásmu Gaza (co nikdo nechce).

Ta tradiční a nezpochybnitelná - vlevo od řeky Jordán - Jordánsko :-).

H. Lukešová 16.1.2021 13:59

Zase vedle jak ta jedle! Jak je vaším zvykem, zase lžete. Arabové mají stejnou vinu na holocaustu jako tehdejší Evropané. Muftí Husseini, Rashid Ali Gailani, Fawzi al-Qwawuqwim, a spousty dalších.

https://neviditelnypes.lidovky.cz/zahranici/historie-palestinske-hnuti-a-holocaust.A200504_175125_p_zahranici_wag

L. Kolman 16.1.2021 13:35

Jo, mají za sebou šílenou zkušenost. Teda pokud myslíte často zmiňovaný holokaust. Jenže ten nemají na svědomí Arabové, leč dnešní "demokratický" svět. Toho si možná někteří nestačili všimnout. Západ chtěl pak ulehčit svému špatnému svědomí, tak vymyslel samostatný židovský stát v arabském prostoru. Teda plus arabskou Palestinu, na to také mnozí zapomněli. Dnes je víc než zřejmé, že ta nikdy existovat nebude. Izrael si může dělat co mu libo, vše spolehlivě jistí v RB OSN Američané. Se na druhou stranu nemůže nikdo divit, že s takovým bezvýchodným výhledem na budoucnost se mnozí Palestinci radikalizují.

J. Vlček 16.1.2021 12:15

Názory paní Černochové vnímám jako jedny z mála pozitivních názorů zaznívajících ze současné zahnívající ODS. R^

H. Lukešová 16.1.2021 11:28

Tak to jsem ráda, že se vám a některým dalším lidem líbí mé příspěvky a že někoho zasáhnou.

P. Moravčík 16.1.2021 11:22

...alija, pardon...

P. Moravčík 16.1.2021 11:18

Vaše príspevky ma privádzajú k lepšiemu pochopeniu výrazov, ktoré som síce poznal, ale ich bližší význam mi unikal. Cez hľadanie obsahu pojmu "alíja" až k znovuobjaveniu krásnej, skoro hymnickej piesne This land is mine. Nepoznal som jej vzťah k historickej udalosti. Vďaka!

H. Lukešová 16.1.2021 11:15

Tuvia Tenenbom je člověk, o kterém by se dalo říci, který má zlomené srdce, setkal se zřejmě jen s antisemity, nepoznal zřejmě žádného dobrého člověka. Ve své knize opovrhl i křesťanskými sionisty, Židy milující křesťany, kteří tvoří významné procento spojenců Izraele, nakonec i v Evropském parlamentu- Evropská koalice pro Izrael.

Jeden pan pastor, kterého jsem kdysi potkala, mi právě o Tuviovi vykládal, právě mi řekl, že je právě ztýraný člověk se zlomeným srdcem, na setkání křesťanů milujících Izrael, řekl hrozná slova, která vyrazila křesťanům dech, něco v tom smyslu "není snad pravdou, že se vy křesťané v tom vašem Novém zákoně učíte, že otcem všech Židů je Ďábel...?" a pak znechuceně odcházel pryč a ti křesťané, jak se říká, "čuměli jako puk".

H. Lukešová 16.1.2021 10:59

Ano, protože pro Židy v Evropě je prostředí mezi muslimy nemožné a neomarxisté se buď zločinů na Židech přímo účastní (různé protiizraelské demonstrace) a nebo zločiny muslimů kryjí.

Např. jak byl článek Guy Millière o tom, jak muslim Kobili Traoré zavraždil a umučil dost hrozným způsobem Židovkou Sarah Halimi a soud ho nakonec osvobodil z důvodu, že byl nadrogovaný a tudíž za své chování nezodpovídal. Co říci? Zdrogování se je polehčující okolností. Takže chceme-li někoho usmrtit, stačí se nadrogovat nebo opít a obhájce může tvrdit, že jsme nevinní. Nemusím vše chápat.

P. Moravčík 16.1.2021 10:57

Herrerovia v Namíbii (až 80% národa), Arméni v Turecku 1,5 milióna)... malá oprava na doplnenie.

L. Severa 16.1.2021 10:32

S názory paní Černochové v tomto článku naprosto souhlasím.

T. Kohout 16.1.2021 9:50

Izreal je docela normální země, kde polovina je pro a polovina je proti (třeba Bibimu). Akorát různých sekt je tam ještě více, než jinde.

F. Kusák 16.1.2021 9:49

Statistiky o pohybu obyvatel nijak systematicky nesleduji, ale zaznamenal jsem mnoho žádostí o vystěhování Židů do Izraele z Francie i ze Skandinávie. Ani se jim nedivím. Naopak mně těší, že návštěvníci z židovského státu se u nás cítí svobodně a Češi jsou k nim velmi přátelští. I když ani u nás není situace ideální.

H. Lukešová 16.1.2021 9:13

Knížku jsem také četla, mám ji doma, vyšla roku 2013 a je rok 2021. Stát Izrael kvete, prosperuje, navzdory antisemitům uvnitř i doma. Izrael roku 2018 přijal zákon, že je židovským národním státem. A že někteří Židé odešli z Izraele? A co má být? Spousty židovských dětí se v Izraeli narodilo, jsou vychovávány k vlastenectví a další tisíce Židů vykonalo alíju.

Zde izraelské vlastenecké děti, zpívající izraelskou národní hymnu Hatikvu

https://www.youtube.com/watch?v=Ysg4R_LMzeI

J. Urban 16.1.2021 8:25

V kazdem narode najdete skvele lidi, v kazdem narode najdete hajzly. Zide ovsem maji za sebou tu silenou zkusenost, tu nema zadny narod. Tato zkusenost spolu s tim, ze jsou povinni si navzajem pomahat, dala jim moznost a odhodlani vybudovat Israel. Je otazka, jak s timto odkazem nalozi jejich pristi generace, historicka pamet lidi i narodu vetsinou moc daleko nesaha, proto lide a lidstvo delaji porad dokola ty same chyby.

S. Zemitý 16.1.2021 7:55

Frýbort - Pod znamením půlměsíce - si to myslí taky. Ale mělo by být v našem (evropském) životním zájmu, aby se to nestalo. Podrážením Izraele si řežeme větev, na níž sedíme. Ostatně - neřežeme my si celý strom ?

J. Babička 16.1.2021 5:15

Pokud není Bůh, Izrael nemá žádnou budoucnost. Dříve nebo později bude zničen. Tuvia Tenenbom se na konci své cesty po Izraeli vyznává ze svého zoufalství: „Měla-li by být průvodcem daného stavu logika, je jasné, že Izrael nepřežije. Obklíčena nenávistí zvenčí i zevnitř, nemůže žádná země přežít dlouhou dobu. Jako zázrakem Židé vybudovali jednu z nejsofistikovanějších, nejsilnějších a nejkrásnějších zemí naší doby; ale co dělají, aby si ji udrželi? Nenávidí sami sebe, protiřečí si, jsou ustrašení a mnozí spěchají, aby si pořídili pas jiné země; chtějí se vrátit zpátky do Polska, Rakouska, Německa – do zemí, kde jejich předci byli pochytáni a povražděni.“ (Tuvia Tenenbom, Chyťte Žida, Zeď 2018, s. 439-440)0.