18.4.2024 | Svátek má Valérie


Diskuse k článku

ROZHOVOR: Tyto volby mě nezajímají

Ta kniha je kolektivní dílo, které vznikalo u tohoto stolu, dílo, které mělo názorově sjednotit náš institut. O jejím napsání jsme rozhodli někdy začátkem května, tedy v době, kdy jsme ještě netušili, co se stane v červnu s paní Nagyovou a spol., co se stane v červenci, že padne vláda, bude úřednická, skončí Sněmovna a budou volby.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rybák 7.10.2013 17:18

Rozhovor s "hlupákem"

Václav Klaus patrně doufal, že i při rozhovoru s reportérem, který je za "hloupost a nenávist" placený může být sdělena nezkreslená pravda. To ale dostatečně nedokáže ani Václav Klaus. Proto to občanům vynahradil v rozhovoru vysílaném (kupodivu) TV Nova (v pořadu Střepiny").

J. Randa 6.10.2013 18:41

Ubohé a trapné

 jsou situace, kdy jeden z exmanželů po rozvodu kydá na toho druhého jen kýble špíny a zatracení. Bohužel tak se nyní chovají  i pánové Klaus a Šlouf vůči svým bývalým soustraníkům (ODS) a soudruhům (SPOZ). Uvědomují si, že to je taky hodně trapné a ubohé ?. Je to asi pro ně moc náročné v tichosti odejít. 

B. Rybák 7.10.2013 17:09

Re: Ubohé a trapné

Důležité je na štěstí to co si Vy neuvědomujete, protože jste to nepochopil nebo jste za "blbnutí" placený".

V. Vaclavik 5.10.2013 22:35

Obavam se

ze z toho zase vypadne jen nejake to perestrojkareni.

"Jde nám o systémové otázky, fundamentální, systémové změny, ne o změny

toho či onoho zákona – jde o změnu myšlení, přemýšlení, uvažování lidí."

Kdyby o neco takoveho mel pan Klaus opravdu zajem, mel by zacit predevsim u sebe.

J. Barto 4.10.2013 17:43

Tak

Zeman chce ambasádu přímo v Jeruzalémě a ne v Tel Avivu jak všichni ostatní poseroutkové.

Pokud tam navrhne jako velvyslance Klause, vyvrátí tím jednoznačně pindy o tom, že jsou jak mafiáni spojeni.

Maximálně tak týden to bude trvat, než se ambasáda zdvihne do vzduchu i s panem Klausem !

J. Boleslav 4.10.2013 14:01

S Klausovým hodnocení EU

nelze IMHO nesouhlasit. Potíž vidím v tom, že EU není v současnosti náš největší ani nejzávažnější problém. Tím je Ovar a jeho snahy o rozbití dosavadního parlamentního a nastolení prezidentského systému putinovského typu, jak správně akcentuje Kalousek a TOPka. Ovarovy snahy jsou největším nebezpečím pro naši svobodu a demokracii po 89. Jejich cílem je del mího názoru snazší opětovné ovládnutí naší země Ruskem přes 1 člověka, s řádově stočlenným parlamentem a vládou by to šlo hůř. Možná jdou oba pánové prezidenti stejným směrem, jen se jeden věnujenašemu odtržení od Unie a druhý ovládnutí republiky interně. Bohužel jiné strany než TOPka ani voliči toto nevidí nebo vidět nechtějí.

J. Boleslav 4.10.2013 14:04

Re: S Klausovým hodnocení EU

..dle mého...

J. Vyhnalík 4.10.2013 14:27

Re: S Klausovým hodnocení EU

Jenže není náhoda, že jak MZ, tak KS se opírají o EU a její vedení. EU nemá problém s polodiktátorským režimem, pokud se tento tváří demokraticky a politikům EU dostatečně podkuřuje, v tom je ten problém.

Zemanovi jde pouze o maximální moc pro sebe a své sponzory a je mu úplně jedno co a koho pro to využije. Protože cítí moc v Bruselu, tak se prohlašuje za eurofederalistu, je možné a pravděpodobné, že ekonomicky na tom vydělá nějaká skupina se sídlem v Rusku, ale to opravdu není to podstatné.

J. Boleslav 4.10.2013 16:48

Re: S Klausovým hodnocení EU

Taky bych byl rád, kdyby tomu bylo tak, jak píšete, protože různé paranoidní teorie rád nemám. Jen si myslím, že je třeba být ve střehu. On i samotný rozklad parlamentního systému a jeho náhrada nějakým polodiktátoským režimem cestou postupného omezování svobodného prostoru, o který Ovarovi jde zcela jistě, úplně stačí.

J. Kanioková 4.10.2013 19:30

EU JE naše největší ohrožení..

pro mě je nejdůležitější to, co hrozí do budoucna, abychom si pak nervali vlasy, že jsme něco prošvihli...

Domácí volební cykly jsou čtyžleté, a tudíž je tu vždycky naděje, že v příštím období můžeme doma něco napravit.

Ovšem cokoliv, co nepředloženě přislíbíme či podepíšeme, či nebudeme-li zavčasu proti tomu "bojovat" ci se týče Bruselu, to už NIKDY nebudeme mít možnost napravit !

Věřte, že tak jsem vždycky žila, vždycky promýšlela a "ošetřila" vše dopředu, a neměla jsem v životě velké problémy.  Natož v profesi. Promýšet něco až v daném okamžiku, to je pozdě ! 

P. Kmoníček 4.10.2013 13:34

opomenutí

Pan Klaus zapomíná začínat věty:"Já Bůh......."Asi nebyl v kondici.A měl jsem ho rád.

J. Boleslav 4.10.2013 14:11

Re: opomenutí

Mám ho rád pořád, i když s ním už souhlasím méně často. Věk a s ním přicházejí útlum fyzický i mentální bohužel nezastavíme.

K. Kužel 4.10.2013 16:17

Re: opomenutí

Za bohy se považují nadutí krasoduchové, kteří si myslí, že právě oni vědí, co je pro lidstvo nejlepší. Strašně je frustruje, že lidé jsou přízemní, vznešené ideály jim nic neříkají. Socialisté, ať ti nacionální (=nacisté), tak ti internacionální, chtěli vytvořit nového člověka, který by odpovídal jejich zvráceným ideálům.

Naproti tomu lidé jako F.A.Hayek a potažmo V. Klaus věří ve schopnosti svobodných jedinců najít nejlepší cestu, kterou žádné centrální vedení není schopno naplánovat. V tomto smyslu je V. Klaus proti "vznešeným idealistům" nesmírně skromný a pokorný - jakkoli se to může zdát neuvěřitelné.

J. Kanioková 4.10.2013 19:32

:))))) Naprostý souhlas...

P. Vítek 4.10.2013 21:36

Re: opomenutí

"osudova domyslivost"

V. Němec 4.10.2013 13:32

Tyto volby mě nezajímají

Marx,Lenin, Stalin, Gottwald i Kalus: pisálci k upsání, dnes vše k ničemu.

K. Kužel 4.10.2013 14:31

Re: Tyto volby mě nezajímají

Ano, Kalus, Walgott,... tyhle všechny do jednoho pytle. ;-)

M. Varadinková 4.10.2013 12:10

Jediné, co se Klasuovi dá vytknout

je to, že kromě Bobo nezmínil také Svobodné.

Jinak má ve všem pravdu a kdo opravdu smýšlí pravicově, nemůže dál volit ODS (která už dlouho pravicovost jen předstírá a v poslední době už ani to ne) a naopak by měl přispět k tomu, aby se do parlamentu dostali Svobodní.

J. Kanioková 4.10.2013 12:32

Ano, to mě mrzí...

A stejně si myslím, že Bobo zmínil proto, že ona ho, kudy chodí, kdykoliv řeční zmiňuje, podporuje a souhlasí s jeho argumentací. Takže to považuju spíš za jeho pocit, že by se měl občas revanžovat..

M. Varadinková 4.10.2013 13:48

Re: Ano, to mě mrzí...

To si myslím i já. Nevadí mi, že podpořil Bobo, ale v tomto tvrzení:

A seskupení kolem Jany Bobošíkové aspoň téma má. Říká: Takhle ne s Evropskou unií! Říká to jasně, říká to nedvojsmyslně, zatímco ostatní mlčí.

mi vadí, že nezmínil i Svobodné. Protože ti také nemlčí a říkají to jasně a nedvojsmyslně.

Možná byl veden úvahou, aby se euroskeptické hlasy netříštily a aspoň jedna taková strana se do parlamentu dostala, přičemž konstruktivněji, realističtěji a praktičtěji  k tomu přistupovala Bobo.

Nicméně pro mne jsou Svobodní ideově čistší a raději bych ve sněmovně viděla je. Škoda, že jsou tak nepraktičtí a že měli v rozhodující chvíli takovou dětinskou potřebu se od Klause distancovat a emancipovat.

J. Kanioková 4.10.2013 19:41

No, dostala jsem od Svobodných kontaktní seznam,

a docela příjemně mě překvapilo, že to vypadá většinově na mlaďasy, což je naděje do budoucna. Že začínají s politikou v době, kdy ještě tak šíleně nelpí na "sociálních jistotách" a že se jim ten postoj zadře do krve. Tak doufám, že snad konečně poznám někoho z mého okolí, co se dívá na svět podobně jako já.  Protože zatím si jen zoufám, s běžnými sousedy a kamarádkami musím hned zpočátku zakázat řeč o politice, protože to bychom se porafali do krve. Nejpozději do hodiny, nejsem diplomat :))))

P. Vítek 4.10.2013 21:45

Re: No, dostala jsem od Svobodných kontaktní seznam,

Pani Varadinkova a Kaniokova-jeste ze existuji zensky.Vidi vse nekomplikovane,jasne,prakticky a hlavne nenarcistne.Drzte se!

Skoda ze Klaus zapomel,ze Petr Fiala se angazuje v ods.Omlouvam se nemam v mobilu diakritiku.

K. Kužel 4.10.2013 9:34

Vykladači jasného

Rozhovor s V. Klausem přinesla MFD v době vskutku turbulentní. Tento text asi ke zklidnění nepřispěje. A tak se ti, které nově vzniklý vír v neklidných vodách vyděsil, dali do "vysvětlování", co že to vlastně ten Klaus říká. Úžasnou ukázkou je dnešní úvodník NP. Přestože jsou Klausovy výroky jasné a nedvojsmyslné, usoudil Aston, že je třeba varovat před ošidností vět, které v nepoučenému čtenáři mohou vyvolat dojem, že snad ten Klaus má nakonec pravdu.

Našel jsem článek, který jasný text nevysvětluje ani nezamlžuje, ale všímá si spíše jeho dopadu:

http://www.protiproud.cz/svet/politika/komentare/584-vaclav-klaus-bude-volit-hlavu-vzhuru-podporim-hnuti-ktere-vzniklo-kolem-jany-bobosikove-nevidim-sanci-ze-bych-mohl-hlas-hodit-nekomu-jinemu.htm

V. Němec 4.10.2013 10:01

Re: Vykladači jasného

podepisuji

S. Ševeček 4.10.2013 10:21

Re: Vykladači jasného

Vzhledem k tomu, že Václav Klaus vždy byl a taky zůstal přesvědčeným demokratem - což je jediné, co mu vyčítám - vývoj EU a politické scény v posledních letech pro něho musel být velkým utrpením.

Je dobře, že dnes, jako zcela obyčejný občan bez vlivu - kromě síly jeho názorů - může mluvit zcela jasně a jednoznačně.

K. Kužel 4.10.2013 10:34

Re: Vykladači jasného

Jsem rád, pane Ševečku, že pana exprezidenta nezavrhujete i přes jeho tvrdošíjné lpění na demokracii. Nicméně - jakou jinou orientaci byste doporučoval? Podle ctihodného w. Churchilla nic lepšího nebylo vyzkoušeno!?

S. Ševeček 4.10.2013 11:43

Re: Vykladači jasného

No, je pořád mým guru.

Demokracie není - podle mého názoru - nic víc než metoda, jak vyměnit vládu bez krveprolití. A to, co dnes nazývají "demokracie" je rozvrácený systém v rukou "politických stran", stát není schopen naplnit ani svoje základní úkoly - právo a spravedlnost (o svobodě nemluvě) a je v rukou politické třídy, v její prospěch; a tato třída si krátkozrace neuvědomuje, že bez "lidu" se jí moc dobře v delším horizontu nepovede. Volání VK a IVK po změně paradigmatu jevelmi významné - není divu, že si toho volání vlastně skoro nikdo nevšim''.

Domnívám se, že koncept, ve kterém žijeme, je překonaný a umírá - obdoba Říma na přelomu letopočtu. Kam to od tehdejší "lidovlády" vedlo víme; asi bylo nutno tehdejší "globalizaci" rozčísnout "osvícenou tyranií". A co dnes? NWO/NGO není řešením.

K. Kužel 4.10.2013 12:20

Re: Vykladači jasného

Těší mne, že máte smysl pro vnímání paradoxů dějin: "velmi významné volání - není divu, že si ho nikdo nevšiml". Tento paradox je nejspíš starý jako historie sama. S tím ani my dva nic nenaděláme.

Zkusím rozvíjet vaše úvahy o demokracii. Myslím, že stát je servisní organizace, od které občané očekávají splnění svých požadavků, a je spousta lidí, kteří jí chtějí šéfovat. Vědí dobře, že ta přání splnit nemohou, ale v situaci, že šéfové zakopávají jeden o druhého to přeci po nich nikdo nemůže chtít!? A přání narůstají, jsou často protichůdná, a politici slibují a slibují. To opravdu k ničemu nevede.

EU to bystře pochopila a založila spis "Demokracie" do šuplíku "Vyzkoušeno - nepoužívat". Až na samé dno.

Místo toho rozjela velkolepý experiment na bázi osvícené diktatury říznuté nejčistším idealismem. Nevím, jak to ostatní myši, morčata či králíci přežijí, ale já si osobně velké naděje nedělám.

S. Ševeček 4.10.2013 13:12

Re: Vykladači jasného

Ano; velmi trefný popis.

Obávám se, že ten experiment rozjíždějí, aniž si "vytknuli před závorku", kdo bude tím "osvíceným diktátorem" ... zatím to vypadá na anonymní osvícené polibdíro; o to horší budou důsledky.

K. Kužel 4.10.2013 14:29

Re: Vykladači jasného

Opravdu, myslím, že se trochu zhlédli v Číně. Helmut Schmidt v knize Čína, náš soused nepokrytě závidí čínské stranické špičce jednak jejich pravomoci, ale i jejich kompetentnost například v oboru finančnictví. Jistě by rád viděl něco podobného i v Evropě. Bohužel v Číně je tisíciletou tradicí, že vládce je POVINEN vládnout kvalitně a čínské vedení se k této konfuciánské tradici přihlásilo. V Evropě takový základ ovšem nemáme, takže z pokusu nejspíš povstane pěkný paskvil.

Napsal jsem o tom:

http://karelkuzel.blog.idnes.cz/c/224052/Cina-nas-soused.html