25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

ROZHOVOR: Tradice Romů ...

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Magor Milda, Mgr. etc. 29.9.2008 20:27

Zajímavá diskuze se zástupci Romů, ale chybí mi zástupci Vietnamců

proč vlastně nesháníme byty pro chudé Vietnamce, nestaráme se prospěch jejich dětí a dětskou prostituci Vietnamců? Nepochybně by měli mít také někoho, kdo jim poradí, jak a kde odebírat dávky? Mně se tam zdá vše příliš živelné, ještě mně žebraví Vietnamci neobtěžovali, na silnici nestavěli a vůbec, znám je pouze jako lidi, prodávající do pozdního večera čerstvé rohlíky a zeleninu. Ani nemají čas, zajít si pro dávky?!?

Martin 28.9.2008 1:03

Re: Když může být v USA čer nej prezident.......

Plně s Tebou souhlasím. Mluvíš mi naprosto s duše.

lucinapes 27.9.2008 22:47

Re: Re: ten pán

ti cikáni, kterým se podařilo (jistě s obtížemi, za cenu zpřetrhání rodinných svazků, atd..) se z cikánského způsobu života vymanit, se většinou už za cikány nepovažují a hlavně s nimi nechtějí mít nic společného (a kdo by se jim divil?). Rozhodně o žádné affirmative actions nestojí a ty, kdo si z cikánského původu udělali výnosnou živnost (Veselý + Samková, Holomek, Ščuka a pod.), pokládají oprávněně za vyžírky, kteří pro cikány nedělají lautr nic - bodej't, vždyť jejich zcivilizováním by přišli o kšeft!

emersonskej 27.9.2008 11:26

Re: Re: Já znám jejich tradice z praxe: nepracovat, parazitovat, devastovat, vybydlit, zasvinit,

;-DR^

hans 26.9.2008 23:01

Když může být v USA čer nej prezident.......

Je to pořád dokola. Žádná diskriminace tu není. To že je nikdo nechce zaměstnat si způsobili sami svojí ,,pracovní morálkou". Ať ja Dežomila zaměstná u sebe na ministerstvu a do tejdne už nebudou mít na čem sedět! A s těma ,,gethama" - je zajímavý že Češi si na svých sídlištích takovej bordel neudělají jako hnědočeší v Chánově! Nejvíc mě štve že prý jsou Češi rasisti - to jsou jen politický kecy!!!! Je zajímavý že cigán který maká ve výkopu nebo třeba v supermarketu mi vůbec nevadí a je mi úplně jedno jestli je černej ,žlutej nebo modrej. Ale ten co mi šlohne měděnej okap z baráku nebo rádio z auta a pak si jde pro podporu tak ten mi teda zatraceně vadí. Tak jestli tohle je rasismus tak jsem teda rasista jak sviňa!!!!!!

jirka 26.9.2008 22:31

Re: Re: "Je zřejmé, že prostor pro změny existuje v oblasti vzdělávání, kde bych chtěl více podpořit romské pedagogické asistenty a nulté ročníky."

Kam kandiduje,to možná asi neví.Ale určitě ví,kolik mu to vynese.

stenly 26.9.2008 20:55

určetě ví

určitě ví kolik dostane kdyby náhodou tam dostal ví kolik dostane na asistenta kolik vytáhne na auto kolik mu daj na ubytování na byt na dopravu určitě ví kolik stojí v senátu pivo chlast. určítě ví že dostane počítač. to jsou základní vědomosti pro ciganského senatora. první co by udělat vynutil si ciganskéj jazyk jako offi v senátu. pak by chtěl překladatele aby rozuměl o čem se mluví a s džamílou to by byla dvojka. ;-€!!(Y)tak to shrnem  cigoše neeeeeeeee

VL 26.9.2008 18:51

Re: "Je zřejmé, že prostor pro změny existuje v oblasti vzdělávání, kde bych chtěl více podpořit romské pedagogické asistenty a nulté ročníky."

Ví ten člověk vůbec, kam kandiduje? Trochu mi to připomíná doby, když kandidovala za komunisty nebožka Růžičková a jejím hlavním programem bylo: "Nakrmit hladové děti". Vzhledem k tomu, že senátoři nehlasují o rozpočtu, tak nikoho nemůže podpořit ani populární formou "dělení medvěda" jako mohou poslanci.

jirka.s. 26.9.2008 17:59

Re: Já znám jejich tradice z praxe: nepracovat, parazitovat, devastovat, vybydlit, zasvinit,

O komže to, mistře hnuse, píšeš? O komunistech??? Ááá, pardon, určitě ne !!! Kde by se mezi nimi sebralo 5% slušných!!! 8-o

jirka.s. 26.9.2008 17:55

"Je zřejmé, že prostor pro změny existuje v oblasti vzdělávání, kde bych chtěl více podpořit romské pedagogické asistenty a nulté ročníky."

No a jako poradce na zakládání všelijakých vzdělávacích "ústavů" by si měl Guži "najmout" Emila Ščuku! Ten v této činnosti má obrovské zkušenosti! ;-D

Kajda 26.9.2008 17:28

Re: Společnost

R^Stoprocentně podepisuji. K tomu není co dodat.

Pavel41 26.9.2008 16:46

Re: Re: Re: Dva s maturitou

Teprve teď jsem prošel další příspěvky... omlouvám se za rozvláčnost. Stačilo konstatovat, že chybou je považovat Cikány (Romy? Ale to nejsou všichni...) za mentálně postižené. Doporučuji publikace doc. Bakaláře (např.), ten se problematikou jako jeden z mála u nás zabývá na vědeckém základě.

Pavel41 26.9.2008 16:37

Re: Re: Dva s maturitou

Ne, takhle asi ne... obávám se totiž, že právě takhle je s nimi zacházeno (skrytě, nahlas to nikdo nikdy z kompetentních neřekne) - a to přece znamená, že jsou omlouváni, pozitivně diskriminováni, podporováni v asociálním přístupu ke většinové společnosti a pokrytecky hlazeni po hlavičce, když dosáhnou jakýkoliv "úspěch" (pardon - úspěchu) v osobní hygieně třeba... Už to bylo vysloveno mnohokrát, ovšem převážně česky (někteří cizinci, jako Borat, mají asi s češtinou problém;-P): jedině rovnoprávnost. Také v povinnostech, odpovědnosti, přístupu ke vzdělání podle rovných kriterií atd atd  už unavuje ten výčet opakovat. A zbytečně.

pastika 26.9.2008 16:27

Dr Martens na ne!

Na vsechny probléemy znam jeden lek, dr. Martens to vyresi hned!

Jovo Miks 26.9.2008 15:56

Re: CikániRe

Gratuluji, pan Foldyaki, investicni skladnik s fotografickou pameti,na 2 ctverecnich kilometrech skladky vedel,kde co ma.Znal jsem ho.Byvaly madarsky cetnik, s tim se netajil,ale bylo v nem tolik moudre lidskosti, ze opravdu mezi svymi skladniky vetsinou Cikany pozival uzasnou autoritu. 

Jarin 26.9.2008 15:34

Je mi smutno z toho,

ze uroven prispevku teto diskuse se povazlive blizi novinkam.cz... Uz chybi jen ty cikorky...

Forstmeister 26.9.2008 15:09

Cikáni

Tradice, já jich měl v roce 1967 v Rimavské Sobotě na "triku" 70. Byli z obcí Rimavské "xxx" (treba Rimavské Sečovce, v okolí Rimavy obce bez názvou).  Tamní Cikáni byli klasičtí Olaši. Zkoušeli to na mne, Gadžo (oni to mají nesklonné). Vyhodil sem je, když mi ukradli nářadí. Druhý den mi přinesli o padesát procent více nářadí, než ho vyfasovali. Klasika. Byl rok 1967, našinci bylo sedmnáct. Asi jiná doba. Měli tehdy "bumážky", tzv denní "knižní čip". Když nepřišel do tří dnů do práce, byl to "příživa" trestně stíhatelná. Komunita Cikánů poznala, že si prací tehdy i vydělá, takže můj šéf, jménem Foeldiákyi, uznal, že ti Cikáni jsou pacifikovatelní (byl maďarským četníkem, tedy ...).

Můj názor: Cikán obecně potřebuje "knutu" (lékařeká péče, demokracie atd)  400 let zažil "ústrky", proto není způsobilý k demokracii. Rád se podělím s jinými názory.  

huhu 26.9.2008 14:02

Re: Re: Re: inu, je třeba zvážit..

socanští paraziti se dělí na šibaly, kteří kradou miliardy a jejich voliče hňupy, kteří parazití po tisícovkách

IH 26.9.2008 13:41

Re: Dva s maturitou

Pane učiteli, ta vaše statistika je dána tím, že cikáni jsou nevzdělatelní. Dokazujeto staletá zkušenost s nimi a to nejen u nás. Kde jsou tam dělají jen bordel. Pokud se s nimi nebude jednat jako s mentálně postiženým etnikem nedospějeme k řešení. Bohužel zatím tyto názory jsou označovány za rasistické a až nebudou tak bude pozdě.

EW 26.9.2008 13:35

Re: výsledek vzdělávání

Ano, stavet nove, revitalizovat stare a hlavne rozdavat...v dobe, kdy se mlada majoritni dvojice kvuli 2+kk v Praze zadluzi temer dozivotne...

EW 26.9.2008 13:31

Re: Dva s maturitou

Syn chodil na zakladku taky s jednim takovym mladencem, od treti tridy, tusim. Kdyz prisel, byl predstaven jako Slovak a skutecne cesky moc nemluvil. Nicmene bez jakychkoli specialnich asistentu a dalsich etnicky specifickych ptakovin skolu dokoncil s velmi slusnymi znamkami a udelal si maturitu na obchodni skole. No problemo...kdyz se chce, tak to jde.

sdf 26.9.2008 12:42

Re: inu, je třeba zvážit..

A jsou lepší zloději z ODS nebo šibalové z ČSSD ?

honzak 26.9.2008 12:25

Re: Re: Typické:

ty malý čárečky jsou uvozovky a dává se do nich zpravidla citát. :-D

honzak 26.9.2008 12:23

Re: Re: Re: Re: inu, je třeba zvážit..

už chýbá len rozprávač vtipov diváckych, František Dibarbora!

honzak 26.9.2008 12:22

Re: Dva s maturitou

Ale fuj, pane učiteli! Takhle ošklivě, politicky a rasově nekorektně! Že se nestydíte!:-D

Víte kolik tlučhubů by přišlo o kšeft, kdyby se společnost začala chovat k Cikánům logicky (tedy stejně jako ke členům tzv. majority)? Dělám 33 let v oboru blízkém dráze. Za tu dobu jsem potkal 1 slušného Cikána (Ústí nad Labem - západ).

RomanL 26.9.2008 12:13

Re: Re: Re: inu, je třeba zvážit..

... a Mišo Vtipkár a stokorunáčka putuje do Kostnice! ;-D

Mist Jan Hus 26.9.2008 12:11

Re: Re: inu, je třeba zvážit..

Socani také kradou, ale nesrovnatelně méně, něž klasická modrá straka. ;-D

Mist Jan Hus 26.9.2008 12:09

Já znám jejich tradice z praxe: nepracovat, parazitovat, devastovat, vybydlit, zasvinit,

neplatit daně, neplatit pojištění, terorizovat, šikanovat, přepadávat, krást, vyhrožovat a dak dále. To jsou jejich tradice. ;-€;-O Jen asi tak kolem 5-ti % jsou slušní lidé.

OV 26.9.2008 11:40

Dva s maturitou

Jsem kantor v důchodě. V seznamu žáků, který čítá po 45 létech působení asi deset tisíc jmen, jsou pouze  dva Cikáni, kteří došli ke maturitní zkoušce. Oba byli dobří. Uspěli. Během studia nepotřebovali žádné asistenty, žádné úlevy. Ve škole o nich nebylo nic slyšet. Jedinou výjimku dostal jeden z nich od školy při reservaci míst pro rodinné příslušníky k účasti maturitního plesu. Dostali dva velké stoly – 16 míst pro rozvětvenou rodinu.  Norma byla čtyři. Avízo pořadatelům, aby je více hlídali, bylo bezpředmětné.

A tak počítám trojčlenkou. Prý je u nás  300 tisíc  Romů, tj. 3% z populace. V mých seznamech by se mělo při stejnoměrném úsilí o vzdělání objevit 3% studentů, tj. 300.  Objevili se dva. Jistě to není statistickou chybou, ale leností,  spoléháním na jiné, a nevím co  ještě. …  Všichni okolo se mohou podělat, ale když Cikán nebude chtít, nikdo sním nehne. Jedině přísná pravidla definující parazitismus všech lidí a jeho potlačování mocí může mít úspěch. Především toho Inda bych poslal zpět do Indie, aby si pořádek dělal doma, a neotravoval tady.