28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

ROZHOVOR: Nejen o Chrastavě

Nevidím důvod vést nějaký složitý rozbor toho, co se tam stalo. Nicméně ta míra absolutní nenávisti, s jakou se jistá skupina naší levicové kulturně-mediální fronty pustila do boje se slovem atentát, je pozoruhodná a myslím, že to něco zásadního naznačuje. A spíše mě to motivuje k tomu, abychom u toho slova zůstali.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Kanioková 8.10.2012 16:38

Fascinuje mě nekonečná debata,

která se zašprcla na jediném slově - atentát. Je zcela irelevantní, jak takový útok nazvat. Jde o význam události, ne jejího názvu.

Jsou určité danosti, které se mají respektovat. Neříkám, že musí někdo souhlasit s názory hlavy státu, ale "hra na násilí" by měla být jednoznačně odsouzena. Je to překročení určité meze, které nám velí zdravý rozum a určitá kulturní úroveň, když chceme být pro svět vyspělou společností.

S argumentací prezidenta v článku naprosto souhlasím. Urputnost, s jakou se ho P&L snaží dehonestovat a snaha z něj udělat hromosvod za všechny i všechno negativní, kdy nevynechají jedinou příležitost.... vypovídá spíš o nich, než o Klausovi.

Dobře to popsal p. Šafr v článku k Havlově smrti - http://jdem.cz/vnpj7

J. Kanioková 8.10.2012 16:46

Re: Fascinuje mě nekonečná debata,

ten kluk chtěl vyvolat strach, to nebyl politický protest. To byla vzorová návodná akce pro ještě větší magory.  Byl to vzkaz společnosti - pryč se zábranami !

Nějak ve stylu - pryč s tyrany a vládci všemi!   Již vzhůru všichni, jež hlad zhnět. 

Š. Hašek 8.10.2012 17:18

Re: Fascinuje mě nekonečná debata,

Nedá se nic jiného, než s Vámi souhlasit, bohužel.

Předpokládám, že všichni, co říkají "ten mu to ale nandal", se budou chovat naprosto stejně v případě napadení jejich osoby (pokud za to budou někomu vůbec stát). Říká se tomu konzistentní názory. To ale aby jeden tady pohledal.

Pěkný zbytek podzimního dne.

B. Brousková 8.10.2012 9:30

To nebyl politování hodný incident...

  "To nebyl politování hodný incident, jak nešťastně řekl pan premiér.To byl spíše prvně za sto let našeho moderního státu atentát na prezidenta republiky." Václav Klaus pro MFD. Srovnání s bankovním lupičem, který pod pohrůžkou použití střelné zbraně uloupí v bance či na poště peníze, je trochu o něčem jiném. Ten lupič nejde do banky aby tam střílel plastovými kuličkami  po zaměstnancích, ale aby pomocí repliky pistole, která je těžko rozeznatelná od skutečné zbraně, získal peníze. Pokud je dopaden, skončí před soudem a ve vězení. Jenže bude určitě rozdíl ve výši trestu, pokud použije skutečnou zbraň a pokud použije napodobeninu, A to je to, oč tu běží.  Když je dopaden oznamovatel údajně umístěné bomby třeba na nádraží, dostane trest za šíření poplašné zprávy a zaplatí náklady spojené s hledáním bomby atd. Ale určitě nebude obžalován z obecného ohrožení, jak by se stalo, kdyby bomba existovala reálně. Atentát je pokus o zavraždění významné osoby. Právě slovo "zavraždění" je klíčové. Protože airsoftovou pistolí někoho zavraždit nejde a ani nemůže jít. Ten magor z Chrastavy pana prezidenta zavraždit nechtěl a i kdyby chtěl, nemohl. Prostě proto, že je to jeho zbraní nemožné. Není pochyb, že se jednalo o trestný čin útoku na veřejného činitele, ale atentát to nebyl ani náhodou. Pokud jde o chování ochranky, je ho třeba rozdělit na dobu před útokem a po něm. Zabránit někomu, aby v mnohohlavém a nepřehledném davu vytáhl cokoliv, co má ukryto v kapse je nereálné. To by určitě nestihla žádná ochranka. Po výstřelech ovšem patrně zazmatkovali. Hlavním důvodem byla asi skutečnost, že výstřel s airsoftové pistole je doprovázen zvukem , který se dá vyjádřit slovem "prsknutí". Tlesknutí dlaněmi je určitě hlučnější..V žádném případě nejde jeho zvuk zaměnit se zvukem výstřelu ze skutečné zbraně. A když ochranka  uslyšela pšoukání pistole a uviděla bílé plastové kuličky odrážející se od prezidentova rukávu, vyhodnotila situaci tak, že o reálné nebezpečí nejde.    

B. Brousková 8.10.2012 9:40

Re: To nebyl politování hodný incident...

Kdo by měl zájem uvidět co umí airsoftová pistole, může si na netu najít video pod názvem: "Zásah airsoftovou pistolí,,,"  A druhé pod názvem: " Záhada prezidentovy krve".  Na prvním airsoftoví fanoušci provedli něco jako rekonstrukci "atentátu". Z bezprostřední blízkosti předvádějí jak vypadají zásahy do oděvu a  jak vypadají "náboje". Na konci je vidět, jaké následky má zásah do nehráněného hřbetu paže. To druhé je podobné. Také je na nich jasně slyšet, jaký zvuk vydává pistole při výstřelu.

O. Malstoka 8.10.2012 11:36

Re: To nebyl politování hodný incident...

Vážená dámo, nevíte vůbec o čem mluvíte. Opakujete jen kecy s tisku. Ty plastové kuličky mohly být také napuštěny nějakou infekci nebo jedem. Tady vůbec nešlo o plastovou pistolku, tady se stal útok na hlavu státu. v jiné zemi by byl útočník možná již na jiném světě. Může děkovat, že ochranka nekonala co konat měla!

B. Brousková 8.10.2012 11:50

Re: To nebyl politování hodný incident...

Vážený pane , plácete nesmysly. Proč by u všech všudy někdo napouštěl plastové kuličky nějakým jedem, když musel předpokládat, že neprojdou oděvem? On ten magor totiž na rozdíl od vás věděl co je to airsoft, protože tu pistoli má. Vy jste jí určitě neviděl ani z rychlíku. Už jste se podíval na ta videa? Pak mudrujte! V době, kdy není žádný problém sehnat na černém trhu "dospělou" pistoli a náboje, někdo bude vynalézat trakař a shánět smrtelné jedy? A jde hlavně o to, že žádné "jedy" ani "infekce" se nekonaly. Nebo snad ano?

M. Martin 9.10.2012 0:27

Re: To nebyl politování hodný incident...

Pane Malstoka s touto dámou je diskuse zcela zbytečná.Paní Brousková je vyhlášená expertka na zbraně, střelivo a veškeré zbraňové systémy.Všechno ví všude byla dvakrát a od všeho má klíče.

R. Bébr 8.10.2012 8:26

Byl to atentát?

Akademický slovník cizích slov definuje: "Atentát = útok na život význačné osoby, provedený z politických příčin".

Slovník současné češtiny: "Atentát = politicky motivovaný vražedný útok na významného činitele".

Takže atentát to nebyl, ale byla to typicky česká akce, pro kterou zatím není pojmenování.  Doufejme, že v blízké době se nějaké označení najde a rozšíří se do celého světa (tak jako pro specificky české rozkrádání nakonec vznikl mezinárodně uznávaný pojem "tunel"). Pak by tedy zásluhou Václava Klause opět vznikl další, světově uznávaný fenomén.

R. Bébr 8.10.2012 8:13

Byl to atentát?

R. Houška 8.10.2012 8:05

Jájínek s kombinací mesiášského a napoleonského

komplexu, bez špetky sebekritiky a uvědomění si vlastních chyb. Chorobný lhář v posledním stádiu nemoci, kdy už všemu co říká, i sám věří.

J. Mračzek 8.10.2012 8:01

Jak signifikantní ...

Pan prezident použil v rozhovoru čtyřicetkrát slůvko já.

V. Němec 8.10.2012 8:08

Re: Jak signifikantní ...

Příznačné ? A co z toho vyvozujete?

R. Houška 8.10.2012 8:08

Re: Jak signifikantní ...

No, buďme rádi, že opustil alespoň plurál majestikus, my... Při loňských oslavách Svatého Václava ho používal velmi často. Asi mu Jakl poradil, že při současném ústavním pořádku ještě nenastala doba...

P. Kolář 8.10.2012 8:57

Re: Jak signifikantní ...

V češtině je běžné,že když mluvíte o sobě,tak používáte slovo já.Děláte zbytečně z komára vola,věnujte se místo počítání raději obsahu rozhovoru.

R. Houška 8.10.2012 10:19

Re: Jak signifikantní ...

Ano, obsah rozhovoru je také příznačný. "Kdo nejde se mnou, jde proti mně"! Ztroskotanci a samozvanci!"

Kde já už to jenom četl? Aha, 1989, Rudé právo! Komunistům v té době také ne a ne dojít, že končí. Vrcholem byl Milouš Jakeš v Červeném Hrádku. Snažil se, snažil, ale na soudně uvažující lidi to stejně působilo jako: "Všichni jsou letadlo, jenom já jsem vrtulník"!

Prostě takový kůl v plotě.

I. Schlägel 8.10.2012 7:37

Nu,

atentát v pravém smyslu tohoto slova to prostě nebyl.

V. Němec 8.10.2012 5:52

Je mě smutno

Vždy jsem byl proti tvrzenim jak jsme jiní horší než jiné národy ale po té co se děje po útoku na prezidenta republiky nabývám dojmu že se mýlím . Neboť pochybuji že by někde jinde po něčem takovém byl napadán napadený

R. Langer 8.10.2012 12:17

Re: Je mě smutno

Asi tak... :-(

R. Houška 8.10.2012 14:10

Re: Je mě smutno

Vážení, jestliže onen napadený je jediný na světě, kdo po zásahu plastovou kuličkou přes dvě vrstvy látky vystavuje světu na odiv krvavá zranění, nesmíte se divit, že to vyvolává nějakou reakci. Pokud jsem stačil zaznamenat, nikdo z "rozeštvávačů"(ztroskotanců a zaprodanců), nezmínil, že by čin toho zoufalce schvaloval. Větší odsudek toho činu, než vyjádřil ve svém textu Roman Joch, už si nelze ani představit. Přesto si Václav Klaus neodpustil repliku o Jochově zbytečném životě. Ono, od někoho, jehož krev nevykazuje ani po několika hodinách od údajného zranění známky oxidace, se asi nedá nic jiného čekat.

Š. Hašek 8.10.2012 20:12

Re: Je mě smutno

Nenapadá mě nic jiného, než si představit, občane Houško, kdyby na Vás jako např na učitele, na školní slavnosti při předávání vysvědčení premiantům bylo nějakým pakem vystřeleno z plastové pistolky, co by se dělo.

Vsadím litr slivovice Jelínek, že byste pro to pako chtěl trest smrti!

To se to kecá, když se mě to netýká, že?

R. Houška 8.10.2012 20:42

Re: Je mě smutno

Tak Vážený občane Hašku, prosím nadechnout a ještě jednou přečíst můj příspěvek. Jestliže nepatříte k těm, co i v případě, že přistihnou svého guru s kombinačkami na zlaté zuby v ústech mrtvoly tvrdí, že je to vlastně fajn chlap, ale k těm, co o tom co komentují i přemýšlí, uznáte, že Vaše reakce je mimo mísu. To, že zoufalec udělal zoufalou a nekonečně blbou věc, za kterou by měl pykat, se nepřu, to je nezpochybnitelný fakt.

V. Plocek 8.10.2012 2:06

Nejen o Chrastavě

Jak v Kocourkově.  Již týden můžeme sledovat odbborné i laické diskuze, zda se stal v Chrastavě atentát na prezidenta. Probírá se to zleva  zprava a pořád žádná shoda. Vážení pánové: nezní otázka zcela jinak? Tj.  zda je možné na hlavu státu, ministry  například i plivnout?  Je zcela jedno jestli někdo použije PVC pistolku nebo rajče, nebo plivne. Symboly státu vlajka, prezident, předseda vlády a další musí být fyzicky nedotknutelní!! Je to stejná diskuze jako nedávno, zda je možné vyměnit panáčky na semaforech pro chodce. Také zde bylo jedno, zda se jedná o klukovinu, nějaký protest či těžký zločin. Semafory jsou základním bezpečnostním nástrojem a proto musí být nedotknutelné. Ať se nám to líbí nebo ne.

Takže byl měl platit jednoznačný názor, napadení prezidenta jakoukoliv formou je trestní čin. Nerad to píši, protože p.Klause nemám vůbec rád, ale pravda je pravda.

J. Bakkal 8.10.2012 6:56

Re: Nejen o Chrastavě

Ano, a schvalování atentátu na hlavu státu musí být potrestáno smrtí!

P. Kolář 8.10.2012 9:00

Re: Nejen o Chrastavě

Jako by nestačilo,že na presidenta střílel jeden blbec.