28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

PRÁVO: Politický proces s Klausem

Tato má poznámka, která není ničím jiným než povzdechem nad současnou politickou a společenskou atmosférou, nad polarizovanou společností, v níž začíná převládat nenávist nad demokratickou debatou, vyvolala docela rozsáhlou diskuzi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Brunner 9.3.2013 13:49

Re: cesta k sametové diktatuře

Já také.

J. Barto 9.3.2013 13:45

Re: Václav Klaus byl nejlepší prezident !

Já se na to tak těším.

V.Klaus bude sledovat výsledky druhého kola voleb v Obecnim domě. Pak ho vlastenci za velkého jásotu ponesou královskou cestou na hrad. V čele průvodu bude nešena vlajka, na ní přeskrtnute to přiblblé heslo !Pravda vitězí! a vtipně nahrazeno Klausovým světoznamým "Jedeme dál".

Před Matyášovou branou Klaus poklekne, políbí dlažbu, Hájek ho bude nakuřovat kadidlem.

V celé zemi vypuknou lidové veselice, budou se při nich pálit nenáviděné vlajky EU. D5 bude neprůjezdná, ucpaná vozy prchajícich bruselských byrokratů.

Na ČT 24 , V.Moravec v krátkém střihu vyzpovidá mluvčího blanických rytířů, který potvrdi, že v případě prohry V. Klause měla být vyhlašena v Blaniku vojenska pohotovost 1.stupně.Vydržme těch pět let! "Byli jsme před Bruselem, budeme i po něm" !!!!!

L. Severa 9.3.2013 13:39

Re: Možnost částečné nápravy abolice

tak se mi to nějak pomíchalo, pokusím se o opravu : "Nařizuji, aby bylo zastaveno provomocně neskončené stíhání, s výjimkou trestního stíhání proti uprchlému, ..... "Přikláněl bych se k bodu 2. i z hlediska logiky.

J. Vyhnalík 9.3.2013 13:38

Re: Možnost částečné nápravy abolice

Souhlasím, že výklad 2. je nejlogičtější. To, že to nebylo v amnestii formulováno explicitně považuji za její největší chybu od jejího vyhlášení. Včera nám to potvrdil i ÚS.

L. Severa 9.3.2013 13:34

Re: Možnost částečné nápravy abolice

Nařizuji, aby bylo zastaveno pravomocně neskončené trestní stíhání, s výjimkou trestního stíhání proti uprchlému, od jehož zahájení k 1. lednu Zdroj: http://www.lidovky.cz/koho-se-tyka-amnestie-kterou-prezident-vyhlasil-fuw-/zpravy-domov.aspx?c=A130101_141216_ln_domov_ape

Nařizuji, aby bylo zastaveno pravomocně neskončené trestní stíhání, s výjimkou trestního stíhání proti uprchlému, ....                                               Mám dojem, že byl správný výklad podle bodu 2.                                                                                                                                                

 

J. Kulheim 9.3.2013 13:33

Re: Poslední slovo bude mít historie

Doufám, že tomu porozumí.

Z velezrady by měli být obžalováni ti, kteří schválili Lisabonskou smlouvu a Euroval.

J. Boleslav 9.3.2013 13:24

Re: Díky aroganci a nepoučitelnosti

Hlavní důvod není ten Vámi uváděný, ale bl.ost a nepoučitelnost lidská.

J. Boleslav 9.3.2013 13:22

Re: Poslední slovo bude mít historie

Tak. :-)

J. Boleslav 9.3.2013 13:21

Re: Není co dodat

Též se připojuji.

L. Severa 9.3.2013 13:21

Re: Poslední slovo bude mít historie

Jako vždy naprosto přesně !

J. Boleslav 9.3.2013 13:20

Re: Václav Klaus byl nejlepší prezident !

Nejlepší po Masarykovi. V jeho další návrat do špičkové politiky už nevěřím.

P. Remeš 9.3.2013 13:12

Re: Poslední slovo bude mít historie

Vnímal jsem, že Klaus není proti EU, ale proti ztrátě její demokratické legitimity. Ztráta demokratické legitimity je onou vrcholně třaskavou směsí, která hrozí výbuchem. Pokud se někdy EU rozpadne, je naprosto jisté, že půjde o děje hýbané silami daleko mocnějším, než aby Klasova osoba v nich hrála jakoukoliv roli.

P. Remeš 9.3.2013 13:08

Pálení figurín zrádců ...

Naprosto souhlasím s autorem článku. I mě děsí, že se dostráváme do situace, kdy političtí oponenti jsou označováni za zrádce, jsou z velezrady obžalováváni s naději, že budou z velezradfy i sdouzeni a ... (a to zejména) když současně figuríny těchto "velezrádců" jsou páleny, házeny do Vltavy a ještě to lidé vnímají jako úžasný happening.

P. Pavlovský 9.3.2013 12:57

Re: Na rozdíl od vás,

Protože ji, jakož i mnozí jiní zde, stále opakuje.

Moje překlepy jsou naopak, přirozeně, pořád jiné.

Často mi ovšem chybí písmeno c, které mi vynechává.

P. Khail 9.3.2013 12:48

Re: Na rozdíl od vás,

A jak víte, že to byla pravopisná chyba a ne překlep? Jinak těch překlepů máte docela dost i dnes.

J. Vyhnalík 9.3.2013 12:34

Re: Poslední slovo bude mít historie

Nejde o rozbíjení EU, ale o to, aby EU fungovala tak, že podporuje rozvoj členských zemí a ne tak, že ho podvazuje.

Neuvážené, ideologicky motivované rozšiřování eurozóny je jedním z hlavních kořenů současné dluhové krize, stejně tak jako tolerované nedodržování maastrichtských kritérií členskými zeměmi eurozóny.

Zavádění nesmyslných regulací zhoršujících konkurenceschopnost a likvidujících samoregulační funkce trhu (garantovaná podpora OZE, povinné energetické štítky, zemědělské dotace a greening atd.).

Nejde tedy o boj proti EU jako takové, ale boj proti ideologii centrálního řízení EU profesionálními europolitiky. Místo toho, aby EU nechávala členským zemím prostor pro samostatné rozhodování a umožnila tak hledání a nacházení nových cest. Tedy to, co z Evropy a dalších zemí euroamerického civilizačního okruhu v minulosti udělalo nejrozvinutější ekonomiky světa.

V. Danda 9.3.2013 12:30

Václav Klaus byl nejlepší prezident !

Václav Klaus byl nejlepší prezident jakého jsme kdy měli. Věřím, že se vrátí do politiky a příští volby vyhraje s novým vlasteneckým uskupením zaměřeným proti EU. Podle posledního průzkumu mu důvěřuje 38 procent voličů a to na vítězství stačí. 

J. Vyhnalík 9.3.2013 12:24

Re: Možnost částečné nápravy abolice

To je správná připomínka. V samotné amnestii to bylo formulováno velmi nepřesně. Říkala, že se abolice nevztahuje na řízení vedené proti obžalovaným stíhaným jako uprchlí. To lze interpretovat nejméně třemi způsoby.

1. Nevztahuje se na ty, co jsou uprchlí ke dni vyhlášení amnestie.

2. Do rozhodné doby pro zastavení stíhání se nezapočítá doba po kterou se obviněný skrýval jako uprchlý.

3. Nevztahuje se na ty, kdo se řízení vyhýbali coby uprchlí kdykoliv po dobu trestního stíhání.

ÚS se postavil za, dle mého soudu, nejlogičtější a "nejspravedlivější" výklad 2. Amnestie měla tento bod formulovat přesněji a pokud by to bylo podle bodu 2. věřím, že by to podpořilo i seriózní diskusi o ní.

P. Pavlovský 9.3.2013 12:11

Na rozdíl od vás,

já mezi překlepem a pravopisnou chybou rozlišuji.

Nebo si myslíte, že "zvěřejňovat", píši běžně?.

J. Vyhnalík 9.3.2013 12:11

Re: cesta k sametové diktatuře

Souhlas s panem Kosejkem.

J. Vyhnalík 9.3.2013 12:10

Re: Konec blbnutí

Nesouhlasím. Nejednalo se o žádnou facku, bez ohledu na to, jak to interpretujete Vy, nebo třeba pan Jakl. Šlo o zastavení nesmyslně protahovaných případů. Soudy nebyly schopny dospět k rozhodnutí po dlouhé roky kvůli nedostatečným důkazům. Ať už proto, že důkazy neexistovaly, nebo proto, že je policie nedokázala zajistit. Proto byly navrhované tresty v těchto případech velmi nízké, nebo dokonce žádné. To naznačuje, že i hmotná odpovědnost by byla i v případě pravomocného odsouzení obviněných omezená.

Václav Klaus tak ukončil plýtvání státními prostředky za procesy, které by k žádné podstatné náhradě škod pro poškozené nevedly. Zároveň ukončil i trestání obviněných nekonečným procesem, v případech, že státní zástupce nemá dostatek důkazů. Osobně mi přijde skandální situace, kdy hlavní viník byl odsouzený k mnohaletému trestu a lidé, kteří se provinili tím, že jeho podvody včas neodhalili jsou stále potahováni po soudech i v době, kdy hlavní viník má možnost se legálně dostat na svobodu po odpykání 2/3 trestu.

Je špatné, když pachatelé zločinů nedojdou trestu a poškození se nedočkají přiměřeného odškodnění. Ovšem za to nelze v případech uzavřených abolicí dávat vinu presidentovi, ale policii, státnímu zastupitelství a soudům, kteří po dlouhé roky nedokázali dělat svou práci správně.

Přiznejme si, že bez odpovídajícího odškodnění zpravidla končí poškození i v případech, které proběhnou bez průtahů a k odsouzení dojde rychle. Zvláště podvodné hry typu letadlo jsou odhalovány až ve chvílích, kdy peníze došly. Senátoři by se spíš měli zamyslet nad tím, jak zefektivnit fungování soudnictví a zvýšit efektivitu vnitřní kontroly v rámci justice. U některých kauz zahrnutých do abolice se nabízí podezření, že na průtazích se podíleli i samotní soudci, kteří si, pro ně nepohodlné, kauzy vzájemně přepinkávali sem a tam.

Zpět k facce. Tu z toho udělal média, která se místo shromažďování faktů a analýzy skutečné situace soustředila na prvoplánovou bulvarizaci amnestie.

P. Khail 9.3.2013 11:55

Re: Jednoduše řečeno,

Ani M. Bendu ani poslance Pekárka hanba nefackuje, nebuďte tak jednostranná. Co se týče p. Wagnerové - chcete ji přezkoušet z jejích znalostí?

P. Khail 9.3.2013 11:49

Re: "Dnes je stačí mediálně odpravit"?

Já se pamatuji, že první se začal vyhraňovat on. Bez ohledu na to kdo má či nemá pravdu.

P. Khail 9.3.2013 11:47

Re: Žil jste tu za totality vůbec?

Pane Pavlovský píše se "zveřejňovat" a ne "zvěřejňovat". Normálně bych to nezmiňoval, ale je to reakce na vaši poznámku k "vyjímce", jak vidíte i mistr tesař se utne.

J. Václavíková 9.3.2013 11:31

Re: Konec blbnutí

Možná jsem to napsala moc stroze, byla to jen poznámka, nemínila jsem Vás tím nijak napadat, pokud to tak vypadalo, omlouvám se.

J. Václavíková 9.3.2013 11:29

Re: Možnost částečné nápravy abolice

Až něco najdete, dejte vědět. Pod úvodník nechodíte? Jistě by to i tam zaujalo pozornost, amnestii jsme probrali snad ze všech stran.

B. Rudolf 9.3.2013 11:18

Re: Konec blbnutí

Souhlasím, že o tom musí rozhodnout soud. Já jen, protože jsem mediálně zcela neznámá a nepodstatná osoba (mám nižší zodpovědnost než ti známější, případně mocnější), tak jsem si dovolil předjímat jeho rozhodnutí.

B. Rudolf 9.3.2013 11:09

Re: Možnost částečné nápravy abolice

Četl jsem to v nějakém "převyprávěném" zdůvodnění Ústavního soudu k rozhodnutí o amnestii. Mám pocit, že šlo o rozhodnutí o odmítnutí Ústavního soudu se touto otázkou zabývat. 

To, že to může být důležité, mi nedošlo hned, a navíc jsem nečekal, že budu sám, kdo si toho všimne. Takže momentálně odkaz nemám a asi to budu sám hledat.

Děkuji za Váš zájem.

J. Václavíková 9.3.2013 10:55

Re: Pane Haas

:-)))

J. Václavíková 9.3.2013 10:54

Re: Konec blbnutí

Jestli je to velezrada, musí rozhodnout soud, na to nestačí pocity, ten pojem je nějak vymezen, a to jinak než v padesátých letech. V tom je zřejmě kámen úrazu. Jinak s tím dalším odstavečkem bezvýhradně souhlasím.