29.3.2024 | Svátek má Taťána


Diskuse k článku

PRÁVO: Biľakův případ uzavřen. Opravdu?

Vasil Biľak, poslední z pěti signatářů dopisu z roku 1968, žádajícího Moskvu o vojenský zákrok proti vlastní zemi, zemřel v požehnaném věku 96 let v bezpečí své vily na dobré bratislavské adrese, kde nerušeně sepisoval paměti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Ráž 11.2.2014 11:07

Otázkou je,kdo skutečně pobyt vojsk legalizoval

Začalo to už na podzim roku 1968 kdy se formovaly prověrkové komise. Každý komunista musel před komisí odpovědět na tyto otázky: Souhlasiš,či nesouhlasíš s bratrskou pomocí vojsk Varšavské smlouvy a pobytem Sovětských vojsk u nás?, Jsi pro zachování vedoucí úlohy KSČ ve státě? Souhlasíš,či nesouhlasiš s textem 2000slov? A od února 1969 k tomu přidali otázku co si adept myslí o činu Jana Palacha. Kdo odpověděl zejména na první otázku "Nesouhlasím" byl z KSČ vyloučen nebo vyškrtnut. Az se prověřili komunisté,dostávali ty same otázky vedoucí pracovníci nekomunisté a stejně tak všichni,kdo do KSČ chtěli vstoupit. Takže VŠICHNI, kdo zůstali po roce 1968 v KSČ, kdo do ní vstoupili a kdo zůstal na "kádrově"exponovované funkci, svým odsouhlasením okupace tuto okupaci legalizoval. A o tom se samozřejmě moc nemluví a omílá se nějaký formální dopis napsaný na objednávku Brežněva, který na to, zda k nám Rusové, Poláci a Němci vtrhnou, neměl žádný vliv. Každý,kdo okupaci odsouhlasil byl kolaborant, ne jen Biľak. Tím by se měli zabývat historikové a ne novináři vytrhavajici dílčí fakta z kontextu širších souvislostí toho,jak ze zachovala k okupaci podstatná část obyvatel.

J. Sládeček 10.2.2014 22:57

To vám říkali vaši přátelé

z USA?

J. Podhradsky 10.2.2014 19:19

TRPKE OVOCE

Jako obvykle, jen omluvne pravdolaskovske pindy, pani Rakusanova. A jako obvykle vymlouvani se na Rusy , to je nemoc ceske spolecnosti a zvlaste ceskych medii.

Za chvili snad budete tvrdit, ze tech 50.000 pitomcu na Staromestskem namesti 25. unora 1948, kteri provolavali slavu Gottwaldovi,  nebyli Cesi   nebyli  to pobouchani Prazaci, ale rusti Stalinovi agenti prevleceni za pobouchane Prazaky a ze mozna statisice / ne-li miliony /  Stalinovych agentu uz byly v CSR drive a v 1946 volili ve volbach pro KSC a udelali ji nejsilnejsi stranou a Klementa Gottwalda premierem 

Proc se o zvacim dopisu zacalo mluvit a psat az 50 let po udaloste v 1968. Ja myslim, ze proto, ze  Jelcin a Havel uz jsou mrtvi a tak nemusi  nikdo nic vysvetlovat. Ten dopis je dulezitym dokumentem i pro Rusko, politicky a pravne, SSSR na zaklade toho dopisu podnikl velice zavazne kroky, obsadil cizi zemi,  zemi spojence, zmenil tam vladu, zabil obcany te zeme, nadelal materialni skody, zpusobil smrt vlastich vojaku, utratil spoustu penez z prostredku vlady SSSR . Nakonec ti co zvaci dopisho podepsali byli vysokymi funkcionari KSC a ceskoslovenskeho statu a komunisticke strany byly podle ustavy vedouci slozkou ve state , v CSSR. i v SSSR.

 Proste je mozne, ze Jelcyn mel nejaky duvod ten original  dopisu nevydat ALE TO NEZNAMENA, ZE NEBYLO MOZNE TEN DOPIS AUTENTIKOVAT PRIMO V RUSKU, NEJAKOU MEZINRODNI KOMISI, ve ktere by byli Rusi, Cechoslovaci, OSN a  pod a pouzit u soudu. A vy a vam podobni o tom mlcite jako hrob ,je mozne, ze to Jelcinovo odmitnuti, se panu Havlovi dobre hodilo, / jestli se Jelcyna vubec ptal / proto ze p. Havel uz mel pripraveno to svoje "NEJSME JAKO ONI" a tim zradil revoluci kterou sam vedl, a vy a vam podobni nam o tom uz pul stoleti pisete ptakoviny, ne-li primo lzete  Ale pani Rakusanova, to nejhorsi na tom je to, ze toto Havlovo selhani  prinasi ceske spolecnosti trpke ovoce dodnes.

I. Teren 10.2.2014 15:56

Vasil a jeho CSSR

Je zauimave, kolko je tzv. obeti normaliazacie. CSSR malo viac komunistov na pocet obyvatelov ako ZSSR. Nikto nikoho vstupovat do KSC nenutil, ludia sa tam tlacili vatsinou z karieristickych dovodov. Ta o cosi slusnejsia cast populacie normalizaciu bud presvejkovala alebo usla za hranice vsednych dni. Az na male vynimky, kazdy drzal hubu a krok.

Š. Šafránek 10.2.2014 15:37

Zemanovi křivdíte.

Díky nesouhlasu s okupací byl ze strany vyloučen. To jen pro přesnost, jinak Ovara vážně nemusím.

Š. Šafránek 10.2.2014 15:38

Re: Zemanovi křivdíte.

To byla reakce na pana Šustera, příspěvky se nějak blbě řadí.

J. Rechnovský 10.2.2014 12:11

Není se čemu divit

Primárním právním aktem po r. 89 mělo být odsouzení celého komunistického systému jako účelového nástroje na potlačování lidských práv, zotročování, okrádání a vraždění celých skupin obyvatelstva. Každý kdo by vědomě a aktivně sloužil tomuto systému, by pak mohl být souzen na základě porušování Základní listiny lidských práv a svobod...

Problém těchto zrůd mohl být už dávno vyřešen. Bohužel k "řešení" ho dostala nikoli nestranná  justice a politické krytí ochotně poskytly silné skupiny politiků s komunistickou minulostí ve vládních partajích.

Č. Milota 10.2.2014 14:48

Re: Není se čemu divit

Přestaňte blbnout. Měli jste v ČSSR cca jeden a půl milionu komunistů. Byli jste z toho posraní, tak jste vymysleli nějakou kolektivní odpovědnost, všem komárům pro smích. Co Vám bránilo žalovat různé Grebeníčky ihned po revoluci ? Bylo i dost žijících svědků. Každý byl připosraný s máslem na hlavě a nežaloval.

V. Váňa 10.2.2014 9:56

Vážená paní Rakušanová,

jak si Vás opravdu vážím a jakkoli souhlasím s ideou Vašeho článku, v jednom souhlasit nemohu.

Vina nepadá na hlavy právníků a soudců. Zaplať Pán Bůh, že se nedali strhnout k tomu, aby namísto zákonů používali, tak jako se to dělo v minulosti vícekrát - revoluční právní povědomí.

Zákony by měly platit v každé době a pro každého. Jsou to zásady, které je třeba ctít bez ohledu na to, zda se nám to právě líbí, či nikoli. A nemají nic společného se spravedlností, to zdůrazňuji.

Nevěřil jsem, že někdo vymyslí právní konstrukci, která by umožnila odsoudit Brožovou-Polednovou. Stalo se, byť mám pocit, že se muselo právo přece jen trochu ohnout.

Ale pravost podpisu lze zjistit opravdu jen a jen z originálu. Žádné domněnky nepomohou.

J. Lukavsky 10.2.2014 12:44

Re: Vážená paní Rakušanová,

"pravost podpisu lze zjistit opravdu jen a jen z originálu"

Kdo a kdy požádal Ruskou vládu o zapůjčení originálu za účelem ověření podpisu?

Č. Milota 10.2.2014 14:50

Re: Vážená paní Rakušanová,

Možná Vy, ale pochybuji. :o)

M. Pivoda 10.2.2014 8:59

Rozsah vlastizrady

Jsou vinni vlastizradou jen ti, kdo cizí vojska do Československa pozvali, nebo i ti čeští občané, kteří po vstupu vojsk jejich přítomnost ve své zemi odsouhlasili (například svým vstupem do KSČ po srpnu 1968)?

P. Schuster 10.2.2014 10:06

Re: Rozsah vlastizrady

Výborný postřeh jenom namátkou pánové (Andrej Babiš, Jiří Rusnok, Miloš Zeman, Lubomír Zaorálek, Jan Mládek, Jan Fischer) to všechno jsou lidé, kteří se museli k vstupu ruských vojsk a k okupaci kladně vyjádřit. Takže Vojtěch Filip má asi pravdu.

Z. Bureš 10.2.2014 7:28

Díky za článek - PLNĚ souhlasím !!!

Je ukrutnou ostudou a výsměchem demokracii, že vlastizrádci místo v těžkých doživotních žalářích.....že dožívají a klidu a blahobytu !!!

Vrcholem bolševické drzosti.....a plivancem na hroby obětí okupantů, jsou pak slova konfidenta komunistického gestapa Filipa "Falmera", který je vrcholným představitelem našeho pseudo-demokratického parlamentu !!!

Když už si tato Rudá Lůza může dovolit takto hovořit v době, kdy fakticky není u moci - co bude dělat, až se k moci dostane !?!

Hrůza mne obestírá !!!

Z. Sohorova 10.2.2014 8:47

Re: Díky za článek - PLNĚ souhlasím !!!

Co dodat bezvadny prispevek palec nahoru!!!!!!!

Č. Milota 10.2.2014 12:04

Re: Díky za článek - PLNĚ souhlasím !!!

Ano, stejný sprostý zapšklý pošuk, jako Vy.

F. Matousek 10.2.2014 12:46

Re: Díky za článek - PLNĚ souhlasím !!!

co je to tu za debila ten Milota ?

Z. Bureš 10.2.2014 12:52

Re: Díky za článek - PLNĚ souhlasím !!!

Holt se musíte smířit s faktem.....že v rámci demokracie, že může ke klávesnici i kdejaký Debil !!!

Č. Milota 10.2.2014 12:57

Re: Díky za článek - PLNĚ souhlasím !!!

Ve Vašem případě dokonce imbecil.

Č. Milota 10.2.2014 12:56

Re: Díky za článek - PLNĚ souhlasím !!!

My se známe ? Chcete uhlí ? Nechcete ? Tak si vyližte Matouska! Vjooó Karle!

Z. Bureš 10.2.2014 14:01

Re: Díky za článek - PLNĚ souhlasím !!!

Milota - a co ostatní .....doma - alespoň ti jsou zdrávi ???

Č. Milota 10.2.2014 19:04

Re: Díky za článek - PLNĚ souhlasím !!!

Zdraví, bohatí a s dvojím občanstvím, magore. Nemuseli jsme zde v "kotlince" hrbit hřbet od roku 1973.

P. Kmoníček 10.2.2014 20:04

Re: Díky za článek - PLNĚ souhlasím !!!

Miloto,Miloto.......!

Z. Sohorova 10.2.2014 1:51

Dobry clanek od pani Rakusanove

Vse v clanku je pravda meli byt zradci potrestani a Filipa ? zavrit az bude smrdet a ne ho nechat s vysokym platem vyzirat CR  Pane Kadlec Vas prispevek je stejne vypecenej, jako vyrok toho smrduteho komouse Filipa..

O. Kadlec 10.2.2014 1:28

Moc tím neoperujte, paní Rakušanová.

Filipův výrok je nejspíš produkt novinářského oportunismu a příklad zpackané práce. Ten vykuk, jemuž řekl Filip na mikrofon tu větu, se schválně nezeptal, "jak různými pohledy", "co tím myslí", "jaký pohled má on osobně", apod.

A pokud se zeptal a měl to nahrané, promptně to stopil. Uvědomil si totiž, že s takovým výrokem se dají dělat divy, zatímco kdo se moc ptá, moc se dozví. Takový máme taky novináře.

V. Heidlerová 10.2.2014 8:04

Re: Moc tím neoperujte, paní Rakušanová.

Kdo zná dnešní komunisty, kterým už otrnulo, dobře ví, jaké zastávají názory a že mají plné huby demokracie, kterou tak tvrdě potlačili, a zase mají chutě. Nenapovídejte novinářům, co mají dělat, vysvětlete raději těm tupým rudým hlavám, co mají v dnešní době dělat oni. Hlavně by se měli po této Zemi pohybovat s hlavami v podpaží studem, jako bezhlaví rytíři, co zla napáchali. Já osobně bych jim zakázala pohybovat se vůbec.

Č. Milota 10.2.2014 12:11

Re: Moc tím neoperujte, paní Rakušanová.

1) Paní Heidlerová zná jedinou pravdu!

2) Komu se něco nezdá, znova přečte bod 1)!

3) Dělejme vše pro pravdu paní Heidlerové!

J. Kanioková 10.2.2014 0:35

Jak říká biskup Malý v rozhovoru pro rozhlas,

že signatáři zvacího dopisu budou provždy zrádci svého národa. Zrada se trestat MUSÍ. Jako symbol, že zrada se nevyplácí!

Holt... nejsme jako ONI..

Z. Sohorova 10.2.2014 1:56

Re: Jak říká biskup Malý v rozhovoru pro rozhlas,

Jak panu Havlovi jsem fandila  a fandit budu i kdyz uz neni jedno mu nemohu odpustit a to je presne to co jste sem napsala>>>> Holt... nejsme jako ONI..<<<<  to byla nejvetsi chyba kterou v zivote pan Havel udelal uz davno ty komunisticke vyzirky mohli byt postaveny mimo zakon

Č. Milota 10.2.2014 12:52

Re: Jak říká biskup Malý v rozhovoru pro rozhlas,

Ano, rozhovor biskupa Malého je velmi zajímavý a poučný. Třeba tam říká, že množství lidí jen s životopisem od roku 1990 je velmi zajímavý jev. Včetně stejné nebývalého množství nových "odbojářů". Zřejmě Váš problém. :o)