23.4.2024 | Svátek má Vojtěch


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Taraszátaras 6.2.2006 16:51

Je zajímavé, jak dnes už umí pravičáci myslet ekonomicky

asi se to naučili v devadesátých létech, kdy fungující a na Západ exportující podniky nechali plácat několik let v nenechavých prackách starého i nového managementu, aby je pak rozprodávali za nikdy nesplacené bankovní úvěry a ještě k tomu za desetinu až setinu skutečné hodnoty. To stálo republiku ty statatisíce pracovních příležitostí, které se budou hledat dalších dvacet let, pokud se vůbec najdou.
advocat diabolicus 6.2.2006 18:36

Re: Je zajímavé, jak dnes už umí pravičáci myslet ekonomicky

akorat ze v 90 letech o zbozi z tech vasich uzasnych socialistickych fabrik uz nestali ani soudruzi ze SSSR.
Taraszátaras 6.2.2006 19:16

Re: Re: Je zajímavé, jak dnes už umí pravičáci myslet ekonomicky

Omyl, ta firma, jejíž příběh jsem zobecnil, exportovala i za bolševika na Západ. Hodnota základ. prostředků v cenách 96 cca 2 mld. Kč, prodáno za 60 milionů, nový vlastník (skupina spekulantů - likvidátorů) nadělal další dluhy, poslal do šrotu co jenom šlo a pak šel do konkurzu. 1400 Pracovních míst v čudu. Opakujete bláboly Klause a spol., kteří o ekonomice podniků nevěděli vůbec nic, odchováni v měkké náruči socialistických pražských výzkumáků, kde se flákali ke stravě a četli si v Hayekovi.
Ivan 6.2.2006 12:45

Až to všechno dopadne jinak, tak propagandisti ODS zapomenou.

1) Nikdo továrnu nezavírá. Na to je továrna příliš soběstačná.
2) Továrna se kvůli mateřské firmě dostala do problému s cash flow. Proto ta půjčka.
3) Podpora = půjčka.  Ne dar.
4) Zatím jsou informace, že továrna má zajištěn odbyt na jeden rok.
5) I kdyby teď továrna skončila, její přínos pro hospodářství republiky byl za roky provozu výrazně větší, než státní pobídka. Na vytvoření jednoho pracovního místa se při investici něco mezi 15 až 30 miliardami korun spotřebovalo daleko více, než jeden milion korun z pobídky. Odhad přínosu si lze přečíst v odpovědi na interpolaci v parlamentu.
 
alfa27 6.2.2006 14:33

Re: Až to všechno dopadne jinak, tak propagandisti ODS zapomenou.

K tomuto příspěvku lze poznamenat:
1.Věřím jen statistikám, které si zfalšuju sám
2.Existuje malá lež, velká lež a vládní statistika
3. Blahoslavení chudí duchem neboť jejich je království nebeské.
To že továrna není před zavřením nevidí jen chorobný optimista.Je to psychologická reakce potlačovat v mysli nepříjemnou skutečnost.Továrna soběstačná není, je to dcera matky v Německu. To v praxi znmená, že se stala součástí konkursní podstaty. O vyjmutí a oddělení hranické firmy jen balamutí politici.Právně je to nemožné, snížil by se majetek úpadce a došlo by tak k poškození věřitelů. Z toho vyplývá, že půjčka není půjčka, ale vyhození peněz z okna. Nikdo ji už nevrátí, leda její poměrnou část, která připadne na poskytovatele úvěru jako jednoho z věřitelů.stejně tak to dopadne s poskytnutou pobídkou 1,3 mld korun. Průměrná výtěžnost z kokursů v Evropě je 25%( to není málo, u nás pod 10%). Takže stát obdrží když to dobře pujde 300 milionů po několika letech.Přínos hospodářství je ona vládní statistika. Pokud vím továrna vykázala zisk jen v jednom roce, ani tehdy daň nezaplatila, byla osvobozena. Jedným přnosem tak byly odvody za zaměstnance a daně z mezd. Při tomto výpočtu ale vláda vychází z toho, jako by těch 1300 lidí bylo po celou dobu působení továrny jinak na dlažbě, nikdo z nich by nikdy nikde nepracoval, neodváděl daň sociální a zdravotní. To je ovšem spekulace.A to ještě neznáme náklady v budoucnu na konzervaci budov popř. jejich likvidaci.Ani nový investor nepřijde bez požadavku na další finanční dotaci. Nelžeme si do kapsy, stačí že lže ministr financí a premiér.
Mirek Šejna 6.2.2006 14:45

Alfo,

Továrna v hranicích je český právní subjekt. Jejím majitelem je sice zahraniční firma, ale subjekt je to český. Mohl byste nám sdělit, jak může zahraniční konkurzní správce zabavit majetek české továrny? Opravdu bych chtěl znát, o jaký právní názor se opíráte. A navíc vůbec netušíte, že při konkurzu (i kdyby výtěžnost byla jen 25%) se dle českého práva nejprve uspokojují pohledávky státu. takže pokud by byla pohledávka státu ve výši 20%, pak stát dostane 20% a ostatní veřitelé si mohou rozdělit už jen zbývajících 5%.
alfa27 6.2.2006 15:09

Re: Alfo,

Dle českého práva ano, ale také ne bezvýhradně. Přednost mají také zaměstnanci a oddělení věřitelé. Problém je ono vlastnictví 100 % podílu dceřiné firmy. Vlastníkem je úpadce a je to proto jeho majetek, který do podstaty spadá. Je to  úplně stejné jako byste úpadcem byl vy a vlastnil např 10 000 kusů akcií ČEZU. Stanou se součástí podstaty a správce je prodá.V případě Hranic se bude postupovat nejspíš podle německého konkursního práva.Princip je ale podobný, bude prodávat 100% akcií hranické továrny.  Odlišnosti mohou být v míře uspokojení oddělených ,přednostních a zbylých věřitelů.neznám samozřejmě detailní úpravu v Německu, ale ani tam nemá stát tak absolutní přednost jak uvádíte. Obecně je v cizině ochrana i věřitelů nepřednostních větší a mají zaručen určitý podíl na výtěžku,čímž přednostní věřitelé mají zase o něco míň.Navíc si nejsem jistý jestli Český stát bude v Německu přednostním věřitelem.Podle mne jediný způsob jak nabýt vlastnictví k hranické továrně je ten, že zájemce ji koupí od správce. Žádné oddělování nepřipadá v úvahu. Opět příklad jste v konkursu a máte čtyři domy. Myslíte, že Vám správce potažmo věřitelé dovolí, aby jste jeden vydělil, protože Vaše tchýně by do něj vrazila na opravu milion korun?
Marek Staněk 6.2.2006 15:03

Re: Až to všechno dopadne jinak, tak propagandisti ODS zapomenou.

Rád bych znal přínos této fabriky. Nacpalo se do ní ze státního rozpočtu 1,6 miliardy korun jen v investiční pobídce, o výkupu pozemků nemluvě. Daňové prázdniny pro firmu, daně odváděli jen zaměstnanci ve formě daně z příjmu ze závislé činnosti. Dejme tomu že továrna má 1400 zaměstnanců, tedy na každého zde vychází proinvestovaných 1 142 857 korun. Aby se tedy za těch 5 let co továrna vyráběla tato "investice" vrátila, musel by každý z nich odvést ročně na dani z příjmu průměrně 228 571 korun.
To už by bylo lepší, kdyby jim ty platy vyplatili ze státní kasy a ani je nenutili chodit do práce.
Pokud dále připočteme, že sanaci skládky vadných obrazovek zřízenou v rozporu se zákonem zaplatíme s největší pravděpodobností opět my všichni z daní, chtěl bych skutečně vidět, na základě čeho ministr Urban tvrdí, že se to vyplatilo "několikanásobně".
Postavit ke zdi a nechat pro změnu jednou vydělat vlašimskou muničku.
lada 6.2.2006 11:57

prosperita

Je velmi usmevne, ze podle naseho tisku mame vyssi HDP na hlavu nez Portugalci, ale trikrat nizsi platy. Uz nekoho napadlo, ze by Euro melo odpovidat maximalne 10 korunam? 
Šedovous 6.2.2006 12:05

Opatrně paní ! Re: prosperita

To chcete zruijnovat opory mladého českého kapitalismu jako je Kožený, Soudek, Stehlík, Mrázek, Pitr a další a další .....!?
To by vám Tatíček Prezident dal !
josef 6.2.2006 12:09

Re: prosperita

Lado, kdepak jste na to přišla, že máme třikrát menší platy než Portugalci?
Podle statistiky EU, která byla uskutečněna v roce 2002 byly naše platy asi na 95% portugalských průměrů. Problém asi samozřejmě bude v tom, že se u nás započítává svým způsobem umělá kupní síla koruny, která platí jen v ČR, nikoliv jinde ve světě.
 
Hrabekrzan 6.2.2006 11:41

Jistoty a prosperita!!!

Jsou tady určitě.Předpokládám že Sobotka s Paroubkem mají v záloze osvědčený recept na to jak se budeme mít lépe ať se nám to líbí nebo ne.Spolu s konzultanty z KSČm  použijí metodu z roku 1953 měnovou reformu,v třetím tisíciletí ovšem pod praporem EURO.Budeme mít všichni stejně(é).Taky v Mladé frontě DNES vyměnili šefredaktora!Paroubek mu hned vysvětlil jak si tyto noviny od teď představuje!Viz. MFD 6.února 2006 str.B2-3.Jen tak dál !!!
Saša 6.2.2006 11:08

Předpokládám,

že vláda ve snaze zakamuflovat svůj investičněpobídkový průšvih a současně zajistit odborářům tok příspěvků od středomoravských dělnic u pilipsovských pásů
zakáže používání a prodej plasmových obrazovek. To je takové oblíbené levičácké řešení.
 
MILAN007 6.2.2006 10:50

Šedovousi

Milý Šedouvousi,
zkoušel jste se zamyslet nad tím, proč máte tak malý plat? Cokdyž za to můžte jen Vy sám. Možná, než čekat až Váš rozmilý Paroubek vezme bohatým a Vám chudým z toho malinko odsype , by chtělo troch zapracovat na sobě. Že by Paroubek odsypal i na velkou LCD??
Šedovous 6.2.2006 13:55

Re: Šedovousi

Hochu drahá, pozor na takové rady .
Až se zamyslí ty 2/3 zaměstnanců co nedosáhnou ani na průměrný plat, to bude šrumec
Jinak dobrej pokus
Marek Staněk 6.2.2006 10:44

Modleme se, aby Rath vydržel do voleb

Bude to totiž právě on, kdo Paroubka při troše štěstí pošle ke dnu.
odborar 6.2.2006 10:12

Na článek mnoha témat mnoho komentářů....

1/ Pumpovat do závodu  v konkurzu další peníze, byť půjčkou, může jen ekonomický blb, nebo komunista, který je pumpoval do ztrátových podniků 50 let. 1,5 miliardy už nikdy neuvidíme, včetně půjčky 300milionů.
2/Pokud chceme zkvavnit radikálně trh s léčivy, bez kosmetických úprav, musí prodávat léky bez receptu každá pumpa PHM s nočním provozem, když se služby lékárníkům nezamlouvají, každý superparket či drogerie. Vakcíny by mohl mít i obvodní lékař přímo od výrobce. jen léky na recept lékárnám. Věřím, že by se lékárníkům hodilo, že by byl jejich počet regulován.Ani náhodou.Naopak větší konkurence, která zlevní léky nejen u výrobců a velkých disributorů, ale i lékaren. Rathovo omezení marže na zisku zavání dirigismem a komunismem a to je špatně. Cenu ať určí konkurence a trh.
http://www.odborar.webzdarma.cz/   3/ Voliči ČSSD už prosperitu přece mají, hospodářský růst založený na jedné automobilce a 1,12 bilionu vnější dluh, 698 miliard dluh vnitřní.. To je přece kauf ne?   4/Všechny náhrady poslanců přes zákon o cestovních náhradách. poaušály zrušit a vykazovat jizdné či auto cestovním příkazem s možnou kontrolou a ev. trestním postihem při lhaní, jako každý občan. Nevidím důvod, proč by poslanci měli mít výjimku. Jídlo v poslanecké sněmovně za tržní ceny včetně pití, zastavit donášku jídla do restaurace. Asistenti polsanců na běžná zaměstnanecký úvazek, nikoli na zakázaný Švarc
Alda 6.2.2006 10:56

Re: Na článek mnoha témat mnoho komentářů....

K bodu 2. Už asi po tisící první. Je tu určitá oaleta léků, které už dnes jdou mimo lékárny legálně a oficiálně. Problém je právě v té marži. Za daných podmínek to totiž skoro nikdo nechce dělat. Noční služby jsou brutálně prodělečné, neexistují poplatky za pohotovost jako dřív apod. Kraje jaksi s pohotovostí nehodlají pomoci, i když je to v jejich kompetenci. Pohotovost je především pro recepty, když u nás ještě fungovala, tak bylo volnoprodeje minimum.
Marže na léky je u nás fakticky nejnižší v EU. Takže logicky už není moc kam ustupovat. Plošné snížení bude mít za následek především zhoršení dostupnosti na venkově.
Lékaři nakupovali vakcíny v určitém množství, odebrali třeba jednou ročně. Jste přesvědčen, že když jim budou zbývat tak se nebudou snažit přesvědčit pacienta, aby si danou vakcínu nechal aplikovat (chřipka apod.) i když ten by jí normálně nechtěl? Je vpořádku, aby byl lékař zainteresován na konkrétním přípravku? Víte něco o kontrolách SÚKL?
Historicky byla povolání lékaře a lékárníka oddělena. Jsou státy, kde lékař nesmí vlastnit ani mít podíl na lékárně.
Konrád 6.2.2006 9:04

Jestli se neplatu, hihihi,

tak chtěj odebrat senátorům MHD zdarma - a současně zrušit dopravu zdarma pro důchodce nad 70.
Šedovous 6.2.2006 8:03

Lékárníci tvrdí, že svou protestní akcí bojují za pacienty.

Jasně a kapitalisti makaj 25 hodin denně, aby mohli zaměstnat co nejvíc dělníků.
Vtipálek.
No a co se CRT týče zmohl jsem se před 10 na CRT o uhlopříčce 37 cm, před 3 lety na uhlopříčku 55 cm a až si půjdu koupit uhlopříčku 75 cm tak to bude taky CRT.
LCD a plazmy TAK RYCHLE zase dolů nepůjdou a můj plat nahoru taky ne.
Žvanivý srandisto.
Stredocech 6.2.2006 8:53

Re: Lékárníci tvrdí, že svou protestní akcí bojují za pacienty.

Spíše by nás mohlo zajímat, proč Philips zavírá zrovna závod v Česku. Je totiž dost samozřejmé, že firma raději zavře některé závody, než aby nechala všechny pracovat např. na 60% kapacity. Tak to fungovalo jen v bankovním socialismu.
Šedovous 6.2.2006 9:27

Středočechu, protože jsi jeden z mála se kterým se dá rozumně diskutovat,

no já si myslím že CRT tak rychle do kopru nepůjdou, tady se sváří dva trendy, pokles cen LCD a plazmy a růst kupní síly spotřebitelů. To se bude vyrovnávat tak asi jednu periodu obměny TV v domácnostech (to nemluvím ještě o komlikaci přechodu na digitál).
Já sám předpokládám, pkud bych si místo 55 cm uhlopříčky pořizoval 72 cm, tak to ještě bude CRT.
Zlevněj pod odbytovým tlakem holt tak velký dividendy nebudou .
A ať lidi raději něco dělaj než sedět na podpoře. Ještě by kuli pikle a volili komunisty .
fojt123 6.2.2006 14:17

Re: Středočechu, protože jsi jeden z mála se kterým se dá rozumně diskutovat,

Bohužel CRT rychle do kopru půjdou. Ceny totiž klesly a s nimi i zisk, takže to brzo nebude nikdo chtít prodávat. K mému velkému překvapení jsem při nedávném pobytu ve Španělsku nenašel v obchodech jediný CRT televizor a hádáím, že totéž bude stejné i v ostatních státech Evropy. Vsadím se, že před vánoci budou televizory s CRT nabízeny jen vyjímečně :-(.
občan 6.2.2006 9:19

Re: Lékárníci tvrdí, že svou protestní akcí bojují za pacienty.

to víš šedovousi za kapitalismu se musí pracovat a podle odvedené práce je odměna.Ale voličům ČSSD asi práce moc nevoní a tak perou na valše a mají 37 cm televizi.
vidlák 6.2.2006 9:50

Re: Lékárníci tvrdí, že svou protestní akcí bojují za pacienty.

jo,Šedovousi,vy jste ten pravej makáč,fakt jo...Speciálně vás bych chtěl vidět v soukromé firmě,s vaší frekvencí tady na Psovi...Bez úcty....
Šedovous 6.2.2006 14:00

Re: Re: Lékárníci tvrdí, že svou protestní akcí bojují za pacienty.

Děkuji za školení, až budež pracovat 10 hodin a placenej za 6 pak mi to školení zopakuj.
občan 6.2.2006 14:48

Re: Re: Re: Lékárníci tvrdí, že svou protestní akcí bojují za pacienty.

jo,každý strůjcem svého štěstí
divizna 6.2.2006 23:03

Re: Re: Re: Lékárníci tvrdí, že svou protestní akcí bojují za pacienty.

Jestli jsi dobrej, tak s tím sekni a jdi jinam, jestli jsi lempl, tak buď rád, že tě někdo zaměstnal.
Kikina 7.2.2006 2:03

Re: Lékárníci tvrdí, že svou protestní akcí bojují za pacienty.

Velký náčelník lékárníku pan Chudoba bojuje proti vládě ... že je ničí  a okrádá.   Současně ale žádá tu samou vládu o regulaci počtu lékáren. Prostě nechce pustit další majitele nových lékáren na trh. A Ti noví jsou zřejmě lidumilové; proč by se cpali někam,kde je jenom prodělek Pane Chudobo, i lhát se musí umět a nebo si vezměte nějaký prášek proti skleroze. Doporučuji řádně přečíst příbalový leták a případně se poradit s chytřejším  lékárníkem! 
Přeji Vám hodně zdraví; budete jej opravdu potřebovat ! 
Hrabekrzan 6.2.2006 7:46

Opavdu zábavné,

moc rád bych viděl ty poslance kteří jeli v době svého funkčního období tramvají nebo jiným dopravním prostředkem hromadné dopravy!!Kdyby byl u sněmovny heliport, určitě by nejen Zaorálek létal vrtulníkem naší chrabré armády.Myslím že DP jejich jízdné na mizinu nepřivede. Samozřejmě je tento veledůležitý zákon dílem  pana Kalouska .