25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

POLITIKA: Život s covidem, rok první

Máme za sebou rok s covidem. Byl to náročný, ale doufám, že do budoucna snad i poučný rok (k tomu se ještě vrátím). J

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Z. Lapil 9.3.2021 22:34

Máte pravdu, vypadá to, že jsem tu trojčlenku zvoral já. Omlouvám se vespolek a vám děkuji za opravu.

T. Zlesa 9.3.2021 20:27

"Takže ano - u nás umře 4x víc pozitivně testovaných, než v Německu."

No, je to právě naopak. V Německu umřelo 2,9% z pozitivních, u nás 1,66%.

P. Kavan 9.3.2021 19:19

Nechci "každý, kdo není psychopat". Chci konkrétní jména.

Jak velkou část zodpovědnosti kladete na vládu, a jak velkou na občany, kteří odmítají vládní nařízení dodržovat? Příklad: vláda nařídí pít vodu. Lidé to odmítají dodržovat a nepijí. Jakmile začnou umírat na dehydtrataci, prudce nám stoupne úmrtnost. Lidé potom budou volat: "neschopná vláda nedokáže zajistit našim lidem zdraví!" Ale jak velkou roli v tom hrála vláda, a jak velkou svobodná rozhodnutí lidí?

P. Kavan 9.3.2021 19:13

Jestli si nedovedete představit horší scénář než je současný, tak teda nemáte moc velkou fantazii. Ale prosil bych konkrétní protipandemický plán, ať je co porovnávat. V opačném případě je to jak od Fialy. "Já bych to dělal líp", ale nic konkrétního radši nenavrhnu.

P. Kavan 9.3.2021 19:10

Jako čistě pro pořádek, já Babiše nevolil, a volit ho nebudu, protože se mi nelíbily jeho kroky v oblasti ekonomiky. Ale odstranit Babiše uprostřed pandemie, aby se K TOMU VŠEMU muselo navíc řešit ještě to, že není jasné kdo vládne ... tak nějak nevidím jak by to mohlo situaci zlepšit. A kdyby se k moci dostal některý z opozičních politiků, kteří od září tepají Babiše za útlak lidí pomocí roušek, tak to už fakt nevím.

Jinak politika ano, se životem a smrtí opravdu souvisí. Koneckonců zvládání pandemie je taky politika. Možná jsem se vyjádřil špatně, vadí mi zbytečný politický boj. Politický boj je pozitivní, pokud jde o souboj konceptů, kdy se staví jeden plán proti druhému. To bych bral. Bohužel si nevzpomínám kdy nějaký alternativní protipandemický koncept navrhla opozice. A co se obyčejných lidí týče, málokdo vám dá přesný plán jak by on v pozici premiéra postupoval, a pokud ho dá, tak je zoufale naivní. Pohybuje se to od "všechno bych nechal běžet, covid je mýtus" (což by vedlo k přeplněným nemocnicím už před vánoci), po "všechno bych na měsíc zavřel a lidi by nesměli vystrčit ani nos" (což by způsobilo značné humanitární škody, a jemu osobně to zlikvidovalo veškerou následující kariéru).

V. Navrátil 9.3.2021 18:56

Jednoduché a výstižné.

Z. Lapil 9.3.2021 18:06

Ač inženýr, musím přiznat, že trojčlenku neumím dodnes; vždycky znova ji vymýšlím.

Z. Lapil 9.3.2021 18:01

Ne. Ale když je tam napíšou, můžu si je ověřit u statistiků: https://www.czso.cz/csu/czso/obypz_cr. A když je pětiletý průměr každého týdne asi 1950 - 2500 lidí, pak je skutečnost, že od 40. týdne loňského roku neklesla pod 3000 (rekord 4233), poněkud znepokojující. Nebudu se hádat, že ti navíc nutně umřeli na covid, ale že umřeli jaksi navíc, to neokecáte nezávisle na velikosti vaše... ééé... vašich očí :-).

Když těch 20 000 rozpočítáte na 52 týdnů, jsou to skoro 400.

Vir-pozitivní je ten, kdo byl otestován s výsledkem pozitivní. Podobně jako bývalo v autobusech, že "Vozidlo je obsazeno, prohlásí-li je řidič za obsazené.

Chodníku se bát nemusíte, máte-li dobré nohy a pijete-li nanejvýš přiměřené množství alkoholu.

Osobně mám za to, že člověk trénuje imunitu, kudy chodí. Takže viru se v provozním stavu netřeba bát (stejně jako se nebojím vody, ale viditelné louži se vyhnu), ale jsem zvědav na ten fofr, až do ulic vyrazí bez roušek ti, kteří rok vylejzali na světlo boží jedině ve skafandru. Bez ironie - obávám se, že to bude vlna, jakou jsme ještě nezažili.

J. Červená 9.3.2021 16:08

Každý,kdo není psychopat,sebestředný,amorální lhář,bez kapky sebereflexe a svědomí. Myslíte,že v naší zemi se takoví nenajdou? Lepší je vyšší stupeň dobrého.Máte tedy pocit,že vláda dělá dobré kroky? Proto jsme nejhorší skoro na celé planetě,proto se nás ostatní země bojí? Jaké ještě kroky by musela tahle vláda udělat,abyste uznal,že má skončit?

J. Kašpárek 9.3.2021 15:22

na Váš dotaz : ano, Piráti by to dělali určitě lépe. Oni by to dělali všichni lépe, protože hůře už to fakt dělat nelze. Bohužel ty nejhorší následky teprve přijdou....

J. Kašpárek 9.3.2021 15:18

jak se můžete denně přesvědčovat celý rok, politika ( t a populistická) se životem a smrtí velice úzce souvisí. Vůbec přece nepíšu o nedodržování opatření, to dělaj jiní pi........ Na závěr: ano, kdyby byl Babiš odstraněn z vlády určitě by lépe bylo, o tom není pochyb...

L. Písařík 9.3.2021 15:17

Máte možnost jít jinam, ale nejdříve se rozhlédněte, jak to dělají tam a zjistěte, jestli vás přijmou. Jste opravdu přesvědčen, že Piráti by to dělali lépe? zatím jsem od nich slyšel jen kritiku, stejně jako od vás. Ale každý má právo na svůj názor, jedině ti, kteří chtějí do vlády by měli vědět a říci, co budou dělat lépe.

L. Písařík 9.3.2021 15:10

Moje zkušenosti: Onemocněl jsem v polovině září, po konzultaci s doktory: Zalehni doma, na horečku 38,1 Paralen, denně 2x C, 2 x D, a hlavně nelez do nemocnice, oni tam nic víc nemají, jedině, až nebudeš moci dýchat. Přežil jsem mírným, ale táhlým průběhem, něco jako popsal Koranteg. Dodnes posunutá chuť - jídla nechutnají jak mají, čich otupělý, dlouho jsem musel do schodů po jednom patře, pak oddych cca 3 min. a další.

A počítat trojčlenkou? Raději jsem se naučil rovnice, protože mi v mládí dělalo problém rozlišit úměrnosti. Trojčlenku považuji za relikt z první republiky. Zato počítat s výhodou, to bylo jiný kafé a taky násobit a dělit přibližně, málokdy v životě jde o přesnost, pokud nejde o peníze, ve statice jsme počítali na logáru a to pracuje s 2% chybou. A stačilo to.

Tak buďte zdráv.

P. Kavan 9.3.2021 14:48

Vadí mi lidé, kteří dělají politiku na úkor záchrany životů. Nikdy jsem nečekal, že to potkám mezi "obyčejnými lidmi", ale je to tak. Kdekdo dneska uvažuje stylem "nemám rád Babiše, takže seberozumnější opatření nebudu dodržovat, protože je nařídil on". Jako by bylo důležitější ničit Babiše než bránit šíření nebezpečné nemoci. Co takhle třeba si teď poradit s nemocí, a Babiše odstranit až během voleb?

P. Kavan 9.3.2021 14:42

Aha, už mi to došlo. Prostě jste objevila argument "ad koblihum", a tak ho používáte na každého. Tak já nevím, jednou je to možná vtipné, ale pořád a na každého? Co takhle nějaké faktické argumenty?

J. Kouřil 9.3.2021 14:40

Současný průběh onemocnění covidem je následujíci: Člověk pocítí, že není v pořádku a za pár dní zavolá svému všeobecnému lékaři, co má dělat. Ten mu doporučí, abyse nechal otestovat. Tak se dotyčný objedná na test a za 2 dny ho otestují a další den se dozví telefonicky výsledky. Je mu opět doporučeno spojit se s ošetřujícím lékařem. Ten mu doporučí léčebný postup pro chřipkové onemocnění a pokud by se jeho stav zhoršil, má ozvat se znovu. Když se pacient ozve znovu, uplynulo už týden nebo více od prvních projevů nemoci. U pacienta se špatnou imunitou nebo predispozicemi to už může být pozdě na záchranu. Čili největší problém v ČR je organizace zdravotní péče. Kdyby pacient poprvé kontaktující lékaře dostal preventivní lék, měl by násobně větší šanci bez vážných následků přežít, než v případě, že ho začnou léčit až s bohatě rozvinutou nemocí.

A toto vše je způsobeno šílenou vládní doktrínou, že musíme počkat na vakcínu. Koordinovaným nalezením a rychlým zavedením optimální léčby se nikdo nezabývá. Pokud ano, tak o tom média záměrně mlčí.[>-]

P. Kavan 9.3.2021 14:40

To je hezké, ale pořád mi nedáváte příklad někoho, kdo by dělal lepší kroky než Babiš.

P. Kavan 9.3.2021 14:39

Nerozumím. Kde byl ten příklad? Já bych se rád poučil.

V. Němec 9.3.2021 14:22

Zajímavá byla včerejší zpráva v našem rozhlase:

"V Moskvě po 5 měsících zrušili izolaci seniorů (65+ a chronicky nemocných)." Detaily izolace neznám (určitě je nenechali poumírat hlady), ale například jim po ní odblokovali slevové karty na MHD, aby předtím nerejdili po marketech jako u nás. Přitom obchody, sport, kultura do 50% kapacit, hospody v noci zavřené úplně. Výroba, služby, vše fičí.

Například to opatření v MHD bylo podle mě geniálně jednoduché. Ale u nás by to šlo asi až k Rychetskému jako porušení lidských práv (na slevy).

Izolovat ohrožené, ostatní nechat při zvýšené hygieně žít. A nezruinovat stát.

To bylo nad naše síly.

Š. Hašek 9.3.2021 14:16

Vy hledáte fakta v Lidovkách? Vy sledujete rekordy a průměry od televizních manekýn?

Za rok zemřelo 20 000 občanů ČR, jsou to 2/1000. Jejich smrt je uváděna v takových souvislostech, že by to neuhádala ani drzá maturantka s velkýma kozama (pardon).Tedy v době mojí maturity.

Politici to uhádají a polovina občanstva je zdraví jak Hitlera a děkuje, že jim po roce řekli, že rouška je půčovina.

Vir-pozitivní je kdo ????? Mám se bát chodníku, po kterém někdo prošel???

J. Kulheim 9.3.2021 14:10

R^

Š. Hašek 9.3.2021 14:09

Vidím to podobně ......

Š. Hašek 9.3.2021 14:08

Myslíte, že veřejnost z Hané má na televizní rozkaz přijmout opatření krajského velitele od Čínské zdi? Taky Vám může manželka dát k véče živou ještěrku, tam bude hodně protivirových enzymů.

Nespletl jste si "opatření asijská" s Výměnou manželek???

Jsem spokojen s tím, že Vystrčila napadlo, že tedy bude tím Tchajwancem jenom on. Ani manželce si netrouf .........

J. Červená 9.3.2021 13:41

Tak v tom případě jste hluchý a slepý,nebo nesledujete chování,vyjadřování a skutky sociopata v čele vlády. Ale chápu,že koblihám to nedojde. Stejně jako to nedošlo voličům Hitlera.Devastace naší země vám nestačí,zřejmě si počkáte na ještě hlubší bahno.Ten sociopat dělá vše pro to,aby byl příště lidmi jako jste vy,zvolen.V tom máte pravdu.A tomu podřídil všechno,rozvrat naší země,ekonomické krachy,životy lidí jsou mu šumák,hlavně aby byl zvolen.Proto jsme teď v čele peletonu do záhuby.

D. Černá 9.3.2021 13:12

No comment. Koblihu pls?

Z. Lapil 9.3.2021 13:09

Moc. Ať si o covidu myslíte cokoliv, mrtvých je loni a letos velmi nadprůměrně mnoho a časově souvisí s registrovaným počtem covid-pozitivních. Viz články vpravo: https://www.lidovky.cz/domov/pocty-umrti-rapidne-vzrostly-v-lednu-zemrelo-o-polovinu-vice-lidi-nez-je-petilety-prumer.A210309_102654_ln_domov_lkra

Z. Lapil 9.3.2021 13:02

Viz http://jdem.cz/aaqr0

Německo má 80mil obyvatel a něco přes 70tis mrtvých na covid. U nás je to 10mil a přes 22 tisíc. Německo je tedy proti nám "v polovičním průšvihu".

Naopak V Německu bylo 2,5 mil. pozitivních, což by odpovídalo našim asi 300 000, neboli jsme 2x "zdravější".

Takže ano - u nás umře 4x víc pozitivně testovaných, než v Německu.

Moje hypotéza: v Německu jsou přísnější v tom smyslu, že otestují a následně jako pozitivní zaregistrují "každou rýmičku". U nás je spíš přístup "Máte covida v rodině a je vám mizerně? Zalezte do postele a pijte čaj s citrónem". Což zároveň vysvětluje, proč je u nás tolik mrtvých: spousta lidí covid vyleží bez registrace.

Na to, proč má autor v článku čísla opačná, hypotézu nemám. Rozdíl mezi polovinou a dvojnásobkem smrdí špatně použitou trojčlenkou.

Š. Hašek 9.3.2021 12:54

Život s virovými politiky, rok první:

1. 2/1000 obyvatel ČR zemřelo v určitých souvislostech. Za rok.

2. Dnes cca 9000 pacientů v nemocnicích ČR, v určitých souvislostech. Z 10 500 000 plátců zdravotní daně.

3. Je jisté, že 1 000 000 000 000.- Kč odplave z některých peněženek a doplave do jiných. Kdo koupil dřevo na rakve, prodělal.

4. Je jisté, že měřitelně poklesnou znalosti, společenské vazby (a jiné) u té mladší generace.

5. Bylo ověřeno, že k ovládání společnosti stačí televize. A bububu, jak u dětí kolem dvou let věku.

6. Bylo ověřeno, že je zajímavější ukazovat herce s teplotou, než osudy 500 zemřelých starších občanů ČR. 75 % z nich bylo odloženo někam, zavřeno a stejně nezachráněno.

7. Bylo ověřeno, že kousky papíru s natištěným číslem je možno fasovat jak jarní vzduch.

8. Mám pokračovat?

Naštěstí, stále je možno potkat v aleji i občany, kteří se nebojí vyjít na čerstvý luft. A rozlišují cementárnu od březnového vzdoušku. Zkráceno.

P. Kavan 9.3.2021 12:46

Ano, nevidím nikoho, kdo by v současné situaci dělal věci lépe než Babiš. Jestli ho vidíte, dávejte prosím návrhy.

L. Písařík 9.3.2021 11:47

Patriku, kde jste vzal ta čísla, pokud vím, Němců je 11 x více a my na 100 tis. obyvatel máme 8 x vyšší úmrtnost než Německo.