Pátek 11. října 2024, svátek má Andrej
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Diskuze

POLITIKA: Vládnou nám dotační feťáci?

Mnohá témata mohou občané v referendech rozhodnout sami. Problémem je, aby všichni hlasující dobře pochopili všechny souvislosti, a proto je lepší, aby o věcech rozhodovali volení zástupci.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
ZF

Z. Frys

19. 10. 2015 21:02
Dotace a jiné regulace

jsou vlastní socialistům všech barev, od fašounů po komouše. Stát jako největší zločinná organizace vyvlastňuje soukromý majetek (tzv. daně), aby tyto loupeží získané prostředky přerozdělil ve prospěch těch, kteří si to umí "zařídit". Takové přerozdělovací procesy přirozeně doprovazí jako nezbytný průvodní jev korupce, která je úměrná velikosti přerozdělování. Napojení politiků nejrůznějších stran a hnutí na přerozdělovací procesy je potom zcela přirozený proces. Zabránit se tomu dá jedině postupnou minimalizací státu.

Jak píše níže pan Langer: Stát nemusí nic jiného, než garantovat nedotknutelnost soukromého vlastnictví a (možná) vnější obranu, na nic jiného není potřeba... Tento minarchistiský postoj je v principu samozřejmě správný, nicméně, vzato do důsledků, je to mezistupeň k plně anarchokapitalistické (ultraliberální) společnosti...

0 0
možnosti
PS

19. 10. 2015 21:08
Re: Dotace a jiné regulace

Ultraliberální společnost je asi takové scifi jako společnost komunistická.

Dotace není žádný přerozdělovací proces. Je to v podstatě sleva na dani po splnění nějakých podmínek. Dotace v jiné podobě jsou i v USA.

0 0
možnosti
JK

19. 10. 2015 15:41
Všechna místa se "schvalovacím razítkem",

jak k dotacím, tak ke státním zakázkám, a nejspíš už ke všem zakázkám -

Korupce je i mezi firmami, tvrdí podnikatelé. Většina se s ní setkala - http://ekonomika.idnes.cz/podnikatele-se-setkavaji-s-korupci-i-mezi-firmami-f72-/ekonomika.aspx?

c=A151018_162203_ekonomika_map1

Ale právě ta dotační politika, i systém přidělování státních zakázek, to jsou zásadní místa korupce.

0 0
možnosti
PS

19. 10. 2015 21:11
Re: Všechna místa se "schvalovacím razítkem",

Nojo, dědictví tatíčka Klause. Politický systém založený na tom, že kdo se chce dostat do parlamentu a mít moc, musí krást, protože jinak neufinancuje reklamu na volby a tudíž se do parlamentu nedostane a bude veselou mimoparlamentní stranou s nulovým vlivem.

To je zásadní příčina korupce.

0 0
možnosti
MM

19. 10. 2015 14:10
Kalousek to pojmenuje stručně a výstižně

„Investice skutečně nejsou prioritou vlády. A co tedy tou skutečnou prioritou je? Především zvyšující se počet státních úředníků a jejich platy a poté položka, která se nazývá neinvestiční výdaje podnikatelským subjektům. V odborné veřejnosti se této položce běžně říká ‚Babiš sobě‘,“ uvedl také bývalý ministr financí.

0 0
možnosti
JK

19. 10. 2015 14:23
Re: Kalousek to pojmenuje stručně a výstižně

Kalousek je největší zloděj a podvodník, proto tak nenávidí Babiše.

0 0
možnosti
KJ

19. 10. 2015 12:11
Dotace jsou zločinným úplatkářským nástrojem zločinců, až

pak se stávají pro některé drogou, když jsou k dispozici. Je nutné se zabývat důvodem, proč  řádění jejich schvalovačů je tak mohutné.... Dzp.

0 0
možnosti
VK

19. 10. 2015 13:50
Re: Dotace jsou zločinným úplatkářským nástrojem zločinců, až

Největší dotační feťák nám dělá ministra financí.Co by si asi ten chudák počal pokud by nedostal na dotacích ani vorla?

0 0
možnosti
VJ

V. Javora

19. 10. 2015 11:09
Nelze odstřihnout dotace a zůstat v EU.

Strategie dobrá, taktika špatná. Není možné odstřihnout republiku od EU dotací, aniž bychom EU opustili. Dotace jsou jediná možnost jak ovládat dotované státy a jejich občany vytvářením tlaku systémem cukru a biče a zároveň je to jediná možnost jak získat peníze do řídicího systému. Kdo má peníze, může ovládat jiné jejich přerozdělováním a tak to EU také činí. Bez systému dotací přestane EU v nynější podobě automaticky existovat a proti tomu se bude bránit všemi prostředky, které jí zbývají. A ty jsou pořád ještě dostatečně silné.

0 0
možnosti
JK

19. 10. 2015 15:46
Přesně !

Proto je děsně důležité REFERENDUM o vystoupení či setrvání. Doufám, že už většina lidí pochopila, že EU = RVHP II. a stejně špatně dopadne..

0 0
možnosti

19. 10. 2015 10:38
Dotace

jsou všeobecně počin, který křiví normální vztahy a své jisté opodstatnění mají pouze tam, kde nefunguje normální lidská činnost - tedy trh (např. příspěvky na extremně finančně náročnou léčbu, nebo na činnost siročinců apod. a to ještě kolikrát s otazníkem). V dnešním podání EU je to však nejpropracovanější systém masivního korumpování nejen jednotlivců, spolků, či firem, ale celých států. A to systém, který má tendenci na sebe nabalovat další subjekty a šířit se samovolně dál prorůstáním na nižší a nižší patra společnosti. Přináší s sebou kromě devastace normálních vazeb ve společnosti a totálního pokřivení trhu i enormní přerozdělování, plýtvání, vynakládání peněz na nepotřebné věci, megalomanské projekty, "pomníčky" různých papalášů, rostoucí byrokracii, množící se případy selhání a korumpování jednotlivců a kdoví co ještě. Provází je i ztráta ověřených a funkčních vazeb a hodnot. Výsledkem je naprostá konkurence neschopnost a úpadek společnosti. A u nás se to stalo náboženstvím. Není slavný starosta (hejtman, primátor, ministr, premiér) který se snaží o úspornou správu obce a o její normální efektivní funkci, aniž by se přitom stal ředitelem života občanů, ale ten, kdo dokáže lépe "čerpat", kdo si počká a naočkuje nějaký (jedno jaký) porojekt na příští vhodný dotační titul. A tak kromě minima projektů potřebných a dále životaschopných, máme přehršel předražených, či složitých projektů, mnohdy  s velmi pochybnou prospěšností a ekonomickou únosností - prostě na ně byly uvolněny dotace a tak jsme po nich sáhli. Příkladů máme všichni v dosahu dost.

0 0
možnosti
KF

19. 10. 2015 12:22
Re: Jo,

není co dodat.

Celý projekt spojené Evropy se dostal, díky socanům (i dotace jsou jejich "produktem"), na slepou kolej a konec je nevyhnutelný. Škoda, protože sjednocený kontinent je jedinou správnou volbou. Tak příště :-).

0 0
možnosti
JS

19. 10. 2015 10:16
100%-ní

souhlas s článkem - cítím to stejně. ČR by na tom byla mnohem líp, kdyby bruselské dotace odmítla a do bruselu nic neposílala kromě svého dílu peněz na ostrahu  vnějších hranic schengenu.

0 0
možnosti

19. 10. 2015 10:40
Re: 100%-ní

kdyby tedy nějaká ta ostraha fungovala...

0 0
možnosti
JK

19. 10. 2015 10:15
To je pořád stejné

To je pořád stejné, pravicové, choré uvažování, že hlavní osou hospodářské politiky je rozpočet a jeho deficit, nebo přebytek a dotace. Hospodářská politika není o schodku a dotacích. To je fetiš, který je zaměřený na dlouhodobý sen ODS, TOP 09 a Svobodných,úplně zničit veřejný sektor a zprivatizovat všechno, co se ještě zprivatizovat nestihlo včetně penzí a všeho dalšího. Hlavní problém je, z čeho bude Česká republika žít v dalších letech, jakým způsobem se začlení do mezinárodní dělby práce a jestli – současné počasí nám to připomíná dost jasně – má dostatečně pod kontrolou strategické zdroje. To znamená minimálně vodu a půdu, ještě bych přidala lesy. To jsou základní otázky, ne jestli budeme mít deficit sedmdesát, nebo osmdesát miliard, to je v zásadě úplně jedno. Hlavní roli hraje to, z čeho ekonomika žije, jestli je stát schopen slušným způsobem fungovat pro všechny své občany, a nejen pro elity, ale ne fetišizovat jedno číslo. Je potřeba se na to dívat mnohem komplexněji a problém je ve vlastnické struktuře české ekonomiky. My nemáme pod kontrolou to, co nás živí, to je strašný problém. Musíme mít pod kontrolou strategické věci, jednoznačně se ukazuje, že to je půda a voda. To rozhodně musí být pod kontrolou státu. A jestli ne, tak na to pěkně doplatíme a ne na nějaké dotace.

0 0
možnosti
JS

19. 10. 2015 10:19
Re: To je pořád stejné

Ano, je to pořád stejné - pokud bude mít republika deficit sedmdesát či osmdesát miliard, pak za pár let nedokáže "slušným způsobem fungovat  pro všechny své občany" - ostatně pro "všechny své občany" nefunguje slušným způsobem ani teď - některým zadarmo dává a jiné v jejich prospěch naopak okrádá.

0 0
možnosti
BR

19. 10. 2015 10:13
Vida,

docela pěkný příměr. Přiznám se ovšem, že vzhledem ke svému věku jsem poněkud pesimistický k možnosti úspěšného detoxu, organismus státu je příliš oslabený dalšími nemocemi. Připouštím ovšem, že skupina mladších idealistických osob by se o to měla pokoušet, byť úspěch je ... no, velmi nepravděpodobný. Před pětadvaceti lety bych do toho šel, teď jen doufám, že dalších pětadvacet let nedojde k exitu, přece jen bych raději dožil v klidu.

0 0
možnosti
JM

19. 10. 2015 9:54
Dotace

Jak by bylo lépe, když by dotace nebyly? Nebylo by co rozkrádat!!! Jen státní rozpočet a to už si ohlídáme, že?

Nedělám si iluze, že ano,, ale je to menší zlo.

Nějak se musí začít!

0 0
možnosti

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz