25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

POLITIKA: Velká výzva hnutí Duha?

Takový to byl krásný den. Slunce svítí, přispal jsem si, dobře naladěn se vydal do práce... A pak narazil na propagační plakát Melounů (navrch zelení, uvnitř rudí), kde se "Nečas roku 2030" omlouvá, že "nesnížil závislost na ropě".

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Uhlich 16.2.2012 10:18

Re: Doušku,

A jak pak to prosím ta lokomotiva dělá??? Já tedy nevím, ale na rekuperaci moc nevěřím.... kdysi na škole jsem se zabýval energetickou bilancí nějaké mechanické soustavy (třeba právě nějakého vozidla ) a využití energie právě na rekuperaci a dospěl jsem k velmi problematickým výsledkům.. např, rekuperace u elektromobilu, je v podstatě zanedbatelná...jako není to žádná věda..dá se na to jít i normální středoškolskou fyzikou a matematikou. Začněte třeba u modelového stavu kdy elektromobil sjiždí z kopce (nakloněná rovina) a pohybuje se rovnoměrně ...a jen tak si spočítejte, kolik energie můžete využít, aby se ten elektomobil nezastavil..... dojdete k velmi zajímavým údajům...že to množství energie je v podstatě zanedbatelné. Chápu, že rozjetý vlak je už jiné kafe..., ale v poměru k způsobu využití (např. v tom topení) je to v podstatě taky docela ne moc efektivní.....ale chápu, že je to obecně považováno za výborný nápad... :-)

M. Prokop 16.2.2012 10:24

Re: Doušku,

U elektrické to jakž takž funguje.

E. Heusinger 16.2.2012 12:00

Re: Doušku,

U moderní elektrické jako např 380 ČD nebo Taurus od Zýmence to funguje geniálně. Rekuperovaná energie nabíjí stejnosměrný meziobvod ze kterého jsou napájeny měniče topení a pomocných pohonů. Ergo kladívko neodebírá proud z troleje.

B. Uhlich 17.2.2012 23:39

Re: Doušku,

V podstatě s Vámi souhlasím...ono by to taky jinak dělat nešlo...ale co takhle nějaká bilance....kolikpak kWs nebo MWs tím dostáváme?  Nezlobte se na mě, ale náklady na rekuperační obvody (technologii) zpravidla naprosto přesahují získaný efekt....  ale to nemá nic společného s tím , že tzv. rekuperace funguje....

E. Heusinger 16.2.2012 10:04

Souvislosti

nechápete Vy. Až  zlikvidujeme ekologii nastane ráj na zemi? Jak dlouho?

Rabujme, konzumujme, po nás potopa!

R. Langer 16.2.2012 10:09

Re: Souvislosti

Ne, ráj na zemi nastane, až zlikvidujeme ekologisty a ostatní levičácké totalitní zrůdy... :-P

E. Heusinger 16.2.2012 10:11

Re: Souvislosti

Jasně a pěkně po bolševicku.  S nikým se nemazat!

R. Langer 16.2.2012 10:13

Re: Souvislosti

Ano, na bolševiky po bolševicku, ničemu jinému ty zrůdy totiž nerozumí. U vás je to například zcela evidentní.

M. Prokop 16.2.2012 10:23

Re: Ach ti Zelení,

Jako každému socánkovi.

Znají jen tu souvislost "jejich peníze mně".

J. Schwarz 16.2.2012 11:07

Re: Ach ti Zelení,

A vy zase močíte do umyvadla!!! A vysáváte v bytě, čímž utlačujete roztoče!

J. Stejskal 16.2.2012 3:13

V roce 2050

se již s existencí Melounů nepočítá. A asi to trefí mnohem dřív.

J. Sinnreich 16.2.2012 1:53

Chytra energie

Tvurci techto projektu jsou v naproste vetsine technicky nevzdelani lide. Fyzikalni zakony oni proste neznaji. (to nemluvim o zakonech ekonomickych). Proto je kazda diskuze s nimi nejenom marna, ale i zbytecna.

T. Kočí 16.2.2012 9:21

Re: Chytra energie

Ano,neznalost fyzikálních zákonů,toť první stupeň graduace melounisty.Když jsem pracoval v Sigmě k.p.,jeden pracovník vymyslel zázračný ,všeřešící zdroj energie-vodorovné páčení,nebo tak nějak.V principu páka.Snad většina lidí chápe,že páka energii nevyrobí,jen mění sílu na dráhu a naopak.Nicméně tento recesista (nebo magor) vedl soudní spor s generálním ředitelem Sigmy.V té době zlepšovatelské hnutí vyhlášené Husákem vrcholilo(v té době vše vyvrcholovalo)  a různé soutěže hodnotily počet zlepšováků ,bez ohledu na nesmyslnost týchž.Prostě odstřelit toho vola bylo obtížné a kdokoliv ho nazval pravým jménem byl napadán.A vidíte ,blbost žije dál,dnes je to celá strana.Jen se divím,že Stroupežnický nekandiduje na  prézu. 

V. Kolman 16.2.2012 10:00

Re: Chytra energie - Maně si na to vzpomínám :-))

Neklame-li mě paměť, pak se pane Kočí onen "odborník" přes "množení energie páčením" (doslovná citace) jmenoval Viktor(?) ORVISKÝ.

       Jeho "teorie" a "argumetny" - to byla opravdu "síla".

B. Uhlich 16.2.2012 1:06

Autora sice chápu, že je znepokojen, ale stále je..

potřeba míti na zřeteli jeden fakt a sice, že to celé je jen aktivistický blábol. Já bych ty "duháky" až zas tak nehaněl, oni prostě nic jiného vyplodit nemohou a myslím, že každý , alespoń trochu přemýšlivý čkověk ví, že to je úchylná fikce....a jediné, co mě drží při duševní rovnováze při čtení takových "postulátů" je vědomí toho, že sami autoři ani moc nechápou - co že to vlastně plánují... při naprosté technické impotenci všech těhle aktivistů, je potřeba se na ně dívat , jak na vyšinuté lidi, co prostě mohou sdělovat svá šílená poselství ... je to jejich právo a naše právo zas na druhou stranu je za každou cenu zabránit tomu, aby se něco takového ujalo "ve velkém"...tedy v podstatě zas tak o moc nejde. Já samozřejmě také nejsem zas až tak klidný, jak se teď snažím se stavět, protože ty jejich nápady jsou fakt "úžasné", ale nějak stále počítám s tím, že i společnost řízená "vyšinutými" musí mít nějaký pud sebezáchovy a až celá Evropa jednoho dne zjistí, do jaké děsné řiti, se díky environmentálním bláznům dostala - snad nám bude ještě dopřáno, že se budeme moci vrátit někam zpět...ale spíš ne, nejspíš se v tu dobu zhroutí celé ekonomika..protože se zjistí, že stavěním alternativním zdrojů, podáváním žalob mezi sebou a poskytováním si navzájem služeb se ekonomika jaksi nenasytí...pak buď na toto území ztratíme nárok a přijde sem někdo jiný, nebo se dostaneme někam do role rozvojových zemí a budeme se modlit, aby z Číňanů a Indů taky vypadlo něco, čím bychom se mohli živit.....

T. Blecha 16.2.2012 1:36

Re: Autora sice chápu, že je znepokojen, ale stále je..

Šance na nápravu těch aktivistů ale moc vysoká není. Jednou jsem s jedním takovým vedl diskuzi a když už jsem si myslel, že teď už se nad tím bude muset zamyslet a možná mi dá za pravdu, tak mi řekl, "Víš, ty o tom moc přemýšlíš, nepoužívej rozum, používej srdce, musíš víc věřit." Hned mi došlo, že celá diskuze byl jen zabitý čas.

J. Stejskal 16.2.2012 3:14

Re: Autora sice chápu, že je znepokojen, ale stále je..

Ano, to je přesné. I moje zkušenost. Vždy si na to vzpomenu, když říkají, že mají "svoje analýzy".

I. Schlägel 16.2.2012 7:56

Re: Autora sice chápu, že je znepokojen, ale stále je..

Jedna věc je, koho je jaké právo sdělovat lidstvu své ujeté vize, a druhá věc je, kolik to stojí reálných peněz a kdo to reálně platí. Nechat blouznivce blouznit a při tom masivně investovat do vyblouzněných technologií znamená ekonomickou sebevraždu a minimální vliv na globální klima, které si pojede svou cestou, blouznivci neblouznivci.

J. Schwarz 16.2.2012 11:15

Re: Autora sice chápu, že je znepokojen, ale stále je..

tohle je bohužel problém dnešního chápání demokracie v kombinaci se "sociálním státem" přerozdělujícím přes 60% zdrojů. Aktivistická menšina může ovlivnit stát natolik, že ten následně rozhází ohromné prostředky podle úchylných představ páru exotů. Pokud by demokracie znamenala spíš než donucení všech žít podle představ ůvětšiny" právo menšiny žít si po svém a stát by manipuloval tak s 20% zdrojů, pak by si exoti mohli chodit v kůžích a lovit lukem daňky, na životy ostatních by však vliv neměli.

V. Novák 16.2.2012 16:52

Co má, krucityrkn, společného státní podpora aktivistických organisací

se sociálním státem? Sociální stát není na to, aby poskytoval bezpracný a značný příjem mladým a práceschopným mužům a ženám. A už vůbec ne na to, aby menšina vnucovala většině nějaký životní styl.

J. Boleslav 16.2.2012 11:09

Re: Autora sice chápu, že je znepokojen, ale stále je..

Máte pravdu, je to v podstatě náboženství, opírající se o víru a ne o ratio.

K. Podroužková 16.2.2012 8:16

Re: Autora sice chápu, že je znepokojen, ale stále je..

Hrubě nesouhlasím! Aktivistické bláboly, úchylné fikce, vyšinutí lidé, to všechno už tady bylo, stačí se podívat na Hitlera a Stalina. Čekat, že to přejde samo, by se nám mohlo hodně nevyplatit. Ne že ..."v podstatě zas tak o moc nejde...", naopak ve skutečnosti jde o všechno. Jak můžete z historie vysledovat, společnost řízená vyšinutými lidmi žádný pud sebezáchovy nemá. Necháme-li je rozpínat se, návrat zpět bude dopřán jen nemnohým...

R. Langer 16.2.2012 8:52

Re: Autora sice chápu, že je znepokojen, ale stále je..

Také si myslím to samé, je naopak proti tomu razantně vystupovat a vyvracet ty bludy.

R. Langer 16.2.2012 8:52

Re: Autora sice chápu, že je znepokojen, ale stále je..

... potřeba proti tomu ...

B. Uhlich 16.2.2012 9:47

Re: Autora sice chápu, že je znepokojen, ale stále je..

To já zas na opak s Vámi hrubě souhlasím.. :-)  Víte, ono tady v těch miniaturách něco sdělovat ..je docela problém...já bych to jen doplnil... Ono opravdu v podstatě o moc nejde, protože všechny tyhle snahy velmi rychle narazí na nepřítele, kterého prostě přemoci nemohou i kdyby se všichni aktivisté všech hnutí pominuli a podlělali zároveň..a to jsou ekonomické a hlavně přírodní zákony. Víte, Hitler..Stalin i jiní vejlupci byli sice nebezpeční, ale jedno se uznat musí...k tomu, aby mohli realizovat své úděsné myšlenky, se rozhodně nesnažili (rozuměj prvoplánově) předělávat přírodu..naopak, věděli , že bez dopravy a energetiky se nikam nedostanou.... jako chápete ten rozdíl?  Tihle ekologičtí hobbysté naopak hodlají vrátit planetu do doby kamenné a ještě se s tím chlubí, jak je to úžasný nápad...

  Já stále nějak věřím v existenci určité přirozené rovnováhy , která se vždy na tomto světě dostavuje v případě, že se někdo snaží vykývnout kyvadlo vývoje nějakým nepřirozeným směrem. Věřím tomu, že lidi nějak pochopí, že z tohodle jim opravdu žádné dobro nepoplyne a snad , i přes úděsnou kampaň, která na nás vylézá naprosto ze všech médiíí, včas pochopí..např. u voleb , komu ten hlas dát a komu ne...  i když na tomto místě musím velmi suše konstatovat, že ani to zřejmě nepomůže, protože poslední vývoj dává spíš důkaz , že ne všechno zlo pochází od Bursíka a jeho tlupy...jak vidno, tak zelenými myšlenkami je zde připraven se obsloužit každý politik, který v tom cítí nějakou možnost obohacení se...  A pak je jedno zda je ten politik z ODS, ČSSD nebo s jiných stran...

  Asi bude na místě, začít s jinou formou protestů než zde v kraji bývá zvykem..ono třeba kdyby tak náhodou po té co nějaký ministr opět přijde s nějakým "úžasným zeleným" nápadem  -rozzuřený dav zapálil to jeho ministerstvo a tak jako náhodou by vyraboval sekretariát té jeho strany...třeby by ti ministři v tom zelém tvůrčím úsilí nebyli tak efektivní....   :-)

Ale pokud jen držíme hubu a platíme a platíme....

R. Langer 16.2.2012 10:12

Re: Autora sice chápu, že je znepokojen, ale stále je..

No, naposledy nás to napravení přirozené rovnováhy stálo 40 let budování rozvinutého socialismu, máme zájem si to zase zopakovat, než znovu dojde k "rovnováze"?

J. Schwarz 16.2.2012 0:05

znal bych recept -

aktivisty "Hnutí duha" jakožto i jiné "zelené" aktivisty pochytat a domutit je už dnes žít podle toho, co plánují pro ostatní na rok 2030.

T. Blecha 16.2.2012 0:19

Re: znal bych recept -

Stačilo by aby začali u sebe a okamžitě přestali produkovat CO2 a metan. Provazy jim klidně zadotuju ze svého. Vyřešilo by to spoustu problémů.

R. Langer 16.2.2012 8:54

Re: znal bych recept -

Problém je v tom, že jako u každých správných levičáků by to mělo PLATIT JEN PRO TY OSTATNÍ, oni sami na to přece musí dohlížet, a proto se jich žádná omezení nemohou týkat. ;-)