25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

POLITIKA: Vánoční Zeman - omylný i prozíravý

Ve svém vánočním poselství se Miloš Zeman podržel svých tradičních témat: ekonomiky, ekonomické diplomacie - a ochrany národních zájmů. Dobře ví, proč. Protože přesně to jsou témata, která s ním sdílejí jeho sympatizanti a voliči.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Novák 30.12.2015 14:07

Žvanění Zemana je jako žvanění Husáka

Proto jsem ho ignoroval. Veřejnoprávní média jsem po dobu, co Zemanovy senilní žvásty citovala, vypnul... :-P

J. Stránský 29.12.2015 21:40

Vánoční Zeman

...Snad jen neskutečný optimista a věrný volič by věřil že co Zeman povídá ,tak že tomu se dá věřit.Lid obecně naivní mu skočil na přímou volbu s tím že jim jen tak mezi řečí zajistí slušnou ekonomickou budoucnost ke které se schopnostmi které vlastní jen těžko dostanou.Jenže jak se říká člověk míní a skutečnost vychází nškdy jinak.Z nadějných slibů že splní to co předcházející presidenti i vlády naslibovali ,mu zůstala jen gesta a moudré pokyvování hlavou čímž přetrumfnul i Framtiška který žehná jen rukou.Ostřílení politici mají z něho jen legraci a mnou si ruce že mu nesvěřili významější pravomoce.Jenže si náš Miloš zvykl na výhody které funkce přináší a ví že na lid jemu nakloněný se již spolehnout nemůže a tak začíná lovit v jiných stranách tím že fušuje do jejich programů.Já osobně bych mu další setrvání přál.Než zase lovit v tom politickém habrajzu a riskovat co z toho zase vyjde ,tak Miloše již známe ,sice nepomůže ale také moc neuškodí.Tolik škod jako Havel stejně již nikdo nemůže spáchat a tak mu to nechme jako vejminek.

J. Kanioková 29.12.2015 20:49

Díky pane autore za solidní hodnocení,

protože mě už unavuje, jak se naše "íntelektuální elity" na Zemanovi ukájejí. Jejich pravidla? 1) kdo hájí Zemana budiž proklet, je to hlupák, nepatří mezi elitu, etc, etc. 2) Expertem na vše, morálním arbitrem, elitou, géniem je jen a pouze ten kdo nosí placku HateFree či Havla a kdo s nimi 100% ve všem souhlasí, ostatní jsou lůza, 3) pokud už do nějaké takové debaty zabředneš je třeba takovému člověku jasně a tvrdě říci, že volil Zemana, a je proto nižší bytost!!!, 4) Za všechny životní neúspěchy může Zeman, český zapšklý národ, Zeman, Klaus, že ses narodil v téhle zkr zemi a ne v USA, Zeman, Ovčáček, Zeman!, 5) ty jsi prostě super a že nikdo nečte tvoje básně, romány sociologické výzkumy je jejich chyba ne tvoje! Ty to děláš dobře!

J. Kanioková 29.12.2015 20:57

Pro jistotu -

byť Zeman není můj "šálek čaje", a mnohá jeho vyjádření bych formulovala jinak, kulantněji, jsem ráda, že v této době a situaci má někdo odvahu jít proti "ušlechtilému", pokryteckému trendu.

Ano, pokrytectví bylo povýšeno na pravdu a nenávist na lásku...

Lidi, kteří - co na srdci, to na jazyku - mi v životě nadělali mnohem méně nepříjemností či zla než ti, kteří mluví slušně, inteligentně a za zády kují podrazy proti mému zájmu.

L. Novák 30.12.2015 14:08

Re: Pro jistotu -

Vám ho doporučil Klaus, tak co byste taky protestovala, že? :-P

V. Kříž 29.12.2015 17:05

myslím, že kdyby pan Zeman...

... dospěl k názoru, že v příští presidentské volbě mu pomůže získat hlasy vychvalování příchodu migrantů, pozval by je sem dřív než Merkelová

P. Novák 29.12.2015 21:11

Re: myslím, že kdyby pan Zeman...

Jo!!!!!!

J. Kanioková 30.12.2015 0:33

Blbost..

M. Prokop 29.12.2015 14:20

"To nejdůležitější

řekl prezident na konec svého vánočního proslovu."

Vážně řekl "na shledanou"?

M. Krátký 29.12.2015 13:27

Přečetl jsem si letmo komentář pana Hehe

je to srandista - asi by se to mohlo vysílat na silvestra a pod - jinak je to magor velikej. Za chvíli odjíždím ( 4 noci v týdnu trávím na chatě ) z Prahy tak se mějte hezky a rádi

Ś. Svobodová 29.12.2015 12:16

Průzkum mezi Syřany?

Povánoční média na Zemanově projevu kritizují především házení migrantů do jednoho pytle a tvrdí, že Syřané prchají spíše před Asadovým režimem než před před IS. Nenašla jsem jediný průzkum, který by toto tvrzení dokladoval. Před začátkem arabského jara vládnul Asad 11 let a žádný hromadný úprk před jeho režimem se nekonal.

R. Langer 29.12.2015 12:33

Re: Průzkum mezi Syřany?

Ano, už jsem si těchto prohlášení také stačil povšimnout. Jestliže je ovšem Asadovým hlavním oponentem IS a jeho příznivci, bylo by dobré se hluboce zamyslet nad tím, kdo to k nám od něho vlastně prchá a jaké má úmysly. Mně to příliš pozitivní nepřipadá...

Ś. Svobodová 29.12.2015 14:49

Re: Průzkum mezi Syřany?

Podle Frontexu je Syřanů mezi uprchlíky cca 31-34%, z toho je asi 30% žen a dětí, přichází většinou z tureckých táborů, kde žili dva a více let a jsou různého vyznání. Daleko nebezpečnější mi příjde těch 70% ostatních o kterých se nemluví a z nichž je velká část naštvána na západ, který viní z rozpadu svých zemí - Afghánci, Iráčané, Lybijci...

V. P 29.12.2015 9:51

Migrační krize

Západní politici dělají hrubé chyby a ruští švábi mají žně.

V. Čermák 29.12.2015 10:46

Re: Migrační krize

Hm, na jedné straně ruští švábi, na druhé zase američtí brouci, jedni mají žně, druzí zabředli do hnoje.

P. Klouda 29.12.2015 11:18

Re: Migrační krize

Proti kritice Vašeho názoru: ale JISTĚ?! ~ proč by tomu právě takto být nemohlo? Když tomu tak patrně je...

P. Klouda 29.12.2015 8:14

Jak píše ve svém dnešním článku na NP ...

... p.Drápal, »Zeman je prostě člověk nešlechetný, tečka.« Já bych asi použil jiné slovo, ale p.Drápalovi nejspíš p.inga Zemana postihuje. OK. Pro tuto smutnou skutečnost, a taky pro naprostou absenci čehokoli vánočního v proklamovaném "vánočním poselství" nemohu projev p.inga Zemana vnímat jinak než jako projev člověka s cíly, které jsou především jeho zájmem, a pak možná i zájmem někoho jiného, a někdy náhodou i podstatné části tohoto národa.

Tkž se p.ingovi Zemanovi od listopadu daří hrát na tu správnou strunu ~ na strunu "rozváženého, ba až moudrého" varování před nebezpečími, spojenými s imigrantskou záplavou Evropy. A mnozí, kteří jinak s p.ingem Zemanem nesouhlasí(me), mu v této chvíli aspoň částečně přitakávají(me). Tedy... ~ přinejmenším s výjimkou toho úletu 17.listopadu na Albertově!..

Nadcházející měsíce, a možná dokonce až teprve roky ukážou, zda byly obavy z oné imigrantské záplavy oprávněné. Jakože "ti mladí muži" by jistě neměli prchat za vidinou ekonomických jistot, ale měli by bránit své nejbližší tam, kde místo nich proti ISIS pak bojují Evropané, a taky Američané. To ale nemění nic na tom, že žádná lidová moudrost není 100%ní pravdou, a tedy ani ta o dobrém konci, a tedy všem dobrém. Projev p.inga Zemana zůstane i přes takměř strýčkovsky moudrý závěr projevem »nešlechetného« muže.

V. Čermák 29.12.2015 10:52

Pletet si dobrého člověka s dobrou věcí.

Pro stát, národ, lidi aj. jsou důležití lidé, kteří dělají v daný čas na daném místě dobré věci. A to Zeman nyní dělá. Jaký je to člověk není už tak podstatné a to jak ho nazve pan Drápal, nebo někdo jiný, už vůbec ne.

P. Klouda 29.12.2015 11:16

Re: Pletet si dobrého člověka s dobrou věcí.

Nevím, zda si pletu to, o čem Vy píšete, že si to pletu. Jenomže u člověka ne moc dobrého, jakým p.ing.Zeman přinejmenším jako prezident ČR pro spoustu lidí je, mohou být dost zásadním problémem důvody, proč to či ono dělá. A pokud se zdánlivě (?!!...) pevně staví za určitý relativně (!...) dobrý názor, ještě to neznamená, že při změně podmínek nedojde i k jeho názorovému posunu. A to právě proto, že jeho důvody dost možná nejsou dobré, protože jsou zištně populistické. Ten "průšvih" ale, kdyby se pan prognostik sekl a věci se začaly vyvíjet jinak, než jak to vidí v současné době přinejmenším podstatná část našeho národa. Jakože já budoucnost Evropy, a potažmo naši taky momentálně nevidím moc optimisticky, ale pokud by se nenaplnily "černé scénáře", nijak by mi to nevadilo ~ čím méně je ve světě nenávisti, tím lépe...

P. Kmoníček 29.12.2015 12:30

Re: Pletet si dobrého člověka s dobrou věcí.

Já se na něho dívám jednoduše.LHAL,LŽE,což víme všichni a pravděpodobně LHÁT BUDE.Samozřejmě ne ve všem.Ale i tak to není seriozní politik.Toť vše.

V. Čermák 29.12.2015 12:41

Re: Pletet si dobrého člověka s dobrou věcí.

Ano. Jednoduchý vidí vše jednoduše, "šťastný to člověk", nemusí měnit názory, pokud vůbec nějaké má.

V. Čermák 29.12.2015 12:38

Re: Pletet si dobrého člověka s dobrou věcí.

Já znám Zemana ještě před revolucí. Je pořád stejný, v dobrém i zlém, že by u něj nastal v současnosti nějaký "názorový posun", nehrozí, situace se vyjasnila a je stabilní. Na důvodech, proč to dělá naprosto nezáleží. Naopak velice záleží na tom, co dělá a zejména, kdy a kde. A jestli se změní situace a bude potřeba změnit názor, on bude první, kdo to udělá, bude-li potřeba, neboť "jen idiot nemění svoje názory", jak sám řekl a já s ním souhlasím.

L. Šarina 29.12.2015 13:51

Re: Jak píše ve svém dnešním článku na NP ...

Soudruh Zeman by nikdy nebyl prezidentem, kdyby se partaje ČSSD a ODS nedohodli na populistické přímé volbě prezidenta (bez řádného ošetření v ústavě),to za 1. Za 2. Zeman je svůj, tedy učený člověk ,který se účelově plebejský chová a vyjadřuje, přišel na to, ž ke plebejcům se vyjadřovat učeně a být šlechetný je jako házeti hrách na stěnu a perly sviním. Tak že s Pražských Kaváren ,podnikatelů a stření třídy (úspěšně u nás za 50 let zlikvidované )je taková množina, že nestojí Zemanovi ani za přípitek. ET NOS MUTAMUR NI ILLIS.

R. Langer 29.12.2015 14:10

Re: Jak píše ve svém dnešním článku na NP ...

Ha ha ha, to by mě zajímalo, co byste napsal, kdyby vyhrál pan hrábě. :-D

V. Kříž 29.12.2015 16:58

koho štve Zeman....

.... ještě nemusí mít v lásce Hrábě

J. Lancik 29.12.2015 20:43

Re: Jak píše ve svém dnešním článku na NP ...

Co by tak mohl psat? Muzete napriklad Vy vedet jak by si knize pan pocinal? (proc jste ho degradoval?) Jiste je, ze by aspon nelezl Putlerovi do otvoru a nemel by problemy s intelektualy a hlavne by nechal vladu vladnout a nestrkal by cumak kam nema. Me to staci, at si treba spi hlavne kdyz se nebude potacet zpit pred TV kamerami. Na ruskou ambasadu by taky chlastat nechodil.

P. Klouda 30.12.2015 19:40

Re: Jak píše ve svém dnešním článku na NP ...

Pane Šarino, ačkoliv mám pocit, že pro mě není důvod nesouhlasit s tímto Vaším názorem, nejsem si příliš jist, zda Vy mne ~ aspoň trochu ~ kritizujete, a nebo nekrotizujete... 8)

P. Čulík 29.12.2015 7:58

Zemana opravdu v lásce nemám,

ale nakonec jsem si jeho projev pustil, ale okno s ním jsem překryl, dívat se na tu tvář mi opravdu nedělá dobře. Ten projev tak strašný zase nebyl, sice pokud jde o jeho úvahy o výhodnosti progresivní daně, švédském modelu a náladě národa si myslím něco jiného, ale pokud jde o vlnu imigrantů, tak má pravdu. Pomoc skutečně potřebným ano, ale pozvat si sem všechny, aniž by se alespoň zeptala, co si o tom myslí ostatní, to už Angela přehnala. A pak to řešit tím, že budu nutit ostatní, aby si je rozebrali, to už je opravdu trochu moc.

J. Myslivec 29.12.2015 8:14

Re: Zemana opravdu v lásce nemám,

Podle mého názoru je článek naprosto perfektní, včetně zařazení p. Kalouska! Opravdu se letos vánoční poselství vyvedlo, o čemž svědčí i bujná reakce napříč celou společností!

Tak to má být, tak je to správné!

A. Von Peterswald 29.12.2015 7:37

Tahle země je i naše...

Vážený pane Žantovský,

nad Vaším komentářem kroutím hlavou. Pohádky o zlých Američanech a Bruselu, který sem nahání úprchlíky jsou jak vystřižené z 50. let. Už jen chybí příběh o mandelince bramborové. Jediné, co sem ty lidi žene je několik let trvající válka plná zvěrstev, řádění IS a v poslední době i Putinovo bombardování. Fascinuje mne, jak může příslušník národa, který nejen že připustil, aby jeho zemi bez jediného výstřelu okupovaly snad všechny armády které na ní dostaly zálusk, ba dokonce s okupanty vesele spolupracoval a ty odvážné, kteří se rozhodli proti okupantům v zahrančních armádách bojovat za jejich rozhodnutí tvrdě potrestal, mluvit o zbabělosti v souvislosti s těmi, co před válkou utíkají. Tomu se říká pokrytectví. A pokud jim tolik závidíte ty dokola omílané telefony, pořiďte si svůj vlastní.

Závěrem bych rád podotknul, že tahle země není jen zemí pana Zemana, Okamury, Konvičky či Chovance a jejich křiklounských nohsledů a dalších "správných Čechů" šířících mezi lidmi strach a paniku, aby pak jimi mohli snáze manipulovat. Ale je to země i těch lidí, pro které evropské kulturní hodnoty nezačínají Růžovkou v televizi a nekončí plným košíkem v hypermarketu, těch kteří jako jednu ze základních evroských kulturních hodnot vidí ochotu pomoci člověku v nouzi bez ohledu na jeho barvu pleti či vyznání. S tím se pane Žantovský (a nejen Vy) bude te muset alespoň pro zatím smířit....