16.4.2024 | Svátek má Irena


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
čtenář 3.11.2006 9:13

Nikdo se nehodí na všecko

Havel byl výborný, když bylo třeba rozložit komunistickou mocenskou mašinerii a za to mu mužeme být vděční. Rovněž za to, že nás provedl bouřlivým obdobím převratu po listopadu 1989. K budování demokratického státu se ale nehodí. Stačí si vzpomenout na jeho podivné názory na fungování demokratických institucí, politické strany, volební zákon apod. V praktické politice selhal např. tváří v tvář dělení státu, které i díky jemu taky mohlo dopadnout velmi špatně. Obliba v zahraničí pramení především z toho, že se stal ikonou levicových intelektuálů, kteří jsou obvykle hlučnější než mlčící většina kontruktivně naladěného zbytku voličů.

jogurt 2.11.2006 18:16

zakomplexovaný

MÁG orek s potřebou herostratovsky si plivnout na přeci jen velikána. 3. největšího Čecha. Díky.

alena 2.11.2006 18:44

Re: zakomplexovaný

naprostý souhlas! Kromě toho je pozoruhodné načasování plivance - v době, kdy je opět někdo prorokem nikoli doma, ale v USA (určitě přibude uznání a náš autor se po....)

houzevnaty Jun Su 2.11.2006 17:26

mate mne, ze komentare zmizi po pracovni dobe!?

Samozrejme, ze si V.Havel zaslouzi uctu-odslouzil svoje(a stalo ho to skoro zivot) i ost.disidenti, kteri sli do prace zaslouzi minimalne uznani. Uznani zaslouzi i V.Klaus (Ten i uctu v uradu presidenta, kde mne obcanovi sedi!) i M.Zeman a mohl bych pokracovat, takze Vas diskuteri nastvu, ale zaslouzi uctu a uznani vsichni, kdo sli a neco pro nasi zam (CR) neco delaji (delali a jsou ochotni delat)bez ohledu, zda jsou registrovani jako agenti, cleni KSC(iM), vcelari, sedlaci,herci,maliri umel. ci pokoju. Neuctu a postih zasluhuji gauneri !!!

houzevnaty Jun Su 2.11.2006 17:31

jeste Jun Su

Sedel jsem pred 2 roky v noci s jednim Rusem a mezi recmi o Fukujamovi a Huntingtonovi a rizeni zemekoule, jsem dosel k tezi "...Gorbacov nam dal svobodu.." A on se jen usmal a nerekl nic. A ja jsem si v tom usmevu mohl precist " Za svobodu se pracuje, bojuje a nekdy i umira.." A musim mu dat za pravdu. Snad se jmenoval Vasilij nebo Valerij?, to je fuk. Mel jsem Mušku (cca10 panaku) a On pravdu.

Chrobák vreco 2.11.2006 16:49

Havlova zášť ke Klausovi šla tak daleko,

že se letos 28. října raději uklidil do USA,aby nemusel do Vladislavského sálu. Jeho Dášenka na to málem doplatila. Musel by totiž uznat, že Klaus nerozdává státní peníze svým kamarádům, jako on. Asi by taky netleskal jako Paroubek.

Karel 2.11.2006 18:22

Re: Havlova zášť ke Klausovi šla tak daleko,

jako myslis Jiraskove a Janzurove?

Xaver X.X. 2.11.2006 15:50

Je krásné zjistit, kolik radikálů a antikomunistů se dnes na Psu objevilo.

Je jich skoro víc, než na Slovensku partizánů po válce. Já se fakt divím, že při té odhodlanosti antikomunistických davů tady komančové 40 let bez problémů vládli...;-(

Chytráku 2.11.2006 16:51

ve slově partyzán se píše tvrdé y.

.

Chytráku 2.11.2006 16:51

Re: ve slově partyzán se píše tvrdé y.

Lída 2.11.2006 16:53

Re: Re: To socanští voliči nevědí.

Hlavně,že jdou za Paroubkem jako ovce.

Ljuba 2.11.2006 16:55

Re: Re: Re: Bude to asi někdo z bývalého USSR

Tam se píše taky partizan

Saša 2.11.2006 16:56

Slovensky ne.

Na Slovensku byli samozřejmě partizáni.

Lída 2.11.2006 16:58

Re: Nevšimla jsem si,že by to někdo psal slovensky

.

Xaver X.X. 2.11.2006 15:41

Josefe Mlejnku, proč vám to nestálo za to?

Stačilo občas za totáče něco sepsat, nechat se párkrát zavřít a mohl jste udělat méně chyb. Jinak že VH chyby udělal, je nad slunce jasné a následky některých existují dodnes a existovat budou. Nicméně jeho zásluhy za to, v čem dneska žijeme, jsou nepopiratelné a klady pro mě převažují a myslím, že nejen pro mě.

Historik 2.11.2006 17:04

Xavere, souhlas

A těžko by se za dané situace našel někdo vhodnější. Spíše lze kritizovat Havlovo působení cca. po roce 1995.

Petr 2.11.2006 18:15

Souhlas

Ano. Řekněme od roku 1995 dodnes. Těch dvanáct let se mu opravdu nepovedlo. Jinak dobrý.

Sýček 2.11.2006 20:39

Jako třeba Václav Benda,

který byl zavřený déle než Havel, přitom měl rodinu - pět dětí, nebyl známý mezi intelektuální elitou v Evropě a nedostával tantiemy ze zahraničí. Ve vězení morálně podporoval Havla  -  viz dopisy Olze. Možná proto mu Václav Havel nemohl po revoluci přijít na jméno až do smrti Pana Václava Bendy. Mimochodem byl to matematik.

Hawk 2.11.2006 20:43

Re: Jako třeba Václav Benda,

Nikoliv, Václav Benda Byl absolvent filosofické fakulty, snad bohemistika. Jeho povedený synáček Marek, permanentní poslanec, je nedostudovaný matfyzák.

StandaU 2.11.2006 21:00

Re: Re: Jako třeba Václav Benda,

pan V. Benda  když přišel o práci, tak vystudoval matematiku a počítačové programování.

Bruno 2.11.2006 15:00

Havel o sobě nepochybuje, i když to často tvrdí.

Je s podivem, že se Havel ještě sám nepokusil o jakousi sebereflexi svých 14 let na Hradě. přitom to rád sliboval, hovořil o tom, že ví  o svých chybách a že všechno řekne, až skončí s úřadem. Nic takového se nestalo, Havel je zahleděný do sebe a veškerou energii věnuje na jednorázové akce, které mají oslabit ODS a Klause, jeho častá setkání s Paroubkem před volbami, jakési úvahy o tom, že komunisté nepředstavují nebezpečí, ale morální rozměr mu jakoby uniká. V poměrně složité době, kdy svým způsobem opravdu hrozí opuštění hodnot, které se v listopadu podařilo zčásti rehabilitovat, odjíždí s Dagmar do USA a bude se pokoušet o napsání hry, další knihy pamětí?

Chyba je podle mě i v našich současných politolozích (příšerné slovo), že se odstupem času nevěnují profesionálnímu (nezaslepenému) rozboru Havlova prezidenství a vyjadřují se ke každé prkotině,kterou den přinese. P. Mlejnek se pokusil a vlastně jako první otevřel diskusi na téma, zda bylo nutné hned mít prezidenta, který byl ovšem stejně výsledkem dohody s komunisty, anebo tlačit na skutečnou nekomunistickou vládu.

Xaver X.X. 2.11.2006 15:46

Havel o sobě nepochybuje?

Kde jste na to člověče přišel? Jinak pokud jste četl tu jeho poslední knihu, tak tam jistá sebereflexe je. Neříkám, že úplná.

P.S. Po bitvě je i Mlejnek generálem.

Bruno 2.11.2006 16:52

Re: Havel o sobě nepochybuje?

Jeho pochybování o sobě je jen hra, nikdy v podstatě nepřipustí, že by udělal chybu, i když tak učinil, bylo to v úplně v nepodstatných věcech. Knihu jsem četl, přiznám se, že ne příliš pečlivě, protože jsem záhy usoudil, že nepřináší vůbec nic nového, je to jakási líbivá reportáž semtam proložená nějakou úvahou. Pochybuje o sobě tím způsobem, že stejně má vždycky pravdu, to mi nesedí.

P.S.Po bitvě je každý generál, stejně tak byl Havel po skončení nejdůležitější části transformace a to mu těžko odpustím, protože to bylo zbabělé a nespravedlivé, vedené pouze nenávistí. Měl tolik možmostí, jak to usměrnit, jako nikdo, ale on pouze využil chvíle a zneužil určitého zklamání ve společnosti, které muselo za všech okolností nastat.

vobora 2.11.2006 14:38

xxx

aby ses nezakuckal, chudaku.

Luba 2.11.2006 14:32

Havel je krypl

Je to další z prasat u kterému šlo jenom o koryto.Přisála se na něj ta špindíra a matrace - dobře mu tak,zmrdíkovi.

Jaka 2.11.2006 18:14

čuně

podle sebe soudím tebe

oakman 2.11.2006 12:58

Pane Mlejnek!!

K tématu jen toto: V době, o které hovoříte, jste mohl připojit svůj hlas k našim a spáchat v tehdejší době sebevraždu kritikou hrdiny jako mnozí z nás, kteří tvrdě oponovali Pithartovské doktríně spočívající na základě trvalé, programové kolaborace s komunistickými technokraty Čalfova typu..... a pomalému potlačování legitimního práva poškozených komunismem na spravedlnost. Toto tu trvá dodnes, nyní dokonce čteme o "zastydlém antikomunismu"!!! Havlův talent na recyklaci bolševika je dán jeho osobní nestatečností v době, kdy už nebyl oponentem, ale budoval establishment. On talent na ničení komunismu ještě neznamená, že ho lze použít k činnosti opačné, konstruktivní...... Bohužel, u nás konkrétně byli postchartisté schopni produkovat pouze oduševnělý chaos a bordel....

I-Worm 2.11.2006 13:40

Re: Pane Mlejnek!!

zatímco Klaus zatočil s komanči. Já vím o jednom - vy asi o více. Ale slyšel jsem Klause v televizi říkat (v pětadevadesátém?) že k tomu není "politická vůle". Proč si dělat nepřátele, když jsem u koryta, žeano?

sigi 2.11.2006 12:53

Čalfa -

ministr bez portfeje v Adamcově vládě, spoluautor pendrekových zákonů, ten, který ještě chvíli před listopadem tvrdil, že se u nás dodržují lidská práva - někdo horší by tam už nebyl, Václave??

Pozorovatel 2.11.2006 11:46

Jen otázka ?

A to,že naši ekonomiku vytunelovala bývalá nomenklatura a estébáci jsi četl kde ?