23.4.2024 | Svátek má Vojtěch


Diskuse k článku

POLITIKA: Útok na rozum

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
scurra 2.6.2007 18:58

Pane Chýlo,

zdaňování odvodů považuji stejně jako vy za nesmysl. Ale vysvětlete mi někdo, proč se kolem tohoto nesmyslu dělá takový povyk až teď a ne již před volbami. Vždyť Vlastimil Tlustý přece navrhoval prakticky totéž, jen tomu neříkal superhrubá mzda. Stačí si na stránkách ODS najít předvolební "daňovou kalkulačku" a vidíte to jako na dlani. Všude je počítano s tím, že současné odvody zaměstnavatele budou zahrnuty do hrubé mzdy zaměstnance (pamatuji si, že p. Tlustý nedokázal odpovědět na otázku, jak chce přinutit zaměstnavatele, aby zvedli všem zaměstnancům hrubou mzdu přesně o výši svých odvodů). Jistě, když se do toho zamíchal tzv. státem zaručený příjem a jiné sazby zdravotního a sociálního pojištění, výsledná čistá mzda vycházela vyšší, ale onen kritizovaný pricip - zdanit to, co dnes odvádí zaměstnavatel - byl obsažen už v původní Tlustého reformě.

Cedr 2.6.2007 18:43

Nechte pastelkovné napokoji

Pastelkovné nás stojí při přibližně pro 100.000 dětí, kteří jsou prvňáčky, obrovskou položku:

100.000 dětí * 1.000 Kč = 100 mil

Navýšené rodičovské příspěvky a porodné cca 25 miliard - autory navýšení bylo KDU-ČSL přes odpor sociální demokracie. Schválily všechny strany včetně ODS. Položka mi připadá nesystematická, ale přesto její zneužití v mediální kampani proti ČSSD je odstrašující informací o stavu našich novinářských hyen.

V.Novák 2.6.2007 18:12

Re: Nerozumné je placení

Dovolím si vám připomenout, že toto rozdělení na "platí zaměstnanec" a "platí zaměstnavatel za zaměstnance" prosadil socialista Václav Klaus. Už tenkrát jsem to považoval za propagandistický manévr, mající ukázat plebsu, jak jsou ti zaměstnavatelé hdní, když za něj něco platí...

Čili máte pravdu, je to socialistický výmysl - pokud ovšem je ODS socialistickou stranou...

mondeo 2.6.2007 14:20

rozum?

Blbec se vždycky brání věcem,které nezná !!A že těch trotlů ve vládě a parlamentu sedí dost,nehledě k tomu,že nejde útočit na něco co nemají a považují myšlení za diverzní akci p.Tlustého ;-D.

loula 2.6.2007 13:39

Re: Vážení diskutující

ODS má poměr mandátů se svými koaličními partnery 80:20. takže bych logicky očekával, že ve stejném poměru budou tito partneři realizovat svůj program. Dále, proč se ODS dobrovolně zřekla křesla ministra financí (koaliční partneři toto křeslo nežádali),když její hlavním volebním hitem byla ekonomická reforma. Dále, proč řekl Topolánek ( letos na jaře), že reforma nabízená v Modré šanci jako volební trhák stejně nebyla realizovatelná?

nepolitik 2.6.2007 13:20

Vážení diskutující

stále mnozí z Vás nechápou, že se jedná o vládu  K O A L I Č N Í a ne  o vládu samotné ODS. Z toho vyplývá, že pokud chce ODS prosadit vůbec něco ze svých reformních plánů musí o každý bod reformy , bohužek, těžce bojovat se svými koaličními pidipartnery. Proto se divím, že se do toho batohu podařilo dostat alespoň to co v něm je. Pokud by se dostali k moci šibalové z ČSSD neodčkali bychom se ani toho mála.

optimistický skeptik 2.6.2007 12:10

Tady nikdo neřekne naplno,

že použití "superhrubé mzdy" je jen slabomyslným pokusem zachránit tolikrát opakovanou koncepci 15% daně. Když skutečných 15% neprojde ani u koaličních partnerů a tím méně u opozice, tak zvýšíme základ a je to. Že je to pitomé vědí všichni, až na ty občany, kteří nepemýšlejí nikdy. A těch je asi 70 %.

loula 2.6.2007 11:05

Re: Nerozumné je placení

Beru, je to pokrytectví, že náklady zaměstnavatele nejsou zřetelné z hrubé mzdy. Stejně jako je pokrytectví znova zdanovat těch 33% nákladů zaměstnavatele, když to už samo o sobě dan je (dan na sociální a zdravotní).

loula 2.6.2007 11:01

Re: Re: Klidně lze přiznat Tlustému skutečnou reformnost jeho návrhu....

Ono by úplně stačilo, kdyby byly eliminovány předpolební podplácení poslanci formou návrhů na ty pastelkovné a pod. Podle vyjádření Kalouska šlo asi o 60 mld. Proč Kalousek nezveřejní položkově, o jaké návrhy šlo, kdo je předkládal a jak partaje o tom hlasovaly. Možná bychom viděli, že nejde jenom o populismus CSSD a KSC. Proč Kalousek nezveřejní - opět položkově to vykrádání státního rozpočtu -. šlo 4 mld - při porcování medvěda. Zase nešlo jenom o CSSD, ale napříč pol. spektrem.

loula 2.6.2007 10:56

Re: Klidně lze přiznat Tlustému skutečnou reformnost jeho návrhu.

Můžete mít pravdu, nicméně nechápu jednu věc. Ve druhé Topolánkově vládě se ODS samo vzdalo nejdůležitějšího křeska (MF) a postoupilo jej Kalouskovi. Podle vyjádření KDU-CSL přitom nešlo o požadavek kolice, ale přímou nabídku Topolánka, a Kalousek tím byl prý sám značně překvapen. Proč to Toppolánek dělal. Proč se Topolánek letos na jaře vyjádřil, že ekonomická reforma Modré šance stejně nebyla realizovatelná ( před volbami to byl trhák ODS).

Psí vrah Čumil 2.6.2007 10:52

Ano, pane Chýlo, tak to je.

Výsledkem jsou dvě možnosti - buď ten nesmysl NEPROJDE parlamentem, a pak máme naději, že s ním zmizí i Topolánkova koalice na smětišti dějin, ovšem s tou veselou výhradou, že to s její další existencí může být jako s Čunkovými sliby o tom, kdy odstoupí. Nebo nesmysl PROJDE - a pak pomoz pánbu těm, kdo ho navrhli a prosadili. Účet dostanou NEJPOZDĚJI u příštích voleb.:-)

Ladislav N. 2.6.2007 10:51

Re: Klidně lze přiznat Tlustému skutečnou reformnost jeho návrhu....

I kdyby ODS vládla sama silou 50% poslanců ve sněmovně, proti 50% komunistických poslanců se žádná radikálnější reforma prosadit nedá, ani kdyby to mělo být pouhé zrušení zákonů, které levice prosadila předchozích volebních obdobích a nyní vedou k bezbřehému zadlužování bidoucích generací.

Psát o tom dlouhé traktáty (a o Kalouskovi zvláště) je jenom házením hrachu o zeď.

ijáček 2.6.2007 10:47

Re: Nerozumné je placení

Ano, odvody jsou jen pokusy zamaskovat před lidmi, kolik vlastně stát stojí. Takto na výplatní pásce vidí celkem snesitelné částky na pojistné a nemají představu, kolik stojí svého změstnavatele celkem.

Druhá věc je, že platit povinné pojistné ze zdaněné mzdy mi přijde jako zhovadilost a další pokus o podvod s čísly.

LisakFOX 2.6.2007 10:26

Re: Nerozumné je placení

R^

tyro 2.6.2007 9:59

Klidně lze přiznat Tlustému skutečnou reformnost jeho návrhu.

 Jenže je otázka, zda lze v koalici prosadit jeho návrh. Jistě, kdyby to bylo možné, tak už je to realitou. Koalice vládních stran je ten problém, který se stále řeší. Pidi reformy jsou jen výsledkem neustálého kompromisního jednání v koalici.

 Tlustý je pak narušovatel kompromisu. To je realita! Jeho reformní návrhy mohou být jakékoliv, ale nejsou reálné v stávající koalici. ODS NEMÁ tak silnou pozici, jakou by potřebovala k prosazení reforem, s kterými šla do voleb. Zeptejte se Zelených a Lidovců, proč nechtějí Tlustého návrhy přijmout.

 Kdo není ochoten se smířit se současnou realitou, nutně musí chtít nové volby. A to je určitě přání Tlustého.(Je to i mé toužebné přání, ač jsem volič ODS - anebo právě proto). Mnoho lidí vidí dnešní stav vlády tak, že raději žádnou reformu, než takový slepenec bez reformního účinku.

zo 2.6.2007 9:49

Re: Vy si myslíte...

Novináři píší to co jim zaručuje čtenáře.Analýza ekonomů ze Slovenska by čtenáře nepřitáhla.Kolik lidí ví něco o tom navrhoval Tlustý.Řekl bych že téměř nikdo.Není zájmem novinářů o tomhle tématu psát.I oranžády v podstatě nemají žádný komentář k Tlustému návrhu.To ukazuje pravděpodobně na to že vláda i oranžády nechtějí aby občan vůbec něco o těchto návrzích věděl.O novinářích si bez vyjímky si myslím totéž co Zeman.Stejnějako řada mých přátel.Pro občana je jednodušší kouknout na přihlouplou Novu nebo si přečíst co nám naservírují investigativní novináři.Hlavně že nám pivko teče a cigára ještě nejsou drahý.A Esmeralda nám ještě neumřela.Rv

tomfuk 2.6.2007 9:20

Vy si myslíte...

Vy si myslíte ,že by novináři do návrhu měli zasahovat.Neřekl jste jasně ,kteří "novináři".Potěš nás pán Bůh pokud to budou ,kteří připravují čtenáře spolu panem Krampolem k maturitě,nebo jiní znalci "národohospodáři".Také proč ,by se novináři s návrhem měli seznamovat stačí si počkat jakou brožurku vydá sekretariát ÚV ČSSD.Také bude divadlo k tomuto tématu pořádat parlament při projednávání a tam teprve novináři se vyřádí. Poslušnost i jednomyslnost  v parlamentě při schvalování byla jen za komunistů a pak při schvalování výše poslaneckých platů a náhrad.

Ivan Nový 2.6.2007 8:33

Nerozumné je placení

daně zaměstnavatelem. Superhrubá mzda je hrubá mzda, jen socialistické pokrytectví v tom dělá rozdíl. Hrubá mzda = náklady zaměstnavatele na zaměstnance, čistá mzda = to co zaměstnanec dostane na ruku, po odečtení daní.

Valach Ostravski 2.6.2007 8:13

Re: Třetí rozumný článek na psu dneska - co se děje?

Proč by to měl schytat? Má pravdu. Kalousek je zhruba stejně "dobrý" ekonom jako Gottlieb Klainesamstag... ;-€

Cedr 2.6.2007 2:43

Třetí rozumný článek na psu dneska - co se děje?

Pane Chýla, Vy to schytáte od šmoulů - pravda se zde psát nevyplácí.

Vlali 2.6.2007 0:13

člověče Chýlo

Vždyž vy tady přiznáváte, že maj socani pravdu, když říkají tahle reforma je jen pro bohaté. Dokonce uvádíte výraz superbohatí.