25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

POLITIKA: Ústavní systém jako první oběť koronaviru

Česká vláda překročila pomyslnou mez v našem ústavním systému a začala se chovat způsobem, který ohrožuje demokracii. Signifikantní byl způsob, kterým vyhlásila nouzový stav. Jsem přesvědčen, že nařízení vlády, vydané sice na základě zákonného zmocnění, není v pořádku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Š. Hašek 16.3.2020 8:53

Jste poněkud ...... no ... ehm ... rozčilená, že "budete mít více klidu na domácnost", že?

"Demokracie se nikdy neprojevuje zákazy a povely" ....... zde již projevujete obecně "inteligenci" současných modernoštudentů politologie..

P. Grigar 16.3.2020 8:49

..a pane Krčmáři, jakou máte představu o agregaci Babišova zneužívání postavení, způsobenou koronavirem? Poučte prostého venkovana. Děkuji.

Š. Hašek 16.3.2020 8:48

Přesné.

P. Grigar 16.3.2020 8:46

.. například? Poučte hlupáčky.

P. Grigar 16.3.2020 8:44

..paní Rybnická, v takovém případě je vhodné se zamyslet, zda se opravdu, nedopatřením či z nevědomosti nechovám jako blbec. Až potom můžou přijít na řadu emoce nebo racionální reakce.

A. Novák 16.3.2020 8:43

Sodoma Corona...

H. Rybnická 16.3.2020 8:25

Jen jeden dotaz: Vy se tedy necítíte dotčen, pokud by Vás někdo označil co blbec?

H. Rybnická 16.3.2020 8:23

Vynikající článek, děkuji Vám. V němčině se říká "Der Ton macht die Musik", znamená to že nejde jen o to CO, ale také o to JAK. Demokracie se nikdy neprojevuje zákazy a povely. Je to ovšem nejjednodušší způsob diktátorů se prosadit a zviditelnit.

I. Pávek 16.3.2020 8:08

Kdo vůbec povolil mu vložit tuto přípisku? Tento pána v této těžké době bych doporučil zavřít na stacionář a posoudit nakolik je jeho duševní stav nebezpečný jeho okolí a pak izolovat od společnosti.

J. Minarčík 16.3.2020 8:07

Bohužel se tu po ránu vyrojilo pár šílenců,viz článek výš,už tu chybí jen Rusi za horama,neb Číňani už nás napadli corona virem,lidi zamyslete se trochu než začnete vypouštět tyhle bláboly-nebo je to učelově?

J. Kulheim 16.3.2020 8:05

Koronavirus, který způsobuje současnou pandemii, splňuje všechny podmínky pro vznik pandemie t.j. 1/ Je to nový typ viru , 2/ Je infekční pro člověka, 3/ Je jednoduše se šířící. 4/ Přenáší přímo z člověka na člověka.

Na počátku vzniku pandemie nemůže nikdo na 100% vědět, jaká bude nemocnost /morbidita/ a jestli bude probíhat mírně nebo bude doprovázena velkými ztrátami na životech /mortalita/. Vždycky je potřeba počítat s horší variantou.

Pandemie chřipky za posledních 100 let. 1889–90 - Ruská chřipka (typ H2N2), asi 1 milion mrtvých, 1918–20 – Španělská chřipka (typ H1N1), 500 milionů nemocných 40 až 50 milionů zemřelých. 1957–58 – Asijská chřipka (typ H2N2), 1 milion až 1,5 milionu zemřelých, 1968–69 – Hongkongská chřipka (typ H3N2), 3/4 milionu až 1 milion zemřelých.

Bohužel, do řešení tohoto zdravotního problému se vložili politici a media. V současnosti už nikoho jiného k dalšímu postupu nepotřebují. Honí politické body. Pracují i v noci a neustále omezují lidem život. Možná jsou to opatření nutná, ale je potřebné vážit další postup na lékárenských vahách. Zavřený doma, většina lidí vydrží pouze omezenou dobu. Když se situace nebude lepšit, tak lidé přestanou vládu respektovat. Španělská chřipka trvala víc jak rok.

J. Lukavsky 16.3.2020 7:51

"Tím je ostraha hranic" a ta ostraha bude dělat co? Kontrolovat zda máte neprošlý pas? Pokud by vracela občany tak je to stejné jako zákaz cestování do zahraničí. Jinak když vám bude hořet barák a hasiči vykopnou dveře a budou tahat obyvatele z postelí ven - zažalujete se za porušení domovního práva? A že vám neumožnili se řádně ustrojit vč. kravaty? I v Římě si v miřádné situaci volili diktátora, pravda myslím na rok. J.L.

P. Lenc 16.3.2020 7:50

Tentokrát naprostý souhlas.Ten člověk právník neprávník je úplně mimo realitu.

P. Lenc 16.3.2020 7:48

A to pane Vlku opravdu myslíte vážně?

K. Salajka 16.3.2020 7:28

Právní purismus je stejně aktuální jako sdělení na Seznamu o tom, že se pracovnice EU cítí dotčena, byvši označena za blbku. Zažil jsem důslednou kontrolu hranic a nelíbila se mi. Aktuální řešení považuji za nezbytné a rád bych, aby zostřená kontrola hranic na vstupu pokračovala i po opadnutí viru. Jenom bych kontrolou na vstupu nepověřoval spiklence nájezdníků, jako je Frontex, nebo někdo z ČT.

Chybí mi zpravodajství o Řecku a podrobnosti o Německu a Francii, našich vzorných demokratech.

J. Tulejová 16.3.2020 7:11

Dnes jste se měl, pane Vlku, radši kousnout někam, než psát tento článek.

P. Jirkovský 16.3.2020 6:26

A heleme se, přední odborníci na právo se sešli, to je zase klasobraní. Jak vy, tak pan Šejna píšete, ostatně jako vždy, blbosti.

J. Strakoš 16.3.2020 6:12

Tak to zkusme ověřit - opravdu souhlasíte, že pokud nevědomky někoho nakazíte hrozí Vám 12 let natvrdo?

J. Strakoš 16.3.2020 6:10

Horko těžko se mi rozdýchává, že někdo může takový článek napsat a myslet vážně ve chvíli, kdy si kousek od nás virus vybírá své oběti.

O to více zarazí, že to píše advokát a že minimálně v šíření viru prostě šíří nepravdu.

P. Boublíková 16.3.2020 5:26

"Těch 12 let za šíření koronaviru neni za neúmyslné šíření, ale za záměrné šíření pozitivně otestovanou osobou." píše naprosto přesně pan Šejna níže.

Obávám se, že zbytek článku pana Vlka jsou podobné žvásty jako jeho představa o trestech za šíření nákazy.

M. Hartmann 16.3.2020 5:00

A Vy, pane, víte, ve které zemi bylo a je těchhle pomůcek a za slušné (nikoliv nekřesťanské) peníze dostatek? Že jste to vládě neporadil dřív? Nebo to nezařídil pro všechny už třeba v říjnu...

M. Hartmann 16.3.2020 4:50

Bude si pan Vlk brát Uršulu za ženu?

M. Krčmář 16.3.2020 3:19

Což se i váš říci nedá,nepíšete nic.

J. Brunner 16.3.2020 3:13

Píšete strašné nesmysly.

J. Brunner 16.3.2020 3:05

Souhlas.

J. Western 16.3.2020 2:50

Zajimave ze zde diskutujici kdo s autorem nesouhlasi okamzite ho napadaji ze je blazen nebo bezmozek asi bezmozek a blazen je ten co sem napsal letadlo Meli by si clanek precist aspon 20x nez pochopi co autor pise clanek s kterym ja souhlasim

S. Sedlák 16.3.2020 1:29

Otázkou je, zda ústavní systém stojí na tom, aby se kdekterý jouda mohl chovat jako bezmozek.

Cítím jako větší problém, když prezident volně používá Ústavu, než když vláda rozhodne o okamžitém opatření, když jde o životy lidí.

M. Krčmář 16.3.2020 1:09

Autor je především právník, když říká,že je si třeba dát v tomto ohledu pozor,pak bychom si ho dát měli. Babiš své postavení zneužíval dávno před koronavirem,divil bych se, kdyby se "polepšil". S uzavřením hranic souhlasím,některá další opatření jsou diskutabilní, kupříkladu nám říká,že máme chodit jen do a z práce, což ovšem svými kroky nemalé části občanů prakticky znemožňuje. Snad až sežene ty roušky a respirátory občany jimi vybaví. Pak se snad vrátíme do funkčního stavu.

J. Čáslava 16.3.2020 1:01

Myslím, že pan Vlk předvedl vrcholný právní formalismus, ve kterém právo nepomáhá, ale škodí, až zabíjí.

I. Nápravníková 16.3.2020 0:40

Autor je buďto blázen nebo letadlo.