24.4.2024 | Svátek má Jiří


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Karim 8.7.2007 17:02

Lze snizit danove sazby dle VT? Ano, ale.....

..budto by se muselo skrtat v rozpoctu, nebo by v rozpoctu narostla dira v desitkach miliard Kc.

Proc na Slovensku nenarostla dira v rozpoctu? Slovensko se odrazelo ode dna - za Meciara nikdo moc nienvestoval,  papirova nezamestnanost byla v nekterych oblastech 30%. Vetsina lidi sice pracovala, ale nacerno. Pri snizeni dani se mnoho podnikatelu rozhodlo neriskovat a sve zamestnance radeji "prihlasit". Zaroven stoupl vyber dani proto, ze se do zeme zacali hrnout zahranicni investori. Rust GDP se skokove zvysil z 0% na 6-8%. 

Nyni zpet do Cech: Neamestnanost 30% v CR nikde neni, zahranicni investori v CR jiz jsou, GDP jiz roste o cca 5-6% rocne.  Samozrejme ze poradne snizeni dani by bylo mile, ale nikde v CR neni nezamestnanost 30%. "Rezervy" ze kterych cerpa Lafferova krivka jsou v CR mnohem mensi nez na Slovensku.  Samozrejme ze jsou zeme, kde pres dane protece mensi % GDP nez V CR. Jsou to napr USA, Thajsko, HongKong, Singapur, Irsko atd. V USA je podil government spending na GDP mozna o 8-10% nizsi nez v CR a maji se tam v prumeru lepe.

I v CR by bylo mozne celkovou miru zdaneni o 10% snizit. Ale nebylo by  mozne mit ultrakapitalisticke dane a ultrasocialisticke verejne vydaje. Evidentne by se muselo platit vice ze sveho na penze (v US jsou starobni penze i cca $600, na vyssi si lide setri sami), bylo by nutno platit vice u lekare (v US prevazuje soukr financovani nad statnim), bylo by nutno platit vice za vysoke skoly (v US az $ 30 tisic za rok), bylo by nutno platit vice na mostech, na dalnicich atd. Bylo by nutno poradne osekat lecktere mandatorni vydaje.  O tomto nikdo moc nemluvil, VT jen tvrdil ze "vsichni krome nezamestnanych na tom budou lepe". No UPLNE VSICHNI asi ne.  V tomto se VT prepocital - nekde neco nedostudoval.  Ze by se vypadek dani dohnal zrusenim vyjimek na drobny prodej ovoce a kraliku je totalni fantasmagorie.    

loula 8.7.2007 18:47

Re: Lze snizit danove sazby dle VT? Ano, ale.....

Souhlasím s vámi, není možné, aby všichni vydělali a zároven rozpočet získal prostředky k vyrovnávání rozpočtu. Ale ted mě proboha vysvětlete, proč Tlustého ekonomická reforma byla fundamentem volebního programu ODS. To nevěděli tuto prostou skutečnost. Před více než rokem jsem se mailem ptal volebního štábu ODS, jak chtějí eliminovat zhruba 100 mld propad v příjmech státu po zavedení Tlustého danových návrhů. Odpovědí byly pusté fráze.

M.Sl. 8.7.2007 20:13

Re: Lze snizit danove sazby dle VT? Ano, ale.....

Věřte, že o Vašich připomínkách se v ODS vedly dlouhé a bouřlivé debaty, a to i na nejnižších úrovních. Vím to, protože jsem jednu takovou debatu uspořádal. I z toho důvodu vím, že i členové ODS byli dosti nedůvěřiví vůči rovné dani. Jenomže čísla, které se nám dostala na stůl, mluvila a mluví jasně ve prospěch rovné daně. Nechci se zde přít o ekonomické téma, já jsem psal poněkud o něčem jiném, ovšem věřte, že použiji Vaše argumenty v dotazech na příslušné lidi uvnitř ODS. Do této chvíle rovné dani stále věřím, ale mám právo se mýlit. Chtěl bych poukázat, že i sám Keynes, modla levicových ekonomů, se v řadě věcí mýlil.

www racek 8.7.2007 1:24

jdocela slušný článek, obhajující něco, co

už dávno je veřejným tajemstvím, ale nešť.

ale dovoluji si upozornit na jednu chybku, kterou ods dělá ... a mám pocit, že to vedení už ví ... s tím většinovým systémem. ono totiž senát je v našich končinách tak nepopulární, že poslední volby zaznamenaly účast mezi 10 - 20 %. taktéž krajské volby. při takhle malé účasti to vypadá, že chodí volit pouze voliči ods. pozor, u voleb sněmovních by ty počty baly asi úplně jiné.

Arniee 8.7.2007 8:50

Re: jdocela slušný článek, obhajující něco, co

Správná připomínka!

M.Sl. 8.7.2007 20:21

Re: jdocela slušný článek, obhajující něco, co

Ano, plně souhlasím. Výsledkem by byl totožný model jako ve Velké Británii, nebo alespoň podobný. Je tedy opravdu možné, že by tedy levice mohla klidně vládnout téměř dvě desetiletí zcela sama. Ovšem časem by se určitě projevila unavenost z vlády levice a voliči by změnili svou preferenci. Výhodou by však bylo, že by se jasně ukázalo, které návrhy levice (či pravice) po jejich vítězství jsou reálné a jaký prospěch by přinesly občanům a zemi samotné. Jsem přesvědčen, že by demokratické střídání vlád zůstalo zachováno.

Karim 7.7.2007 19:29

Topol: Tlusty neni tymovy hrac.......

...to je velmi diplomaticke vyjadreni toho, ze se VT na MF staral hlavne o Synot a vysvetlovani svych pletich "velkoryse" prenechal Topolovi....

M.Sl. 7.7.2007 20:42

Re: Topol: Tlusty neni tymovy hrac.......

Když dovolíte, já jsem se nezabýval ve svém článku panem Tlustým. Ani nebyly předmětem věci, kterými se pan Tlustý zabýval v podnikatelské sféře, respektive jeho rodina. Já se zabýval významem a funkcí frakce unitř ODS. Zda jsou ekonomické parametry Tlustého návrhů dobře nastaveny, bude asi stále předmětem dodadů. Pokud však jeho návrh odpovídá slovenské verzi, tak asi žádnou katastrofu nezpůsobí. V tom by asi srovníní s níže uvedeným americkým příkladem nebylo přesné.

M.Sl. 7.7.2007 20:45

Re: Topol: Tlusty neni tymovy hrac.......

A co se týče dotací ze státního rozpočtu. Je to všeobecně kritizovaná praktika u poslanců všech politických stran. V těchto věcech se asi V. Tlustý neliší nijak od svých kolegů.

www racek 8.7.2007 1:25

Re: Re: Topol: Tlusty neni tymovy hrac.......

no, neliší ... je spíše nadprůměrně úspěšný v neúspěšných projektech.

Karim 7.7.2007 19:27

David Sotckmana, Reaganuv poradce, nazyva ekonomickymi primitivy....

...lidi kteri si mysli (podobne naivne jako VT) ze Lafferova krivka funguje okamzite. Za reagana trvalo 8 let, nez se vzapamtoval vyber dani.

The Laffer curve and supply side economics inspired the Kemp-Roth Tax Cut of 1981. Supply-side advocates of tax cuts claimed that lower tax rates would generate more tax revenue because the United States government's marginal income tax rates prior to the legislation were on the right-hand side of the curve.

David Stockman, President Ronald Reagan's budget director during his first administration and one of the early proponents of supply-side economics, maintained that the Laffer curve was not to be taken literally — at least not in the economic environment of the 1980s United States. In The Triumph of Politics, he writes:

n;T]he whole California gang had taken n;the Laffer curve] literally (and primitively). The way they talked, they seemed to expect that once the supply-side tax cut was in effect, additional revenue would start to fall, manna-like, from the heavens. Since January, I had been explaining that there is no literal Laffer curve.

Karim 7.7.2007 18:22

Tlusty, to je ten co prihral 68 mega na akvapark Bublava a 100 mega Synotu?

ten stejny ktery pomohl Nomure ziskat plzenske pivo uplne zadarmo aby je prodala za US$ 1 BN?  a odskodneni za IPB (o ktere Nomura sama rikala ze ji vlastne nepatri) dalsich 6 miliard Kc?  Nejak ho dobraka nemohu v clanku uplne poznat.

ODS mela bohuzel svuj volebni program postaveny na tom, ze si Tlusty nedocetl clanek o Lafferove krivce do konce. Pouze hodne naivni obcane si mohou myslet, ze Tlusty zije bojem za nizsi danove sazby.  Tlusty evidentne zije bojem za to, aby se vedlo dobre Synotu, ktery je v pdnajmu u firmy VAL REAL  ovladane jeho rodinou. Viz citat: 

Firma, v jejímž vedení působí manželka a otec ministra financí Tlustého, získává peníze od společností sázkového impéria rodiny Valentů. Právě o regulaci hazardu Tlustý coby ministr rozhoduje a minimálně jednou zasáhl ve prospěch Synotu. Sám Tlustý se nadto v minulosti angažoval ve prospěch Synotu při získání státní dotace na uherskohradišťský fotbalový stadion. A to v době, kdy holdingu ještě patřil prvoligový celek 1. FC Synot.  Jak před třemi lety informoval časopis vydávaný holdingem rodiny Valentů, Vlastimil Tlustý spolu se svým tehdejším kolegou z ODS Jaroslavem Plachým, pomohl na stadion přihrát stomiliónovou dotaci ze státního rozpočtu. 1. FC Synot - tehdy jeden z nejbohatších celků ligy - měl stadion pronajatý na deset let. Nájem? Symbolická koruna.   Krátce poté manželka Vlastimila Tlustého podepsala smlouvy za firmu JMT CZ, která společnostem z holdigu Synot pronajala prostory ve svých budovách ve Slaném a Rakovníku.

Děkuji. A střet zájmů a peníze Vaší paní z firmy JMT CZ?   Tlustý: NIC nemůže být ve střetu s NIČÍM. V.T.A: Děkuji. A poslední dotaz: peníze Vaší paní od JMT CZ?   Tlustý: Tak to jsme určitě zveřejňovali opakovaně.A: Bohužel archivní služba tyto údaje nemá. Můžete mi, prosím odpovědět? Nejde mi o přesné částky měsíc co měsíc, ale alespoň řádově za loňský rok. Děkuji      Tlustý: Tak to máte špatný archiv a já Vám víc v útocích na mne pomáhat nemohu. V.T.

Výr 7.7.2007 17:24

Tlustého návrhy odpovídají více volebnímu programu!

Pan Tlustý a jeho frakce zaujala poctivější stanovisko k programu strany s nímž šli do voleb.

Karim 7.7.2007 19:19

a program ODS je postaven na tom, ze si VT nedocetl clanek......

...o fungovani Lafferovy krivky.  Nemam nijak rad Kalouska, povazuji jej za stejneho samana a macchiavelistickeho manipulatora jako VT. Ve dvou vecech ma vsak Kalousek pravdu.

1)Realizace  Tlusteho blabolu by prinesla dalsi diru do rozxpoctu radova v desitkach miliard korun.

2)Tlustemu nejde o nizsi dane, ale o to dostat se za kazdou cenu na MF (o to ostatne muze jit i K).  Z pozice ministra F pak bude moci ukocirocvat aby nikdo neublizoval synotu pri sazkove cinnosti - jde o cinnoist regulovanou statem a monacti vpastenci valentove by snadno mohli prijit o stamiliony.  Valenti jsou v podnajmu u Val realu ovladaneho rodinou Tlustych. Svuj vdek mohou vujadrit sikovne v najemnem.  Kruh se uzavira i bez neczsich dani pro nekjake manazirky ci intose.

Obdivuji naivitu lidi, kteri toto jeste neprohledli.   

M.Sl. 7.7.2007 20:52

Re: Tlustého návrhy odpovídají více volebnímu programu!

Ano, tak by bylo možné frakci pochopit. Jenomže v koaliční vládě mohou být některé věci zcela neprůchodné, a zbytek musí být výsledek kompromisu. Jak jsem napsal. Pokud celá frakce zvládne svůj politický úkol, pak může pomoci celé ODS, poněvadž si strana více zachová tvář, pokud ji však nezvládne, pak uškodí nejen straně, ale i celé zemi.

nepolitik 7.7.2007 14:39

Vážený autore, tato věta

"Není žádoucí činit si názor či psát článek ve chvíli, kdy je vše živé a v některých věcech je člověk schopen jednat impulsivně, tudíž vytvářet si špatné závěry." by měla být vytesána do kamene v každé redakční místnosti. Bohužel se jí naši "novináři" neřídí. ;-)

M.Sl. 7.7.2007 14:44

Re: Vážený autore, tato věta

Souhlasím! ;-) Opravdu by některým žurnalistům a kometátorům prospěla větší zdrženlivost a časem získaný nadhled. Ale to už je více méně věc jednotlivců a také šéfredaktorů.

tich@dohoda 7.7.2007 11:26

ten clanek samotny pane autore neni spatny

bohuzel je znacne naivni a hlavne vy sam jako clen a funcionar ODS nemate potrebny nadhled, tedy vidite veci tak jak je chcete videt a ne takove jake ve skutecnosti jsou. Uz "sarajevsky atentat" jasne ukazal jakou hodnotu ma sluvko demokraticka v nazvu ODS. Prevazna vetsina nezavislych politologu uz tehdy nazyvala ODS stranou "jednoho muze" a "atentatnici" sami clenove nejvyssiho vedeni moc dobre vedeli jak by dopadli pokud by chteli ve strane rozpoutat demokratickou diskusi na tema politicke zodpovednosti za "podivne" financovani stranickeho rozpoctu. Ciste z pohledu politologicke teorie mate pravdu, vznik frakce, myslenkove platformy nepredstavuje v demokraticke strane nic nebezpecneho, kazdou demokratickou stranu tvori hlavni nosne ideje a ruzne nazorove prody/vyklady techto ideji. Realita ODS je ovsem naprosto jina a cela historie teto strany to jasne dosvedcuje, vcetne jejiho rozstepeni po "Sarajevu" , proto ta panika pri vzniku Tlusteho frakce. Mluvi z vas mladicka nivita pane autore v ODS plati "kdo nejde s nami, jde proti nam" . Cest :-)

M.Sl. 7.7.2007 11:49

Re: ten clanek samotny pane autore neni spatny

Děkuji za názor, věřte, že si vážím kritiky. Jistou naivitu určitě připusit mohu. Ovšem ne tak už zkreslený pohled na problém kvůli svému členství. Právě to mi umožňuje vidět věc zevnitř. To je zcela odlišný pohled, než který mají lidé zvenčí. Navíc si velmi zakládám na tom, že na ODS nahlížím více kriticky, než by bylo očekáváno od člena. Také bych nesouhlasil, že ODS by se potýkala s nedostatkem demokracie. Již několik let mohu pozorovat vnitřní procesy ODS a nenašel jsem jediný náznak nedemokratického postupu, stejně tak nikdy jsem nezaznamenal, že by oponent nemohl vystoupit se svým názorem a byl za svůj názer nějak postižen. Jestli takové praktiky v ODS byly, je to možné, ale nyní je nezaregitrujete. Věřte, že bych byl první, který by na takový problém poukázal i veřejně. Jen bych chtěl také podotknout, že nejsem stoupencem ani pana Topolánka, ani pana Tlustého. A závěrem - panika uvnitř ODS kvůli vzniku frakce právě naopak nevznikla v takové míře, jak se očekávalo, pokud také zdání je, pak jen díky médiím. ODS zareagovala jen jemným a rychlým šumem, který však byl zvládnut i kvůli zkušenosti se "Sarajevem". Ještě jednou děkuji za Váš názor.

tich@dohoda 7.7.2007 12:25

souhlas, pohled zevnitr te mi chybi

ale myslim, ze jde spise o vyhodu, nejsem ovlivnen znalosti jednotlivych lidi a vztahy k temto lidem. Vzhledem k vasemu mladi se ovsem obavam, ze vidite veci spise z pohledu male mistni organizace , kde mohou panovat vcelku demokraticke nazory a, myslim , ze cim vyse ke stranickym/regionalnim  spickam tim vice ubyva demokracie a utuzuje se stranicka disciplina a ziskavaji vrchu jednotlive zajmove/lobisticke skupiny ve strane. Opet si myslim, ze jde o jev obecny, tedy platny ve stranickem zivote kazde strany. Cetl jsem kdysi nejakou studii o Stanislavu Grossovi a nekolikrat se s nim i setkal. Ta studie byla velice kriticka, nicmene jej charakterizovala jako dokonaleho aparatcika a "technologa moci" . Osobne se domnivam, ze napr. S.G. je cleny a sympatizanty ODS dosti podcenovan a predpokladam, ze se za nejaky cas do vrcholove politiky vrati. Velmi si vazim vasi otevrenosti, ta je u clena ODS skutecne naprosto ojedinela, ovsem to muze byt dano tim, ze jste jeste nezabrousil do vyssich pater politiky a partajniceni, tudiz stale mate iluze. Jak znamo, pesimista je pouceny optimista :-) Cest

M.Sl. 7.7.2007 13:09

Re: souhlas, pohled zevnitr te mi chybi

Ano, jisté iluze stále mám, to máte pravdu, ale bez iluzí by člověk v politice asi nevydržel. Do politiky lze vstoupit jedině s ideály a jistou iluzí - v tom pozitivním případě. Co se týče prostředí, ze kterého mohu pozorovat dění uvnitř ODS, pak nejlépe znám základní místní úroveň, ovšem oblastní (okresní) či regionální (krajská) jsou mi už také velmi dobře známé. Věřte, že sleduji dodržování demokratických principů i tam. Na druhou stranu Vám dávám zapravdu v tom, že na vyšších úrovních se již boj o posty přiostřuje, to však neznamená, že by šlo o nedemokratické praktiky, to prostě k politickým stranám patří. Zda se politik v tomto boji zachová fér či nefér, to je již jiná otázka. Máte pravdu i v tom, že ODS mnohdy nevyhodnotí situaci dobře, či špatně vyhodnotí kritiku oponeta z konkurenční strany. Nelze brát kritiku povrchně, je nutné ji brát vážně a jít do hlobky bez podcenění dané osobnosti. Z tohoto pohlede je návrat pana Grosse opravdu možný. Česká pravice obecně se bude muset ještě hodně učit, jak analyzovat a vyhodnocovat situace, osobnosti, atd., které jsou kolem.

František I. 7.7.2007 16:41

Re: Re: souhlas, pohled zevnitr te mi chybi

Pane autore, to jste opravdu velice naivní, alespoň pokud se opozice týká. Pan Gross, pokud se nejspíše těžko vráttí do politiky. Ony se totiž ty peníze v advokácii vydělávají přece jen trochu jednodušeji, než v politice a je jich o dost více. Navíc je to téměř bez rizika. Na druhé straně se ptejme, co ho čeká v politice? Zkorumpovaný, ničeho se neštítící Paroubek, který jde za svou kuličkou moci cestou necestou, v partaji, která už dávno není demokraticky Zemanovská. (A to Zeman moc velký demokrat nebyl.) Pokud by se mu podařilo uspět, a on skutečně na lidi dokáže působit, bude mít tuto kreaturku stále za zadkem. V tom případě musí počítat s faktem, že bude svými soudruhy odejit tak, jako jednou už odejit byl. Mohu mít k panu Grossovi hodně připomínek, ale nikdy jsem o něm nepomyslel, že by byl hlupák. Pokud by se vrátil do vrcholové politiky, asi bych o něm své mínění poopravil. Ale nedomnívám se, že by to bylo pravděpodobné. Pan Sokol už asi také nikdy nebude ministrem vnitra....

M.Sl. 7.7.2007 16:55

Re: Re: Re: souhlas, pohled zevnitr te mi chybi

Neřekl jsem, že se pan Gross vrátí, jen jsem řekl, že je jeho návrat možný. A pokud by se přeci jen vrátil, pak dzajista máte pravdu, že by na růžích neměl ustláno. Nejen že jsou v jejich straně staří matadoři, kteří asi jen tak neskončí, ona dorůstá i nová dravá generace ČSSD, se kterou už pan Gross nestihá držet krok. Ale i když si jako právník může vydělávat slušné peníze, nikdy bych si netroufl tvrdit, že se do politiky nevrátí. Ta možnost tu zkrátka je.

čtenář 7.7.2007 21:24

Re: Re: Re: Re: souhlas, pohled zevnitr te mi chybi

je zajímavé, jak dva členové ODS se vzájemně ujišťují, že jen oni mohou dokonale vidět do vnitřních záležitostí ODS, ale zároveň opět zcela ve shodě rozebírají více než "zasvěceně" vnitřní záležitosti ČSSD.  Jinak řečeno, do našich stranických záležitostí nemá nikdo vně strany co kecat, ale my jako nadstrana se považujeme za zcela oprávněné hovořit do vnitřních záležitostí všech ostatních stran. Neadresujte na mne za toto konstatování závěrů nad touto diskusí obvyklou nadávku, že jsem bolševik, k vašemu zklamání jsem celý život bez politické příslušnosti. 

M.Sl. 7.7.2007 22:15

Re: Re: Re: Re: Re: souhlas, pohled zevnitr te mi chybi

Nemám ve zvyku nikoho urážet, a za názor už vůbec ne. Ovšem v diskusi pouze reaguji na komentáře, pokud by se chtěl někdo věnovat do hlobky ODS, byl bych raději. Nevyhýbám se tomu, rád si vyslechnu názor, kritiku či návrh - pokud jsou řečeny slušně a v konstruktivní rovině. ODS a její frakci jsem věnoval celý text, pojďme tedy diskutovat o ODS a její frakci. Ale nevyhýbám se i diskusím o jiných stranách či politice obecně.

vládík 7.7.2007 11:22

Svatá prostoto

Tlustému šlo, jde a zřejmě půjde jen a jen o moc.  Jeho ideová síla ve všech diskuzích spočívala v jediném - opakovaných výkřicích "lžete".  Stejně odborně kvalitní /zato líbivé/  jsou i jeho současné pozměňovací návrhy k reformě.

ll 7.7.2007 9:41

O něčem noviny musí psát

A Tlustý je permanentně vhodný terč.

Stano 8.7.2007 17:50

Re: O něčem noviny musí psát

ano :-D

Dr.Omedár 7.7.2007 2:07

Libová frakce

Heslo pražských pravičáků

Tlustý je libový []

A sídlo Tlustého frakce bude v Libovém domě! []

Doležal 7.7.2007 0:39

dost naivní .................. nebo manipulativní?

Nyní však k žádnému vnitrostranickému boji nedochází, jde jen o názorové odlišnosti v míře obsahu volebního programu ODS ve „vládním reformním batohu“, což občanské demokraty nemůže oslabit.

Jak vysvětlíte, že se jedná o tytéž lidi s touž podporou, jakou měli lidé, kteří se potají chystali na Topolánka dlouhé měsíce před volbama, před volebním programem, před batohem atd? ;-D;-D;-D A Tlustý? To je jen jejich nejtučnější úlovek. Nečekaný bonus;-P