29.3.2024 | Svátek má Taťána


POLITIKA: Taková americká volební kampaň

3.5.2006

Sociálním demokratům lze vyčítat lecos, ale nikdo jim rozhodně nemůže vytknout, že by letošní předvolební kampaň odbývali. Billboardy jsou plné ČSSD, Paroubek chrlí projevy, výzvy a samochvály jako na běžícím pásu a činí se i jeho straničtí kolegové, kolegyně - prakticky každý se den objevují v tučných titulcích článků popisující ty nejatraktivnější korupční skandály. Letošní předvolební kampaň tak poněkud připomíná cirkus, má takový hlučný, barevný americký nádech, což ovšem není žádná náhoda.

Nedávno v televizi běžel zajímavý film o bizarních okolnostech volby ruského prezidenta. Zvolení Jelcina zde bylo prezentováno jako umělecké dílo týmu americké reklamní agentury, který v naprosté tajnosti pracoval v přísně střeženém patře jednoho moskevského hotelu. V jednom dobře střeženém patře Lidového domu už prý také pilně pracuje tým snad jiné americké reklamní agentury. Je to cítit ve vzduchu - volební kampaň sociální demokracie opravdu působí, možná s výjimkou toho typického českého sprosťáctví, tak nezvykle - podmanivě barevně, že pokud tedy není vedená přímo z Marsu, má to na svědomí zřejmě ta americká reklamní agentura....

Jsem přesvědčen, že dílem americké reklamní agentury jsou i plakáty a billboardy, které útočí na ODS. Zřejmě je snažší kolem sebe mlátit, než bilancovat uplynulých osm let vlastní práce a předkládat rozumné nápady. Takový cirkusácký styl určitě mnohé zaujme, pochybuji však, že to budou lidé odpovědní – tedy ti, kteří obvykle přicházejí do volebních místností.

Na této billboardové a plakátové kampani sociálních demokratů je pozoruhodné zejména to využívání stranických symbolů ODS. Nechci tvůrcům takové negativní volební kampaně kazit radost z dobře vykonané práce, ale když jsem poprvé zahlédl ty modré ukazatele – bez ohledu zda míří nahoru, či dolu a tučné modré loga ODS, nebyl jsem patrně sám, kdo usoudil, že občanští demokraté už také konečně razantně vstoupili do volební kampaně…….

Volební vítězství ĆSSD je úkol, který patří do kategorie těch gigantických - něco jako zvolení baby Jagy královnou krásy - a nelze se proto divit té nákladnosti a pracnosti kterou sebou taková předvolební kampan nese, dokonce ani to, že jejím vedením byla pověřená špičková americká firma. Nic proti tomu, jenom mám obavy, že pokud se tohle zadání těm americkým géniům přece jenom zdaří, v České republice zřejmě dojde k dalšímu nárůstu antiamerikanismu....

(Psáno pro Virtually.cz)