23.4.2024 | Svátek má Vojtěch


Diskuse k článku

POLITIKA: Svjatlana Cichanouská v ČR

Postoj k návštěvě Svjatlany Cichanouské je postojem k demokracii. Je-li politika také o symbolech, pak tu máme symboly dva. Lukašenko představuje jeden druh politiky. Cichanouská její protipól.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Š. Hašek 10.6.2021 8:15

Trefná poznámka.

J. Pospíšil 10.6.2021 8:15

Pane Stejskale, vaše články a názory, které se týkají Izraele, mi konvenují absolutně. Ovšem v daném případě se ocitáte na velmi tenkém ledě, nebude-li následovat článek ve stejném dduchu, týkající se nedávnuých katalánských událostí. Měl byste panu předsedovi senátu doporučit, aby pozval demokraticky zvolené představitele Katalánska. To se ovšem nestane, to je jasné.

Š. Hašek 10.6.2021 8:14

Souhlas.

P. Pepax 10.6.2021 8:09

Hloupá agitka nad kterou nemá cenu ani přemýšlet.

L. Dočekal 10.6.2021 7:45

A Kalousek kudlou

V. Církva 10.6.2021 7:40

Máte pravdu a mám právo Ciechanovské i trochu nevěřit když se schází s Piráty a polskou opozicí. I když předpokládám že spíš z naivity.

A. Renjascu 10.6.2021 7:36

Je také půvabné, jak sociální média cenzurují každou zmínku o volebních podvodech v USA a jak smazaly stovky videí s volebními podvody v USA, zatímco o volebních podvodech v Bělorusku, tam můžete mluvit od rána do večera.

R. Vašíček 10.6.2021 7:33

https://ibb.co/Yhsz6JK

Prataseviča v prápore Azov, vytvorenom ultrapravičiarmi (skôr neonacistami) na boj proti spoluobčanom na východe Ukrajiny, po tom, čo vyslanie regulárnych armádnych jednotiek zlyhalo - vojaci nechceli zabíjať svojich.

Ozaj, v Čechách nie je trestné, keď český občan vstúpi do zahraničnej bojovej jednotky?

A. Renjascu 10.6.2021 7:32

Souhlasím

A. Renjascu 10.6.2021 7:31

Otázka pro pana Stejskala: uznala již ČR oficiálně Taiwan jako kdysi uznala Kosovo? Pracují naší poslanci (ať už vládní či opoziční) a vládní představitelé na přesvědčování našich partnerů z EU, aby taktéž uznali Taiwan jako nezávislou zemi a nebo šlo jen o politické divadlo jako vždy.

R. Vašíček 10.6.2021 7:19

Savčenkovú nepozvali? Je nositeľom vyznamenania Zlatá hviezda a titulu Hrdina Ukrajiny. Jej boj za demokraciu ocenila aj Rada Európy.

P. Hák 10.6.2021 7:04

"proputinovského trolla"

P. Hák 10.6.2021 7:01

Ač podle toho, co vím z nemediálních zdrojů, Lukašenko fakt Mirkem Dušínem není, NEZNAMENÁ TO, že Cichanouská je Mirkou Dušínkou. Viz záliba českých politiků Navalném, kterou sdílejí s ruskými komunisty a nacionalisty.

Jo, jasně, kdo neřve s panem Stejskalem, je označen za "proputinovské hrolla" a "rudého noka". Hulákat nadávky je mezi "demokraty" teď velká móda.

P. Hák 10.6.2021 6:59

První věta: "Postoj k návštěvě Svjatlany Cichanouské je postojem k demokracii."

Ne, není. Demokracie je právo na to mít vlastní názor a říkat jej. Kdo říká "když se mnou nesouhlasíš, nejsi demokrat", mluví nedemokraticky.

"Majitelé pravdy" vnucují ostatním jediný správný názor a pokud jej někdo nemá, označí ho za zločince nebo hlupáka. A domnívají se, že to z nich činí demokraty. Hluboce se mýlí.

Toto byl komentář k nedemokratickému postoji pana Stejskala, nikolik k Cichanouské.

I. Pávek 10.6.2021 6:16

Autorovo bl bství graduje s každým článkem. Jen čekám, kdy mu začne vadit že tlapka kurzoru znázorňuje pravou ruku a šipka kurzoru ukazovátko v pravé ruce. Rv

V. Církva 10.6.2021 6:02

Tak úplně totéž to nebylo, ale jinak souhlas. Pokud to s Moralesem bylo v pohodě, dá se pochopit i to v Bělorusku.

V. Církva 10.6.2021 5:59

Lukašenkův režim ani komunistická Čína se mi nelíbí ani trochu. S letem na Tajwan i pozváním Cichanouské s Vystrčilem souhlasím.

S některými větami Vystrčila už méně (jsem Tajwanec je neoriginální a na Tajwanu to nepochopili)

Co se týká Mitterandovy snídaně s disidenty jako "jeden z mnoha kroků na cestě od totality ke svobodě". Bohužel gesty se nenakrmíš. Myslím, že pro ty co měli jasno a podporovali disident to byla samozřejmost. Pro ty, co byli proti provokace. Takže nevýznamné. Tato snídaně byla uskutečnitelná proto, že režimu už skoro nikdo nevěřil. Lukašenko a jeho okolí naopak režimu věří. Nejsem si jist, že přijetí Cichanouské v ČR Lukašenka rozhodí.

I když si pan Stejskal myslí něco jiného, komunismus to nevyřešilo, ten vyřešilo vyhladovění. Takže řešení je jinde. Jednat tvrdě přímo s Běloruskem nebo nejednat vůbec a hlavně ekonomické sankce.

Totéž platí pro Čínu. Jenže bez té si dnes už ani nevyrobíte ledničku nebo auto, což je ale otřesné. Mělo se začít nejpozději v roce 1989. Na jedné straně jezdíme na Tajwan a na druhé straně celý Západ investuje v Číně a vozí z ní většinu výrobků.

Jezděme na Tajwan, zveme Cichanovské, je to podpora pro ně osobně, možná i pro Bělorusy, ale režim v Číně nebo bělorusku to vyměnit nedokáže.

J. Krásenský 10.6.2021 5:08

volby v Bělorusku x volby v USA (Lukašenko x Trump). Zatímco volby v Bělorusku považujeme za zfalšované, volby v USA pokládáme za věrohodné a právoplatné, ačkoli zpráv o nepořádcích při volbách v USA bylo mnoho - od neověřování totožnosti voličů, přes nedodržení časového limitu sčítání, po zamezení přístupu pozorovatelů druhé strany atp... V případě Běloruska stojí media za stěžovateli a poraženými, v případě USA stojí proti stěžovatelům a poraženému ačkoli v obou případech předkládají pramálo dokladů, proč tak činí, krom jediného, že totiž Lukašenko i Trump představují zlo. Neposilují svou důvěryhodnost. Tento apriorní a nevyvážený postoj poškozuje i běloruskou opozici.

V. Mokrý 10.6.2021 4:59

R^

A výsledek ?

Viz Ukrajina.

V. Chadim 10.6.2021 3:44

Plně souhlasím s autorem, jen by mě zajímalo, jestli mu transkripci Taiwanu "neopravil" poslušný neviditelný pejsek jako jiným autorům, aby nevybočil z české lokajské tradice překládání názvů z azbuky.

I. Teren 10.6.2021 2:57

Mainstream (fake) media urobia aj z Judasa svateho. Teda a gentleman im neveri ? Nas mnogo. )

Z. Koutecký 10.6.2021 2:19

Jo, a s tím letadlem bych to raději moc nerozmazával. Je všeobecně známo, že v roce 2013 obdobná nepříjemnost potkala letadlo bolivijského prezidenta Evo Moralese, které bylo donuceno přistát ve Vídni kvůli podezření, že na palubě je E. Snowden, po kterém toužili v USA. Sice se to obešlo bez doprovodu stihačky a Snowden na palubě nebyl, protože CIA přece jen není tak zdatná jako GRU, ale jinak scénář byl obdobný jako v Minsku. Akorát, že to organizovala EU.

Z. Koutecký 10.6.2021 1:56

Inu, teď se ukáže jak schopná politička paní Cichanovská je. Za uspořádání majdanu dle ukrajinského vzoru a likvidaci Lukašenka jí EU nabízí 3 miliardy euro. Pokud z EU vyrazí více než 5 miliard dolarů, což stál majdan na Ukrajině, tak je dobrá. Být na jejím místě, tak ty 3 miliardy euro bych bral jako zálohu. Putin se se svými 500 mil. dolarů není žádná konkurence.

S. Pavuk 10.6.2021 0:54

Cichanovská rovná sa súčasná demokracia. Scenár vymyslený zahraničnými tajnými službami : osoby a obsadenie, réžia, peniaze, srdcervúce príbehy, mediálna podpora... To všetko pre naivného konzumenta.