25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

POLITIKA: Svjatlana Cichanouská v ČR

Postoj k návštěvě Svjatlany Cichanouské je postojem k demokracii. Je-li politika také o symbolech, pak tu máme symboly dva. Lukašenko představuje jeden druh politiky. Cichanouská její protipól.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Urban 10.6.2021 12:54

Ono to v tom Belorusku snad taky skonci, ale scenar bude nejspis pripominat Rumunsko 1989.

J. Černý 10.6.2021 15:53

Nevypada to.

P. Milan 10.6.2021 17:28

Na to je Bělorusko moc blízko Ruska. Takže spíš ČSSR 1968.

J. Nevrkla 10.6.2021 9:43

Bloud by rád vyrazil do Běloruska porazit tamního Hitlera a dát tam co čela prezidenta, ktery se nám líbí a kterého my uznáváme. Slušné ovšem je nechat to na Belorusech.

Š. Hašek 10.6.2021 9:56

Samozřejmě!

Jenže tady se to hemží samými "řediteli lidskoprávní zeměkoule"!!!

I. Pávek 10.6.2021 11:49

Naprostý souhlas pane Nevrklo. Osobně by mě zajímalo, co ,,režim" v Bělorusku konkrétně stejskalovi udělal, že se do něj takhle naváží. Bylo by srandovní, kdyby se ,,vyjádřil" k tomu, jak Kim zákazal dovoz západní kultury do Severní Koreje. To by byl teprve vývar !

P. Milan 10.6.2021 17:29

A Putinovi jste to psal, že by to měl nechat na Bělorusech?

J. Nevrkla 10.6.2021 20:57

Mně je zasahování do záležitostí cizích států odporné, to rádi dělají levicoví pokrokáři...

J. Ziegler 10.6.2021 9:04

Výborný článek :-)

J. Kanioková 10.6.2021 19:06

R^R^R^

R. Meišner 10.6.2021 8:18

autore já bych ponechal Bělorusko Bělorusům, co Vy na to.?--s tím vyvážením *demokracie* po světě nejsou úplně nejlepší zkušenosti,, těch příkladů je tolik, --Vy je nevidíte, nebo nechcete vidět? --v druhém případě už radši nic nepište. díky.8-o

P. Milan 10.6.2021 8:46

Vždyť jim ho nikdo nebere (ani ten Putin). Otázka je jen, jaké má být. Ještě si docela dobře pamatuji, jaký vliv na to občani mají, režimech (bělo)ruského typu.

Demokracii vyvážet nejde, co diktaturu?

M. Valenta 10.6.2021 9:12

Vývozy probíhají oboustranně, jak je vidno z Vašich příspěvků pane Meišnere.

J. Černý 10.6.2021 15:56

Kosovo, Afghanistán, Irák, Sýrie, Jemen jenom za posledních 10 let

J. Pospíšil 10.6.2021 8:15

Pane Stejskale, vaše články a názory, které se týkají Izraele, mi konvenují absolutně. Ovšem v daném případě se ocitáte na velmi tenkém ledě, nebude-li následovat článek ve stejném dduchu, týkající se nedávnuých katalánských událostí. Měl byste panu předsedovi senátu doporučit, aby pozval demokraticky zvolené představitele Katalánska. To se ovšem nestane, to je jasné.

P. Milan 10.6.2021 8:47

Jo, to by TAKÉ neškodilo.

L. Stejskal 10.6.2021 8:49

Reakce autora---Pane Pospíšile: domnívám se, že jde o dvě zcela odlišná témata. Úsilí o svobodu a demokracii v rámci jednoho státního celku je něco poněkud jiného než separatistické tendence v té či oné zemi. A můj osobní názor: Byl jsem proti rozdělení Československa a nesouhlasím ani s oddělením Katalánska od Španělska, Skotska od Spojeného království, Québeku od Kanady. Naproti tomu jsem podpořil nezávislé Slovinsko, Chorvatsko a další státy vzniklé v rámci rozpadu Jugoslávie. Myslím si, že tyto případy je nutné posuzovat individuálně. Čili za mě: panu Vystrčilovi ve věci katalánských politiků nic doporučovat nehodlám; to musí ti, kdo chtějí rozbít španělskou korunu a spatřují ideál ve vzniku nezávislého katalánského státu. Já to nejsem, podporuji jednotné Španelsko (Spojené království, Kanadu).

A. Jaroš 10.6.2021 14:07

Pane Stejskale, po více jak 50 letech života v sk si vám při vší úctě dovolím tvrdit , že jste v tom rozdělení č-s vedle jak ta jedle. Představte si ten maglajz, kdyby současný trend v sr (zavírání těch skoro nejvyšších státních, policejních, justičních) pracovníku měli na starosti třeba policejní komanda z Prahy, Brna, Ústí, anebo naopak, kdyby puč na vládě čr blahé paměti vykonalo komando z Banské Bystrice vedené slov.Šlachtom. Tu asi platí to zprofanované Gott sei Dank za to poklidné rozdělení č-s a ať si každý vyžere to, co si zvolil a navařil (Jedem das Seine) . Sorry jako za tyto citace, ale jak praví klasik, nemohu jinak! když čtu povzdechy dobročincu proč to ten Klaus a Mečiar rozdělili. A to nemluvím uý vubec o tom jak by vás asi nazvala moje milovaná slov. manželka, kdybyste ji nazval separatistkou.

J. Pospíšil 10.6.2021 14:58

To je ten dvojí metr, pane Stejskale, vůbec nejde o odlišná témata. Vy se snažíte unikonout z klinče, do něhož jste se sám dostal tím, že podle Vás demokracie je správná jen někdy. Jste-li odpůvcem rozdělení státu, demokracie nic neznamená - Katalánsko musí být španělské navzdory demoracii. Avšak rád čtu Vaše články, jakkoli s nimi ne vždy ( s výjimkou Izraele) souhlasím.

J. Pospíšil 10.6.2021 15:44

Se zpožděním (jsem již strší člověk) mě napadá jednodušší reakce:

proč Slovinci, Chorvati a další jihoslovanské národy ano, avšak Češi ne, Slováci ne, Skotové ne, Qebečané ne, Katalánci ne.

A to s tím Vystrčilem jsem si mohl odpustit, to uznám. Ačkoli je to brouk pytlík, který bude v budoucnu právem zapoemnut.

J. Kočvar 11.6.2021 0:23

Strany, které požadovaly odtržení Katalánska od Španělska, v katalánských volbách nikdy nedostaly ani prostou většinu hlasů. Tamní referendum o nezávislosti prohlásil za nezákonné nejen španělský ústavní soud, ale i katalánský nejvyšší soud.

P. Milan 10.6.2021 17:34

To je ovšem sezení jednou prdelí na (minimálně) dvou židlích.

Buďto má nějaká část právo odtrhnout se od státu, který se jí nelíbí (pokud to chce většina) a nebo tohle právo nemá.

Je nesmysl, že někdo jo a někdo ne.

Jediné jisté je, že by se do toho neměl míchat někdo zvenčí, pokud ovšem bordel kolem toho vzniklý to "zvenčí" neohrožuje.

Rozdělení Československa je nepřesný pojem: Slováci prostě odešli.

P. Pepax 10.6.2021 8:09

Hloupá agitka nad kterou nemá cenu ani přemýšlet.

Š. Hašek 10.6.2021 8:14

Souhlas.

P. Han 10.6.2021 9:09

Obzvlášť nejste-li přemýšlení schopen.

R. Vašíček 10.6.2021 7:33

https://ibb.co/Yhsz6JK

Prataseviča v prápore Azov, vytvorenom ultrapravičiarmi (skôr neonacistami) na boj proti spoluobčanom na východe Ukrajiny, po tom, čo vyslanie regulárnych armádnych jednotiek zlyhalo - vojaci nechceli zabíjať svojich.

Ozaj, v Čechách nie je trestné, keď český občan vstúpi do zahraničnej bojovej jednotky?

P. Han 10.6.2021 9:12

Zajímavé. Viděl jsem tutéž fotku, ovšem s šipkou na toho prostředního.

A. Renjascu 10.6.2021 7:31

Otázka pro pana Stejskala: uznala již ČR oficiálně Taiwan jako kdysi uznala Kosovo? Pracují naší poslanci (ať už vládní či opoziční) a vládní představitelé na přesvědčování našich partnerů z EU, aby taktéž uznali Taiwan jako nezávislou zemi a nebo šlo jen o politické divadlo jako vždy.

Š. Hašek 10.6.2021 8:15

Trefná poznámka.

R. Vašíček 10.6.2021 7:19

Savčenkovú nepozvali? Je nositeľom vyznamenania Zlatá hviezda a titulu Hrdina Ukrajiny. Jej boj za demokraciu ocenila aj Rada Európy.