28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

POLITIKA: Střet zájmů ve Švejkolandu

Každá vláda je svým způsobem špatná. Přesto není naděje, že bychom se někdy dožili zlatého věku, v němž bychom se bez takové instituce obešli. Platí to i o vládě v demokratickém zřízení, jež je nejpřijatelnější ze všech špatných způsobů vládnutí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Tesařík 16.8.2021 19:56

Jestli tady každý den někdo kňourá, tak jste to vy z klubu antibabiš, tady léta se svou patologickou nenávistí, kterou jste si propagandou nechali nakukat do hlavy otravuje všechny diskuze. Rv

M. Grundmann 2.8.2021 12:20

Státní zástupce by nikdy s touto kauzou k soudu nešel, protože nemá nic v ruce. Babiš pouze využil díry v předpisech a to trestné není. V podstatě tato kauza vyhovuje jak Babišovi, tak opozici. Babiš nic neriskuje a vypadá jako oběť, opozice si zase našla nějaký argument proti Babišovi. A novináři mají o čem psát a Milión chvilek záminku k manifestacím. Tato kauza vyhovuje hodně lidem a o podstatných věcech se nemluví.

P. Hatina 2.8.2021 11:58

No popsal bych to takhle, kdyby Babiš nebyl v politice, tak "buď" by bylo jeho stíhání už dávno zastaveno,

ale i naopak, by třeba už prošlo soudním řízením a nějaký soud by tu žalobu (antož by to prošlo celou sérií odvolání a stížností), pravděpodobně stejně zrušil...

M. Grundmann 2.8.2021 11:42

Podle mého názoru se Babiš dotačního podvodu u Čapího hnízda nedopustil. Kdyby nebyl v politice, tak by bylo jeho stíhání už dávno zastaveno. Svým způsobem mu tato kauza pomáhá, vypadá jako nevinná oběť. Jeho chování v této kauze je sice na hraně zákona a za hranou nějakých obecných pravidel slušnosti, ale není trestné. Chová se jako velká část podnikatelů využívajících různé právní kličky k obohacení.

P. Hatina 2.8.2021 11:33

No ja, on totiž pro připomínku, pan Babiš jest taky už 8 let poslancem, tudíž ho vlastně ani tak lehce trestně stíhat nelze -tudíž na každou tu jeho kauzu zvlášt by si musela policie vyžádat souhlas Parlementu - což se, snad se nepletu, podařilo právě jen v tej kauze Čapí hnízdo. V těch dalších, jak předpokládám ne, čili si sice policajti můžou něco "předběžně" vyšetřovat, ale leda tak do šuplíku...

P. Čech 1.8.2021 19:54

Babiš, jako majitel Agrofertu nerozhoduje o osudu nikoho. Každý jeho zaměstnanec rozhoduje o svém osudu sám. Nikdo jej totiž nenutí, aby v Agrofertu pracoval. Koukám, že Vaše názory jsou typicky socanské. Také anarchie v nich má své místo. Stát zde totiž zásadně není od toho, aby kontroloval něčí moc. Stát je zde od toho, aby sloužil svým občanům. Zatím to však je tak, že slouží svým politickým stranám a hnutím a jejich členům a příznivcům. Těch je ovšem trapná menšina.

P. Čech 1.8.2021 19:46

Ono bude možná stačit, když si pozorně přečtete hlavu první, články 1 - 4 Listiny základních práv a svobod. Pokud rozumíte česky, jistě seznáte jak hluboce se mýlíte.

O. Karen 1.8.2021 18:59

Ano, máte pravdu. Po tom, co Babiš předvedl během epidemie, k němu cítím víceméně nenávist. Co naplat, že je možná relativně nejlepší z těch, co by chtěli dělat premiéra? Prostě to není premiér do nepohody. V tomto případě se sesype a nechá věcem volný průběh s občasnými chaotickými výkřiky. A epidemie bude trvat ještě cca 1 rok, pokud tedy dřív nezvítězí střízlivý pohled na tuto respirační virózu.

P. Tesařík 1.8.2021 18:01

To jsou ale jen vaše pocity a dojmy, nedoložené ničím, znova se ptám, proč tohle podle vás nezákonné neřeší naše soudy, proč se na ně udavači od Pirátů neobrátí a namísto toho jak 99 kolaborantrských Pragováků, udávají do Bruselu a za pomoci svých extremistických zelených kamarádů z Německa poškozují celou naši ekonomiku.

Nelžete o zvýhodňování firem Agrofertu, nic takového se ani náznakem neprokázalo, je to přesně naopak udavači od Pirátů se snaží naši třetí nejvýznamnější firmu hrubě znevýhodňovat před EU konkurencí podobných firem a tím poškozují celou českou ekonomiku.

P. Tesařík 1.8.2021 17:51

To jsou jen Vaše nenávistné pocity a dojmy, posledních 7 let bylo nejúspěšnějším obdobím naší historie, masivní zvyšování životní úrovně, žádné korupční skandály alá ODS a mistr Kalousek, poprvé v historii masívní pokles zadlužení z Kalouskových 41% HDP na 28% HDP na konci roku 2019 . Kdyby tady dnešní estébáci dokola neotravovali s pseudokauzami alá Čapí hnízdo, dluhopisy, lustracemi diplomových prací ministrů, udavačství.............tak to bylo období i nejpohodovější.

Mezinárodní průšvih koronavirus, tady opozice usilovně sypala písek a sypala, demagogie, udavačství, lustrace ministrů, nakonec se připojil i politolog Rychetský, nejen se zrušením části volebního zákona proto, aby už Babiš po volbách nemohl být premiérem, byl to ústavní soud Rychetského, který vymyslel trapnou záminku "nezákonnosti" vládních opatření alá "bylo to špatně zdůvodněno", tahle patologická banda zkrátka dělala všechno proto, abychom dopadli co nejhůře, aby se konečně toho strašlivého Babiše zbavili. Rv

P. Tesařík 1.8.2021 17:31

Hezký článek, bych to ještě doplnil, oni naši udavači od Pirátů nechápou smysl EU dotací, na podporu podnikatelů žádné dotace EU neexistují, smyslem EU dotací je snižování rozdílu mezi úrovní rozvoje regionů, nejvíc dotací je na ekologii, podporu zaměstnanosti, podporu hospodářského růstu.

Takže udavači od Pirátů nepoškozují jen konkurenceschopnost třetí naši nejvýznamnější firmy, oni poškozují celé regiony, když chemičky Agrofertu nedostanou dotace na ekologii, budou občané dýchat horší vzduch a bude u nich v tocích horší voda, když firmy v regionech s velkou nezaměstnaností nedostanou dotace na podporu zaměstnanosti, bude v regionu hodně nezaměstnaných .......

Jinak samozřejmě zelenobolševici od Pirátů nechápou základní proncip kapitalismu, ono když se daří firmám, tak potom se daří i nám občanům, udavači od Pirátů dělají všechno pro to aby to bylo naopak. Naše české firmy jsou bohatstvím nás všech, Babiš, který Agrofert vybudoval od nuly je náš novodobý Baťa.

M. Grundmann 1.8.2021 17:27

V oblasti střetu zájmů neplatí presumpce neviny. Je to legislativa preventivní, která má zabránit nadměrné kumulaci moci a vlivu v jedněch rukou. Toto pravidlo platí pro každého, ne pouze pro Babiše.

Udělení nenárokových dotací je výhoda, kterou stát zvýhodňuje určité občany na úkor ostatních občanů, kteří nic nedostali. O těchto dotacích rozhoduje stát. Pokud je stát ve velké míře ovládán určitou osobou, je zcela logické, že není dovoleno, aby tento stát mohl zvýhodňovat firmy této osoby na úkor ostatních.

P. Tesařík 1.8.2021 17:16

Aha tak ona pro strašlivého Babiše neplatí presumpce neviny, bych to i zavedl na vás, máte dvě ruce, máte, tedy můžete krást v obchodě, bych vám zakázal vstup do obchodů, máte také 2 možnosti, buď si necháte useknout ruce nebo nebude nakupovat ;-D

Jinak vůbec nechápete smysl EU dotací, jestli o tom nevíte, tak investiční dotace nejsou na podporu podnikatelů, ty jsou na podporu regionů hlavně na ekologii, rozvoj zaměstnanosti, to snad chtete trestat celé regiony za to, že Babiš je premiérem, takže podle vás když je Babiš premiérem tak budou hezky občané z regionů kde jsou chemičky Agrofertu dýchat špatný vzduch. Holt patologická nenávist a závist to jak je vidět na vás je ošklivá porucha. Rv

Apropó proč se udavači od Pírátů neobrátí na naše soudy, když tvrdí že tady dochází k porušování zákona.

J. Jurax 1.8.2021 15:59

"bez Dotací do Zemědělství a Potravinářství v EU by Agrofert byl ještě Bohatší a Úspěšnější"

Pak tedy ovšem nechápu, proč je Agrofert bere?8-o

M. Grundmann 1.8.2021 15:57

Pravidla o střetu zájmů neřeší, zda někdo něco konkrétně rozhodl. Pravidla řeší, zda k tomu má nadměrné možnosti. Jedná se o preventivní legislativu a pravidla.

Andrej Babiš není ve střetu zájmů proto, že něco rozhodl ve svůj prospěch ( o tom osobně nevím ), ale proto, že mu jeho současná pozice takto rozhodovat umožňuje. Přesně tak jsou tato pravidla formulovaná.

Stát má zájem na tom, aby podniky fungovaly. Jenomže zájmy podniků, jejich majitelů a státu nejsou stejné. Autor příspěvku zapomněl na 90. léta, kdy byly podniky masivně tunelovány. Podnikatel a celá společnost nemají stejné zájmy, jejich zájmy jsou velmi často v protikladu. Stejně tak jsou v rozporu zájmy zaměstnanců a podnikatelů. Zaměstnanci chtějí co nejvyšší mzdy a podnikatelé mzdy co nejnižší. Celá společnost je založena v zásadě na protichůdných zájmech, společných zájmů je mnohem méně než těch protichůdných.

M. Grundmann 1.8.2021 15:47

Zde nejde o to, zda o daných věcech přímo rozhoduje, ale zda může tyto věci ovlivňovat. Jako předseda vlády ovlivňuje to, kdo je na určitých pozicích, kdo bude jmenován a kdo bude odvolán apod. Má tedy reálnou moc, jak ovlivňovat velkou část státní správy. To je přesně to, co nazýváme střetem zájmu, pokud je současně jedním z nejdůležitějších podnikatelů v zemi.

M. Grundmann 1.8.2021 15:29

Základním pravidlem právního státu je dělba moci a omezování kumulace různých druhů moci. Andrej Babiš má díky svému podnikání obrovskou ekonomickou moc, rozhoduje o osudu tisíců lidí díky svému majetku a podnikání. Tuto jeho osobní ekonomickou moc normálně kontroluje stát. Ale pokud v čele státu stojí stejná osoba, kterou tento stát má kontrolovat, dochází k tzv. střetu zájmů.

Kumulace moci je nešvar, kterému se musí každý demokratický stát vyhnout.

M. Grundmann 1.8.2021 15:22

Listina základních práv a svobod negarantuje každému možnost vykonávat jakoukoliv funkci či zaměstnání bez jakýchkoliv podmínek. Řada profesí a funkcí má zakázáno souběžně s danou profesí podnikat kvůli střetu zájmů. I současný výkon některých funkcí je zakázán.

Listina základních práv a svobod negarantuje možnost kumulovat všechny aktivity, funkce a zaměstnání současně.

V. Čermák 1.8.2021 12:59

Dotace=Mantra, kterou se jen zabývat je ztráta času. Bez Dotací by se zhroutil Svět skrz naskrz zDotovaný. Ale jen Babiš, jehož Agrofert pobírá vesměs Kompenzační dotace, vadí. Mimochodem, bez Dotací do Zemědělství a Potravinářství v EU by Agrofert byl ještě Bohatší a Úspěšnější....;-D

J. Jurax 1.8.2021 12:45

Věci obecně známé ... :-)

V. Čermák 1.8.2021 12:29

Osvícená vláda je pojem relativní, pro někoho ta současná Je, pro jiné, včetně vás Není. Stejně tak ti spolupracovníci, které si mnohdy ani sám volit nemůže je věcí názorů ano.ne.....;-D

V. Čermák 1.8.2021 12:25

Ále houby. Tak stát se samozřejmě nerozpadá, i když se Opozice, Novináři a Soudy snaží o to převelice. Před krizí velmi prosperoval a nyní se již také velmi dobře zotavuje, ekonomika roste a nezaměstnaných je málo. Nicméně v době krize se projevilo dost nešvarů z minulosti od neschopných pracovníků Hygieny a úředníků na ministerstvech, které nebylo možné propustit pro neschopnost, neboť je chrání zákon, taktéž Dryáčnická Opozice s Pisálky všeho druhu. A Babiš, který Nemohl řídit Stát jako Firmu s nimi musel krizi řešit. Ale to Vy jistě víte, ale na víc než na Okázalý projev nesouhlasu jste se nezmohl. Velmi podobně o trvalém Chaosu mluví Politolog Fiala, od kterého jste zřejmě svoji Rétoriku (všechno špatně a dost bylo Babiše) nasosnul ......;-D

O. Karen 1.8.2021 12:17

Zákony jsou jenom rámec, osvícenou vládu nezajistí. Připouštím, že hlavní systémový problém je EU. Stát už se zabývá jenom podněty přicházejícími z Bruselu a řízením dotací EU. Odborníci schopní strategického rozhodování ze státní zprávy odešli, protože tam pro ně není práce. Ale i v tom úzkém prostoru Babiš personálně selhal, jak píšete. I když bych to nenazval neštěstím, ale neschopností. Ze stejného důvodu je špatným politikem i Zeman. Také si neumí najít schopné spolupracovníky.

V. Čermák 1.8.2021 12:03

Tak premiér Babiš má podle vás jen 2 možnosti, buď Prodat Agrofert, zdroj svého multimiliardového bohatství, nebo se Pakovat z politiky? Hm, to je opravdu, ale opravdu úsměvné. Tuto Podpásovku jste jistě nasosal od závistivých Pirátů, kteří se neštítí ani Udávat Babiše v Bruselu. Mimochodem, uvědomte si, že Bohatých lidí je v Politice po celém světě hodně a určitě by se vaší a Pirátské radě, Zbavit se Majetku, nebo se Pakovat, nejspíš jen útrpně Pousmáli...;-D

P. Čech 1.8.2021 10:13

Babiš o tom nerozhoduje ani přímo ani nepřímo.Prostě o tom nerozhoduje. Opakuji, máte-li důkaz v podobě příkazu podepsaného Babišem a přikazujícího poskytnutí dotace Agrofertu, předložte jej. Potom soud a jedině soud, rozhodne o případném střetu zájmů. Soud, nikoliv nějaký pan Grundmann.

P. Čech 1.8.2021 10:05

Toto ovšem, co jste zde napsal, není vina Babiše, ale celkového systému, ve kterém žijeme my všichni, i Babiš. Systému, daném špatnou ústavou a špatnými zákony, které schvalují v poslanecké sněmovně diletanti a k nimž se občané nemají žádné právo vyjadřovat. Systému, ve kterém nám občanům, vládnou vždy menšinové politické strany a hnutí a ne námi, občany, přímo volení naši zástupci naším jménem. Toto vše a ještě mnohem více prosazuje jedno z našich občanských hnutí (SPD), ale i ten Babiš. Právě proto mi vůbec není jasné, proč Babiš vlezl po minulých volbách do chomoutu socanům a potřebuje tak podporu KSČM. Jediné, co lze Babišovi snad i vyčítat, mimo výše zmíněné, je jeho neštěstí na spolupracovníky, kteří jej ve své neschopnosti srážejí dolů.

P. Čech 1.8.2021 9:55

Ano, rozšířily se jako rakovina po celém světě a spolu se všelijakými příspěvky, přídavky, dávkami a pobídkami socanského státu a jeho socanských politických stran s výjimkou těch, které jsou směřovány přímo k nemocným a zdravotně handicapovaným občanům, se staly zbraní těchto stran. Zbraní, která je používána k volné soutěži těchto stran, ale i hnutí, a která jen vytváří a posiluje socanské smýšlení části společnosti. A o tom to všechno je.

O. Karen 1.8.2021 9:52

Babišův hypotetický střet zájmů je už zbytečné řešit. Epidemie jasně ukázala, že je to neschopný manažer chaotik, psychopat, co neumí dokončit jednoduchou větu a souvětí je za jeho myšlenkovým obzorem. Ukázalo se, že za 8 let se stát pod jeho vedením v podstatě rozpadl. Stát není ani schopen zjistit, kolik má školáků. Do nyní důležité fukce vrchního hygienika nenajde nikoho lepšího než unavenou ženskou před důchodem. Nenajde epidemiology, kteří by viděli všechny souvislosti a ne jenom svých 5 minut slávy. Stát nepomůže lidem ani uvolněním prodeje podpůrných léků proti virovým nákazám, jako je to např. v Polsku. Pozice bezkunkuročně nejhoršího ministra vlády - Plagy - je neotřesitelná. Festival neschopnosti pokračuje. Babiš se zdiskreditoval sám. Teď už sám jenom kňourá, že by si další vládu přece zasloužil...

P. Čech 1.8.2021 9:48

Píšete nesmysly. Takový soudce by věc nemohl soudit, což ovšem neříká, že by nemohl být třeba předsedou soudu. Plácáte nesmysly. Znovu opakuji, pokud kdokoliv nepředloží pádný důkaz o tom, že Babiš rozhodl o konkrétní dotaci pro Agrofert (nepředloží Babišem podepsaný příkaz k poskytnutí dotace), půjde vždy jen o tvrzení, nikoliv o důkaz. A pomocí tvrzení hlupáků o nějakém možném střetu zájmů Babiše s někým iluzorním a nejmenovaným nelze v právním státě vůbec operovat. Vaše tvrzení, že druhou stranou je stát a zbytek společnosti je obecný nesmysl. V takovém případě je tím "zbytkem společnosti" každý občan ČR vyjma Babiše. V tom případě ovšem já a spolu se mnou velmi mnoho lidí v tomto státě se vůbec necítí být ve střetu zájmů s nějakým Babišem. A pokud se necítím být ve střetu zájmů, potom také nepotřebuji, aby nějací socani tvrdili, že ve střetu zájmů jsem. Opět použiji trochu logiky, která Vám, jak vidno, nic neříká. V mém zájmu, jako občana ČR je, aby náš stát efektivně fungoval. K tomu patří, aby fungovaly všechny podniky ve státě vč. Agrofertu. Zcela nezávisle na tom, kdo je vlastní. Funguje Agrofert? Funguje! Zaměstnává desetitisíce lidí! Vytváří zisk a platí daně. To je důležité a vůbec ne to, zda jej vlastní Babiš či nějaký Franta Vonásek, i kyby nakrásně byl prezidentem ČR. Jestli Agrofert vlastní zrovna právě premiér není vůbec důležité. Důležité snad jen je, aby premiér nemohl vydávat příkazy k poskytování dotací tomuto podniku. A takovou pravomoc premiér nemá.

P. Čech 1.8.2021 9:15

Pojem "rozhodující většina" znamená také třeba 70%. A co těch 30%? Ti rozhodují o věcech týkajících se jejich podnikání? A nejsou ve střetu zájmů? Chce to používat trochu logiky, než něco napíšete. Pokud nebudete schopen předložit jen jediný důkaz o tom, že Babiš nařídil a podepsal příkaz k poskytnutí jediné konkrétní dotace pro Agrofert, raději mlčte. Jinak ze sebe sám děláte nemyslícího tvora.