21.2.2020 | Svátek má Lenka


Řazeno podle času sestupně, seřadit podle času vzestupně
počet příspěvků: 23, poslední: 16.1. 2020 17:15, přehled diskusí

J. Stehlik 16.1.2020 16:27

Kamarád se vrátil z ameriky a jen čuměl. Pak mě dohledal statistiku a na stejný počet obyvatel jako máme my tam vydají cca 0,5mio povolení ročně . U nás to je okolo 80 tis.

A jak mě řekl , stojí za tím motivace obcí po penězích . Zjednodušeně řečeno v americe žijí obce z daní z nemovitostí. Ve volbách lidé v principu hlasují pro nízkou daň a tedy jediné jak zvýšit příjem obce je rozšířit majetek plátcu novou výstavbou . Proto tam mají tak velké domy a velký převis nabídky. Naproti tomu uživatelé jsou tlačeni zbavit se zbytečného majetku (nebudu platit za to co nevyužívám) . Výsledkem je velká nabídka a konkurence prodávajících a pronajímatelu.

Zároveň mužete mít nízkou daň z obratu .Logicky tak levně postavíte narozdíl od nás kde z DPH jde značná část obcím . Perlička je u nás daň z převodu . Ta nejen že zvyšuje cenu prodávjících nemovitostí , ale efektivně brání stěhování. :-(

Prostě amerika má v hubě nejen svobodu a nezávislost , ale hlevním znakem je konkurence a tomu uzpusobuje podmínky . Leda tak zajistíte slušnou životní uroveň té chudší části obyvatel , kteří pak tolerují ty extrémě bohaté.

F. Budák 16.1.2020 15:17

"..... Získat stavební povolení stojí jistě hodně práce, ovšem počet dokončených bytů byl loni vedle let 2008 a 2009 nejvyšší od počátku století.........."

Počet dokončených bytů nic nenapovídá o kvalitě stavebního zákona. Spíše by bylo zajímavé, jak dlouho trvalo řízení o povolení stavby, než se tyto byty mohly začít stavět. Rok, dva, tři, pět? To je o kvalitě SZ a ne počet postavených bytů.

F. Doušek 16.1.2020 13:19

Já bych připomněl, že proti některým ustanovením současně platného Stavebního zákona se bouřily i profesní komory. Nebyly však vyslyšeny a na jejich připomínky, že dojde k prodloužení stavebních řízení opravdu došlo.

Nyní se situace opakuje, a profesní komory jsou opět z celého procesu prakticky vyloučeny. Ano, nový Stavební zákon je šit na míru stavební lobby.

V. Petr 16.1.2020 12:29

Takže, Adolf Hitler postavil 3800 km dálnic za polovinu času, kolik si např. vyžádaly právní tahanice kolem dálničního obchvatu Plzně nebo průtahu D8 přes České středohoří.

Myslím, že toto hovoří za vše. Nemožnost obstrukcí je to nejlepší a nejlevnější prorůstové a všeobecně prospěšné opatření, jaké si lze vůbec představit. Také by to vyřešilo problém s nedostatkem bytů a to v dost krátlkém horizontu!

H. Kotaz 16.1.2020 12:45

Dá se říci, že tak, jako stavěl Hitler, stavěla celá západní Evropa až do sloučení Německa. Teprve potom začala ta bu z erace nově přistupujících států do EU. V Brusele vymýšlej blbostě.

V. Petr 16.1.2020 12:22

Nesmysl! Je třeba zajistit, aby vliv kohokoliv, kromě sousedů zmíněné stavby byl minimalizován.

Možnost zasahování zelených do liniových staveb působí větší škody, než např. "podpora OZE." A katastrofální bytová situace ohrožuje dokonce biologickou podstatu národa! Pokud by se možnost zasahování všemožných "iniciativ" prostě eliminovala, bylo by to pořád lepší, než současný stav!

M. Šejna 16.1.2020 10:47

Já bych současný stavební zákon ponechal.

Jediné, co bych do zákona doplnil, je "fikce souhlasu". Tedy lhůta pro dotčené instituce, do kdy mohou vyjádřit nesouhlas u stavebního řízení. Pokud se nevyjádří, bylo by to automaticky považováno za souhlas.

Vsadím se o co chcete, že by se tímto zkrátilo stavební řízení o více jak dvě třetiny času.

V. Petr 16.1.2020 12:30

To máte do velké míry pravdu ale problémy kolem liniových staveb toto nevyřeší!

M. Krčmář 16.1.2020 15:29

I mě ta myšlenka přišla na začátku přínosná, jenže jak už to tak u nás (nejen u nás) chodí, obávám se,že při stavbě třeba rodinného domu ve finále přibude buzerace, zatímco velké developerské projekty budou pod různými záminkami probíhat právě tímto fixním souhlasem,bez možnosti kohokoli (obce,hasiči,občané) cokoliv ovlivnit.

L. Severa 16.1.2020 9:51

Jen tak pro zajímavost. Žádost o stavební povolení na rodinný domek jsem podal 17.9. 1969, povolení bylo vydáno 6. 11. téhož roku.

M. Šejna 16.1.2020 10:49

Pro zajímavost doplňuji:

žádost o stavební povolení jsme podali v březnu 2018. Doposud nemáme stavební povolení.

J. Jurax 16.1.2020 17:15

No jo,to už je ale dávno, ještě za zlého bolševika ... :-) :-(

H. Kotaz 16.1.2020 7:04

Pro stavby liniových dopravních staveb, vodních děl, tady měl být ten zákon už v r.1990 a to takový, jaký mají v Německu.

J. Ježek 16.1.2020 9:14

Babiš je ve vládě "jen" 6 let, tak dá rozum, že se zákony nemohly změnit tak, aby se stavěla silnice dřív, než po 13ti letech příprav (ale např. po třech letech, jako v Polsku).

Nemaká. Kecá, zloděj.

M. Rohovský 16.1.2020 11:19

Pane Ježku, to, že je stav stavební legislativy tristní, zřejmě nikdo soudný nerozporuje. Vinit z toho člověka, který byl až do vyhození premiérem Sobotkou v minulé vládě téměř čtyři roky ministrem financí a nyní je dva roky premiérem ovšem zavání obsesí.

V. Petr 16.1.2020 12:32

Uvědomujete si, že toto změnit naráží na zuřivý odpor tisíců parazitů, kteří se živý vymáháním výpalného a na ně napojených stran "Demokratického bloku" a Pirátů!??

R. Langer 16.1.2020 5:52

Možná se stavělo vloni hodně. Stavby, co byly naplánované před 10 lety. :-P

J. Stehlik 16.1.2020 16:29

R^R^R^

V. Vlk St 16.1.2020 0:19

To byl pochybný příměr, že se loni stavělo hodně. Ve skutečnosti se u nás nestaví skoro nic. Stavět se snaží jen soukromníci- nebo kupovat stavěné rodinné domky. Po schválení idiotského zákona o energetické neutralitě staveb se přestane stavět i tohle. Nestaví se dálnice, silnice, železnice- protože stavební zákon je udělaný tak, aby to vlastně nešlo. Takže do změny režimu- třeba něco jako v Rakousku Kurz, nebo maďarský Orbán se stavět nic nebude. A z tohohle tady vznikne jen zaostalý skanzen se staletí starými baráky.

T. Novotný 16.1.2020 8:27

to že jsou nějaké předpisy je jedna věc. Druhé věc je, že je snaha stavět špatně připravené stavby a ignorovat jejich dopady. Proto problémy s D8, když ŘSD minimálně blbě vyhodnotila desetiletí trvající existenci lomu, nebo třeba při prosazování pražského okruhu závěry v dokumentaci EIA neodpovídají podkladům a úmyslně se ignoruje zákon, aby se některé negativní dopady vůbec nehodnotily. Takový přístup pak samozřejmě generuje spory a zdržení. A bohužel veškeré snahy o zrychlování jdou směrem ignorace problémů a vyloučení možnosti chyby stavby připomínkovat, místo aby se kladl důraz na kvalitní přípravu kvalitních staveb.

P. Staronový 16.1.2020 9:35

Důraz zajisté můžete klást, ale jen v rámci pravidel. A těch je bohužel tolik, že některá jdou i proti sobě.

M. Šejna 16.1.2020 10:55

po dlouhé době s Vámi souhlasím.

V naší obci máme dvě základní normy pro povolování staveb: Územní plán a Regulační plán. Obě tyto normy se ale navzájem vylučují.

Pokud chceme stavět v souladu s Územním plánem, nesplníme regulativy Regulačního plánu. Pokud bychom stavěli v souladu s Regulačním plánem, porušíme tím pravidla Územního plánu.

Obec o tomto rozporu ví, ale není schopna tyto dvě normy už 3 roky sladit.

V. Petr 16.1.2020 12:36

Problém lomu (není to tak, jak píšete ale budiž) způsobil daleko menší zdržení, než obstrukce zelených!