Neviditelný pes

POLITIKA: Srozumitelné symboly pro první signální

4.6.2008

Server Hospodářských novin ihned.cz publikoval fotografie z programové konference aSociálních demokratů v Pardubicích a doplnil je informací o předvolebním týmu profesionálů:

„...ČSSD si vzala na pomoc americké profesionály z PR agentury PSB, vsadila na srozumitelné symboly, které lidé znají z ataků reklamy v běžném životě...“

Kromě Penn, Schoen and Berland Associates, Jana Kaplického, Jiřího Šlégra, Jana Švejnara, bude prý pánům z ČSSD pomáhat i další velikán - pán, co se (dobře) živí vymýšlením filmů, Michael Moore.

Z reportážních fotek je patrné, že to PSB předvolebním projektem „ODS Hypercena“ poněkud přepískla. Symboly použité ve fiktivním superkmarketu jsou totiž srozumitelné až moc – snad jsou PR agenturou ´fokusovány´ na lidi s IQ v pásmu 50 – 60. A těch přece u nás není tolik , aby musela jakákoliv strana (i ta, co tak ráda rozdává) vymýšlet speciální taktiku pro jejich hlasy.

Demokraté se sociálním cítěním za peníze jiných se v tomto výstižném dílku otevřeně přiznávají ke dvěma věcem:

a) že považují své voliče za úplné blbečky, kterým se bojí prozradit, čím se kraje vlastně zabývají

b) že za ideální považují dobu reálného socialismu, se kterým jsme se rozloučili téměř před 20 lety. Jejich předchůdci se totiž také snažili určovat ceny chleba a mléka v obchodech. Na rozdíl od autorů z PSB si ještě dobře vzpomínámě, kam podobné socanské snahy vedou.

Tuším, že letošní krajské volby budou pěkné sado-maso. Selanka z před čtyř let, kdy se o billboardovou předvolební kampaň se Standou G., (který se koncem srpna 2004 přiznal, že mimo kšeftů s p. Chrenkem je i sociální demokrat), starala PR agentura pana Surňáka Crane Consulting, je zapomenuta. Nynější kampaň startuje půl roku před volbami a jak říká klasická poučka, kde chybí obsah, musí převážit forma.

Nám ostatním, co si stále ještě myslíme, že se dá i v politice prosazovat normální slušné jednání, nezbývá než neustále připomínat, že ač mají členové ČSSD plná ústa slušnosti a korektnosti, jsou to opět oni, kdo na politickou scénu zatahují podobně nepřijatelné způsoby.

Možná se ale dočkáme překvapení a kultivovaní poradci Švejnar a Kaplický zkulturní (nejen) vedení ČSSD takovým způsobem, že se jejich kampaň bude jevit jako slušná i voličům.

blaha 1

 

blaha 2

 

blaha 3

www.angle.cz



zpět na článek