POLITIKA: Současný kabinet miluje reklamu
Nový místopředseda strany Liška se však už od kampaně distancoval na víkendovém sjezdu.
Řeč je samozřejmě o sloganu Evropě to osladíme, který je takovou klukovinou nejsilnější české vládní strany. Trochu nás vrací do éry normalizace, kdy dvojsmysly a četba mezi řádky zpestřovaly život uprostřed propagandy. Všichni víme, co znamená fráze ,,někomu něco osladit". Ale nařčeni z provokatérství, ohrazují se zadavatelé kampaně tím, že na cukru přece není nic špatného. Ba naopak!
Být EU zlým pánem a její předsednictví trpěnou rolí, kterou musíme absolvovat, pak by taková kampaň byla snad hodna obdivu. Ne však dnes a v naší situaci. Je to jen elegantnější obdoba toho, když premiér Topolánek udělal vulgární gesto se vztyčeným ukazovákem a pak vysvětloval, že tím myslel: Kalousku, jsi jednička. Lidovci se zlobí, ale ne až tak moc. Podle prohlášení KDU-ČSL je to ,,pochybení", ke kterému došlo proto, že ,,s podobnou kampaní nebyly zkušenosti". Čteme i recept, jak tuto nemilou situaci vyřešit. ,,Napříště by naši ministři byli neradi překvapováni," odsouhlasili si lidovci.
Sláva! Existuje jednoduchý způsob, jak to zařídit. Žádné ,,napříště" by totiž být nemělo. Pravda je taková, že je celá kampaň na naše předsednictví nehorázná. Co ze svých peněz platíme? Že nám pár úspěšných Čechů připomene, že budeme půl roku řídit jednání EU? To není žádná zásluha ani úspěch. Prostě na nás s touto rolí přišla řada.
Podle vlády je záměrem kampaně ,,vzbudit zájem Čechů o předsednictví". A proč? Vláda ani další úřady náš zájem nepotřebují. Je jejich povinností se na předsednictví dobře připravit, za to si je platíme. A jak se jim to bude nebo nebude dařit, se nepochybně dozvíme z médií.
Tato vláda nemá ráda média, ostatně stejně jako ta předešlá a zřejmě i všechny minulé. V demokratických zemích je to jen výjimečně jinak. Naše vláda však miluje reklamu. Už loni si zaplatila propagační kampaň k našemu vstupu do Schengenu.
V žádném případě nejde o kampaně informační, nýbrž čistě propagandistické. Je to arogantní plýtvání penězi daňových poplatníků. Jakkoliv je to asi těžké (peníze přece nesmrdí), vydavatelé by měli tyto inzeráty z principu odmítnout. Zvlášť když vláda jedním dechem říká, že sáhla k reklamě právě proto, že média neplní dobře svou roli.
(Psáno pro E15)
Převzato z blogu Extra se svolením autora.