18.4.2024 | Svátek má Valérie


Diskuse k článku

POLITIKA: Slovo k důchodům

Předseda ČSSD Bohuslav Sobotka se rozhodl, že je potřeba zvýšit důchody. Proč ne, nějaké to přilepšení důchodcům přejí úplně všichni politici zleva doprava. Pouze řeší otázku kde vzít a nekrást, popřípadě kolik si ještě můžeme půjčit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. David 27.12.2016 19:11

Jsem důchodce, rsp. i smluvní "prduch"

Nestěžuji si, penzi mám mírně nadprůměrnou, od ČSÚ presentovanou, ale vzhledem k tomu, že jsem poživačným staříkem a zdraví mi slouží, k důchodu pracuji. Divili by ste se, jaký je zájem firem po práci "důchodových smluvníků". Byť původně vysokoškolský technokrat, jezdím s rozvozem ranních komodit s motáním volantem. Má to své výhody, dědek je furt v pohybu (nehnípe na otomanu a nevzpomíná s nostalgií na své bývalé pracovní úspěchy), smysly udržuje furt v "trainingu" a fyzičku má placenou. Jenom mne hněte ta pomýlená "role státu". Furt se mi do mého života plete "nějakej ouřad a dinstreglamá", které mi háže klacky pod nohy. Lékařské prohlídky. Nic proti, ale když mám zdravotní zůsobilost na ZP/ŘP/etc., proč nestačí jedna prohlídka na vše, ale musí být vše parciální? Na ZP zvlášť, na ŘP zvlášť? Není auto i bambitka zbraní? Aha, asi jde o ty správní poplatky. Na ouřady nosím "byrokratický balíček" dokumentů, rozuměj, ověřené kopie všech lejster, včetně rodného listu, že jsem měl tu čest se vůbec narodit. Nevím, jak je to možné, ale furt ho nemámám kompletní, byrokraté v časovém horizontu furt požadují něco dalšího. Prý neznalost zákona neomlouvá. Po rachotě si chci i vydělaný obol i část penze realizovat v "nemravnostech", pivko, mariáš a trabuko v naší kuřácké krčmě (včetně tamo odvedené berně spotřební a DPH). Jukne na mne EET "role státu", nic proti, ale přiznávat i EETtrinkgeld pinglovi do kapsičky (občanská výpomoc), to je krapánek morbidní. Nu, a nyní jsem se dozvěděl, že si ani při mariáši nebudu moci na zbystření mysli zapálit Cohibas. Prej kvůli ochraně zraví kojících matiček v hospodě, které přišli "na ruma", aby jim mariášníci nezahulili laktaci. Co mi, jako důchodci i ostatním zakáží a přikáží příště? Toť otázka "role státu". Já "roli státu" vnímám jako "Ochranu života, zdraví a majetku" občanů, kteří si tu službu platí v berních. Nic více, nic méně. Ale montovat se putykářovi do jeho putyky, zdali se tam má u utopenců a mariáše hulit, je zvrhlost

J. David 27.12.2016 19:17

Mea culpa

které přišli "na ruma"

Samozřejmě "matičky přišly", "ty matičky"... omluva

J. Jurax 27.12.2016 19:49

Re: Jsem důchodce, rsp. i smluvní "prduch"

Jojo, role státu ...

Když zasedá parlament, nikdo si nemůže být jistý majetkem ani životem (Oliver Cromwell).

S pošetilostí našich zákonodárců je nutno počítat jako s faktem (to je parafráze výroku pruského oficíra o c. a k. generálech; ten ovšem hovořil po vojensku řízně o blbosti).

Našim zákonodárcům nejde o nic jiného než o naše dobro. Proto nám ho taky berou. (Hlas lidu).

J. David 27.12.2016 20:43

Re: Jsem důchodce, rsp. i smluvní "prduch"

Ono nejde až tak o pošetilost, ale jako o duševní poruchu jisté formy narcisismu, která implikuje poslání páchat formu "bono publico", pokud možno prohibitivně. My nejlépe víme, co je to veřejné blaho, proto veškeré neřesti zakážeme. Viz. alkoholová prohibice v USA. Sufražetky byly spokojeny, vzniklá mafie byla spokojena, berně ale byly krapánek v hajzlu. Čím větší blbost, tím větší podpora politiků. Syndrom "dobroserství" páchání obecného blaha ve funkci. Hlavně, že ale funkce má bezedný kapsář. Asi budu za blba, ale beru to selským rozumem. Co je politikům do toho, zdali Palivec má hospodu kuřáckou a Bucek si udělal v Nuslích hospodu nekuřáckou? Podnikatelský záměr a zájem klientely. Někdo leze k Palivcovi, jiný k Buckovi, co je na tom k regulování? To jako zavedeme institut bordeláků, kde se nesmí pišolit, když tak, tak jenom mimo provozovnu v extravilánu provozovny? Logika pláče. Prý EU směrnice. To jako, když starosta vesnice bude "vymatlanej" vegan, to jako vesničané nebudou smět na žír chovat králíky, drůbež a prascata? Pěkně děkuji. Furt nějaká imbecilní regulace "spontánního řádu" (reaguji na Vaše založení), kdy i za americké prohibice se nepřestalo chlastat, ba právě naopak. Paradox negace. Zakažme souložit o nedělích a státních svátcích, pro "bono publico", vytvořme komise, které to budou kontrolovat, tak jako prodejny o více než 200 m2. Asi blbnu na stará kolena, ale jiní blbnou na "ober-eminenter", tedy poslanci. Asi bude nutné, při volbách, to konkláve "dobrodefekátů" pozměnit. Qui modo, qui bono...

J. Jurax 27.12.2016 22:08

Re: Jsem důchodce, rsp. i smluvní "prduch"

Dobrodefekát místo dobroser - to je dobrý, zní to vznešeněji ...

Jinak souhlas.

Akorát s těmi volbami jsem skeptik. Hlas lidu praví, že kdyby volby mohly něco změnit, ti momentálně jsoucí u moci, koryt a penězovodů by je už dávno zrušili.

V. Kotas 27.12.2016 16:12

Takové to troškaření u důchodů, si mohou politici odpustit,

jen se tím zesměšňují. Zvlášť, když si sami sobě v té době přidávají tisíce. U důchodů, by jejich první starostí mělo být, aby je srovnali na úroveň běžnou v EU. To je, že průměrný důchod bude ve výši 60% průměrného platu. U těch, kteří poctivě pracovali a mají " odsloužena " patřičná léta před důchodem !

J. Jurax 27.12.2016 20:04

Takové to troškaření u důchodů, si mohou politici odpustit,

Teď je tuším 40 procent. Zvýšení na 60 procent - tedy o polovinu - by znamenalo zvýšit stávající odvody na sociální pojištění taky o polovinu (přesněji o něco malinko míň, v sociálním je ještě nemocenská a politika zaměstnanosti), neboť náš důchodový systém je průběžný.

Obávám se, že ti, kdož by to měli platit, by nadšeni moc nebyli.

V. Kotas 27.12.2016 20:48

Re: Takové to troškaření u důchodů,

Peněz bylo a je dost. Stačí vrátit všechny, které byly odkloněny od r.1990 z důchodového účtu - či jak to nazývají a přestat podporovat neziskovky, vyplácet všelijaké podpory kde komu. A také přece bylo slibováno - ano sliby chyby, na ten účet budou směrovány dividendy státních podniků. A že přece nebudou nezaměstnaní !

J. Jurax 27.12.2016 22:17

Re: Takové to troškaření u důchodů,

Ale kuš - tak znovu.

Co bylo, bylo, to už se nevrátí.

Důchodový systém je u nás průběžný, ba průtočný a mimochodem setrvale v deficitu v řádu pár desítek miliard, který jsou dodány z jiných zdrojů, protože důchody se vyplatit musí. Systém jinak operuje jen s penězi, které se vyberou na důchodovém pojištění, kteréžto prachy obratem lifruje důchodcům.

Neziskovky a podpory se nevyplácejí z důchodového účtu.

A poslední dvě věty jsou jednak mimo mísu a jednak hovadina.

Z. Frys 27.12.2016 23:41

Re: Takové to troškaření u důchodů,

Ano, pravda. Ale jak jsme se už bavili několikrát, bez možnosti opt-outu je státní důchodový systém státní zlodějna.

J. Tolman 27.12.2016 14:10

K tomu

solárnímu tunelu - skromně jste opomněl roli ODS. Ve sněmovně poslanci ODS nemuseli hlasovat, protože to nebylo potřeba. Bylo-li by hlasů pro málo, rádi by se přidali, stejně jako jejich kolegové v senátu. Tehdejší prezident Klaus (ODS) zákon nevetoval, čímž mu umožnil hladké schválení. Případné veto mělo velkou naději na úspěch, protože tam hrozilo nebezpečí z prodlení. Za měsíc už by ten zákon zřejmě neprošel.

Jinak u solárních baronů to vypadalo nějak takhle:

Obří solární elektrárna v podkrušnohorské obci Moldava na Teplicku vyrostla nelegálně. Vyplývá to z rozhodnutí Ústavního soudu, jenž zamítl stížnost majitele elektrárny, firmy Talwin. Nejvyšší soudní instance tak potvrdila, že projekt získal stavební povolení v rozporu se zákonem. Společnost v době výstavby výrobny elektrické energie vlastnili vlivní členové severočeské ODS Alexandr Novák, Daniel Ježek a Ahmad Raad.

F. Kusák 27.12.2016 15:45

Re: K tomu

No, asi tak.

F. Doušek 27.12.2016 16:56

Re: K tomu

Prezident Klaus TEN zákon nepodepsal. Podívejte se do Sbírky, kdo je pod ním podepsaný.

P. Vaňura 27.12.2016 20:47

Zamlouváte fakt, že ŽÁDNÝ poslanec ODS pro zákon

180/2005Sb NEHLASOVAL. Hlasovalo pro něj 17 ze 37 senátorů ODS.

http://neviditelnypes.lidovky.cz/politika-kdo-nam-zdrazil-elektrinu-due-/p_politika.aspx?c=A101003_121803_p_politika_wag

M. Pivoda 27.12.2016 11:39

Něco za něco

Doporučení: Zvedněte českým důchodcům příjem a oni zato budou povinni doručovat životní moudrosti pro zbytek české populace. Například zde pomocí diskuze na Neviditelném psovi.

V. Němec 27.12.2016 11:39

Místo toho

aby se pracujícím ponechalo co nejvíc vydělaných peněz ať si je investují za co chtějí a realizovalo se skutečné tržní hospodářství, tak se z nich vyždímá na daních co nejvíce a pak se rozděluje z moci úřední a jen se tak vytváří nerovnost a nevraživost.

P. Smatlak 27.12.2016 9:58

Blafal.

Proč se vše svádí na Sobotku.Sobotka není celá vláda a s tím biolihem, v tom má prsty hlavně Babiš a spol. co na tom vydělávají.Takže můžeš ty chytrolíne nadávat na celou vládu ,včetně s neomylným"dobrodincem a polobihen Babišem a spol.A co tu udělalo ANO v čele s tím "samaritánem" kromě slušného rozpočtu, ovšem bez investování a investic, o tom raději mlčíš,že.Ale kdyý se chce pes býti tak se hůl vždy najde že?To já také ušetřím,když budu spát ve stanu a jíst jen suché rohlíky.

F. Kusák 27.12.2016 10:59

Re: Blafal.

No, tak sociálním inženýrstvím a technologií přerozdělování financí vyniká jednoznačně sociální demokracie. O tom fakt není pochyb. Nevím zda-li, pokud by vládla pouze jednobarevná vláda ČSSD, by se lépe vybíraly daně nebo by se výrazně omezily výdaje. Velmi o tom pochybuji. Klaus, jakkoliv nemám rád jeho sebestřednost, má pravdu v jedné věci, a to, že jsou vždy důležité počáteční podmínky a velikost změn jednotlivých parametrů v čase. Takže ono nejde ani tak o to, jestli existuje státní, potažmo spotřebitelská podpora OZE, ale jestli se to s tou podporou nepřehnalo. Také s biopalivy je to složitější. Zprvu nebyla zatížena žádnou spotřební daní, ale následně plnou. To vedlo k poklesu poptávky, což hlavně pocítili zemědělci, kteří jsou hlavními příjemci všeobecných výhod, tedy včetně dotací. Za vším stála energetická politika EU. Nyní se zájem ekologů obrací k biopalivům třetí generace. A tady bychom měli být, po minulých zkušenostech, velmi obezřetní. Nedovedu si např. představit, že by každá vodní plocha u nás byla cíleně zaneřáděna sinicí. To by snad bylo ještě horší než řepka olejka. A jinak by mě moc zajímalo kolik existuje politických "Babišů", kteří mají prsty v nějakém zdroji OZE, vodními elektrárnami počínaje a fotovoltaickými konče, jejichž zisky končí kdesi v daňových rájích. Přes všechnu spornost A. Babiše, Čapí hnízdo fakt existuje a daně jeho firmy platí.

J. Lepka 27.12.2016 11:40

Re: Blafal.

Jo, tou poslední větou jste svému blábolu dodal na vážnosti.

K. Frauknecht 27.12.2016 12:37

Re: Blafal.

:-)

F. Kusák 27.12.2016 15:41

Re: Blafal.

Pokud Vám argumenty dovolují, napište proč se jedná o můj blábol. Rád k tomu zaujmu stanovisko. V normální společnosti se neuráží, ale argumentuje.

J. Vintr 27.12.2016 13:07

Re: Blafal.

Babišovy firmy neplatí daně, ale pouze vracejí část peněz, které bezpracně od státu (nebo prostřednictvím státu) dostávají. Celková bilance je pořád záporná.

J. Schwarz 27.12.2016 7:59

když končí politikům

možnost zvyšovat daně a odvody, sáhnou k "boji o zdraví Lidu" a žvástům typu " stojí to za to i kdyby to mělo zachránit byť i jediný lidský život" a nařizují "optření ke zvýšení bezpečnosti". Tato "opatření" platí bez výjimky občan a stojí je to veliké peníze, ať se jedná o povinné "revize" přes "tepelné mapy", autolékárničky až po různé povinné serepetičky do aut typu monitoringu tlaku v pneumatikách či v budoucnu "černé skříňky" která pomocí GPS vozidlo monitoruje a v případě nehody automaticky zavolá záchranku. Nic proti takovým možnostem, pokrok je pokrok, ale neměl by být vynucován zákony. Navíc nikdo se neobtěžuje předložením statistiky co dosavadní neexistence podobných "opatření" způsobovala za katastrofy které mají být eliminovány. Když o žádných katastrofách není nic známo, nastoupí žvást o "byť i jediném zachráněném lidském životě...". Že by bylo možno zachránit řádově víc lidských životů podstatně levnějí tím, že bychom nepouštěli do Evropy musulmany nikdo nezmíní...

B. Uhlich 27.12.2016 22:52

Re: když končí politikům

Přesně tak, taky si myslím, že veškeré dobroserství by mělo být převeden o do ryze tržních mechanizmů...např. dokážu pochopit, že třeba pojišťovna bude vyžadovat některé revize na domácnosti, nebo domku... tak jako některé pojišťovny poskytující životní pojistky požadují dost komplexní vyšetření... Pak bych s tím problém neměl, cheš pojistit, tak ukaž revize..., ale to co se teď děje, je už opravdu něco na způsob fašizmu.

P.S. Ono je ovšem zajímavé, že ani těm pojišťovnám by to asi nevyšlo, protože by pak stačila jediná, která by řekla, ale nás zas až tolik nesvrbí a ostatní by se mohli klouzat... :.-))))

B. Uhlich 27.12.2016 22:52

Re: když končí politikům

Přesně tak, taky si myslím, že veškeré dobroserství by mělo být převeden o do ryze tržních mechanizmů...např. dokážu pochopit, že třeba pojišťovna bude vyžadovat některé revize na domácnosti, nebo domku... tak jako některé pojišťovny poskytující životní pojistky požadují dost komplexní vyšetření... Pak bych s tím problém neměl, cheš pojistit, tak ukaž revize..., ale to co se teď děje, je už opravdu něco na způsob fašizmu.

P.S. Ono je ovšem zajímavé, že ani těm pojišťovnám by to asi nevyšlo, protože by pak stačila jediná, která by řekla, ale nás zas až tolik nesvrbí a ostatní by se mohly klouzat... :.-))))

T. Pansky 27.12.2016 3:43

Fakt: lide si uz zvykli, ze kdyz jim dochazi sily, daji ...

... hlasy levici, ktera jim "pomuze". Ze je predtim ta sama levice okradla, to jim nedochazi. NEBO se mozna pouzili, ze pravice je okrada take, ale od levice dostanou neco malo zpet (mozna se lide poucili z velkych koalic ODS-CSSD = opozicni smlouva nebo urednicka vlada). ODS napachala hodna spatneho mezi volici a ted za to platime neduverou volicu v pravicovou politiku.

P. Dvořák 27.12.2016 7:49

Re: Fakt: lide si uz zvykli, ze kdyz jim dochazi sily, daji ...

Pravice je spojena se jmény jako Topolánek, Dalík, Kalousek, Langer, Drábek, Heger, Julinek, Nečas a další. Nejsem si jist, že to jsou jména, po kterých se lidem zasteskne, když jim "dochází síly."

To jen na vysvětlenou.

J. Schwarz 27.12.2016 8:03

Re: Fakt: lide si uz zvykli, ze kdyz jim dochazi sily, daji ...

Nositelům oněch jmen mohu zazlívat jen to že neplnili co slíbili. Nesnížili ani nezjednodušili daně, neomezili byrokracii, šli na ruku nesmyslům šířeným EU vrchností...

P. Dvořák 27.12.2016 8:28

Re: Fakt: lide si uz zvykli, ze kdyz jim dochazi sily, daji ...

To se vám zdá málo?

:-)) :-)) :-))

Dobrá, dobrá. A co byste jim připíchnul ke cti? Já vím o jednom: Nikdo neumí jako Dalík sehnat jakékoliv nadbytečné množství Pandurů za pouhý dvojnásobek obvykle ceny.

P. Schuster 27.12.2016 8:42

Re: Fakt: lide si uz zvykli, ze kdyz jim dochazi sily, daji ...

Levice je spojena s jmény Rath,Paroubek, Palas, Petr Benda a další.