16.4.2024 | Svátek má Irena


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Milan 30.3.2009 22:04

Poděkování

Výborně Martine, pokud takto vysvětlujete studijní látku žactvu, či studentstvu, jsem na Vás hrdý, jako na učitele, který je věcný a dokáže velmi dobře vystihnout podstatu problému. Děkuji  R^

hafusak2 30.3.2009 12:00

Volby jsou základ.

Volební právo je nejzákladnějším právem občana v demokratické společnosti a od jejích výsledků se vše odvíjí. Pravdou je, že hromada věcí je u nás složitějších, než by mělo být: např. podle počtu obyvatel by sněmovna měla mít pouze 105 poslanců, zbytečný senát, sedm ministerstev by bohatě stačilo. Ale napadat volby by se opravdu nemělo. Ono to totiž občas vypadá, že špatná totalita je to, že vládne jedna levicová strana a opozice musí mlčet a vynikající demokracie je to, že vládne jedna pravicová strana a opozice musí mlčet.  To je hloupost co? Ale hlasatelů podobných názorů je zde plno. Když se strany nejsou schopny domluvit, tak vládu odborníků - ať si zatím partajní šéfové připraví pořádné a pro lidi přijatelné volební programy a jedeme dál. Však volební výsledky ukáží.

FS 29.3.2009 13:56

Jednoduchost, rychlost - možná cesta

Jediná cesta jak z toho ven je předložit Klausovi podpisy (opět) ODS, lidovců a SZ, bez vytváření složité koaliční smlouvy. Jediným úkolem této vlády by bylo ji přivést k předčasným volbám se změnou ústavního zákona o volbách (bonus pro vítěze apod.) Tlakem veřejnosti k tomuto kroku dotlačit i ČSSD. Jak totiž poslouchám Chameleroubka na Primě, jiné cesty není. Klacky pod nohama od Jyrky jsou nepřekročitelné. A k těm volbám tentokrát opravdu půjdu. Dosť bolo Chameleroubka, jeho špíny a sociologických výzkumů založených na zpovědích členů vlastní strany!!!

jaroslav 29.3.2009 16:14

Re: Jednoduchost, rychlost - možná cesta

Vazeny pane uciteli.Stesti,ze mne takovy zmetek jak jste vy uz nebude ucit!Vase ubohe uvahy jsou pro ucitele neskutecne.Tlak verejnosti se nebude ridit vasimi domenkami,ale jen zdravym rozumem.Jak jste vzdelany,tak jste mimo.Vidim,ze jste ani nechodil k volbam,tudiz jste nevedel co vubec jste!A ejhle nevite to ani ted.Nefandim upjate nikomu,ale chovani naseho predsedy vlady je slusne receno primitivni.Vsiml jste si rozdilu co je konstruktivni poslanec a kdo prebehlik?Nechte si to vysvetlit treba p.Topolankem!Neumim si predstavit,ze by me deti mel ucit ucitel jako jste vy!Doufam,ze konstruktivni poslanec p.Melcak nebude muset mit statni ochranu,ktera taha penize danovych poplatniku tak jak dosud.

kajik 29.3.2009 9:24

Všichni, kdo se v nejméně vhodnou chvíli přičinili o pád vlády, jsou za současné provizorium spoluodpovědní.

Naprosto souhlasím. Tato vláda měla padnout sotva vznikla. Teď je jasné, že nic horšího než tato vláda už vzniknout nemůže. A nic horšho než její další setrvávání nás potkat nemůže. Nechápu, proč nás modří soudruzi straší a proč si myslí, že nad jejich ubohostí máme brečet.

Rad 29.3.2009 14:08

Re: Všichni, kdo se v nejméně vhodnou chvíli přičinili o pád vlády, jsou za současné provizorium spoluodpovědní.

a za co žijete vy! vsadil bych se, že i z mých daní!

berg 29.3.2009 14:21

Re: Všichni, kdo se v nejméně vhodnou chvíli přičinili o pád vlády, jsou za současné provizorium spoluodpovědní.

to se pletete, on je na dávkách, které mu zajistil paroubek;-D

ikajik 29.3.2009 14:42

Re: Všichni, kdo se v nejméně vhodnou chvíli přičinili o pád vlády, jsou za současné provizorium spoluodpovědní.

Umíte ještě něco jiného, než být sprostými, milí modří krkavci?  Jste jen ubohou ukázkou voličského elektorátu ODS.

Rad 29.3.2009 14:50

Re: Všichni, kdo se v nejméně vhodnou chvíli přičinili o pád vlády, jsou za současné provizorium spoluodpovědní.

no jo, trefil jsem se a prý jsem sprostý, když mu napíšu že žije za cizí! tak pane, nesouhlasím s tím, aby jste dostával moje daně a považuji to za krádež, protože ještě remcáte namísto vděku.

jirka.s. 29.3.2009 22:03

Re: Všichni, kdo se v nejméně vhodnou chvíli přičinili o pád vlády, jsou za současné provizorium spoluodpovědní.

Už jste někdy slyšel sosáka poděkovat? ;-)

Rad 29.3.2009 14:55

Re: Všichni, kdo se v nejméně vhodnou chvíli přičinili o pád vlády, jsou za současné provizorium spoluodpovědní.

ach tak, já blb myslel že to platím já. tak kam jdou ty moje prachy?;-P

Štastný Jim 30.3.2009 11:44

Re: Všichni, kdo se v nejméně vhodnou chvíli přičinili o pád vlády, jsou za současné provizorium spoluodpovědní.

Mýlíte se levicová,populistická vláda by nás poslala do skutečných pekel,ještě větších dluhů,zkrátka do p.dele.Zn.nejsem pravičák.Rv

Vážný 29.3.2009 1:42

Jenže to může být takto

Klaus může jmenovat první svojí vládu, ta nedostane důvěru, ale s druhou může dost dlouho čekat...

P 28.3.2009 21:28

Volební systém je špatný

Vstup do poslanecké sněmovny má v rukou politická strana, ne volič. To je špatné. Volit by se mělo po jednotlivých kandidátech (například seznam kandidátů podle abecedy a označit ty, kterým dávávm hlas - třeba i z různých politických stran).

Nevidím jiný způsob, jak změnit chování poslanců.

Haf 28.3.2009 23:44

Re: Volební systém je špatný

Příme volby je vyzkoušený způsob v nejbohatší zemi v Evropě. Ale o tom nechtějí politický pleticháři ve všech ostatních zemích ani slyšet ...

Dušan Streit 28.3.2009 17:53

Klaus využije svého ústavního práva. Tečka

V dané situaci je to nejlepší, co může pro stát, který se má stát kořistí "lisabonské studené okupace" udělat. S trochou nadsázky mu doporučuji "vládu snů":

http://streit.blog.idnes.cz/c/76162/Klausova-sance-vlada-snu.html

>-

Haf 28.3.2009 23:57

Re: Klaus využije svého ústavního práva. Tečka

Vynechat nejschopnější , i politiky, se ale nevyplácí - Mohla to bejt vláda Národní spásy ! -Krejčíř, Pitra, Kájínek, Macek , Čermák, Zgarba, Fencl, Pales, Kraus

aleš007 28.3.2009 16:01

VOLBY V ČERVNU...

pokud Klaus rozpustí sněmovnu 31.3., může po šedesáti dnech následovat termín voleb. No a protože 5. června už jedny volby jsou v plánu (do EP), tak by se, i vzhledem ke krizi a tedy nutnosti šetřit, mohly vyhlásit v tomhle termínu i volby sněmovní.

Výmluvy na organizační těžkosti, které už v tisku zazněly, jsou liché. Stejně se volební místnosti, pronájmy a komise budou shánět. Tak by se jen využily efektivně...:o)

Ludva 28.3.2009 14:07

Cynická opoziční smlouva ?

Když se to zhodnotí objektivně, tak to byla nejlepší polistopadová vláda. Žádné koaliční handrkování a ODS držela Zemana na uzdě v rozhazování peněz, země se dala do pořádku ekonomika rostla. Jen Havlovci a lidovci (vynikající vedlejší efekt) byli mimo dění, odtud ta novinářská nenávist. Společnost má totiž dvě nohy - levou a pravou, a po jedné se nikam nedojde. Zdá se, že už to někteří začínají chápat.

Martin 28.3.2009 16:03

Re: Cynická opoziční smlouva ?

Zdílím s vámi stejný názor - dokud se nezmění volební systém,je to nejrozumnější politický tah.Jeden bude spolupracovat s druhým a nebudou si dělat naschvály.:-D

J. 29.3.2009 7:41

Re: Cynická opoziční smlouva ?

Celkem dobry komentar.

  Pravda, lze take skakat po jedne. Tak je tomu v totalitnich rezimech,a do jiste miry i v zazracne jednote v  tzv. porevolucnich narodnich nebo obcanskych frontach ci podobnych forech, ktera tak snadno  naplni namesti. 

  Soudruzi Gottwald nebo Dienstbier by o tom vedeli sve.No a veliky dramatik zatim tak ci onak s usmevem maval davu. On si toho proste jenom nevsiml.

 Takze mate pravdu.

Janula 28.3.2009 13:50

Re:Prezident Klaus

Prosím,dodržujte štábní kulturu a nesnažte se dohnat v blbosti diskuse někdejší Novinky.Mamula by přes svůj věk ani zjev nemohl mít s panem Topolánkem naprosto nic společného.Držte se věci!

EM 28.3.2009 13:42

Nejméně jedno stabilní řešení dnešní situace existuje

Jmenuje se velká koalice - např. v Rakousku vládla skoro celé poválečné období. Ne, že by to bylo řešení optimální, ale při stávajícím volebním systému zřejmě jediné možné. Kromě hrozící rudorudé koalice.

Opoziční smluva byla verzí velké koalice, ale budiž řečeno, že i stav mezi lety 1996-8 byl opoziční smlouvou, (kterou ovšem dojednal pro změnu V. Havel).

josef krouman 28.3.2009 12:52

učitelské plky ...

Petr Brodský 28.3.2009 17:43

Kroumanův argument

Typický pro zdejší diskusní metodu

cicero.jan 28.3.2009 12:35

volby jsou skvělé.

Zvláště bude zajímavé a to není nijak nepravděpodobné, že nové volby dopadnou 100 na 100. Copak asi se bude dít.? A nejvíce veselé bude, jestliže Paroubkův spolek volby prohraje, zase tak nějak těsně. To zase budeme nuceni vyslechnoutr plamenný projev o analogii února 48?

Jenda Benda 28.3.2009 10:28

Přestaňte s těmi plky na volební systém a ústavu

a zkuste si přiznat, že mnoho lidí by chtělo volit normální pravicovou stranu s normálním volebním programem a normálními představiteli. ODS zatím takovou stranou není!!! I když se o to pan premiér snaží, zvyšuje její koaliční potenciál, otevírá ji neortodoxní části voličstva, ale má v tuto chvíli v zádech tlupu pražských zkorumpovaných a do všeho možného zatažených ODS-sáckých neakceptovatelných mafiánů a to je věru svízelná situace. ODS se dala doteď volit jen se skřípěním zubů jako menší zlo. Přeji ODS, aby se dokázala do příštích voleb zbavit těchto klausových pohrobků, volič to určitě ocení, otázka je zda to přežijí lidovci jako koaliční partner. O tom, že vydírání se nemá ustupovat svědčí zvolení Klause presidentem. Topolánek byl vydírán, že nezvolení Klause rozvrátí ODS a nyní se zpožděním stejně tato situace nastala. Měl tehdy bouchnout do stolu a prosadit nominaci Přemysla Sobotky a to co se děje dnes nemuselo být. Dnes už doufám nikdo nepochybuje o tom, že Klaus je buď ruský agent, nebo je něčím hodně drsným vydírán Rusi. Třetí možnost je, že se rapidně zhoršil jeho duševní stav.

Frank 28.3.2009 10:49

Re: Přestaňte s těmi plky na volební systém a ústavu

Cože, nominaci ožraly P. Sobotky? To snad nemůžete myslet vážně!

Marat 28.3.2009 12:29

Re: Přestaňte s těmi plky na volební systém a ústavu

Jendo Bendo, jak znám čechy, tak si vůbec nedokáží představit v ČR pravicovou stranu. Skutečně pravicová strana by měla jen pár stovek členu a možná by získala jedno procento hlasu ve volbách.  V Čechách může ve volbách zvítězit jen tá strana, která bude více slibovat, že bude ještě více zadarmo dávat.

karel-smichov 28.3.2009 15:27

Re: Přestaňte s těmi plky na volební systém a ústavu

Jenda  Benda : Souhlas 100%  >-