29.3.2024 | Svátek má Taťána


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Vodník 6.7.2006 18:56

Re: Re: Re: Re: Vodniku,

když se chce, tak to jde...:-/

Alex Juchelka 6.7.2006 1:11

Re: Vodniku,

"...a v dobe jeho unosu nebyli izraelsti vojaci na uzemi Gazy..."

To bylo preventivní zajetí... Podobně argumentuje v USA současná americká vláda. Nedivil bych se, kdyby vojáčka pustili až bude Israel rozpuštěn v arabském moři a nebude moci nadále škodit.

Alex Juchelka 6.7.2006 1:03

Re: Re: Re: Vodniku,

Israel přece okupuje i jiné části Palestiny... Podobně, kdyby dnes komando iráckých partyzánů zajalo amerického vojáka třeba v Quataru (Kataru?), zajali by příslušníka okupační armády, apd.

Mě na celé věci zaujala skutečnost, kolik, dle vlastního přiznání, Israel vězní palestinských žen a nezletilých... Stovky! :-/

Vodník 6.7.2006 0:53

Re: Vodniku,

Každí analogie kulhá. Afghánistán v žádném případě neokupoval USA. A když jde někdo do války, musí počítat s tím, že tam může zakalit. Nebo být zajat - a doufat, že se na něj (na rozdíl od těch v Guantanamu) budou vztahovat ženevské konvence.

Zatim to vypada, ze zenevske dohody se nevztahuji na Zidy.

Ale no tak!...Zatím to vypadá tak, že se na ně nevztahují resoluce OSN.

Alex Juchelka 6.7.2006 0:51

Fafo...

Ženevská konvence se vztahuje na vojenské zajatce mezi dvěma státy. Jelikož Palestina nemá statut státu, nejsou Palestinci technicky povinni zacházet se zajatci striktně podle Ženevské dohody a totéž platí i pro Israel (který takové neúplné zacházení i přiznává...).

Nedávno jsem o tom četl pojednání nějakého právníka, tuším v Jerusalem Post, ale odkaz jsem si neschoval...

Fafa 5.7.2006 18:35

Skeptikovi:

Evropa má jaderné zbraně. To stačí na obranu proti jiným jaderným zbraním, protože tyto slouží pouze k odstrašení. 

No Skeptiku, pokud by jednalo o koflikt mezi Evropou a USA, tak Evropa ma  nanejvys francouzske jaderne zbrane. Neni mi znamo, ze by EU mela vlastni jaderne sily a o tom, ze by Britanie uzila jaderne zbrane proti USA si dovolim pochybovat.

Fafa 5.7.2006 18:23

Vodniku,

No ja nevim Vodniku. Desatnik Shalit ma obcanstvi Izraele i  Francie, byl na uzemi Izraele, vykonaval povinnou vojenskou sluzbu a v dobe jeho unosu nebyli izraelsti vojaci na uzemi Gazy. Nejak nevidim tu analogii se zahranicnimi bojovniky v Afganistanu.

Ale to je celkem jedno. Mne by zajimalo, kdy se o jeho osud zacnou zajimat lidi, kteri se mohli zblaznit, kdyz na Gauntanamu "mucili" vezne tim, ze se pred nimi chovali neuctive ke Koranu.  Zatim to vypada, ze zenevske dohody se nevztahuji na Zidy.

Andy 5.7.2006 17:31

Re: Re: Re: Vodniku,

když se chce, tak to jde.

pbla4024 5.7.2006 16:39

Re: Re: Vodniku,

Desátník byl unesen z území Izraele a v Gaze do té doby žádný Izraelec nebyl. Vyžaduje velmi konstruktivní přístup prohlásit ho za vojáka okupační armády. 

Argonantus 5.7.2006 15:50

Re: Vlastizrádci a američtí lokajové,

Vodníku, pokud jste tohle opravdu napsal vy, tak se velice omlouvám, že jsem vás kdy oslovil.

Už se to nebude opakovat.

Vodnik 5.7.2006 15:02

Re: Re: Re: Vodniku,

Ja jsem reagoval na tenhle Tvuj citat: "Zadrzet obcana Saudske Arabie se zbrani v ruce v Afganistanu a drzet ho v zajateckem tabore na Guantanamu je zlocin. Naproti tomu nechat si unest vlastniho vojaka z vlastnich kasaren a nasledne se jej pokusit osvobodit je fasisticka provokace." Pripad desatnika Shalita neni pripad vojaka uneseneho z kasaren nybrz pripad blizsi tomu s tim Saudem, chycenym se zbrani v ruce v Afghanistanu. No a na ty Tvoje otazky samozrejme nemam odpoved.

Fafa 5.7.2006 14:22

Re: Re: Vodniku,

Fajn. Tady se asi dohodneme. Takze jde o valecneho zajatce. Tudiz by se na nej mely vztahovat zenevske konvence. Konec koncu byl  "zajat" v uniforme. Kdy a jak bude kontaktovan Cervenym krizem? A pokud se nahodou nevrati zpatky zivy, tak kdy a jak budou souzeni jeho vrazi?

 

Vodnik 5.7.2006 13:39

Re: Vodniku,

Desatnik Shalit je pro Palestince vojak okupacni armady, se kterou jsou ve valce. Pokud z teple Francie odesel bojovat za Eretz Israel, tak je jeho francouzske obcanstvi inferiorni vuci jeho zidovstvi. Je to zidovsky vojak. Pokud neni z Israele, je to mudzaheddin, stejne jako Jemenci v Bosne nebo Saudove v Cecne. Taci sedi na Guantanamu.

BTW, neunesli ho nahodou z tanku, ne z kasaren? Nebo to byl zas nekdo jiny?

Vodnik 5.7.2006 13:32

Re: Re: Re: Re: Re: Re: !!!:

To, ze nejsme v ohrozeni, je muj nazor. To ze jsme v ohrozeni, je neci jiny nazor. Nesouhlasim, povazuji za vysledek uporne propagandy, ale budiz.

To, ze potrebujeme Americany za ucelem omezeni nasi suverenity, ohrozeni - neohrozeni, je vlastizrada, hodna Bilaka.

Fafa 5.7.2006 13:24

Vodniku,

Fafo, vám v Americe unesli nějakého vojáka z kasáren?

Ne, unesli ho vam Evropanum. Desatnik Shalit ma francouzske obcanstvi. V praxi je ted videt, jak moc se o svoje obcany stara Izrael a jak Evropska unie.

Vodnik 5.7.2006 12:07

Re: Re: Re: Re: Jsem starý člověk

Srovnavat rok 1945 s dneskem, to uz neni demagogie, to jsou paranoidni halucinace.

Pokud jsou cizi zakladny na nasem uzemi nutnost vyplyvajici z rozdeleni sveta, tak to prosim reknete a nehnojte nam mozek s bojem proti terorismu a nasi vetsi a ochranene svobode.

Andy 5.7.2006 10:59

Re: Re: Re: Jsem starý člověk

s tím souhlasím, ale podstatou bylo, že jsme potřebovali pomoc a neposlali jsme je zpět, že si pomůžeme sami.  Svět je bohužel rozdělen, s tím nic neuděláme. A vybrat si partnera je nutnost, nikoliv právo.

vládík 5.7.2006 10:46

Re: Re: Jsem starý člověk

Tak tak starý, abych měl v té době názor přeci jen nejsem (zajímaly mě spíš bábovičky). Ale ujišťuji vás, že ani jedna strana nepřišla z idealistických pohnutek.

Andy 5.7.2006 10:23

Re: Jsem starý člověk

měl jste stejný názor, když se blížila sovětská a americká vojska v roce 1945 ?

Andy 5.7.2006 10:22

Re: Re: Re: Re: Re: !!!:

to je tvůj názor.

Vodník 5.7.2006 10:04

Re: Re: Re: Re: !!!:

Americké rakety nebo antirakety nepomůžou ČR v ničem: ani proti Rusku, ani proti teroristům, ani proti papalášům. Jen jsou zkušebním kamenem českého lokajství a připravenosti oddat se cele cizím zájmům.

Válečný štváč 5.7.2006 10:01

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nesestrelil zadne

http://edition.cnn.com/2006/WORLD/asiapcf/07/05/korea.missile/index.html

nebo česky:

http://lidovky.zpravy.cz/severni-korea-vyzkousela-rakety-proti-usa-f2z-/ln_zahranici.asp?c=A060705_090755_ln_zahranici_znk

vládík 5.7.2006 9:56

Jsem starý člověk

a proto se mi zdá, že jsem shodné argumenty léta slýchaval. Pravda, jiná rétorika, ale věcně byly argumenty naprosto stejné (pomineme-li záměnu světových stran). Čím to? Není to tím, že jsou virtuální realitou (ty argumenty, buhužel ty rakety ne)

Andy 5.7.2006 9:38

Re: Re: Re: !!!:

ale prdlajz. Ty děláš z amerických vojenských základen v ČR anexi. Naše suverenita je dávno v prachu, neexistuje. Dnešní svět nepřeje suverenitě. Evropská unie dělá ze suverenity jen nakašírované kulisy- jistě, komu se v ní nelíbí, může vystoupit. Asi stejně lehce, jako může gejša  splatit dluhy svému "domu"  a  pak v klidu odejít... 

Vodník 5.7.2006 9:33

Re: No prave Andy:

Fafo, vám v Americe unesli nějakého vojáka z kasáren?

Vodník 5.7.2006 9:32

Re: Re: !!!:

Jestliže v nějakém Kocourkově "suverenita = právo papalášů dělat prasárny", jsou dvě řešení: 1)omezíme toto právo papalášů 2)omezíme suverenitu. Tvoje řešení je bod 2). V bleděmodrým takhle uvažovali Pragováci v r.1968

EU mi vadí.

Andy 5.7.2006 8:27

Re: !!!:

tj. právo papalášů dělat prasárny - jsi zapomněl dodat.

Že ti nevadí Evropská unie, Vodníku

Andy 5.7.2006 8:25

Fafo

To, nač jste reagoval, jsem nepsala já, to byla citace.  Ale ač autor je podle mne dost  kontroverzní postava, v tomhle má podle mého názoru pravdu. Jistě, je to zneužitelná citace, Hitler by řval nadšením, ale tak to autor zcela jistě nemyslel. Češi ale opravdu předvádějí zas a znova, že nejsou ochotni vést svou zemi se vší zodpovědností- dávají přednost pletichaření.  Proto je dobře, když, ač samostatní, mají připomínku, jak se chovat v civilizaci, jasně před očima.  A americké vojsko pro nás nikdy nebylo a nebude hrozbou, pokud budeme chtít být nezávislí demokraté. Je celkem symptomatické, kdo nejvíc vyvádí- extremní antisemité, popírači holocaustu, hyperlevicoví teoretici a Deanové Reedové dnešní doby.

Pěkný svátek přeji

Vodník 5.7.2006 3:23

!!!:

"Proto vše, co naši suverenitu...omezí, je dobré."

No comment. :-(

Vodník 5.7.2006 3:20

Re: Vodniku,

Fafo, 60% Američanů věřilo, že Irák souvisel s 9/11...:-(

Ty základny jsou v Evropě ještě z dob studené války, kdy nebezpečí opravdu hrozilo. Proč je neodstraní, nevím. Ale zde se jedná o umístění základen nových, kdy nebezpečí nehrozí a lidé jako Andy veřejně tleskají a prohlašují Českou republiku za nesvépravný subjekt, který musí být pod kuratelou, nejlépe americkou. Tohle by snad neudělal žádný jiný národ na světě.;-€