19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

POLITIKA: Programové prohlášení vlády

Koaliční vláda pod vedením Petra Fialy složená z pěti různých politických subjektů předložila 7. 1. 2022 Programové prohlášení vlády ČR, se kterým se tento týden ucházela o vyjádření důvěry v Poslanecké sněmovně PČR.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Holub 16.1.2022 23:13

Mate pravdu (p. Juraxi), vzdy je v tech doktrinach neco proti zdravemu rozumu. Treba marx-leninismus, vseobecne vlastnictvi vyrobnich prostredku (nutne!) povede ze vsichni budou pracovat v narodnich podnicich jako by to bylo jejich. To co je v Americe, "rasismus na ruby", je zalozen na doktrine "all people were created equal", evidentni nesmysl. A kdyz vsichni nemaji stejne vysledky - tak je to pro tyto spasitele dukaz rasismu. Neuskutecnitelne doktriny vedou k "zostrovani boje" proti lidem kteri rikaji "cisar je nahy". Rikaji jenom ze to nemuze fungovat. V Americe se prozatim jenom vyhazuje z prace. Zavedou prevychovne tabory? A co kdyz to nebude ani pak fungovat? Priznam se ze tyhle lidi nemuzu "milovat". Jak rikal Masaryk, kdyz me nekdo chce zabit - musim ho zabit prvni...

M. Pivoda 16.1.2022 21:01

Prokop Diviš byl moravský vynálezce. Dnešní nositel toho krycího jména na NP, Karel Šebesta, je ale obyčejný tlachal.

S Karlem Šebestou nelze vést vážné spory, protože v momentě kdy začne prohrávat, tak se vymluví na destruktivní následky ve svém mozku po prodělaném Covid-19. Takže je právně nepostižitelný.

M. Pivoda 16.1.2022 20:55

Cituji: "Hlasování (každé) má být svobodné, demokratické a tajné. .." - No ano, ale jak to prakticky zařídíte?

Komentuji sarkasticky: A ideologie demokracie spočívá v možnosti svobodného projevu každého občana. V této České deomokratuře mi brání v projevu již více než 30 let.

M. Pivoda 16.1.2022 20:48

Absolutně jistého není nic v našem životě! Z toho vycházejte.

Nicméně, jako bývalý systémový analytik (u počítače IBM 370/145), mám dnes představu o systému možného zabezpečení přenosu dat voličských hlasů, který by dostal riziko zneužití do rozumné úrovně.

P. Brecík 16.1.2022 20:29

Dvořáče, ty nevěříš, že Farský to CIA podepíše? V zájmu své další, zářné kariéry ?!? Podívej na wachmajstra Koudelku. Ten to podepsal, dostal plíšek a je maxiodborník na ruské špióny. (má důvodné podezření ) Ten důvod je Westinghaus. Že za to zaplatíme desítky miliard navíc je vedlejší. Hlavně NE - Čína/Rusko.

P. Brecík 16.1.2022 20:23

Hlasování (každé) má být svobodné, demokratické a tajné. Umíte si představit, jak budou probíhat volby na feťácké klinice ( počítačové ) Já už jednu totalitu zažil. Díky, nechci další.

J. Jurax 16.1.2022 20:19

Lze rozpoznat nastupující totalitu šetrným pomalým násunem, tážete se.

Nuže, pokud se zjeví Jedině Správná Idea, jež zajistí, pakliže bude realizována, někdy v budoucnu ráj na zemi, sociální spravedlnost a pečené holuby do huby a vše staré, zapšklé a zpátečnické musí být proto potlačeno, zadupáno do země a zničeno, když se vynoří její nadšení ideologové a věrozvěsti, nadšená mládež demonstruje v ulicích a nové, progresivní je tvrdě tlačeno silou i aktivististy, je třeba zpozornět.

No a dnes tedy tedy zeleno, spása planety skrze boj s kysličníkem, ideologická likvidace energetiky a průmyslu, grýndýl, EU, sabotáž rodiny jak svazku muže a ženy, LGBTQ+ a propagace červíkolika pohlaví, přebujelá lidská práva bez povinností, rasismus naruby, a tak dál a podobně.

J. Jurax 16.1.2022 20:00

Před volbami ví každá vláda, jak razantně vymést ten Augiášův chlév, jenž způsobila vláda té politické žumpy před nimi.

Po volbách provede rekorytarizaci, rozdělí obročí a v tom chlévě se pěkně etabluje.

No a o dalších volbách se to opakuje.

To je demokratické.

J. Jurax 16.1.2022 19:55

Didus ineptus.

J. Jurax 16.1.2022 19:46

Ano, v DEMOKRATICKÉ.

Demokracie je jediný systém správy věcí veřejných, který se může sám, zcela legálně a podle vlastních zákonů, zlikvidovat.

Máte za to, že v EU je skutečně demokracie, tedy vláda lidu?

J. Jurax 16.1.2022 19:40

Souhlas. Vláda eurohujerná, nazelenalá a před bruselem se hrbící.

A. Renjascu 16.1.2022 18:06

Ani volby přes internet ani korespondenční hlasování nedokáže zajistit tajnou volbu, což je základním kamenem demokracie.

P. Diviš 16.1.2022 15:58

Nejsou-li občané ČR, volit nemohou.

Zda platí nebo neplatí daně (které, mimochodem?) je irelevantní. I mnozí občani ČR, v Česku žijící, daně neplatí a volební právo mají.

Vztah k občanské společnosti je neměřitelná veličina v ČR i mimo ni.

P. Diviš 16.1.2022 15:55

Zřejmě očekáváte zázrak ...

... Pivodova pochopení. :-P

Z. Lapil 16.1.2022 14:57

Peníze jsou prese všechno jen peníze. Kariéra a dobrá pověst se obnovují daleko hůř.

M. Pivoda 16.1.2022 13:14

A ještě doplním, že v době koronavirové by možnost občanského hlasování přes internet byla určitě výhodou.

V průběhu dalšího čtyřletého volebního období (současné koalice 5 stran) se bude implementovat internetová rychlá síť 5G, takže toto shodné historické období by bylo vhodné i pro zavedení možnosti občanské volby přes internet.

Jak ten přenos citlivých občanských dat přes internet přiměřeně zabezpečit? Nebudu zde napovídat. Na to totiž dnes existují mnohem lépe placení IT specialisté, než je výše mého důchodu.

Pracoval jsem kdysi dávno jako analytik u počítače IBM. Přenos dat se tehdy řešil uvnitř podniku, a jednotlivá střediska si samozřejmě konkurovala. I za socialismu, kdy se hlásala spolupráce za každou cenu.

Něco zajímavého z té historie: Podniková psycholožka Královopolské strojírny Brno mi přinesla ručně hotovou tabulku vysoké fluktuace pracovníků na pracovišti silného komunisty. Pracovníci ho nesnášeli , a proto z podniku odcházeli. Zeptal jsem se psycholožky, "ale vždyť vy už i ty součty máte ručně provedeny, tak pro máme ta data znovu ládovat do počítače a vyrábět tabulku?" Odpověděla: "Protože počítač IBM je neomylný a nestranný. Když tu podnikovou negativitu nahlásím řediteli podniku já osobně, tak mne ten silný komunista nechá vyhodit z podniku!"

M. Pivoda 16.1.2022 12:53

Cituji: ... bude vždycky každé vládnoucí straně (nebo koalici) jedno, kdo volil proti ní?

Komentuji: V demokratické společnosti se vlády a vládní koalice střídají. Jednou jsi dole a jednou nahoře, ...

Jenž když vám někdo vyluxuje bankovní účet (pomocí internetového účetnictví), tak jste o ty peníze přišel navždy.

Z. Lapil 16.1.2022 11:10

Až to někdo dá k soudu a přidá důkazy.

Z. Lapil 16.1.2022 11:07

Spíš kukačku. Její mládež taky žije z dotací.

Z. Lapil 16.1.2022 11:03

Kde by to tam mělo být? Někde na pláni v Krušných horách? V Českém středohoří toho na tamějších špičatých sopkách moc nenaakumulujete. Nevím, ptám se.

Z. Lapil 16.1.2022 10:50

Jasně, ale pozor: řeč se momentálně vede o volbě korespondenční, nikoliv o právu volit.

Z. Lapil 16.1.2022 10:48

Ježíšmarjá, člověče, vzpamatujte se! Informace, kterou politickou stranu občan volil, může být zatraceně důležitá. Už dnes vám může zrušit kariéru skutečnost, že jste se před dvaceti lety na maškarním bále natřel na černo a někdo, kdo tehdy ještě nebyl na světě, usoudí, že se někdo, kdo TAKY ještě nebyl na světě, mohl urazit.

Mnozí ještě pamatují, že kariéru mohl zničit nesouhlas s vojenskou pomocí vládnoucí straně proti vlastním občanům, tak jak můžete tvrdit, že bude vždycky každé vládnoucí straně (nebo koalici) jedno, kdo volil proti ní?

P. Hák 15.1.2022 22:59

Pane Miloto, především je hrozně snadné korespondeční hlasování zfalšovat.

Jinak "daňové kritérium" má jistou logiku.

M. Pivoda 15.1.2022 21:23

Vládní programové prohlášení

Cituji: "... Má a musí být dokumentem, který přesně popíše stav, ve kterém se vláda ujímá správy země, a srozumitelně se přihlásí k tomu, kam za čtyři budoucí roky chce zemi pod svojí správou přivést. ..."

Komentuji:

Přiznám se, já jsem ten dokument nečetl. Zajímala by mne ale možnost hlasování českého občana přes internet v průběhu příštích čtyřech letech volebního období. Proč?

Internetové bankovnictví funguje (s přijatelnou mírou spolehlivosti) již dnes. A přitom bankovní sdělení nese přes internet důležitější informaci o občanovi, než kterou politickou stranu občan volil. Bankovnictví má tedy přednost před občanstvím?

J. Milota 15.1.2022 21:20

Pane Háku, podle mého názoru nemají Češi žijící trvale v zahraničí volební právo, jednoduše proto že v ČR neodvádějí daně. Platit daně je prvořadá povinnost občana vůči své obci, rozšířeně vůči státu, jehož jsou občany.

J. Milota 15.1.2022 21:12

Kdo to jsou Češi žijící v zahraničí? Jsou tam trvale? Platí daně v ČR? Pokud ne, tak potom nemají mít volební právo. O volbě těchto lidí (jsou to občané ČR?) psal nedávno, myslím právě na NP , president Václav Klaus, velice dobrý příspěvek. A jaký vztah k občanské společnosti v ČR mají zmínění Češi?

F. Navrátil 15.1.2022 17:04

Vlezdobruselská parta by mohla mít jako svého symbolického ptáka dudka. Ten totiž také, jak by řekl premiér Fiala, "sere" do vlastního hnízda.

P. Hák 15.1.2022 15:46

Tu matičku dobrotivou tam má už dlouho a příspěvky stále absurdnější.

Jo, připouštím, že hudebníkům ty drogy občas lezou na mozek, ale až tak moc?

P. Hák 15.1.2022 15:45

Pane Mařák, to byste nedělal Vy, na to by měli vlastní lidi. Vy taky nejspíš nejste spolehlivý... moc starý, v nevhodné zemi a málo pod kontrolou.

J. Vlček 15.1.2022 15:27

Takový kazišuk, jako jste vy, pane Mařáku, je dnešnímu světu potřebný, asi jako mrtvému kabát. ;-D