19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

POLITIKA: Proč si přeji referendum o czexitu

Poslušně hlásím, že jsem krajně a naprosto pomatená hlava. Po dopsání tohoto příspěvku jsem si totiž přečetl Astonův úvodník Mraveniště ještě více rozhrabané z 27. 6. 2016, ve kterém Aston napsal: „Osmdesát procent našeho exportu jde do unie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Scheck 15.7.2016 1:44

Oceňuji

Oceňuji, pane Popovský, že jste se ve vašem příspěvku dokázal oprostit zbytečných negativních emocí a výlevů vůči EU. Tím si zde škodí mnoho jiných přispěvovatelů, čímž bývají až přihlouple trapní. Sice mě překvapuje, že vám příklad Brexitu není dostatečným poučením k tomu, abyste přehodnotil své názory, nicméně to respektuji. Každý asi tak trochu vidí, co vidět chce. Já třeba vidím dva hlavní strůjce Brexitu (Farage, Johnson), kteří po vítězství utekli z odpovědnosti jak malí kluci (kteří prostě lhali). Vidím padající libru. Nedůvěru finančních trhů k VB. Překvapení mnoha odborníků nad tím, že euro je mnohem pevnější, než mysleli. Přiznání, že se EU značně poučila z řecké krize. Velká důvěra významných finančníků k centrální bance EU. Mlčení nebo aspoň velká opatrnost u eurofobů typu Klaus, Mach atd. Pořady v ČT o tom, jak EU vlastně doopravdy funguje. I o tom, že při vyjednávání s EU bude mít V.Británie velmi slabé karty. Ty teď dala (asi zlomyslně) nová premiérka VB do rukou nově jmenovanému ministru diplomacie Johnsonovi - no chlapče, tak se ukaž, chtěl ́s to mít!

Uznávám, že migrace je velký problém a zde bych si přál, aby EU byla aspoň na chvíli tak totalitní, jak se vám zdá. Ten problém by se pak mohl velmi rychle vyřešit. Bohužel je vše jinak a doufám, že díky lepším informacím, se budou zlepšovat i rozlišovací schopnosti a názory lidí u nás v ČR.

L. Popovský 15.7.2016 5:42

Ohledně reakce finančních trhů a libry nejsem tak skeptický. Trhy BREXIT nečekaly a byl to pro ně šok. Toto mohou být pouze krátkodobé výkyvy. Hodnotit to budu až za rok.

Co se týče EURO, tak se domnívám, že pod pokličkou bublá další bankovní krize, která přeroste v hospodářskou krizi. Naše bankovnictví patří rozhodně mezi nejzdravější v EU. Díky bohu za korunu.

Spíše než členství v EU je podle mě důležitější zodpovědná rozpočtová politika státu a zvyšování konkurenceschopnosti státu. Situaci ve VB neznám, u nás spokojený nejsem. Přeji si vyrovnaný rozpočet a ne další zadlužování.

Postoj VK se mi jeví jako umírněný bez negativních emocí. Z informací mainstreamu na téma Brexit je mi špatně.

Váš názor na totalitu mě zajímá. Přemýšlím o tom. V tomto článku jsem to vypustil pocitově, teď jsem o tom začal přemýšlet a stojím si za tím. Moc rád bych se samozřejmě mýlil.

Migrace. Souhlasím s Vámi. Je to průser.

P. Scheck 17.7.2016 4:15

Re:

Pane Popovský, říkáte jisté zaklínadlo, které je naprosto mylné: "Spíše než členství v EU je podle mě důležitější zodpovědná rozpočtová politika státu a zvyšování konkurenceschopnosti státu." Zní to sice velmi krásně a mnohý neznalec vám to hned podepíše. Nevěřím ale tomu, že lidé typu Mach, Klaus, Ranndsdorf, Robejšek, Zahradil atd. neví o tom, že když tuto blbost opakují, že neví o tom, že neříkají pravdu (česky řečeno že lžou). Držím vám palce, pokud jste upřímný člověk, abyste napříště neopakoval po nich slepě, co vypustí.

L. Popovský 17.7.2016 7:02

To slovní spojení, to zaklínadlo jsem vyplodil sám, ale nejsem s tou formulací spokojen. Nejsem si vědom toho, že bych to od někoho slyšel a opsal. Řeknu to jinak. Chci, aby náš stát byl řádným hospodářem, to dnes určité není. Ta konkurenceschopnost je pro mě důležitá, ta závislost na dotacích je obludná.

J. Schwarz 15.7.2016 22:14

Re: Oceňuji

kdyby byla EU "totalitnější" tak by migrační krizi "vyřešila" nakomandováním imigrantů do evropských zemí ať chtějí nebo ne... Naše národní banka utratila půl bilionu korun na oslabování koruny - proč by tedy oslabení libry mělo být katastrofou? budete taky "obdivobvat stabilitu EURa" až začnou mít problémy banky v Itálii a bude potřeba nacpat další desítky miliard do Řecka...

J. Václavíková 16.7.2016 0:56

Re: Oceňuji

Výstižné, přesné. Děkuji.

T. Vidím 15.7.2016 1:01

Kdyz si to tak prejes

tak proc se o tom trapne tolik vykecavas?

L. Popovský 15.7.2016 5:47

Já nastolují téma pro diskusi, pane Vidíme. To vyhledávání k tomu patří.

L. Popovský 15.7.2016 5:52

To vykecávání ...

T. Vidím 15.7.2016 23:55

Re:

Nl vidis, ani to vykecavani ti moc nejde.

L. Popovský 16.7.2016 3:20

Vidím.

V. Klepetko 14.7.2016 20:40

Celoevropské referendum?

Pane Popovský, díky za dobrý článek! Sdílím Vaši motivaci a srdcem Vám rozumím. Souhlasím i s tím, že otázku členství v Unii svěřil náš Parlament svého času lidu - jako suverénu. Proto je logické, a správné, aby referendum o této otázce bylo i v budoucnu, pokud bude na národní úrovni bude poptávka!

Nemyslím si ale, že by pro nás bylo nyní výhodné z Unie prchat, jakkoliv je nevábná. Sám jsem dlouho snil o federální Evropě, ve které by naše postavení bylo podobné, jaké má malý stát v USA. Vedla by k tomu dlouhá cesta: postupný vznik celoevropských politických stran, jejich soutěž, vznik celoevropského politického lidu - to je program na dvě, spíše však tři generace. Tento nádherný sen byl zničen dvěma mocnými údery. Nejdříve předčasné zavedení eura zablokovalo ekonomickou konvergenci jednotlivých zemí a odsoudilo evropský Jih k stagnaci a úpadku. Následně se Unie pod vedením šílených maoistických levičáků začala etablovat jako entita nedemokratická a neliberální, a vedení Unie se začalo chovat někdy skoro jako jakýsi kolektivní Herodes! Mocná, ale vzdálená a slepá obluda znesvětila čistý pramen evropské integrace, vztekle řve a snaží se spářit s Turkem. Co s tím? Vystoupit? Považuji to za smrtelně nebezpečné: být součástí obludy je smutné, být ale jejím malým a slabým sousedem - to by bylo fatální!

Takže co s tím? 1) Předkládat jasné vlastní vize evropské transformace a snažit se získat si k jejich prosazení co nejvíce spojenců. 2) Blokovat rychlou federalizaci, vetovat dvourychlostní Evropu. 3) Vlastními těly a třeba i vidlemi zabránit zavedení "stálého přerozdělovacího mechanizmu". 5) Jednat s ostatními o nějakém novém smluvním rámci pro případ rychlého spontánního rozpadu Unie. 4) Zvednout myšlenku celoevropského referenda o jejím dalším směřování: jednotná Federace evropských regionů nebo sebevědomá svobodná Konfederace národních států? Evropský lid existuje? Ať rozhodne!

L. Popovský 14.7.2016 21:15

Re: Celoevropské referendum?

Děkuji Vám, pane Klepetko. Ano, přeji si referendum, klidně pár let počkám, mělo by se spojit s nějakými volbami a měla by mu předcházet diskuse o důsledcích setrvání i opuštění EU, tak i diskuse o našem dalším směřování v rámci EU. Od stávající vlády se toho však bohužel nedočkáme.

O výhodnost či nevýhodnost mi jde až na druhém místě, na prvním místě je pro mě svoboda a principy. Samozřejmě to má své meze - pokud nebudu mít co do úst, tak to asi uvidím jinak. S tím malým sousedem to nevidím tak bledě, ale podmínkou je lídr a semknutý národ. To je ale v tuto chvíli utopie.

S Vaším plánem dalšího postupu souhlasím, hlavně body 1 a 3 jsou mi velmi blízké. Prostě musíme být občansky aktivní.

V. Klepetko 14.7.2016 22:36

Re: Celoevropské referendum?

Pane Popovský, "výhodnost" neberu vůbec jako pragmatický kalkul ekonomických výhod, ale spíše jako celkovou míru komfortu, který zahrnuje i svobodu a lidskou důstojnost.

Mám obavy, že Unie bude mít tendenci k rychlé změně nedobrým směrem a těch několik let nemáme! A jste si jistý, že když skočíte z ramene slepého Kyklopa na zem, tak vás v té jeskyni nezašlápne?

L. Popovský 14.7.2016 23:03

Re: Celoevropské referendum?

Směřujeme k totalitě, pane Klepetko. Kdo se bojí, nesmí do lesa. Zašlápnout nás samozřejmě může, ale můžeme jej přitom alespoň pořádně kopnout do kotníku. :-)

V. Klepetko 14.7.2016 23:11

Re: Celoevropské referendum?

Odysseus to svého času vyřešil a z jeskyně se zdekoval lstí. Ale cesta na Ithaku suverénního národního státu bude dlouhá a trnitá :-)))))

L. Popovský 14.7.2016 23:18

Re: Celoevropské referendum?

Smysl pro humor se nám ještě bude hodit :-)

Můj nejoblíbenější spisovatel Miroslav Žamboch řekl: "Naděje umírá předposlední, poslední umírá černý humor." Doufám tedy, že náš humor nebude černý, a pokud ano, tak díky i za ten.

V. Klepetko 14.7.2016 23:48

Re: Celoevropské referendum?

Ano, ty jeho sci-fi povídky jsou nádherné! K tomu humoru: dnes jsem slyšel, že by prý Brexit mohly ještě zvrátit retroaktivní modlitby :-) Dobrou noc.

P. Scheck 17.7.2016 5:01

Re: Celoevropské referendum?

Ke komu by se měl kdo modlit, pane Klepetko? K tomu, co přiznal, že lhal a radši hned zmizel (Farage), nebo k tomu druhému (Johnsonovi), co zmizel jak by smet taky? Nejsem sice satanista, ale fakt nevím, kde hledat oltář. On i Klaus s Machem nějak nejsou vidět a ministranti Zahradil s Robejškem se tváří, jako že s tím nemají nic společného.

L. Popovský 17.7.2016 7:43

Já si dovolím, pane Schecku, reagovat taky, doufám ale, že pan Klepetko odpoví taky.

To s tou modlitbou chápu jako vtip, slovní hříčku.

K tomu lhaní. Nečtu britské deníky, tu kauzu se stovkami miliónů liber, detailně neznám, takže to nemohu posuzovat. Ale lhaní a strašení jsem zaznamenal hlavně že strany Remain. Podle mě si nemají, co vyčítat.

K Borisi Johnsonovi. Média z něj dělají blbce. Je to štvavá kampaň, nad kterou mi zůstává rozum stát. Také jsem jim na to skočil. Podle mě udělali dobře BJ i Nigel Farage, že odstoupili. Lídr má národ spojovat, ne rozdělovat. Copak by odpůrci BREXITu BJ nebo NG respektovali jako premiéra VB? A při té štvavé VB kampani, která je proti BJ vedena, by to nedělalo dobrotu, aby byl BJ premiér.

L. Popovský 17.7.2016 9:37

Re: Celoevropské referendum?

Dovolím si ještě rozvést BJ. Po vyhlášení výsledků referenda se odmlčel a mediální prostor opanoval NF. Měl ten den odpoledne tiskovou konferenci a vypadal prý přešle. Média tvrdila, že jej výsledek nemile překvapil, prý nechtěl vyhrát, měl to pro něj prý být další krok na cestě k premiérskému křeslu. Potom jej opustil jeho kolega z kampaně Michael Gove, který jej do té doby podporoval. Michael Gove ohlásil vlastní kandidaturu na premiéra. Zdá se mi, že to byl zlom. BJ oznámil, že kandidovat nebude. Média z něj udělali hlupáka, který neví, co chce a je nezodpovědný. Jak může kandidovat, když podpora, kterou měl vyjednanou, padla? Potom se tedy vykrystalizovala nová premiérka, ta si BJ zvolila jako ministra svého kabinetu a média se BJ opět smějí. Je to hyenismus, pane Schecku, co média dnes vyvádějí.

L. Popovský 17.7.2016 9:45

Re: Celoevropské referendum?

Ještě doplním. Michael Gove ve vládě není... Politika se dělá v zákulisí, ne v médiích. BJ se tedy pravděpodobně oficiálně stáhl, ale v zákulisí se připojil k jiné alianci, která nejlépe odpovídala jeho prioritám. Pokud by to BJ považoval za trest, tak by do toho přece nešel. To jsou ale samozřejmě jen moje odhady. Budoucnost ukáže, kde je pravda.

Ještě jednu poznámku. Dospěl jsem k závěru, že když vezmu dostupné informace, zamyslím se nad nimi a udělám si vlastní závěr, tak jsem pravdě blíž, než je pravda, která nám je předkládána médii. Jsme samozřejmě odkázáni na informace, které nám kdo pustí, ale i ty stačí.

P. Scheck 17.7.2016 13:22

Re: Celoevropské referendum?

V lecčems s vámi mohu, pane Popovský, souhlasit, byť z toho docházím k jiným závěrům. Media jsou skutečně hyeny a dle potřeby obrací často bílou na černou. Přesto jsem přesvědčen, že media ve VB jsou na podstatně vyšší úrovni než u nás v ČR. A do politiků, kteří nějak selhávají, se umí pak pořádně obout. Například Miloši Zemanovi nebo Babišovi by tam bylo pěkně ouvej a nejspíš by na svých postech dlouho asi nepřežili. Proto taky podle mě BJ a Farage tak dopadli. Máte pravdu, že mnohé nám ukáže až čas. Taky se můžu mýlit. Bohužel nejspíš v době, kdy už budou evropskou politiku trápit úplně jiné problémy a staré lži budou na úrovni zájmu jak zprávy o včerejším počasí.

L. Popovský 17.7.2016 19:47

Re: Celoevropské referendum?

Souhlasím. Možná bychom se mohli shodnout, že víme, že vlastně vůbec nic nevíme. :-)

Ještě jednu poznámku. Nový britský kabinet má ministra pro BREXIT, to je pro záležitosti spojené s vystoupením VB z EU ( http://echo24.cz/a/wEVm4/ministr-pro-brexit-nove-pristehovalce-z-eu-mozna-zacneme-vracet ). BJ je ministr zahraničí. Pokud by se mu chtěli pomstít ve stylu, teď se ukaž - neudělali by jej spíše ministrem pro BREXIT?

M. Prokop 14.7.2016 21:35

Re: Celoevropské referendum?

Jo, to dost "sedí". Ovšem stávající establishment, eunijní i národní, se bude bránit zuby nehty. Je to jejich rybník, který byste upouštěl/vypouštěl. Pohodlná nezodpovědnost, možnost se kdykoliv vymluvit na nedobytnou a neprůstřelnou Brusel.

V. Klepetko 14.7.2016 22:46

Re: Celoevropské referendum?

Jestliže vznikne několik dalších průšvihů najednou, tak se stejně neubrání! Ta struktura je prostě neživotaschopná . V této situaci bych velmi intenzivně jednal na regionální úrovni, zejména s Bavorskem a Rakouskem , a vyvážil tak příklon k V4.

L. Popovský 14.7.2016 23:05

Re: Celoevropské referendum?

To zní rozumně. Se sousedy musíme komunikovat a spolupracovat.

J. Schwarz 15.7.2016 22:17

Re: Celoevropské referendum?

celoevropské strany by měly smysl pokud by existoval celoevropský jazyk - aby všichni uměli alespoň anglicky...

J. Kanioková 14.7.2016 20:32

"Proč si přeji referendum o czexitu".

Já taky..

P. Urban 14.7.2016 17:12

Rozplynout se v EU?

On se v ní už někdo rozplynul? A jak takové rozplynutí vlastně vypadá?

EU je konfederace, která může definovat normy na svítidla, přerozdělovat dotace na půdu a cyklostezky, a která poskytuje platformu pro jednání národních států. Nic méně, ale také nic více. Na rozpouštění národních států nemá sílu.

Tak tomu bylo, když jsme vstupovali do EU. Následovala vlna reforem, které měly udělat z EU světovou velmoc. Tyto reformy se metodou slepých uliček dopracovaly zhruba do stejného stavu, jako když jsme do EU vstupovali.

O smysluplnosti některých evropských norem, nařízení a dotací se dá diskutovat. Stejně jako o normách a nařízeních českých. Pokud se nám ale nelíbí, pak bychom se měli nejprve zeptat našich představitelů, co proti nim dělají. Koneckonců, ty normy musí schválit náš parlament nebo naše úřady; tak ať je prostě neschválí. Uvidíme, co se nám pak stane. Asi to, co Maďarům vedeným ošklivákem Orbánem. Totiž nic.

Pokud nejsme schopni vzdorovat ani měkkému tlaku EU, pak nám suverenita bude stejně na houby. Jak budeme čelit světu klasické mezinárodní politiky, který je často tvrdší? A vedený státy které, na rozdíl od EU, disponují reálnou silou?