16.4.2024 | Svátek má Irena


Diskuse k článku

POLITIKA: Prezident, nebo monarcha?

Asi nikde není lépe vidět důsledky periferního postavení českých zemí jak v Rakousku-Uhersku, tak během komunistického režimu, jako na absenci porozumění ústavě. V časech monarchie se v Praze ústavy nepsaly.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Čížek 16.11.2012 15:26

Re: jsem pro nastolení monarchie

Pane Urbane, celkem s Vámi souhlasím, ale monarchie a demokracie se nevylučují!

J. Kanioková 13.11.2012 22:23

To považujete za dostatečnou kvalifikaci pro prezidentskou funkci ?

Jen šokovat ?  Jste puberťák..

J. Ryba 13.11.2012 21:49

krásná práce, pane Žáku

J. Kanioková 13.11.2012 21:35

Ď, zdravíčko a hodně úsměvů :))))

J. Kanioková 13.11.2012 21:26

Naprosto souzním,

k Havlovi mám výhrady, ale ti slizoni kolem něj, co se potřebovali zviditelnit  příživou na něm, ti byli i jsou násobně horší !!!

I ty hyeny, co se i na jeho smrti zviditelňovaly, to byl hnus !  A dnes kdosi z nich vyhlásil akci - aby si na Havlovo připomenutí kterýsi den oblékli lidi krátké kalhoty. Je mi z toho na zvracení... Nejde jim o Havla, ale o jejich image jeho "kamarádů", ctitelů.  Fakt hyeny !

A dost toho, co Havel dělal špatně, na tom měli taky podíl, slizoni. Přikyvovali mu na každou koninu, utvrzovali ho v přesvědčení, že je génius, a že ti, co s tím nesouhlasí, jsou zlí, neschopní pochopit jeho genialitu...

P. Han 13.11.2012 19:18

Nechápu,

proč by Masaryk za I. republiky měl hrát roli britské královny. Obzvlášť když po celou dobu jeho úřadu měla Británie krále...

A nemluvě o tom, že v té době byla i ta role britského panovníka o dost aktivnější, než dnes.

T. Nemec 13.11.2012 18:13

tohle je jen test

není jednoduché se zaregistrovat, když žijete v zahraničí... ale zvládl jsem to

M. Kosejk 13.11.2012 18:00

Re: Jsem rád za ty dva prezidenty

Necháváte se moc lehce zviklat. Nic mi nepřijde divného na stylistice výrazu: "Jsem za (to) rád." :)))

M. Kosejk 13.11.2012 17:55

ty vogo...

Pan Žák se nám začíná měnit v určitou verzi Cibulky - alespoň, co se týká negativismu, zapšklosti a pocitu zneuznání.

Zrovna s osobami našich dvou prezidentů nemám problém. Ať si říká každý, co chce, lepší výběr naši zákonodárci nemohli udělat. Že se prezidenty staly 2 nejvýraznější české politické osobnosti, je přece správně. A to říkám, i když s praktickou polistopadovou Havlovou politikou nemohu téměř souhlasit. Ale on taky většinu těch morálních škod nezpůsobil sám Havel, ale spíše lidé z jeho okolí.

M. Trhlík 13.11.2012 17:54

Re: Přesně..

A to musí? Kolik těch pravd vlastně je?

M. Trhlík 13.11.2012 17:52

Re: Nesmysly měl podporovat? Proč?

Pane Mrázku a jaký byl efekt?

F. Eliáš 13.11.2012 17:15

Re: Jsem rád za ty dva prezidenty

Jo, a máte pravdu, napsal jsem blbost.

F. Eliáš 13.11.2012 17:10

Re: Jsem rád za ty dva prezidenty

Já už jsem moc starý spíše tvrdím " jsem rád tomu, že..". Miluju archaismy.

F. Eliáš 13.11.2012 17:09

Re: dokonč.

Jo a samozřejmě se mi zdá Franz ideální. Už proto, že bychom jeho zvolením měli  možnost sledovat reakce politiků při jenání s výrazně tetovaným vrcholným politikem. Vadí dnes někomu černoští státníci. Odpor k tetování je předsudek, kterého by se měli chytří lidé zbavovat. Byl to náčelník Birbamatoa Veliký, kdo měl v nose tužku Koh-i-noor tvrdosti HB?

M. Bílý 13.11.2012 17:04

Milá Jarko, Tvé diskuzní příspěvky jsou vždy bezvadné a rád je čtu. A tenhle je přímo vrcholný. Dík za něj. Zdravím Tě! Mirek

F. Eliáš 13.11.2012 17:01

Re: dokonč.

Každej sme ňákej. Já si myslím, že prezident by měl především říkat to, co si myslí. Nepodléhat  žádným diplomatickým křivárnám a být čestný. Ideální je, když nejde o politika. Ti nepovažují lži a jiné nečestnosti za nic divného.

M. Prokop 13.11.2012 16:59

Re: Jsem rád za ty dva prezidenty

To je divná vazba, "jsem rád za ....."

Připadá mi, že česky je, "jsem rád, že .....", případně "jsem vděčen za".

F. Eliáš 13.11.2012 16:57

Jsem rád za ty dva prezidenty

Autorovi článku nerozumím. Havel mi připadal moc liberální a klaus zase příliš chytrý na naše tupé zákonodárce i vlády.

J. Vyhnalík 13.11.2012 16:45

Opět řečnický faul

Velká Británie je jistě pěkný příklad. Ovšem příklad čeho? Máme snad dědičnou monarchii? Pokud volíme presidenta, měl by mít nějaké funkce a pravomoci.

Srovnávání nesrovnatelného a vyvozování z toho důsledků je logický a řečnický faul.

Souhlasím, že ústava byla napsána špatně, zvláště pak ta česká po rozpadu státu. Optimální by byl většinový volební systém i do poslanecké sněmovny a nepřímá volba presidenta.

M. Procházka 13.11.2012 15:24

President nebo monarcha

Ale voňi Žák,vy jste ňák vyrost,měli byste jít také kandidovat,hlavu na to máte.

J. Kanioková 13.11.2012 14:19

:)))

s tou první větou souhlas, taky mě to docela překvapilo..

J. Kanioková 13.11.2012 14:17

Přesně..

Autor ale patří k P&L, tudíž on takovou pravdu neuznává..

J. Kanioková 13.11.2012 14:10

dokonč.

5. toto jistě není až tak podstatné, ale pro mne jo, a jsem si jista, že pro mnoho podobně naladěných lidí - i vkus hraje určitou roli - za p. Franze jako prezidenta bych se styděla. Nemluvím o charakteru, nejspíš když má tolik fandů to nebude špatný člověk, ale o jeho hlavně ekonomických znalostech si nedělám iluze, ale navíc - jako určitá perzona - promiňte, působil by pro mě jen jako jakási provokace. Nebo cosi ve stylu antimanekýn.

6. světem hýbá krize a nemylte se, že brzy skončí, naopak bude narůstat. Je proto velmi velmi nutné, aby i prezident při svých cestách a setkáních pomáhal navazovat obchodní vazby, kde to jen půjde. Aby věděl, co je v které zemi po hospodářské stránce možné, aby s jejich státníky uměl o této stránce velmi zdařile diskutovat, aby nebudil posměch či dokonce odpor při prvním spatření. Prezident musí sledovat prosperitu své země 24 h. denně a podle toho si plánovat zaměření a posloupnost některých návštěv, akcí, veřejných vystoupení. Budeme-li mít ekonomiku dost solidní, bude méně nespokojenosti, nevraživosti, méně nezaměstnaných a tím pádem i daleko víc prostoru pro "pravdu a lásku", apod. Ne naopak...

Ještě jsem zapomněla, že prezident je Vrchní velitel ozbrojených sil, tudíž by i v tomto měl mít obrovský přehled, aby měl respekt.

J. Kanioková 13.11.2012 14:07

Neustále čtu, že prezidentskou funkci může dobře vykonávat kdokoliv, neb nic neovlivní. Už začínám být na tento argument alergická !

Ať chcete, či nechcete, ekonomická stránka života je absolutním základem - jste-li schopni finančně zajistit alespoň to základní pro život - platby za bydlení a alespoň střídmou stravu, přežíjete cokoliv, neskončíte pod mostem či jakousi chorobou z hladu. Ostatní už si vždycky, podle nátury, nějak přizpůsobíte. Ale z P&L nevyžijete, to je "přidaná hodnota", i když niterně bychom ji měli mít pod kůží. Takže -

1. prezident MUSÍ být ekonomicky alespoň v základních principech velmi dobře uvažující, protože podepisuje i vetuje zákony ! A nemůže spoléhat na "rádce", kteří mohou být "zalobováni". Prezident musí umět až moc dobře předvídat, jaká rizika a následky tyto zákony budou mít.

2. ze stejných důvodů musí být dost znalý práva.

3. prezident přijímá zahraniční hlavy státu a sám takové návštěvy vykonává - tudíž měl by být dost zdatný v jazycích, neboť spoléhat na tlumočníky, to nemusí vždycky dopadnout dobře. Měl by se vyvarovat velkému stranění, diplomacie je dost velké umění a KAŽDOPÁDNĚ VŽDY MUSÍ u něj zájem naší země naprosto převyšovat loajalitu směrem k nadnárodním institucím !!! Musí mít natolik dostatečné vědomosti, aby mohl vystupovat důstojně a sebevědomě. Aby jej žádná situace nezaskočila. (V tom si mohl vystačit Havel, neb mu záda kryla a všude ho propagovala Allbrightová, tehdy nejmocnější žena světa.)

4. musí se veeelmi dobře a hlavně OBJEKTIVNĚ vyznat v zahraničních událostech, neb musí veřejně reagovat, a v tom se fopa neodpouští. Tam si nevystačí ani jen s P&L, ani jen s ekonomikou, nebo jen s právem. Většinou bývá objektivní skutečnost hodně složitá.

J. Mrázek 13.11.2012 12:41

Genetika-zemědělství= postupný úpadek rozumu... u parlamentu

S těmi rakouskými sedláky to odpovídá....dejte lepší příklad a inteligentnější obyvatelstvo !

J. Mrázek 13.11.2012 12:38

Nesmysly měl podporovat? Proč?

Nechci se ho pořád zastávat, ale jeho námitky se vždy ukázaly jako oprávněné.

J. Mrázek 13.11.2012 12:35

Jeden užitečný odkaz

http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/petr-robejsek.php?itemid=11715

Po přečtení znovu vyhodnoťte srovnání názorů a jejich správnost Havel- Klaus.

M. Prokop 13.11.2012 12:03

Re: Napsal jste to decentně:

To se pletete, řídil ji od vzniku ČR, teď už ne. Ale možná zase bude.

M. Prokop 13.11.2012 12:02

Re: za francouzske revoluce

Přidal bych i Zemana, také záhada.

Fischer není ani tak ňouma, jako spíš vychcánek.

M. Prokop 13.11.2012 12:01

Jedno nutno přiznat,

ten socanský dezinformatik se vyjímečně nenaváží jen do Klause.

Systémy mohou fungovat s agilním presidentem, i "kladečem věnců". Jde čistě o ochotu zúčastněných a zvyk.