Pátek 13. prosince 2024, svátek má Lucie
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Diskuze

POLITIKA: Přelet nad Čapím hnízdem

Pamatujete se ještě na senátora-cestovku Fischera? Velkopodnikatel Václav Fischer také chtěl spasit českou politiku. Byl to nejhorší nápad jeho života, protože nakonec zkrachoval nejen v politice, ale i v byznysu. Andrej je na dobré cestě jej následovat. Ale kdo chce kam...
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
ZF

Z. Frys

10. 9. 2017 21:41
FAQ: koho volit?

Jako červená nit se táhne články a diskuzemi na netu často kladená otázka: koho volit? Jako libertarián/anarchokapitalista to mám celkem jednoznačné - jediná libertariánská strana v ČR je Strana svobodných občanů (svobodni.cz), kterou budu volit v parlamentních volbách už potřetí v řadě od r. 2010. A pokud by nebyli Svobodní, volil bych s přihmouřením obou očí ODS. Kmotři z ODS jsou už dávno rozprchlí v jiných stranách, především ČSSD a ANO...

Určitě se vyhnu socialistům všech barev - rudochům, oranžádám, zeleným; dále korporátním socialistům ONAnistům (ANO, sen vůdce Bureše je orwelizace státu); národním socialistům jako SPD, DSSS, Národní demokracie. Speciální případ jsou Piráti - co se týče osobních svobod, jsou podobní libertariánům; co se týče svobod ekonomických, jsou to takoví trošku lepší socani, nicméně pro levicově zaměřeného voliče by to mohla být alternativa.

0 0
možnosti
MP

10. 9. 2017 21:45
Re: FAQ: koho volit?

To jsme na tom prakticky stejně.

0 0
možnosti
JK

10. 9. 2017 16:37
Soudruhu Štěpánku, starejte se raději o ODS a

její voliče. Na rozdíl od vašich blábolů, má Babišovo vysvětlení kauzy Čapího hnízda logiku a smysl. Dále žádný soud pana Babiše ještě za žádný podvod neodsoudil, tak to respektujte. Zastáváte se zde strany, která má na svědomí svou hospodářskou politikou ztráty státu cca 1 bilion korun.

Vašimi bláboly pouze naháníte další voliče k hnutí ANO. V tomto smyslu můžete pokračovat.

0 0
možnosti
PH

P. Han

10. 9. 2017 18:51
Re: Soudruhu Štěpánku, starejte se raději o ODS a

To je dobře, soudruhu Kratochvíle, že jste se ujal moderování. Je důležité kompetentně vysvětlit, co psát a co nepsat, co číst a co nečíst. Bez toho by lidi mohli, nedejbabiš, třeba i začít myslet, nebo co...

0 0
možnosti
ČB

Č. Berka

10. 9. 2017 14:59
do posledního krejcaru

2) Kdo přišel v ČR se systémem podpory biopaliv?

Způsob podpory daňovým zvýhodněním biopaliv předložil tehdejší ministr financí Miroslav Kalousek Poslanecké sněmovně v roce 2009. Dne 25. 3. 2009 k předloženému materiálu o biopalivech Miroslav Kalousek v PS uvedl: „...vláda České republiky v souladu se svým programovým prohlášením a v souladu se závěry Evropské rady je odhodlána bojovat s klimatickými změnami do posledního muže, do poslední kapky krve, do posledního krejcaru, a proto si vás jménem vlády České republiky dovoluji požádat o projednání a schválení tohoto návrhu zákona.“ http://www.psp.cz/eknih/2006ps/stenprot/052schuz/s052137.htm#r2

0 0
možnosti
MP

10. 9. 2017 16:04
0 0
možnosti
ČB

Č. Berka

10. 9. 2017 14:56
50 mega neskončilo "v kapse" pana Babiše

ale bylo investováno do Čapího hnízda. Pan Babiš nemohl jít a vzít si z firmy Čapí hnízdo 50 milionů a nemůže ani jít a vzít si 50 milionů z kasy Agrofertu.

Dotace na řepku od Babiše také nejsou...Je pravda, že Agrofert získá podporu 5 mld. korun?

V žádném případě to není možné. Výše podpory je součtem nevybrané nebo vrácené spotřební daně, kterou platí distributor paliva při jeho prodeji. Fakticky tedy z této podpory těží ti, kdo na biopalivo jezdí (řidiči), protože jim se to přímo promítne do ceny tankovaného paliva. http://eagri.cz/public/web/mze/tiskovy-servis/tiskove-zpravy/x2014_ministerstvo-zemedelstvi-k-problematice.html

0 0
možnosti
PH

P. Han

10. 9. 2017 18:33
Re: 50 mega neskončilo "v kapse" pana Babiše

Jistě. Také se to přímo promítne do nákladů na opravy motorů.

https://www.kverulant.org/kauza/drahy-bioomyl

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/ekonomika/1518716-biopaliva-jsou-sice-levnejsi-ale-ne-vsechny-motory-je-zvladnou

0 0
možnosti
ZR

10. 9. 2017 12:58
K těm vysvětlovačům výroku, že:

"Budu stát řídit jako firmu". Je to úplně mimo ve všech ohledech. Za prvé platí, že občan a firma může dělat vše, co zákon NEzakazuje, tedy pohybovat se i v tzv šedé zóně. To je státu zapovězeno, stát smí dělat jen to, co mu zákon dovoluje, či přikazuje. Takže srovnání nemožné.

Za druhé, ani efektivita - tedy efektivita vynaložených prostředků nesedí. Firma je tvořena za účelem zisku, což není účelem státu. Pokud parlament (už i ten evropský) přikáže státu něco vykonat, pak to státr musí udělat, byť by to byly "vyhozené" peníze.

Prostě blábol. Babišův výrok správně pochopen zní: Budu řídit stát jako svou firmu, která mi přináší zisky. Takhle to sedí.

0 0
možnosti
VK

10. 9. 2017 13:39
Exekutivu jako firmu řídit lze!

Pane Rychlý, přemýšlel jste o tom poctivě?

Neřešíme rozsah kompetencí státu ve vztahu k občanovi versus vedení firmy ke svým zaměstnancům. Ta je skutečne rozdílná. Jiné je i postavení občana ke státu, ve srovnání s postavením zaměstnance k vedení firmy! Babiš ve svém výroku ale míří úplně jinam! Říká v ném toto:

"Státní zaměstnance, uredníky, vládní orgány a všechny úřady budu řídit stejnými metodami, jako jsem řídil svůj podnikový koncern!"

A to je ale v naprostém pořádku! Státní úředníci, to jsou sluhové daňového poplatníka, my, občané ve volbách jako akcionáři určujeme vrcholného managera. A když bude prohánět úřednický aparát stejně dobře, jako své bývalé zaměstnance, tak to bude jedině dobře! Jen místo vnitropodnikových směrnic platí legislativa o státní správě, to je celý ten rozdíl...

Babiš řekl to, řekl. Domýšlet za něj "jak jeho výrok měl správně znít" je obyčejná demagogie!

0 0
možnosti
PV

10. 9. 2017 10:31
Především si pan Štěpánek plete pojmy.

Nejednalo se o dotaci pro malé podnikatele, ale pro malé podniky!!! A to je veliký rozdíl. I miliardář může vlastnit malý PODNIK a jeho rodinný příslušník tuplem. A po pěti letech může i ten, kdo na podnik dostal dotaci, prodat ten podnik komukoliv! Ostatně, EU to celé posvětila, takže podmínky byly patrně dodrženy!

ALE také bych připomněl, že ta šílená "kauza posleneckých trafik" pořád ještě neskončila!

0 0
možnosti
KF

10. 9. 2017 8:28
Většina to ví,

leckdo to tuší a troubové ho budou volit :-)))

http://dfens-cz.com/ne-babis-nebude-vase-devka-a-uz-vam-neda-druhou-sanci/

0 0
možnosti
VK

10. 9. 2017 11:38
Re: Většina to ví,

Tak jsem si to přečetl. Je to snůška nesmyslů! Blábol je už v první větě. To je argumentační faul, vytvářet falešný obraz názorů oponenta, a pak polemizovat s tímto pokřiveným obrazem!

Když Babiš například říká, že chce "řídit stát jako firmu", tak tím míní, že chce jako stát řídit soustavu vládních orgánů a úřadů. Což je v naprostém pořádku! Ministerstva a úřady jako firmu totiž v parlamentní demokracii opravdu řídit LZE, a ostatně ministerský předseda nic jiného ani řídit nemůže! Takže nám tím vlastně říká jen toto:

"To, co je v zákonné řidicí kompetenci predsedy vlády, budu řídit jako firmu!"

No a proč s tím má někdo problém? Stát je plný dalších demokratických institucí a církvi a spolku a dalších rozmanitých údů, které vládě nikterak nepodléhají, které vláda nijak neřídí a na které se proto Babišův výrok nevztahuje.

Mimochodem, ty reformy Senátu, Parlamentu a zastupitelstev jsou zcela konformní se standardním parlamentně-demomraktickým modelem. Když něco podobného navrhoval Matteo Renzi v Itálii na referendu, tak také nikdo nekřičel, že je to konec demokracie! Anonym z Vašeho odkazu - to je potrava důvěřivých, ale spíše méně chápavých lídí!

0 0
možnosti
VV

9. 9. 2017 22:43
Tak nevím,

ale v době, kdy jsem studoval na PF UK, byl otec ministra Pelikána Dragutin na katedře dějin státu a práva socialistických zemí, nikoli na katedře vědeckého komunismu. A pokud se pamatuji ta katedra se jmenovala katedra marxismu-leninismu (ale za to bych ruku do ohně nedal, nemusím si to pamatovat přesně, je to hrůza let).

0 0
možnosti
JK

9. 9. 2017 21:11
Souhlas..

"Babiš je se svým ANO pouze pokračovatelem minulého klientelistického (kmotrovského) systému, jejž provozovaly tradiční politické strany. A naivita, s jakou mu na to naskakují jeho voliči, je doslova odzbrojující. Proč? Protože tihle lidé žijí v představě, že spolu s Babišem bojují proti minulému klientelistickému systému tradičních politických stran."

A teď se vžil do role "oběti".... Tohle fakt nevymyslíš!

Babiš brutálně zastrašoval policii měsíce před stíháním, Moniku do kauzy navezl, říká Pečinka - http://video.info.cz/strunc/babis-brutalne-zastrasoval-policii-mesice-pred-stihanim-moniku-do-kauzy-navezl-rika-pecinka-15554.html

A Pečinky si vážím, věřím mu..

0 0
možnosti
VK

10. 9. 2017 11:53
Re: Souhlas..

Mýlit se může i vážený člověk, kterému věříte.

Babiše chtějí zavřít i s celou rodinou na základě vymyšleného obvinění za věc, kterou nespáchal, a diskvslifikovat ho tím z politické soutěže. V tom je podstata věci!

Jestli je přitom oběť, pokračovatel nebo cokoliv jiného, je úplně irelevantní. Pro Vás je vymyšlena pohádka, že je to "pokračovatel klietelistického systému". Pro paní Hájkovou platí jiná pohádka, ve které chce Babiš parlamentní demomracii naopak zničit. Křesťanům se zase říká, že je to dábel.

Především je to represivními orgány

nespravedlivé stíhaný člověk!

0 0
možnosti
JK

9. 9. 2017 18:49
Připomínka nočního přepadení těžkooděnců

s beranidlem na "strašnou Janu" kvůli kabelkám od Ježíška je v porovnání s kličkováním v šetření podvodů poslance Babiše drastická a výstražná.

Vzbuzuje řadu otázek - hlavně jaké máme v policii, zastupitelstvech a soudech "hrdiny" !! Nebo sprosté lapky ?

0 0
možnosti
JK

9. 9. 2017 19:23
Re: Připomínka nočního přepadení těžkooděnců

Opr. stát. zástupcích.

0 0
možnosti

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz