29.3.2024 | Svátek má Taťána


Diskuse k článku

POLITIKA: Podstatné jsou pravomoci prezidenta

Když nám doma kape kohoutek, maximálně pozveme instalatéra, aby uvedl věci do řádného stavu. Rozhodně kvůli tomu nepředěláváme vodovod v celém baráku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
F. Žůrek 14.7.2019 13:50

ČSSD nechtěla Zemana, protože věděli, co v něm je

Mlioši Zemanovi se podařilo svým kabaretním talentem přesvědčit většinu národa a byl zvolen do čela státu. Otázkou skutečně je, že by měly nyní být přesně vymezeny mantinely pro prezidenta. Aby si "Miloušek" nedělal, co se jemu zlíbí. V tom je celý současný problém.

Tímto "nejednáním" trpí všichni. Především celá Vláda (ANO 2011 s Babišem a ČSSD s Hamáčkem) a je to velká škoda pro naši společnost. Ministr kultury zdaleka není tak podstatná věc, aby to mělo otřásat celou naší společností.

V. Čermák 14.7.2019 16:36

Re: ČSSD nechtěla Zemana, protože věděli, co v něm je

Naší spoleností Nic Neotřásá. Otřásá se pouze rozhádaná ČSSD, ve vládě působící jako brzda. Novináři, Opozice a možná i vy sám potom otřásání pouze předstíráte, abyste aspoň něco dělali. Mimochodem, jestli se vám nelíbí "Miloušek", tak si prostě zvolte někoho jiného. Toš tak....

P. Flener 14.7.2019 9:54

Klaus a Zeman jsou opravdu geniální !!!

Český národ není schopen docenit, že právě Klaus a Zeman jsou možná největšími génii posledního tisíciletí - asi to ocení až je oba ztratí. Přitom právě Zeman je typ pravdomluvného, moudrého, pracovitého, férového, skromného a pokorného člověka, který na sebe vůbec nemyslí, jen chce dobro pro všechny. Je to tak jednoduché, nevím proč to někteří nechápou.

M. Prokop 14.7.2019 14:02

Re: Klaus a Zeman jsou opravdu geniální !!!

Bez smajlíka by ten paján na Zemana mohl někdo vzít i vážně.

P. Hlosta 14.7.2019 8:11

Mírně symbolická, spíše reprezentativní... ech

Když takovou blbost si myslí oponenti prezidenta Zemana, že má plnit roli mírně symbolickou, spíše reprezentativní, pak je nám jasné, že Zeman to rozhodně dělat nemůže, kdyby tuhle roli měl hrát. Takže na začátku tento náhled nebyl nikomu jasný, až teď, kdy Zeman nevyhovuje, protože nebyl zvolen kníže Schwarzenberg a ani Drahoš nevystřídal Zemana.

No samozřejmě, že prezidentská funkce narušuje vládní i parlamentní postoje, kroky i politiku stran. Není to samosebou, protože ta funkce prezidenta k tomu přímo vybízí. Je dominantní nad vládní mocí i parlamentní demokracií, protože volba je přímá a dává víc občanského mandátu, než má kterákoliv složka ve státě.

Taková blbá hovadina předělat zcela zbytečného prezidenta na významnou složku ve státě... To už mohli ústavu předělat na monarchistickou. Namísto že by napravili svou chybu, nadávají voličům, jak mohli Zemana vůbec volit, když je tak nevzhledný a protiví se vůli parlamentních stran. Z toho je vidět jaké tupce drží politické strany na svém čele!

Vřele a dlouhodobě doporučuji za svou maličkost, aby prezidentská funkce byla zrušena! Vlády i parlament se senátem si vystačí sami a prezident jim to nemusí rušit. Nadávat se bude tak jako tak někomu zdánlivě nejvyššímu a reprezentovat ve světě může největší fešák z parlamentních lavic, akorát bacha na to, aby to nebyl komunista. Z Hradu udělat muzeum falešných mocnářů Čechů a ušetří se, ba i vydělá na tůristech. Vietnamci budou na Hradě prodávat ve stáncích, Korejci a Číňané budou provozovat stánky s občerstvením, Rusové budou imitovat světové pohlaváry a tůristi je budou fotit. Praha, jako skanzen republiky, konečně dojde světovosti i multikulti. Čerňoši, abych na ně nezapomněl, budou dělat čestnou stráž na Hradě, což snad zvládnou a nepokazí.

Republika nepotřebuje prezidenta! Potřebuje parlament, snad i senát, no a z toho vybranou vládu, co konečně se bude zabývat ekonomikou a ne hovadinami a novinářští debilové se opět budou zajímat o třeba ženský zadky.

K. Janyška 14.7.2019 9:18

Re: Mírně symbolická, spíše reprezentativní... ech

Jéžišmarjááá... Dzp.

P. Flener 14.7.2019 9:56

Re: Mírně symbolická, spíše reprezentativní... ech

Také myslím, že funkce prezidenta jen devastuje národ a naše země ho přitom vůbec nepotřebuje - jen nás stojí zbytečné peníze.

I. Hendrych 14.7.2019 3:07

No comment

Pana nebo spíše soudruha prezidenta bude poněkud těžko omezovat člověk jménem Babiš alias Bureš...

J. Novak 14.7.2019 1:08

"Demokrat" Fiala

Voliči nevolili podle jeho představ, tak by chtěl "demokraticky" vyměnit voliče. Jenže, tu výměnu předvedl v minulosti třeba šéf NDSAP v Německu a jak to dopadlo. Že by to byl Fialův vzor???

J. Řezníček 13.7.2019 17:04

Jedna z chyb této zbytečné aféry

je v Ústavě, kde má prezident pravomoci rozsáhlé, skoro jako TGM a císař pán. Další zádrhel je chování tzv. ústavních činitelů, zejména posledních dvou prezidentů. Přímou volbou současného prezidenta se žádné jeho pravomoci a povinnosti nezměnily.

M. Prokop 13.7.2019 18:03

" ... zejména posledních dvou prezidentů. "

Zeman a Zeman?

J. Ptáček 13.7.2019 14:50

Moc s a bez háčku

Bývalí sovětští, ale i naši představitelé měli obrovské pravomoci, ale část neudrželi ani vlastní moč.

J. Lepka 13.7.2019 11:45

Samozřejmě, že podstatné jsou pravomoci.

Ty měly být zcela samozřejmě definovány ještě před schválením přímé volby. A že prof. Fiala nahlas řekl, co si myslí i většiny vám blízké partaje je prostě fakt, který je vám možná proti mysli, protože jde o politického konkurenta, ale on prostě vyjádřil fakt o kterém předpokládá, že mu zvýší volební preference, na rozdíl od vaší partaje, která se zoufale potácí nad existenční propastí. Prostě mlácením prázdné slámy hlasy nenaženete.

J. Ticháček 13.7.2019 10:56

Pane Jelínku

President má pravomoce vymezeny vcelku přesně a jasně. Problém je na druhé straně hřiště. Tam, kde se president zachová tak, že vyhovuje představám, je to v pořádku. Když jedná jinak, vždy se najde někdo, kdo se rozhodne, že president je tam od toho, aby plnil jeho vůli a představy.

A vždy se najde parta právníků, která začne vykládat Ústavu. Sice pokaždé úplně jinak, ale pokaždé nahlas.

Naposledy si vzal slovo pan Rychetský. Ústavní soudce dokázal vyvodit, že není li v ústavě uvedena maximální možná lhůta, znamená to bezodkladně, z tohoto svého věšteckého výkonu dále vyvodil důsledky, a já konečně zjistil, že lze vykládat i slova, která v zákoně napsána nejsou. A že to soudci podporují.

J. Lepka 13.7.2019 11:39

Re: Pane Jelínku

Mýlíte se, problém je v chorobné ješitnosti a pomstychtivosti MZ. Člověk podobných duševních charakteristik by se neměl pohybovat ve vysoké politice a pokud měl by být legislativním procesem odvolatelný. Ovšem legislativním procesem nezávislým na korytech politiků.

Mimochodem, jak chápat vaši poznámku: A že to soudci podporují?

Sotva jste měl na mysli ty soudce, co po první volbě MZ konstatovali že :... sice lhal, ale nemělo to na výsledek vliv.

Rád bych znal lež, která nemá vliv na výsledek. Takže se páni soudci zhrozili vlastní odpovědnosti z následků anulované volby nebo, možná, byli postrčeni tím správným směrem ?

M. Prokop 13.7.2019 18:05

Re: Pane Jelínku

Já Rychetského moc nerad, ale v tomhle má pravdu.

K. Janyška 13.7.2019 9:02

To je ale jedno, politolóóógu..

Neměl legitimitu odvozenou přímo od občanů, tedy stejně silnou, jako sněmovna. To je důležité podstatné... Dzp.

J. Karlík 13.7.2019 6:09

???

Kontrolní otázka: porušil president ústavu? Je jeho odklad odvolání zbytečný?

M. Prokop 13.7.2019 18:06

Re: ???

Ano, je.

J. Karlík 14.7.2019 12:04

Re: ???

Ne, neporušil. Ne, není.