26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

POLITIKA: Po radikálním řešení není poptávka

Alternativa pro Českou republiku nepřežila své zrození. Poslední torzo, které pod touto hlavičkou v roce 2019 kandidovalo ve volbách do Evropského parlamentu, získalo 0,49 %. Realisté Petra Robejška měli na rozdíl od Alternativy i peníze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Valenta 7.8.2020 10:22

Speciálně polopaticky pro pana Nováka. Š. tu roky horuje pro Czexit a nyní zůstává! A prozradím i důvod. Trikolora, jestliže projde do parlamentu a ANO vyhraje volby, se chystá dělat Babišovi poskoka. Jinak je totiž zcela a úplně bez koaličního potenciálu. Jestli máte další dotazy rád odpovím.

A. Novák 7.8.2020 12:29

zatím dělá Babišovi poskoka ČSSD, takže s Trikolorou to bude posun k lepšímu.

K. Salajka 7.8.2020 8:01

Evropa přestane fungovat sama od sebe a jde spíše o takové "zachraň se, kdo můžeš" Opřít se můžeme jedině o stejně smýšlející lidi napříč Evropou. Proto se Jourové v Brusli tolik snaží jakýkoliv nesouhlas umlčet. Je přece tragikomické předstírat, že odmítání klimanápadů je stejně nebezpečné jako hlásání fašismu. A prosazování konzervativních myšlenek ? To může ohrozit jenom darebáka, který chce potlačit demokracii cestou levicového populismu . Ani v rámci V4 ale není vystoupení z EU reálné s ohledem na ekonomickou provázanost a závislost. Museli bychom znárodňovat a s tím máme své zkušenosti.

Německo ve skutečnosti samo pro sebe vidí budoucnost mimo dnešní EU ve spojenectví s Ruskem a Tureckem (Francie a ostatní země EU jako věno nevěsty). Aktuálně se asi rýsuje dohoda o tom, jak si podělí sféry okolo Mare Nostrum a to za aktivní účasti Číny. Překvapilo by, kdyby se v tom angažovaly USA ať pod Trumpem, nebo demokraty jinak, než dodávkami zbraní.

Návrat Německa k politice hegemona nejspíš Evropu rozvrátí tak, jako k tomu došlo za obou světových válek. V případě ČR nebude Berlín obsazovat pohraničí ale rovnou klíčové pozice v ekonomice za účasti politické páté kolony, financované přes nadace a jiné "neziskovky".

J. Brei 7.8.2020 7:21

Co se mne týče, EU i nadále fandím, ale ne v té dnešní podobě. Přál bych si, abychom přijali euro, aby druhým úředním jazykem ve všech zemích EU byla angličtina, aby Evropa vytvořila podobnou konfederaci jakou má Švýcarsko, s právy a referendy, jak jsou tam běžné. Můj pocit je, že se dnešní EU chová jako náboženská sekta, včetně ideologií, dogmat a mstění se odpadlíkům. Přál bych si proto, abychom tvrdě odporovali přijímání nelegálních běženců, tvrdě vyžadovali ochranu vnějších hranic a byli ochotni se na ní podílet materiálně i personálně v potřebné míře. Přál bych si, abychom tvrdě odmítali zelené náboženství s jeho iracionální snahou okamžitě odstavit uhelné i jaderné elektrárny a okamžitě zakázat spalovací motory. Přál bych si, abychom tvrdě odmítali placení cizích dluhů, inkluzi a snahu zakázat držení zbraní. Pokud nám za naše odmítání přestanou posílat dotace, přestaňme do Bruselu posílat naše příspěvky. Stejně zanedlouho budeme čistými plátci. Možná nám za to vezmou právo hlasovat. No a co. Stejně nás, kdykoli budou chtít, přehlasují, takže to vyjde nastejno. Víc nám udělat nemohou, ledaže by se zase začali posílat tanky.

Nevěřím tomu, že skutečnou suverenitu je možné získat a udržet bez silné, dobře vycvičené a dobře vyzbrojené armády. Nevěřím tomu, že skutečnou suverenitu je možné získat a udržet bez potravinové a energetické soběstačnosti, bez diverzifikovaného zahraničního obchodu založeného na vývozu sofistikovaných finálních výrobků. Zatím nic z toho nejen nemáme, ale ani jsme na tom nezačali pořádně pracovat. Skutečná suverenita bez těchto základů je iluze. Emoce jsou špatný rádce. Lepší je racionalita a rozum.

R. Langer 7.8.2020 7:50

Evropa a Švýcarsko? ;-D ;-D ;-D

F. De Winter 7.8.2020 7:50

Správně jste popsal EU jako náboženskou sektu. Odtud je ale ke státoprávnímu uspořádání Švýcarské konfederace nekonečně daleko. :-(

J. Jurax 7.8.2020 17:38

Jenže Vy si přejete EU bez EU. Pravý opak současné čtvrté říše.

F. De Winter 7.8.2020 7:05

Zbavit se EU lze dvojím způsobem.

1. exitem

2. zničením EU

Já preferuji variantu 2., v obou případech nás čeká ještě dlouhá cesta. A je třeba připravovat se na válku, jejíž pravděpodobnost v Evropě pomalu stoupá, ať už bude mít jakoukoli formu. :-P EU :-P

R. Nováček 7.8.2020 5:34

Ne,

pokud se nepohrozí dalším exitem, tak se EU nezmění:-/

F. De Winter 7.8.2020 6:47

Taková hrozba nebude fungovat. On se ten bruselský byrokratický moloch nezmění a to ani pod tlakem, neboť toho není schopen. Jedině ho zrušit nebo odstavit. :-(

V. Kain 7.8.2020 8:32

Ani jedno ani druhé by nemělo žádný vliv na ty bruselské byrokraty.Tu obří dluhovou sekeru zaťali proto by se udrželi.Je může zrušit jedině něco, co by nebylo dobré pro nikoho z nás.(ať si každý dosadí)

F. De Winter 7.8.2020 9:34

Dobré to zřejmě nebude v žádném případě.

M. Mařák 7.8.2020 5:33

Klasické trikolórní bezobsažné plácání o ničem. Zatímco v Trikolóře se baví dětinskými vtipy o Cikánech na fayzbuku, útoky na knížete, který už končí a vlastně nic neznamená a podobnými nesmysly jako je tento článek, Okamura jedná a postavil se s Foldynou na italské ambasádě za Salviniho.

No a teď k věci. Nadřazenost evropského práva je základní zásada evropského práva a jako taková je též absolutní a vztahuje se na všechny právní evropské akty z primárního i sekundárního práva. Tato zásada není upravena ve smlouvách, ale zakotvena v případu Costa v. Enel Soudním dvorem Evropské unie a doplněna dalšími judikáty. Nevidím jiné cesty, než odchod z EU, nic jiného podle mne tuto zásadu nezruší.

Někdo prostě jedná (Okamura), jiný jen plácá Klaus ml., Štěpánek....

To vše píši s tím, že oběma dvěma stranám jako přesvědčený eurofederalista politicky přeji špatný volební výsledek, neboť národovce stejně jako Mises a F.A.Hayek považuji za největší nebezpečí pro svobodu individua. Nic osobního v tom není.

F. De Winter 7.8.2020 6:50

EU je tu od toho, aby volby nemohly nic změnit. :-P EU :-P

Tak kde je ta vaše svoboda individua?

M. Mařák 7.8.2020 7:35

Soudní moc je jeden z pilířů demokracie a je nezávislá na politice (exekutivě a legislativě).

F. De Winter 7.8.2020 7:46

Tak v EU je soudní moc nezávislá? Od kdy?

J. Jurax 7.8.2020 17:35

Ale je. Na právu a spravedlnosti.

Ono to u justice není zas až tak neobvyklé.

EU si rozvracet nedáme!

R. Langer 7.8.2020 7:56

Jasně, a proto konkrétně ve Francii odsoudili našeho řidiče kamionu na dva roky natvrdo za pašování ilegalů bez jakýchkoliv důkazů, ale kapitánka Raketa dostala za to samé státní vyznamenání. Ta nezávislost z toho přímo čiší. ;-D

J. Jurax 7.8.2020 17:33

Není pašování jako pašování. Všichni jsou si vEU rovni, ale někteří jsou si rovnější.

Kdyby ten řidič prohlásil, že to dělá vědomě a z humanitárních důvodů, možná dostal metál taky. Ale menší, není Němka.

V. Povolný 7.8.2020 10:45

Nějak té vaší argumentaci nerozumím. Národovectví je největší překážkou pro svobodu individua ... zatímco federální EU bude pro svobodu individua ideální? To nemůžete myslet vážně. Soudní moc je ... nezávislá na na politice, exekutivě a legislativě ... pěkný teoretický předpoklad. Jenže neplatí ani u nás, ani na úrovni EU. V které zemi žijete, pane Mařáku?

A. Renjascu 7.8.2020 6:50

Ačkoliv jsem "vynucený" EUskeptik, tak s panem Mařakem souhlasím. Platí nadřazenost EU práva a to, že jej někteří členové občas nedodržují na tom nic nemění. Je paradoxní, že toto pochopil pan Okamura a ostatní nikoliv. Jedinou smysluplnou výjimkou, kdy lze obhájit nedodržování dohod v EU, jsou situace, kdy tato organizace vynucuje dohody porušováním vlastní pravidel. Tam vidím dost nevyužitý prostor a odmítnutí dodržovat takto "uzavřené dohody" považuji za morální.

K. Salajka 7.8.2020 7:11

Svobodu tureckým vrtacím soupravám !!!

V. Kain 7.8.2020 8:28

Od vás se ani nic jiného čekat nedalo vy ubohý eurofederalisto.

S. Zemitý 7.8.2020 8:55

Zase: shodneme se v tom, že Kl.ml. není lídr a jeho TR uspěje nanejvýš v uloupení několika procent právě Tomiovi. Štěpánek mívá zábavné postřehy, pokud nejde o apologii TR. Těch by se měl opravdu zdržet. 1967 byla Newyorským protokolem novelizována Ženevská úmluva z r. 1951 o uprchlících. Šlo o akty, které řešily tehdejší situaci, diametrálně odlišnou od dnešní. Ani jednomu z jmenovaných klasiků se nesnilo o tom, v jaké situaci se za pár desítek let ocitnou mnohé evropské národy díky mimoňské aplikaci jmenovaných úmluv. Dnes je naopak jedinou šancí na zachování jakés takés svobody Evropana návrat k idei národa a návrat k idei racionální Evropy, bez dirigování nadnárodní byrokracií, v níž se čile spolupracuje, svobodně obchoduje, s co nejmenšími potížemi pohybuje a státy se nevměšují do vnitřních záležitostí jiných. Návrat k idei národního státu, který vpouští jen koho chce a po JISTOU dobu ho i živí a šatí a léčí a také podle svých možností pomáhá potřebným venku. Potřebné prostředky bere stát takovým, jako tito: https://www.youtube.com/watch?v=dAHFwuPOzT0. Kupodivu s nadšeným souhlasem sociálistů a dalších lidumilů.

S. Zemitý 7.8.2020 9:00

4.8. Zveřejnil NP článek G. Meottiho o francouzských katedrálách v plamenech. Přebohaté diskuze jsem se zúčastnil na více místech. Zdá se mi vhodné připomenout geometrický nárůst počtu no-go zón ve Francii (str.2) a připomínku zjištění (přiznání) francouzského senátu, že země je zachvácena radikálním islámem (str.7). EU se stará ? Ani náznakem. Měl by snad národní stát ? V čím zájmu ? Snad ne SVÝCH občanů ? Budou francouzská individua svobodnější, získá-li radikální islám ve F. moc (jakože k tomu chybí ... svůj odhad si doplň každý sám)? Co by na to oba klasici, opovrhující národním státem ?

F. De Winter 7.8.2020 9:39

!R^

J. Jurax 7.8.2020 17:29

Nadřazenost evropského práva je základní zásada evropského práva a jako taková je též absolutní a vztahuje se na všechny právní evropské akty z primárního i sekundárního práva.

A rovněž jako taková z nás dělá podřízenou gubernii.

Jest zbytečno, abychom si platili tolik zákonodárců, když jejich jedinou možností je s diktátem z brusele souhlasit. Zaměnili jsme Moskvu za brusel.

A evropské právo je de facto německé s občasným přícmrdem Francie.

I. Pávek 7.8.2020 5:12

Já to vidím tak, že se chce mladý Klaus opeřit tak, jak to viděl u táty. Na gymnáziu by to tak lehce nešlo. Líbivé fráze od namazaného intelektuála na které skočí slabomyslní voliči stejně jak skočili na lep Kalouskovi když založil TOP 09. Zavře hubu, zastrčí pero do saka, zamne ruce a počká na státní příspěvek za nachytané voliče.

M. Krátký 7.8.2020 3:57

dnes opět za 1*** a ještě R^R^R^

P. Nešvara 7.8.2020 0:30

Problém je v tom, že dnes jsou už velmi domyšlené systémy, jak odblokovat voliče od možnosti ovlivnit politické směřování státu a EU. Například Itálie. Málokdo bude pochybovat, že naprostá většina Italů imigranty nechce. Vládnoucí garnituře je to úplně jedno. Pro voliče je tato věc klíčové a proto rostou preference Salvinimu. Tak s pomocí justice Salviniho - pokud bude opravdu riziko, že by vyhrál volby pošleme do kriminálu.

Obdobné mechanismy fungují i u nás. Aby mohl být zvolen Havel, zavřeli Sládka do kriminálu. Kdyby Okamura opravdu ohrožoval stávající politické směřování, tak jej zavřou a stranu mu zakážou. Něco takového už udělali Vandasově straně.

Ne, odvolávat se na voličské preference je o ničem. Voliči o ničem rozhodovat nebudou.